2017. február 26., vasárnap

Filmturmix



Rendesen elmaradtam az utóbbi időben. Nem csak a bloggal, hanem úgy általában mindennel.
Nem sorrendben írom most a filmeket, mert még karácsonyról maradt bőven tétel a listán, de most nem volt őket kedvem kivesézni. Egy-kettő annyira megmaradt, hogy azt se tudom, mit akartam írni róla.
Tegnap is ahelyett, hogy friss filmre fanyalodtam volna, vagy bármely régebbire, ami fent porosodik a polcon, leültem nézni a Ragadozókat, aztán úgy maradtam.

Most is azon kattogok – amikor ezt körmölöm -, hogy hallgassak zenét és csináljak jegyzeteket, vagy nézzek filmet és fél szemmel készítsek jegyzeteket?!


Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei (Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children, 2016)
Rendező: Tim Burton
Forgatókönyv: Jane Goldman (Ransom Riggs)
Szereplők: Eva Green, Asa Butterfield, Samuel L. Jackson
Jake nagyapja után az örökségével és a férfi emlékeivel nekivág egy útnak, aminek a végén egy különleges világ tárul elé. Beigazolódik, hogy a nagyapja nem volt hantás, ráadásul, hogy ezt a világot igen nagy baj fenyegeti.
X-Professor és a mutánsok másképp, ez jutott róla elsőre eszembe. Másodszorra is. Nem volt rossz, éppenséggel hű, de jó sem. Leginkább lenyűgöző képek összessége egy történettel, ami látszólag halad valamerre, mert mozognak, beszélnek a szereplők, de nincs mögötte tartalom. Legalábbis, van benne valami, amitől nem lett kerek egész a történet. Tetszik a világ, még a karakterek is, bár sokszor volt olyan megérzésem, hogy nem bontották ki az egészet úgy, ahogy kellett volna. Többszörnézős.


Who Am I – Egy rendszer sincs biztonságban (Who Am I – Kein System ist siher, 2014)
Rendező: Baran bo Odar
Forgatókönyv: Jantje Friese, Baran bo Odar
Szereplők: Tom Schilling, Elyas M’Barek, Wotan Wilke Möhring
Benjamin fiatal, amatőr hacker bekerül egy csapatba, akik le akarják nyűgözni az etalonjukat, ezért merészebbnél merészebb dolgokra szánják el magukat, mígnem a rendőrség is felfigyel rájuk.
Végig lekötött a film, iszonyatosan jó a vége. Folyamatosan gondoltam valamit, ami aztán nem igazolódott be. A bemutatott világ háttere, a darknet nagyon szépen meg volt jelenítve, az tetszett a leginkább. Igényes, érdekes, a hasonló filmekhez képest kissé mégis más. Picit Szemfényvesztők, picit Harcosok klubja. Nem hackerként is találtam benne morzsákat a magam számára.


Underworld – Vérözön (Underworld: Blood Wars, 2016)
Rendező: Anna Foerster
Forgatókönyv: Cory Goodman, Kyle Ward
Szereplők: Kate Beckinsale, Theo James, Charles Dance
A Lycanok és a vámpírok is mind Selene lányát akarják a vére miatt, amiért a nő egy utolsó háborút indít, mígnem beléphet a vének közé.
Nem kedvenc ez a sorozat. Ha őszinte akarok lenni, az ez előtti rész is morzsákban van meg a fejemben. S mióta megnéztem, ez is. Akiről szólnia kellene a filmnek, sehol sincs, és egy pár elejtett momentuma a filmnek megcsúfolja az összes eddigi filmet. Ráadásul a rengeteg akció közepette elfeledkeztek arról, hogy ez a film komolyan vegye magát. Selene is azért van csak benne, mert ő az összekötő név. Nem értem. Gyenge közepes… mégis csak leforgatták.


A Kaptár: Utolsó fejezet (Resident Evil: The Final Chapter, 2016)
Rendező és forgatókönyv: Paul W.S. Anderson
Szereplők: Milla Jovovich, Ali Larter, Iain Glen
Alice visszatér Raccoon City-be, hogy végét vegye a világot pusztító járványnak, viszont az ellenszérum helyett mást is talál itt. Önmagáról.
Annyira nagyon sajnálom, hogy a harmadik résznél kiherélték ezt a sorozatot. Remélem, pár év múlva, más szereplőkkel felélesztik majd. Az ötödik résznél láttam a pislákoló fényt, ez sem volt rossz, elment leginkább. Azért a stábhoz is lenne egy-két jól megkeresett szavam. Ez van. Remélem, hanyagolni fogjuk innentől most picit a zombis filmeket, vagy Milla is megtalálja a helyét a saját kis világában, amire jó, de ennyi bőr egyelőre elég volt. Zavaros, homályos képileg, történetében. Volt már jobb is.


Assassin’s Creed (2016)
Rendező: Justin Kurzel
Forgatókönyv: Michael Lesslie, Adam Cooper, Bill Collage
Szereplők: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Jeremy Irons
Callum újraéli egyik ősének kalandjait, melyben az Assasinok a Templomosokkal küzdenek.
Mindenfajta előzetes ismeret nélkül néztem meg, viszonyítási alapom nincs. A film első fele után tökéletes háttérzajként funkcionált, én eluntam magam rajta. Vártam, vártam, de nem fogott meg, ahogy egy csuklyás pasas ugrál egyik sarokból a másikba. Látványosnak nem mondanám, a történet van is, meg nincs is, ahogy a karakterek is felszínesek. Jobb színésznek tartom a három megemlített főszereplőt, mint amit ebben a filmben nyújtottak. Nekem, laikusnak csalódás volt, nem tudom, aki ismeri, az hogy vélekedik róla?!


Széttörve (Split, 2017)
Rendező és forgatókönyv: M. Night Shyamalan
Szereplők: James McAvoy, Anya Taylor-Joy, Betty Buckley
Kevinnek 23 megnevezett személyisége van, s még a saját pszichiátere sem hiszi el, hogy a Szörny lenne a huszonnegyedik, mely a fénybe tör, csak, amikor szembesül az éppen domináns személyiségének akarnokságával.
Erre mondtam, hogyha McAvoy egy klotyó deszkát játszana, azt is el tudná nekem adni. Érdekes, jó film volt, a film végi utalásnál néztem, hogy azt’ ezt meg hogy és miért? Egy dolog volt, amit sajnáltam, hogy sok én nem került elő, pedig megnéztem volna őket egyesével. Jó, persze, vannak kérdéseim, viszont picikét elfogult is vagyok Shyamalan kapcsán. Szeretem a filmjeit, mert úgy parázok rajta, hogy nem nyikorog benne szellem, meg nem patakokban folyik a vér. Nekem ez a film mindent megadott, amit elvártam tőle, vagy elvárok egy mozitól. Sokcsillagos.


Idegpálya (Nerve, 2016)
Rendező: Henry Joost, Ariel Schulman
Forgatókönyv: Jeanne Ryan, Jessica Sharzer
Szereplők: Emma Roberts, Dave Franco, Emily Meade
Fiatalok versenyeznek lájkokért és pénzjutalomért úgy, hogy különböző próbákat állnak ki, melyek hol könnyebbek, hol nehezebbek.
A film után szembesültem a vloggerőpróbával, és kaján vigyorral agyban összekötöttem a kettőt. No, mindegy. Az eleje még érdekelt, aztán ahogy haladtunk, úgy lanyhult az én lelkesedésem. Szájbarágós társadalomkritika a legbénább módon, de nem elhanyagolható. Egy karakter sem ragadott meg annyira, hogy izguljak érte. Amúgy, ha belegondolok, a tanító jelleggel még nincs nagy baj, és el tudom képzelni, hogy nincsenek határok, ám a kevesebb néha több.


8 megjegyzés:

  1. Egyiket sem láttam még. Sőt mostanában nem is néztem sok filmet, ami tetszett, az a Bridget Jones volt, a Haverok fegyverben meg igaz történet, szóval annak jó volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Széttörvét és az Egy rendszer sincs biztonságban majd egyszer nézd meg, szerintem megéri.
      Melyik Bridget Jones-t?

      Törlés
    2. Felírom :) A 3. Bridget Jonest, nagyon jó!

      Törlés
    3. Nekem picit csalódás volt, leginkább Bridget miatt sajnos.

      Törlés
  2. A Vándorsólyom kisasszonyt nagyon vártam, nem volt rossz, de én is hiányoltam a történetet. Olyan érzésem volt tőle, mintha csak egybegyűjtöttek volna egy rakás különleges gyereket és őket mutogatták volna. A könyvet még nem olvastam, az első részét vettem meg, kíváncsi vagyok milyen lesz (állítólag a film és a könyv köszönő viszonyban sincs).
    Az Assassins Creed-et nagyon szerettem volna szeretni, de nem sikerült. Unalmas volt, kihagyták belőle azokat a fontos, lényeges részeket, amik izgalmassá tették volna. A játék baromi jó volt belőle, én a férjemet néztem, ahogy játszik vele, de már azt is nagyon élveztem. Kár, hogy ekkora csinnadratta után ilyen gyenge lett.
    Az Underworld-re azért kíváncsi leszek, nekem tetszettek az eddigi részek is, bár az utolsók tényleg sokadik bőrnyúzásnak számítanak. Leginkább a világ miatt nézem, amit felépítettek, tetszik a modern megközelítés.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsi leszek majd, mit mondasz az Underworldre, nekem nagyon nem az én világom sajnos.

      Törlés
  3. A Vándossólyomnak az utolsó 20 percét nagyon sajnáltam, mert semmi köze nem volt a könyvhöz és eléggé indokolatlan jelenetek váltották egymást :'D de összességében a film hangulata és képi világa nagyon szép lett :)
    Az Összetörve pedig nekem is nagyon tetszett, érdekes film volt.

    VálaszTörlés