2016. december 14., szerda

Inkább book TAG



Úgy érzem, most csak meghalni vagyok képes, létezni nem. Tulajdonképpen, csak alszom, ha meg fent vagyok, akkor vegetálok. De igyekszem összeszedni magam, csak olyan blöe az egész.
Ahogy Az ördög Pradát visel című filmben mondták, még egy hányós vírus, és formámban leszek. :)

Összetalálkoztam már ezzel a kérdezz-felelekkel, sőt, ehhez hasonlót is láttam már. Gondolkodtam, kitöltsem, ne töltsem, aztán valahogy mégis mindig kimaradt az életemből. Most nem tudtam elkerülni, mert kihívott Panna a Könyvturkász blog írója.

Volt nemrégiben egy hasonló TAG, az azonos kérdéseket skippeljétek.


1. Melyiket olvasnád inkább: csak trilógiákat vagy csak önálló könyveket?
Múltkor a trilógia, sorozat vs. egy kötet volt terítéken. Számomra tényleg attól függ, mi áll jól az adott történetnek. Például, szerintem Cassandra Clare-nek meg kellett volna állnia három résznél a Végzet ereklyéivel, míg Kevin Hearne vasdruidájával szívesen kalandozok újra és újra. De például Neil Gaiman Sosehol című művét, bár szívesen visszatérnék belé, félve venném a kezembe, és őszintén remélem, tartja magát ahhoz, hogy nem ír folytatásokat.
Jellemzően az önálló könyveket forgatom, vagy az olyan sorozatokat, melyekben a részek önállóak, és nem tartoznak annyira össze, hogy a sorozat maszkja mögötti rétestészták legyenek. – A filmsorozatokban is az önálló részeket szeretem, de az ugyanazon szenvedünk x részen keresztül, az nem jön be.

2. Kitől olvasnál inkább: csak nőktől vagy csak férfiaktól?
Férfiaktól. Sok témában, műfajban jobban írnak, a nők nem bírnak el sok mindent, nem minden áll jól nekik. Gondolok itt mondjuk a sci-fire, vagy a középkor fantasyra. Ebben a kettőben nőktől még csak „rosszat” olvastam, illetve olyat, ami nem kötött le, mert a cselekmény rovására ment a nyálazás.
Viszont, kevesen képesek arra, férfiak és nők egyaránt, hogy az ellenkező nemből válasszanak fő karaktert, aki működőképes.
Tény, jobbára férfiaktól olvastam, olvasok amellett, hogy sok női kedvencem is van.


3. Hol vásárolnál inkább: könyvesbolt vagy online.
Még mindig tartom a múltkori válaszomat, amit EBBEN a tagben fejtettem ki.

4. Melyiket választanád inkább: az összes könyvből film, vagy sorozat?
Filmes vagyok, naná, hogy filmet.
Nem nagyon nézek sorozatokat, mert vagy ott maradok a kanapén, vagy elunom pár rész után.

5. Mennyit olvasnál inkább: 5 oldalt naponta, vagy hetente 5 könyvet?
Ez egy hülye kérdés.
Naponta van egy minimum, amit szeretek tartani. Én úgy gondolom, jó szívvel, érzéssel nem lehet úgy kiolvasni egy könyvet, hogy leteszem, felveszem a következőt, emlékszem rá, gondolkodom rajta, így bármennyire csábító, nem tudnék és nem is akarnék versenyt olvasni az idővel a heti öt könyv kapcsán. Szerintem ez nem normális.
Értem, hogy valaki olvas, meg szeret olvasni, de darálni szerintem nem éri meg… még akkor sem, ha a kiadó, akitől kapja az ember, határidőt szab. A mennyiség a minőség rovására megy.

6. Mi lennél inkább: kritikus vagy író?
Kritikus író.
Író. Mindenképpen, kritikusnak nem lennék jó, sok esetben azért, mert kritikusokkal nem mindig egyezik a véleményem, a legtöbb megvehető, és így is belemászok mások lelkivilágába, hivatalból nem szeretném azt csinálni.
Írni szeretek, a szó szoros értelmében, nem tartom magam írónak vagy szerzőnek, író ember vagyok, aki billentyűzetet ragad bármikor, bármiről, amikor akar.

7. Mit tennél inkább: újra és újra elolvasnád a kedvenc 20 könyvedet, vagy mindig ezidáig el nem olvasott könyveket kéne bújnod?*
Utóbbi, nem vagyok nagy újraolvasó. Van, hogy elkap a gépszíj, kezembe veszek egy régit, de öt-hat oldal után rájövök, hogy olvastam, miről szól, mi következik, és elszáll a varázs. Talán, majd évek múlva újra megforgatom őket, de jellemzően nem olvasok újra. – Magamat sem tudom utánolvasni, könyvet sem.
Másrészről, ha maradék a már olvasottaknál, kicsit nekem olyan lenne, mintha nem merném elhagyni a komfort zónámat, nem mernék élni. Kalandozó, kíváncsi típus vagyok.


8. Mi lennél inkább: könyvtáros vagy könyvesbolti eladó?
Könyvtáros.
Akkor az emberek csak kérdeznek, én meg válaszolok, nem kellene hű árnyékként loholnom utánuk merő utasításból. Egy könyvesboltnak más a hangulata, a közege, mindene, mint egy könyvtárnak. Az utóbbi ráadásul csendes, nyugis, míg egy könyvesbolt… mivel a magyar jellemzően karácsonykor olvas, az ünnep előtt halál a boltban ácsorogni, és lesni a „könyvmolyok” kívánságait, akik évente egyszer bemennek a boltba, azt’ ott szenvednek a könyvek között, mint szúnyog a viharban.

9. Mit olvasnál inkább: csak a kedvenc műfajodba tartozó könyveket vagy inkább minden más műfajt, kivéve a kedvencedet?
Ez is hülye kérdés.
De ha már a kettőből kell választanom, inkább a kedvencem, mint minden más. A kedvencem nélkül elvesznék a világban, és kérdés az, mi az a minden más? A rosszak, értéktelenek, vagy inkább érték nélküliek? A kedvenc műfajom pedig, elég tág ahhoz, hogy a minden másba is belenyúljon.

Ennyi lettem volna mára.
Nem jelölnék meg senkit – bár tudnék, de vizsgaidőszak van, Black Fairy és Tekla -, aki szeretné, az vigye, töltse, és jöjjön vissza, vagy maradjon itt kommentelni.

Pusszantás,
D.

*Volt gond a fogalmazással… khm.

4 megjegyzés:

  1. Szerencsére nálunk mindenki szétszórt, így se aláírásban, se az elért jegyeim beírásában, se a vizsgakiírásban nincs haladás - vagyis van két vizsgám jövő hét kedden meg szerdán - szóval kisajátítom a kérdéssort már most. :D
    SPOILER veszély: úgy látom itt is van némi egyezés néhány kérdésnél - mármint néhány "új" kérdésnél.:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. No, kíváncsian várom a válaszokat. :D
      Helyes, sajátítsd ki!!!!
      A vizsgákhoz még mindig egy kalappal - ígérem, ezt többször nem írom le. :D

      Törlés
  2. Az a GIF valami eszméletlen zseniális... :DD
    És egyébként rengeteg mindenben egyetértek veled, ez király érzés, hogy nemcsak nekem voltak "eléggé érdekes" válaszaim :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, egyből ez a jelenet jutott eszembe a kérdésről. :D
      Örülök, mert legalább így én is tudom, hogy nem vagyok egyedül. :D

      Törlés