2017. február 28., kedd

Game over, man, game over!

Szerintem, aki ismer, annak nem titok, hogy A bolygó neve: Halál című film a szívemhez legközelebb álló alkotás. Kívülről, oda-vissza tudom a történetét, a szövegeket. Azt már jóval kevesebben tudják, hogy a kedvenc tengerészgyalogosom Hudson volt. Igaz, még most is az, én, személy szerint nagyon szeretem Bill Paxtont, és ezért is vagyok nagyon szomorú, mert 61 éves korában elment közülünk.


Sokaknak nem mond semmit a neve, csak egy színész, de nekem színfolt volt. Szerettem a Titanicban, a Twisterben, s nem csak James Cameron kedvelt színművésze volt, hanem az enyém is.


1955-ben született a texasi Fort Worth-ben, itt is nőtt fel. Apja üzletember volt több más munka mellett. Édesanyja őt és testvéreit római katolikusként nevelte fel.

Legkorábbi szerepei között említhetjük a Terminátor című filmet, ahol egy punk trió vezérét alakítja, ám a robottal való találkozásának csúnya vége lesz. James Cameron több filmjében szerepeltette, nemcsak A bolygó neve: Halálban, hanem a True Lies – Két tűz között, és a Titanic című filmjeiben is szerepet kapott.
Filmjei közül érdemes megemlíteni a Ragadozó 2.-t, melyben zsarut alakít, vagy a viharvadászok tékozló fiúját a Twisterben. Rengeteg más filmben is feltűnt, mint az Apollo-13, Trespass, Jég és föld között, A holnap határa, vagy a Szimpla ügy.

Rendezőként is helyt állt, hiszen 2001-ben rendezte meg az Isten haragja című mozit, mely egy izgalmas thriller lett a megszállottságról és a vak hitről. Négy évvel későbbi Golfbajnoka egy 1913-as legendás golfjátékról szólt.


Zenei karrierje is volt valamennyire, leginkább ismerősével játszott duóban.

Magánéletét tekintve 1979-1980 között Kelly Rowan párja volt, 1987-ben pedig, feleségül vette Louise Newbury-t, akivel két közös gyermekük született, James és Lydia.

Sokszor jelölték díjakra, 1987-ben elhozta a Szaturnusz-díjat A bolygó neve: Halálban nyújtott alakításáért, majd 1996-ban a Screen Actors Guild Awards-nak örvendhetett az Apollo 13-ért.

2017. február 25-én érte a halál, 61 éves korában, állítólag azért, mert a szívműtéte után komplikációk léptek fel.


Le vagyok sújtva. Nekem az Aliens-ben nőtt a szívemhez, a bejegyzés címe is abban hangzik el, azt hiszem, ma este Bill Paxton-maratont fogok tartani, de minimum a bolygónevét megnézem. Bennem ő a pánikolós Hudsonként él tovább.


Nyugodj békében!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése