2017. március 19., vasárnap

Filmturmix



Nem volt időm és energiám friss filmekre sajnos, de ami még tavalyról maradt, talán kettőt hagytam bene, a többiről úgy határoztam, szóra sem érdemesek.

Ám tegnap megnéztem a Nyomorultak című filmet, még a Liam Neeson főszereplésével készültet, s mint anno, most sem tudtam elkapcsolni. Ezt a verziót szeretem, s bár ritkán látom, odaszegez a tévé elé. Este pedig, pötyögtem, és azon vigyorogtam, mekkora álszentség már, hogy kivágnak 10-20 perceket egy filmből azért, hogy ne legyen vér, meg erőszak a képernyőn. Nem mindegy? Előbb-utóbb úgyis mindenki találkozik a kettővel, és bár ez a mű-túlféltés idegesítő, észre sem veszik, hol tartanak már a porontyok.
Szóval, nem kell vágogatni a filmeket (… persze, tudom… valahol a jogdíjak…)


Sárkányszív 2. – Egy új történet (Dragonheart 2: A New Beginning, 2000)
Rendező: Doug Lefler
Forgatókönyv: Patrick Read Johnson, Charles Edward Pogue, Shari Goodhartz
Szereplők: Christopher Masterson, Harry Van Gorkum, Robby Benson
Amikor Geoff találkozik az utolsó élő sárkánnyal, hamar rájön, ebből a kapcsolatból profitálhat, ám sem ő, sem Drake nem veszik észre időben Lord Osric gonosz tervét.
Ezt is még karácsonykor láttam, valahogy az első részét imádom, és fogalmam nem volt, hogy van folytatása. Aranyos kis film, egészen szórakoztató. Gyerekeknek. Maradok az első résznél, mert mint nagyon sok folytatás, ott vérzik el, hogy minden eredetiséget mellőz, és sem Drake kora nem tisztázott számomra, sem az, hogy ha akkor van, amikor, akkor hogy lehet az utolsó sárkány?!


Féltékenység (Heartburn, 1986)
Rendező: Mike Nichols
Forgatókönyv: Nora Ephron
Szereplők: Meryl Streep, Jack Nicholson, Jeff Daniels
Rachel és a szoknyavadász Mark megismerkedésük után gyorsan összeházasodnak, s bár a nőt óvva intik a férfitól, az nem hallgat másokra. A nő terhessége azonban, igazolni láttatja a baráti kör véleményét.
Valami van a régi romantikus filmekben, valami plusz, ami mára csak nagyon kevésben van meg, mert ezek megérintik az embert, s talán a jobb karakterek, színészek miatt, közelebb érzünk egy-egy szerepet, történetet, mint manapság. Sok gondolkodnivalót ad mindkét fél részéről, a barátok befolyásáról, egy kapcsolat működtethetőségéről, a bizalom elvesztéséről. Igazából nem értem a vígjáték megjelölést, ez inkább dráma.


Marley meg én (Marley & Me, 2008)
Rendező: David Frankel
Forgatókönyv: Scott Frank, Don Roos, John Grogan
Szereplők: Owen Wilson, Jennifer Aniston, Eric Dane
John és Jennifer élet-leckéket vesznek a kutyájuktól, miközben észrevétlenül pereg az eb ideje, és egyre jobban a szívükhöz nő.
Annak ellenére, hogy rühellem Owen Wilsont, ez egy aranyos, megmosolyogtató családi film arról, hogyan készít fel minket egy kutya a gyermekáldásra, majd hogy kell idomulni hozzá. Az tuti, hogy lehet tanulni tőlük, az a sajnálatos, hogy sokan nem megfelelően bánnak velük. Pici hiányérzetet támasztott bennem, és rossz érzéseket a vége, de nem is a film, csak én az én kutyámtól máshogy búcsúztam, és eszembe jutatta. Ha más nem, csak a kutya miatt érdemes megnézni.


Lopott szavak (The Words, 2012)
Rendező és forgatókönyv: Brian Klugman, Lee Sternthal
Szereplők: Bradley Cooper, Dennis Quaid, Olivia Wilde
Rory elsőkönyves író, sikeres az életének minden területén egészen addig, míg egy napon nem kopogtat nála egy idegen, s azt állítja, a férfi ellopta az ő általa írt könyvet.
Ez egy olyan film, ami talán a gondolkodó embereknek fog tetszeni igazán, másnak aligha. S az előbbiek táborában is inkább a plagizálás, kreativitás gondolatai kapcsán lehet találni morzsákat, amúgy ez a film úgy elmegy. Egyszer megnézhető, viszont nem maradandó. Szerintem az öreg Rory lelkiismeretének manifesztációja, semmi több. A film végét vagy máshogy fogtam volna meg, vagy bele sem teszem, mert így kicsit kilóg a lóláb, de ezt döntsétek el ti, nézzétek meg.


Wyrmwood – A holtak útja (Wyrmwood – Road of the Dead, 2014)
Rendező: Kiah Roache-Turner
Forgatókönyv: Kiah Roache-Turner, Tristan Roache-Turner
Szereplők: Jay Gallagher, Bianca Bradey, Leon Burchill
Miután a húgát elrabolják, egy tehetséges szerelő harcolni kész a a zombi apokalipszis előestéjén.
Mi van?! Mi ez az igénytelen szar?! Mert erre nincsenek jobb szavaim. Értem én, hogy most a zombi a menő, meg van egy-két Zs-kategóriás „alkotás”, de ez kritikán aluli. Inkább nem mondok semmit, még háttérzajnak is borzalmas.


Morgan (Split, 2017)
Rendező: Luke Scott
Forgatókönyv: Seth W. Owen
Szereplők: Kate Mara, Anya Taylor-Joy, Rose Leslie
Egy biológiai hibridet nevelnek egy titkos helyen. Tudósok csoportja veszi körbe, amikor az alany megtámadja egyiküket, majd likvidálni szeretnék. Ehhez azonban, neki is van pár hozzáfűznivalója.
Egészen jó film volt, bár ahogy néztem, sok helyen horrornak írták, szerintem nem az, inkább thriller némi sci-fivel. A színészek a helyükön, és bár sejteni véltem a film végi csavart, végig azt mondogattam magamnak, á, csak nem. Hát, de. És jó volt, működött. Nem rágtam le a tíz körmömet, viszont egy pillanatát sem akartam elmulasztani. Kate Mara tetszett benne a legjobban, imádtam az érzelemmentes játékát. Láttam már ilyet, csak az robotos volt.


Sully – Csoda a Hudson folyón (Sully, 2016)
Rendező: Clint Eastwood
Forgatókönyv: todd Komarnicki (Chesley Sullenberger, Jeffrey Zaslow
Szereplők: Tom Hanks, Aaron Eckhart, Valerie Mahaffey
Chesley Sullenberger a Hudson folyóra száll le a meghibásodott repülővel, senki sem érti, miért tette ezt, amikor az adatok alapján több leszállópálya is rendelkezésére áll. Ennek történetét meséli el ez a film.
Érdekes, érdekfeszítő film, és ahhoz képest, hogy egy mezei dráma, hogy egy téma körül forog a történet újra meg újra, egészen fogyasztható, és egyáltalán nem unalmas. Tisztelni lehet a pilótát csak, mind a pánikhelyzetben nyújtott hidegvéréért, mind a tehetségéért. Tetszett, hogy az utóhatást elemzik benne, minden oldalt alaposan megrágva. Nem tudom, mennyi a tanulópénz ebben a filmben, mindenesetre a kicsik és a nagyok szembenállását, a hidegvér és kitartás „gyümölcsét” végigasszisztálhatjuk.


4 megjegyzés:

  1. Annyira kevés időm van filmet nézni, csak gyűlnek a korongok a lejátszó mellett, amiket meg kellene nézni. A kutyás filmet láttam jó régen, tetszett is.
    A lány a vonaton most félbehagyva vár minket, férj elaludt rajta :D lekapcsoltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem mondod? Most, hogy filmdömping van otthon, időm nincs, mert mire leülnék nézni, elalszom. :D

      Törlés
  2. Tervezek már én is írni filmekről, mert én viszont annyit néztem mostanában, hogy csuda.
    Nem is tudtam, hogy van Sárkányszív 2!!! Viszont lehet ezután annyira nem fogok kapni érte, nem akarom, hogy az első rész emlékeit átitassa a gyenge folytatás.
    A Morgant valamiért nem volt kedvem megnézni, valahogy nem vonzott a sztori, de lehet mégis teszek vele egy próbát. Nem baj, ha nem horror, a thrillert is imádom, és ha még sci-fi-s csavar is van benne, pláne jó :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha jól emlékszem, láttam nálad, hogy megnéztétek az Ex Machina című filmet. Ahhoz tudnám hasonlítani a Morgant, csak nem robot ébred öntudatra, hanem egy biológiai keveredés. :)
      Van második része, sőt, van harmadik is, A varázsló átka címmel, ha jól tudom. A harmadikat nem láttam, a második aranyos, de azért az első az igazi. Kicsit nekem ez olyan, mint a Végtelen történet. Az első klasszikus, a folytatás középszerű másolat.

      Törlés