2017. január 15., vasárnap

Filmturmix



Idén még nem is néztem itthon filmet. Valahogy nem úgy jött ki a lépés. Mire oda kerültem, hogy bambuljak egy sort a tévé vagy a laptop előtt, mindig Agymenők ment, vagy South Park, és úgy maradtam. Utóbbiba is sikerült párszor belealudni.

Szeretném idén is megtartani a vasárnapokat filmes napnak, ha összejön a hét film, és ezt is múlt hétre terveztem, de hát… én tervezek, a többi ember meg végez.
No de, lássuk!


[rec] (2007)
Rendező: Jaume Balagueró, Paco Plaza
Forgatókönyv: Jaume Balagueró, Paco Plaza, Luiso Berdejo
Szereplők: Manuela Velasco, Ferran Terraza, Jorge-Yamam Serrano
Egy stáb bent ragad egy baljós házban, s az első harapás után elszabadul a pokol.
Valamikor régen láttam, és talán Black Fairy említette, gondoltam, felelevenítem az emléket. Bár, ne tettem volna, pedig szeretem a spanyol horrorokat. Az a baj, hogy bárki, akire szemet vetsz ebben a filmben, zombi lesz, és van egy-két karakter, aki eltűnik. Spanyol hanggal jobb nézni, mert a tempó felrázza az egészet. Egyszer nézhetős mindenképpen, de biztos, hogy fiatalabban jobban tetszett volna, mert most csak a homlokom lett vörös, annyit csaptam rá. Nem egy kiugró munka, mégsem mondanám, hogy abszolút rossz. Átfolyik az agyamon, amikor arra van szükségem, akkor és arra jó.


A fiú (The Boy, 2016)
Rendező: William Brent Bell
Forgatókönyv: Stacey Menear
Szereplők: Lauren Cohan, Rupert Evans, James Russell
Egy amerikai dadus egy angol családhoz kerül, ám a házban szembesül azzal, hogy akire vigyáznia kell, az egy baba. Ahogy egyedül maradnak, megszaporodnak a furcsaságok. Talán a baba nem is annyira játék.
Ez mi ez? Bocsánat, de ez egy fos film. Nem ijesztő, nem kreatív, nem misztikus, és nem figyeltek a következetességre, amikor már letennéd a voksod egy műfaj mellett, rájössz, más, mert nincs itt semmi. Blődség az egész, még csak nem is izgalmas, nem mozgat meg. Baromi sötét film, és a főszereplőt sem kedveltem meg. Igazából semmi újat nem adott, az első két harmadára azt mondom, még néztem fél szemmel, a végét már letekertem. Nem is a sztorival van baj, hanem hogy nem tudtak vele jól bánni. Plusz, számomra már unalmasak az ilyesfajta „ijesztgetések”.


Éjféli látomás (Midnight special, 2016)
Rendező és forgatókönyv: Jeff Nichols
Szereplők: Michael Shannon, Joel Edgerton, Kirsten Dunst
Egy apa és a fia menekülnek, mert aki ismeri a fiú képességeit a felsőbb körökben, mind rájuk vadászik.
Nem dobtam tőle el az agyam, és a vége túl monumentális, és ezáltal hitelét is vesztette az egész történet nálam. Ameddig a csúcspontig el nem jutunk, kicsit lassú, és töredezett. Rettentően untam, a végén pedig valahogy eltúlozták a drámák halmozását, a lezárását, mégsem tudom, hol csúszott el ez a film. A látványa jó, és mivel érdeklődsz az elején, lefelé ível a vége felé. Lehet rajta ugyanakkor gondolkodni, nem is keveset, mi is két órát rizsáztunk össze. Sokkal, de sokkal elvontabbra készítettem volna ezt a filmet, akkor jobban csúszna.


Cápa tó (Shark Lake, 2015)
Rendező: Jerry Dugan
Forgatókönyv: Gabe Burnstein, David Anderson
Szereplők: Dolph Lundgren, Sara Malakul Lane, Lily Brooks O’Briant
Egy kisváros melletti tóban több ember is meghalt, s kiderül, cápatámadás okozta halálukat, ezért egy különleges állatokkal foglalkozó férfihoz fordulnak segítségért.
Ez volt a tévében, és annyi agysejtem maradt, hogy ezt nézzem. Kimondottan szeretem az olyan filmeket, amik nincsenek az A-kategóriában, megvan a maguk hülye bája. Annyira rossz, hogy már jó. Én jól szórakoztam rajta, amúgy persze nem mondom, hogy pazaroljatok bármennyit is rá az időtökből. Annyira értelmetlen, hogy már fáj. Nekem a cápás filmek is zombi kategória, egy kaptafa, és nem tudnak jobbat csinálni az elsőnél.


Merülések (Cracks, 2009)
Rendező: Jordan Scott
Forgatókönyv: Ben Court, Caroline Ip, Jordan Scott (és Sheila Kohler)
Szereplők: Eva Green, María Valverde, Juno Temple
Egy szabadelvű tanárnő nyugodtan tanít egy lányiskolában, amikor is egy napon egy új diáklány érkezik, aki fenekestül felforgatja mindenki életét.
Véletlenül kaptam el a tévében, nagyon tetszett. Tetszett a képi világa, a hangulata, a karakterek, és még adott gondolkodnivalót is: rossz irányba tartó, stagnáló életekről, hazudozó emberekről. Az emberi kegyetlenség, mind magunk, mind mások felé határtalan tud lenni, csak bele akartam nézni, hogy menjen valami a háttérbe, aztán ott ragadtam az ágyon. A végén meg csak kamilláztam. Szép lassan összekötögettem a szálakat. Szerintem jó alkotás. Nézzétek meg, de párotokat tuti zaklatottá teszi.


Gyakornokok (The Internship, 2013)
Rendező: Shawn Levy
Forgatókönyv: Vince Vaughn, Jared Stern
Szereplők: Vince Vaughn, Owen Wilson, Rose Byrne
Két férfi ki akar törni a saját életükből, ezért eldöntik, a Google gyakornokaiként próbálnak szerencsét.
A film maga aranyos volt, jó kis limonádé vígjáték, csak Owen Wilsont ne utálnám ennyire – meglátom szegényt, és sikító frászt kapok. Láttam már jó vígjátékot, olyan hű, de sok poén sincs benne, valahogy másabbra számítottam, viszont így jó volt. Szódával elmegy, nem blődség az egész. Egyébként jó a sztorija, és lelkesítő is tud lenni alkalmasint. Még izgulni is tudsz a szereplőkért, vagy beleképzelni magad a helyükbe. Másfajta vígjátékok vannak mostanában, ez talán kicsit kilóg a sorból, de érdemes vele kiereszteni a fáradt gőzt.


A démon arca (Incarnate, 2016)
Rendező: Brad Peyton
Forgatókönyv: Ronnie Christensen
Szereplők: Aaron Eckhart, Carice van Houten, Catalina Sandino Moreno
Dr. Ember a tudománnyal harcol a démonok ellen, még akkor is, amikor szembekerül azzal, aki elvette az életét.
Még mindig azt nem értem, mire kell valaminek a tudatodról lehasadt részed, meg minek száll meg, ha úgysem bírja el az emberi tested? De kezdem magam túllendíteni az értelmetlenségeken. Ezt leszámítva ez egy jó film, sőt, egészen fogyasztható. Szeretem Aaron Eckhartot. A gyerekszereplő sem idegesített. Tetszett a hangulata és a vége is, ami kicsit Eredet-szagú volt, sőt a Letaszítva is rendesen visszaköszönt. A sablonok nem zavartak, ahogy egy-két oda nem illő jelenet se. Az utóbbi idők démonos elkövetéseiből ez tetszett a legjobban.

2 megjegyzés:

  1. Tegnap láttam a Mestergyilkost, nekem az előző rész jobban tetszett, vagy nagyon megszoktam már ezt a püfölős stílust, gyakorlatilag ez volt benne végig. Kicsit húztam a számat, hogy Jessica Alba kb. 20 évvel fiatalabb, véletlenül sem egy bányarémet kell megmenteni.
    A szoba is fantasztikus volt!! És a Garfield 1-2 :)
    A Mike és Dave csajt keres vagy mi, na az sem volt rossz a maga kategóriájában, de azért hamar el fogom felejteni. Anna
    Kendricket bírom benne.
    Az utolsó 3 film akkor tetszett, jól hangzik mindegyik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Mestergyilkost még nem láttam, de felírtam (gyűlnek a megnézendők)
      A szoba című filmet imádtam, az nagyon jó.
      Anna Kendricket imádom, sok olyan filmje van, amit szeretek, és sosem ugyanaz.
      Az utolsó hárommal érdemes próbálkozni. :)

      Törlés