2017. április 19., szerda

Körmös kálvária



Nagyon nehéz megfelelő embert találni a szépségem ápolására. Különösen kényes vagyok régóta a hajamra, nem szeretek akárkit a közelébe engedni, ezért is örülök a mostani fodrászomnak, mert ha azt mondaná, guanót kenjek rá, kérdés nélkül megtenném.
Több mint egy éve simán beleültem a nyugiba a manikűrössel is, viszont idén kiderült, nincs velük szerencsém.
Kétszer váltottam embert ebben az évben, pedig még csak április van.

Akartam várni ezzel a bejegyzéssel addig, ameddig ki nem teszi Körmös3 magához a képet a volt és a jelenlegi állapotról, ám ez most elmarad, mert ő is csúszásban van, így anélkül írom meg.


Körmös1-et lóhalálában találtam meg tavaly előtt, mert változtatni akartam, és őrültként telefonáltam, név alapján ő volt szimpatikus. Ő most otthagyta a kolléganőjét, mert összekülönböztek. Hogy kinek van ebben a témában inkább igaza, azt nem firtatom. Lényegében írt a semmiből egy üzenetet, hogy házhoz is tud jönni, ha úgy kívánom, vagy követhetem ide-oda, illetve, később majd akar saját szalont. Azért odabiggyesztette az üzenet végére, hogy mindez természetesen az árak emelkedésével jár majd.

Írtam neki, szóljon, ha tudok segíteni, illetőleg, hogyha tudja, hogy alakulnak az árak, dobjon egy üzenetet. Azóta is várok. Kíváncsi lennék, hogy most azon agyal, kit mennyivel érdemes és tud lehúzni, vagy egyszerűen csak, ennyire fontos neki ez az egész?! Jó, tudom, összeesküvés-elméletnek tűnik, de bennem ezt az érzetet váltotta ki.

A történet másik fele, hogy meghúzott dolgokat, amiknek tudatában nem szívesen mennék vissza hozzá. Lehet, hogy velem nem, de mi van, ha igen? Például, nem az a (termék) volt az üvegben, ami rá volt írva, és kente a körmökre. Kínait adott el „márkásnak”. Persze, most szárnyalnak a kevésbé jó indulatú pletykák, amiket hol elhiszek, hol nem.
Emberileg semmi bajom nincs Körmös1-vel, viszont megrengett a bizalom.
Körmös1 munkája

Így kerültem el Körmös2-höz, aki az előző helyére jött. Szeretek abba a szalonba járni, annak ellenére, hogy volt, hogy Körmös1-nél NÉGY órát vártam a körmömre, hogy pakolt ide-oda, sosem az lett a vége, amit kértem. De úgy voltam vele, nem sietek, elszórakoztatom magam, amit kaptam szép volt, nem volt probléma. Minőségben ötös… csillaggal.

Na, de jött Körmös2.
Rengeteg színe van, jó minőségű cuccokkal dolgozik, de a technikai tudásnak híján van. Aranyos, kedves, de az, hogy nem tudta lelogisztikázni, hogy a gyerekért ki menjen, ettől ideges volt, ettől nem figyelt oda, az azért meredek. Megcsinálta a körmömet, és a fekete szín puklis lett, mint egy sajtreszelő.
Kérdezte, ez zavar-e?
Mondom, igen.
Erre kénytelen-kelletlen, megreszelte a színt, kent rá fényt, és utamra engedett.

Eljött a másnap. A többi körmöm is puklis volt, bár nem annyira, mint a megreszeltek. A fény lekopott egy fürdéstől, matt lett a körmeim kilencven százaléka. A minta egyáltalán nem volt egyforma, még csak az anyagmennyiség sem. Ám ültem bent az irodában, amikor napfényben is megmustráltam a körmeimet. CSÍKOS volt a festés. Hát, én majdnem sírtam, főleg, amikor közölték a munkatársaim, hogy eddig az én kezem mindig szép volt, s most nem az.
Körmös2 munkája

Időm nem volt visszamenni, hogy garanciálisan megcsinálja az egészet, de felhívtam, adjon időpontot. Visszahív. Nem tette. Végül írtam neki egy üzenetet, hogy adjon délutáni időpontot, mert dolgozom.
Erre visszaír, hogy a kedd, reggel kilenc megfelel-e?!

Vissza sem írtam neki. Elhatároztam, majd szóban, de kajtattam másik manikűrösnek valót. Hét embert hívtam fel, mire valaki hajlandó volt felvenni a telefont.

Így találtam meg Körmös3-at, akinél jó kezekben vagyok. Össze is barátkoztunk, meg vagyok elégedve a munkájával.
Kiderült, Körmös2-nél nem véletlenül volt érzékeny a jobb gyűrűsujjam. Olyan vékonyra reszelte a saját körmömet, hogy át lehet látni rajta. Majdnem sírtam, amikor Körmös3 leszedte a dzsuvát róla, lekezelte, s végül újratette.
Bevizualizáltam mindent, ami történhet, gombás lesz, beteg lesz, s a többi, és fortyogtam, hogy csak egyszer menjek el Körmös2-höz, lesz pár jól megkeresett szavam hozzá.

Voltam is a szalonban, nem köszönt, rám se nézett, és lapított.
Nem akadtam ki, csak nem ajánlom senkinek.
Viszont, ötödikén megyek ismét Körmös3-hoz, és mind a tíz kislányt megszeretgetjük.


Körmös3 munkája

Előzetesen mindig megnézem a munkáit annak, akihez megyek, a véleményeket róla. Csak kár, hogy ezek a cuki-muki oldalak csak a jó dolgokkal vannak tele. A jól sikerült, remekül befotózott kis munkáikkal. Tök nagy csalódás, mint amikor koppansz, mert üres a szerencse süti, vagy fiú játék van a lányos Kinder tojásban.

Magamban azon mosolygok, hogy annyi, de annyi kókler nevezi magát fodrásznak és körmösnek, hogy az pofátlanság. Nem értenek a munkájukhoz, mégis engedik dolgozni őket. Gondolok itt azokra, akiktől kérek egy frizurát, de nem azt kapom, hanem az ő (A Művész) elképzelését. Vagy azok a körmösök, akik reszelnek, reszelnek, azt hopp, volt egy ujjad.
Hihetetlen számomra, hogy ezeknek az embereknek van még vendégköre, s abban sem nagy a fluktuáció. Bár lehet, hogy az ismerőssel szemben meg meri húzni, lehet, hogy tényleg rossz passzban volt, vagy hogy teljesen jóhiszeműen jár el, de balhere, nem tudom. Mindenesetre, nem szeretném a kezeim közelébe engedni sem Körmös1-et, sem Körmös2-t.

A fodrászomnak azt mondtam, ha a város másik végébe költözne, mennék utána. Lekopogom, de egyelőre a körmösnek is ezt mondom.
Még mindig érzékeny a gyűrűs ujjam. :(

8 megjegyzés:

  1. Le kopogom (kopp kopp) nekem eddig mindkét körmösömmel szerencsém volt.
    A harmadik lakkozásod a legszebb, kedvet kaptam a piroshoz :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Maximálisan meg vagyok elégedve a mostanival, és bár nem ez volt a terv, csak a gyűrűs miatt lett ilyen, amilyen.
      Amikor megcsinálta, azon nevettünk, hogy kicsit karácsonyi. Hát, most meg azon, hogy az idő miatt nem is voltunk annyira messze a valóságtól.

      Törlés
  2. Borzasztó. Tényleg minden sarkon van körmös, nálunk is. Engem kiakasztana, ha szép is a munka, de nem az, amit kértem. Ezek meg nem is extra bonyolult munkák, de még egyszínűt sem tudnak szépen csinálni?? Á, én azt hiszem, megcsinálnám magamnak, na persze nem építettet, csak kifesteném, megköttetném és jó lenne egy hétig. Nekem a fodrász problémás, egy volt normális, sajnos elköltöztem. Olyan hajat csinált, beállt magától, bámulatosan jól le tudta vágni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg minden háztömbben van már egy.
      Nem is volt ezzel bajom, viszont az, hogy valakiben nem bízok meg, az már nekem válóok.
      A fodrászoknál is sok a problémás. A mostanim ápolja, tanácsot ad, kezeli havonta egyszer. De volt olyan, aki fokozatok helyett egy fokot tépett bele. Lehúzni a másik munkáját tudja, viszont csinálni a dolgát már kevésbé.

      Törlés
  3. Tavaly nyáron voltam egy ismerősnél körmöt csináltatni. Szépnek szép lett, de borzalmasan szétreszelte a körmeim, rettenetesen fájtak, és tartós sem volt a munkája :( Azóta nem volt műkörmöm, most egy, jelenleg tanuló ismerőshöz szeretnék elmenni, benne több potenciált is látok, mert ő rajong a körmözésért, nem csak ha már van papírom, akkor csináljuk kategóriában fut.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van hozzá érzéke, tehetsége, csinálja, komolyan ezt mondom. De a legtöbb a lesz, ami lesz alapon csinálja, vagy mert látja, ebben pénz van, önálló munkavégzés, a maga ura lehet, csak éppen, hiába tud valami szépen, ha az alapjai rosszak.
      De remélem, jobb tapasztalatod lesz!

      Törlés
  4. én szerintem nem is mernék körmöshöz menni :D félteném a jó körmeimet. én magamnak csinálom, persze benne van a pakliba, hogy én is elszarom meg kárt teszek magamba, de akkor betudom annak, hogy na béna voltam, most viselem a következményét. de ha pénzt, időt áldozok arra, hogy valakivel megcsináltatom, akkor az tényleg olyan legyen :DD egyetlen egyszer voltam körmösnél de csak gél lakkot tett fel, francia lakkozást kértem és megmondom őszintén különbül megcsinálom a francia ívét...plusz beleköttette a szöszöket, az is buborékos volt. gondoltam magamba, erre nekem nincs szükségem. pont elég normális fodrászt találni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem viszonylagosan jók csak a körmeim sajnos, kell rá valami, ami takarja, mert a folyamatos laptop püfölés miatt törnek le önmagukban, meg nőni sem akarnak, szóval, némi segítségre szorulok.
      Igazából sokan hobbiból növik ki magukat körmössé, és minden mindegy alapon, vonzó számukra, hogy maguk osztják be az idejüket nem törődve azzal, hogy nem feltétlenül csak nyomdázás létezik, és a szakmájukat nem bírják el. Több az ilyen, mint a tehetség.
      A fodrászokat hagyjuk. Pepitában ugyanez, viszont rengeteg köztük a bolondgomba.

      Törlés