2019. március 31., vasárnap

Zebegény

Kicsit elmaradtam.

Múlt hétvégén voltunk családdal Zebegénybe. Sokáig úgy volt, hogy Kékes, aztán apu felvetette, hogy vagy Zebegény, vagy Komárom lesz az úti cél. Persze, mikor ez utóbbit kimondta, beindult a vezérhangya a fejembe, hogy oda kell menni, mert ott könnyű átlépdelni a határon. Végül Zebegény maradt, s mivel ott se jártam még, nekem aztán halál mindegy volt, hol töltöm a napot, csak kint legyek a szabad levegőn.

Annak rendje és módja szerint, találkoztunk, autóba be, és robogtunk is a cél felé.

Zebegény kedves kis falu. Olyan, amire azt mondod, olyan nagymamás, de nem a rossz értelemben, hanem annyira nyugodt, hogy azt tudom elképzelni, idős korában az ember odaköltözik, és hétvégente megy hozzá a család, vagy csak az unokák. Csendes, nyugodt, és irtó szép környezet.

Egy ajándékboltban indítottunk, mert vennem kellett hűtő mágnest, az eladó hölgy készséges volt, sőt, rögtönzött túravezetőnk lett, mert egy szempillantás alatt elmondta, mit, milyen sorrendben érdemes ott megnézni. Később, amikor arra csámborogtunk, meg is kérdezte, hogy láttunk-e mindent, és hogy tetszett.

Az ajándékbolt után elmentünk a Monarchia Rétesházba, mert, ha Zebegényben jársz, ott kell enni rétest. Veszett finom volt. Nem fotóztam le, mert elvitelre kértük, itthon meg, ahogy hazaértem, pótolnom kellett az elvesztett kalóriát. Szilvásat ettem, apu káposztásat. Megéri, és nem szabad megijedni, ha sokan állnak sorba a háznál. Ha esetleg le van fosztva, akkor egy kis városnézés után, érdemes visszamenni, mert ott sütik a réteseket.

Sajna, a Dőry-kastélyt csak az autóból láttam, de legalább lesz miért visszamenni.
Próbálom sorrendbe szedni a látnivalókat, ha netán elmennétek ide. Sajnos, jobbára vakon fotóztam, mert mindig szembe sütött a nap.

Havas Boldogasszony plébániatemplom
Zárva volt, de azért igyekeztem befotózni.

Malom-völgyi patak

Sziklakápolna – Barlang szentély
Műemlék, ameddig a település népessége meg nem nőtt, ezt használták templomnak.
Elrepedt harangját a templomban őrzik.
A szentély bejárata később épült, és a hagyomány szerint a remeték vájták ki a sziklákból.
A bejárathoz egy már omladozó kőlépcső vezet.

Lépcső felfelé.
Meg a kilátás.

Országzászló és trianoni emlékmű

Kós Károly-kilátó
(meg a kilátás)

Kis helyi folklór

Kálvária domb
A kápolna felújítás alatt állt, és mi lefelé közelítettük meg a stációkat.
Felfelé is jöhettek itt, és nem kell félni, a temető felé visz az út, ami olyan, mintha nem lenne.
De van!

A tájvédelmi körzetbe nem mentünk most túrázni, mert pont a másik irányba haladtunk. Más volt betervezve, úgyhogy, mindenképpen kell majd a második kör.

Apu szíve vágya volt a hajós múzeum, ami egy magángyűjteményt foglal magába, és egy családi házban, illetve annak udvarán található. Zsúfolt, és pici, egy igazi élő Tetris. Igazán megérdemelné, hogy nagyobb helye legyen. A beugró nem drága, de apukámat elvesztettük, ahogy beléptünk.
Aki modellezik, makettezik, annak egy igazi Mekka, ugyanis Farkas Vince hajóskapitány gyűjteményével és saját készítésű tárgyaival van felszerelve, a lánya pedig, igazán tartalmas tárlatvezetést tart!
Nekünk lányoknak egy afrikai vudu bot maradt, ahol kívántunk. Meglátjuk, valóra válik-e?
Sajnos, kevés volt az időnk, és ki volt téve, hogy fotózni nem szabad.

A Duna partján ittunk kávét és ettünk lángost.

Nagyon bírtam ezt a zebrát.

Mivel még délután is azon szöttyögtem, hogy de határ, meg másik ország, apu kicsit sem feltűnően azt mondta, menjünk Esztergom felé haza. Egyből felcsillant a szemem, hogy onnan csak pár lépés Párkány. Voltam már ott régen, de nagyon nem izgatott.

Ipolyszalkánál mentünk át a határon, de nem álltunk meg, így csak a kocsiból fotóztam ki.
Még jó, hogy a hegyek nem mozognak.

Végül elértünk Esztergom hátuljába, azaz Párkányba.

Pár kép is készült rólam. Apu nem mindig tud jó fotókat lőni rólam, de most jó napja volt, mert ezek születtek. ^^

Apu bearanyozta a napomat, s most, ennyi szájtépés után megyek, és kitalálom, hova másszak legközelebb.

1. Hitelajánlataink
    Be kell, hogy finanszírozza egy fontos projekt, vagy keres finanszírozást építeni vagy vásárolni otthonában? Ne kérjen több kérdést. Kínálunk ingatlan hitelek, autó hitelek és személyi kölcsönök, hogy segítsen.
    alex.triadis1974@gmail.com

1. Köszönöm, nem élek a lehetőséggel, és nem kérek több ilyen megkeresést!

2. Jók a fotók :) Igazi kirándulóidő mostanában hétvégén.

1. Köszönöm! :)
      Megyek, ha tudok, ameddig nem szakad az eső, és fúj el a szél.