2016. december 4., vasárnap

Rapid könyves TAG



Mivel még mindig nincs az agyam ebben a világban, gondoltam, kitöltök egy kis kérdezz-feleleket.
Tegnap ott tartottam, hogy kisült az agyam. Már nem tudtam írni, de mással foglalkozni sem. Kínok között néztem filmet, ha meg a laptopot az ölembe vettem, akkor meg semmi. Meg sem mozdultak az ujjaim.

Amikor ezt töltöm, akkor éppen az Angyalok városát nézem. Tuti befutó az esti bőgéstől bedagadt szemhez – és ismételten elkezdhetek agyalni azon, hogy Wardnál ez mennyire játszott szerepet Vishous és Jane szerelmének történetében?!

A TAG Teklától van.


Ebook vagy fizikai példány?
Szeretem megszagolni a könyvet, amikor először a kezembe veszem, és imádom a papír érintését az ujjbegyemen, szóval inkább a hagyományos könyv pártján állok, bár sok szempontból az elektronikus a praktikus.


Puhatáblás vagy keménytáblás?
Puhatáblás, mert könnyebb forgatni, a vállamat se húzza le, ha a táskámba rejtem. Az én kedvenceim többségének jól sem állna a keménytábla.

Online vagy könyvesbolti vásárlás?
Attól függ, mikor kap el a harci ideg. Nyilván, prioritást élvez az ár, és ezért megéri online vásárolni, mert ott kedvezőbben vásárolhatom meg, mint boltban. Viszont, ha behajtanak egy könyvesboltba, ott képes vagyok órákat eltölteni is akár a kötetek között mazsolázva. Sőt, ha a kedvenc antikváriumomra gondolok, akkor megéri pár hónapot várni egy-egy darabbal, mert ott kincseket lehet találni szinte fillérekért.

Trilógiák vagy sorozatok?
Ez annak a függvénye, mi áll jól az adott cselekménynek, mert például vannak olyan könyvek, amelyeket három rész után abba kellett volna hagyni, és vannak azok, melyekből sosem elég, és újabb és újabb és újabb részért kiáltok.

Hősök vagy rosszfiúk?
Mindig a rosszfiút fogom választani, mert javíthatatlan romantikus vagyok, aki valahol mélyen bízik a hódítás erejében, másrészt, nem vagyok az a lány, akit megmozgat a hős… általában csak akkor, ha van valami veszélyes benne, akkor igen, vagy ha nem a szokványos hősről beszélünk. Viszont, mindenképpen a sötét oldal felé billen a mérleg.


Egy könyv, amit mindenkivel elolvastatnál?
Mikhail Naimy: Mirdad könyve

Ajánlj egy alulértékelt könyvet!
Nem feltétlen alulértékelt, egyszerűen kevesen nyúlnak hozzá.
Isaac Bashevis Singer – Kafka barátja

Az utolsó könyv, amit befejeztél?
Dr. Nyiszli Miklós: Dr. Mengele boncolóorvosa voltam az auschwitzi krematóriumban
(már rég befejeztem, de ünnepek hada jön, nincs kedvem kitenni, most meg szimultán olvasok)

Az utolsó könyv, amit megvettél?
Mika Waltari: Az emberiség ellenségei

A legfurcsább dolog, amit valaha használtál könyvjelzőnek?
Távirányító – amikor egyszer csöngettek, azt vágtam be két oldal közé.
Lábfejem – amikor olvasás közben hívott fel a barátnőm, és nem találtam a könyvjelzőt.

Használt könyvek: igen vagy nem?
Nincs vele bajom, ha használták. A könyv az könyv.

Top 3 kedvenc műfaj?
Öt van, ami gyakran pörög:
1)       Fantasy
2)      Sci-fi
3)      Paranormál-romantikus
4)      Ifjúsági
5)      Pszichológia


Kölcsönzés vagy vásárlás?
Szeretem a könyveket a polcomon tudni, mert addig olvasom, ameddig szeretném, ugyanis, vannak, amikkel nehezen haladok. Nem nyomaszt a határidő, hogy vissza kell vinnem, nem utolsó sorban pedig, jó, hogy akkor nyúlok hozzá, amikor csak akarok.

Karakterek vagy cselekmény?
Sokszor karakterek, mert például az Alien-könyveknél nálam az a döntő, milyenek a szereplők, viszont a Vasdruida-krónikákban inkább a cselekmény piszkálta a fantáziámat (amellett, hogy zseniálisak a szereplők).

Hosszú vagy rövid könyvek?
A nagyon maximum 500 oldal híve vagyok. Nem szeretem a rétestésztát, vagy a fél téglákat. A Trónok harcától is az vette el a kedvem, hogy bolhányi betűkkel szedve, alig tenyérnyi több ezer oldal. Pf. Általában hiszek abban, hogy 200-400 oldalon ki lehet bőven fejteni úgy egy cselekményt, hogy nem szájbarágós, nem unalmas, nem tömény.

Hosszú vagy rövid fejezetek?
Rövidebb fejezetek, mert szeretem ott abbahagyni az olvasást, ahol a fejezetnek vége. Máskülönben, ott ragadok, és az életemben nem teszem le addig, ameddig ki nem olvasom.

Nevezd meg az első három könyvet, ami eszedbe jut!
Neil Gaiman – Sosehol (ezt olvasom most)
Laurell K. Hamilton – Bűnös vágyak (ez van mellettem az éjjeliszekrényen)
Anne Rice – Lestat herceg (beleolvastam valamelyik nap)

Könyvek, amik megnevettetnek vagy megsiratnak?
Nevetősek: Biff evangéliuma, Kurt Vonnegut könyvek
Sírósak: Kisasszonyok, Csillagainkban a hiba

A mi világunk vagy kitalált világok?
Inkább kitalált világok, persze, attól függ, mi a műfaj. De akkor is kitalált világok. Szeretek egy író fantáziájában kalandozni.

Hangoskönyvek: igen vagy nem?
Nem. Elvonja a figyelmem az, hogy csinálok valamit közben… meg tudok olvasni, és nem vagyok lusta.

Ítélsz könyvet borító alapján?
Régen ítéltem, meg fülszöveg alapján is. Aztán, amikor rájöttem, hogy a Ward és Kenyon könyvek jobbak, mint azt a borító sejteti, leszoktam róluk.

Könyvből film vagy könyvből sorozat?
Film vagy minisorozat.


Egy film vagy egy sorozat, amit jobban szeretsz a könyvnél?
Szerintem nincs ilyen, mert a kettő más, és sok esetben együtt egy kerek egész.

Sorozatok vagy egykötetesek?
Ugyanazt tudom válaszolni, mint fentebb a trilógiás kérdésnél. Attól függ, mi áll jól neki. Valamit tudni kell egy résznél útjára engedni, és van, ahova szívesen visszatérek újra meg újra.

Aki szeretné, töltse, vigye, de aki nem szeretné, az pöttyintsen nekem kommentárt hozzá. :)

6 megjegyzés:

  1. El akarom lopni, de mivel ez az utolsó hetem és szó szerint tanulást halogatni jöttem ide, nem tudom lesz-e rá időm...Bár kéne, mert semmit nem időzítettem vizsgaidőszakra...Szóval érdekes tag volt és kis naivan még hiszek abban, hogy én is viszem...xD
    És így nem is akarok reagálni a kérdésekre, mert ha belelendülök, mindent megírok itt is - és senki nem fogja megtanulni helyettem holnapra, amit meg kell (és nagyon gyanús, hogy én se fogom így se xD).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tanuljál, a tag megvár!!! :)
      Én is hiszem,hogy majd viszed ;)
      Remélem, azért mazsoláztál a tananyagban!?

      Törlés
    2. Előadtam ötösre, írtam egy hibátlan ötöst és egy bukást...2/3 egész jó arány - bár most mehetek pótlós vacakra...De kitettem a TAG-et...:3

      (Haszna nem volt, de szórakoztatott, legközelebb nem interneten próbálok időt húzni...túl jól megy. :D)

      Törlés
    3. Olvastam, írtam is kommentet. :D
      Akkor egy kalappal a póthoz.

      Ne is, nekem mindig elvonja a figyelmem, bármit csinálok.

      Törlés
  2. Jaj, ezt én is nagyon ellopnám, de kb. ugyanezeket az érzéseket visszhangoznám... :D Szóval talán majd vizsgaidőszak után/végén kitöltöm, régen írtam már könyves dolgot.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helyes, akkor egy kalappal a vizsgaidőszakhoz. :)

      Törlés