2016. november 9., szerda

Munkaügyi - Munka, ugyi?!



Gondolkodtam, hogy leírjam-e a kálváriámat, vagy sem, végül úgy döntöttem, leírom. Ha bárkinek tanulópénz, hát hajrá. Nevek nélkül, csak magát a szitut, mert engem dühít és idegesít, hogy ez az ország tele van dilettáns barmokkal, és ezek alapján egyáltalán nem csodálkoznék azon, ha egyszer a bürokráciába fulladnánk bele.
Meg ezután a pofám szakad, hogy aki okoskodik-ügyeskedik, milyen dolgokat mer meghúzni másokkal szemben, és simán megússza.


Történt az, hogy felmondtam, mert olyan szinten mérgesedett el a helyzet, hogy a jó emberi kapcsolat megőrzése érdekében én mondtam, hogy elég volt. Illetve, magamat is szeretem annyira, hogy nem éri meg, hogy visszaessek valamibe, amit nem akarok. Így lettem munkanélküli ősz elején, ami nem vágott padlóra, viszont úgy gondoltam, életemben először élősködni fogok az állam pénzén, és elmegyek munkanélkülire.

Össze is szedegettem a papírokat, s két órás ácsorgás után be is tudtam menni az ügyintézőhöz, aki elmondta, már nemcsak az utolsó évet nézik, hanem az utolsó hármat. Szerencsére, minden papírt vittem, ami itthon fellelhető volt, igen ám, csak az egyik helyről hiányzott a kilépőm. Jó, akkor vissza a volt főnihez, adják oda. – Minden papírom megvan, csak éppen a kilépők nem, ezek meg nem létének okára mindenki máshogy emlékszik.
Lényeg, nincs meg.
A könyvelőtől kértem el, aki nagyszerűen annyit bírt kipréselni magából, hogy az eredeti papírok már nincsenek nála, ezért csak a gépen levőket tudja odaadni. Ezzel visszacsattogtam a hivatalba, újabb két órás várakozásra.


(azért azt sem értem, hét pultból, amiből hét mögött ül ügyintéző, miért csak három „dolgozik”?)

Itt a nő mondta, hogy legalább annyit nyomott volna rá a könyvelő, hogy az eredetivel megegyező példány (ha már azt meg bírta jegyezni, hogy pecsét és aláírás nélkül nem használható semmire), vagy írta volna alá a papírokat a volt főnököm. Újabb egyeztetések, aláírások a főnöktől, vissza a hivatalba. Itt már két hétnél tartottunk.
A nő mondta, ez így nem lesz jó, mert nincs pecsét – hozzáteszem, már nincs meg a cég, következésképpen pecsétet sem sikerül szerezni rá, ha megfeszülök, akkor sem.
És ez a dolgok kisebbik fele.

Mivel a főnököm vándorolt cégről cégre, sikerült az egyik papírt egy másik cég pecsétjével ellátni, ami még nem lett volna akkora baj, ha a nő el nem kezdi felvinni a gépre. A cég, amire kiállították a papírjaimat, nem létezik, másik cég van bejegyezve adószám alapján, és láss csodát, egy harmadik cég pecsétje van rányomva a papírokra.
Vissza kettő, padlógáz.

Mentem a NyuFigba, hogy igazolást kérjek. A munkaügyiben azt mondták, legyen meg az igazolás, az alapján felvesznek. Itt már októbert írtunk.
A NyuFigos nő felvette a kérelmet, és azonnal nem adták ki az igazolást, hanem kell rá 22 NAP!!! Amikor a huszonkét napot elmondtam a munkaügyiben, a nő nekem mondta, hogy neki meg csak maximum 10 napja van a hosszabbítást megadni, és azt is legfeljebb kétszer. Ez volt a második alkalom.
Mondom, ez nem az én problémám, itt ennyi, ott annyi a határidő. Megbeszéltük, hogy jó, akkor várunk.


Igazság szerint, nem értem, hogy a hivatalok között miért nincs átjárhatóság, átláthatóság, vagy a kérelemre szánt idő miért nem egyezik az egyes esetekben?!

November elején jött meg a papír, visszamentem a munkaügyibe. A nő néz rám, mondja, nem sikerült a könyvelőtől elkérni az igazolást? Mondom, ugorjunk át ezen a kérdésen, mert már egy hónappal ezelőtt megbeszéltük, nála az égvilágon nincs semmi. Kérdezi, miért, mert kötelessége megőrizni. Mondom, én ezt honnan a frászból tudjam???
Oké, de a NyuFigos igazolás alapján nem tudnak segélyt megállapítani, ráadásul, az igazoláson a ki-bejelentés dátuma más, mint ami a rózsaszín kiskönyvben szerepel.

Teljes káosz. Itt már kicsit emelt hangon beszéltem, hogy jó, akkor sztornó, hagyjuk az egészet, mert mire bejelentenek, addigra lesz munkám. De azért azt hozzátettem, hogy adjon egy papírt, amit be tudok adni, mert nem vagyok hajlandó ismét 100 km-t utazni a semmiért.
Ugyanis, a kérelem megszüntetése miatt is le kellene mennem, ha találok munkát.
De kaptam papírt.

Szóval, itt tartunk most. Imádom, hogy körülbelül három, a munkájához nem értő, a munkatársait leszaró ember miatt szopok gyakorlatilag két hónapja, és a határidők miatt, újra és újra kezdtük a kérelmet az elmúlt két hónapban. Az a legjobb, hogy aki megszabja a kormányhivatalok közti határidőt, az soha a büdös életben nem volt munkanélküli, de őszintén kívánom neki, hogy egyszer szívjon. Ahogy a könyvelőnek is!!!
Nonszensz, ami itt folyik, és nem az, hogy önhibámon kívül kerültem ebbe a helyzetbe, de pénz- és időmilliomosként, én járkáljak a dolgok után, és persze, mindig részinformációkat kapok, amitől újra és újra utazhatok A-ból B-be, majd vissza.

Hétfőn a hazautat végigbőgtem, és végighánytam.
Kicsit úgy éreztem magam, mint az Asterix és Obelix azon részében, amikor a hivatalban mászkálnak. Oké, ne akarjanak munkanélkülire tenni. Oké, akadjak fenn ilyeneken. A végén már az ügyintézőt sajnáltam, aki segíteni akart, irtó aranyos nő, mert sokat segített, de az, hogy semmilyen összhang nincs sehol, és semmilyen segítséget nem kapok az utánajáráshoz, az már vicc. Mindenre külön rá kell kérdezni, ha meg nem kérdezel, akkor magadra vess.

Elég erőteljesen elgondolkodtam a lehetséges megoldásokon.
Egyelőre fizetek magam után, ha lesz melóm, akkor meg ezt az egészet magam mögött hagyom.

Mindenesetre, rettentően kiakasztó az „állam” hozzáállása ezekhez a dolgokhoz. Mert az egy dolog, hogy a volt munkatársaim – és csatlósaik – olyanok, amilyenek, de az, hogy a hivatalban mondanak valamit, majd amit a kérésükre beszerzek, teljesen használhatatlan, az nem normális. Egy nagy egységes rendszer kellene, nem útvesztőket kialakítani, amiben a kisember elveszik.

Na, mindegy. Csak ezzel is sok mindentől elvették most a kedvemet.

Képek forrása: Zootropolis c. animációs film

10 megjegyzés:

  1. Minek a Nyufigba menni?? Ez valami új dolog? De szar helyzet, sajnálom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt mondták, menjek oda az igazolást kikérni, szóval én csak azt csináltam, amit kértek tőlem.
      Nem tudom, mennyire új dolog ez, mindenesetre, úgy tűnik, felesleges.

      Törlés
  2. Nálam is valami hasonló lesz, de én pl. 3 éve munkanélkülin voltam 3hónapot, előtte meg az egyetemen dolgoztam, ahonnan már az összes nyamvadt papírt iktatták, de gondolom azért majd csak kell. 8 hónapra elvették a családi pótlékot, mert a kedves ügyintéző nem mondta, hogy továbbítani kell a kapott papírt. Nem az ő dolga, közölte később. Panaszt kellett írnom, mert az ügyintézők semmit sem intéztek, csak ígérgettek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valahol az a legdühítőbb, hogyha nem kérdezel rá olyan dolgokra, amik alapjáraton nem jutnak eszedbe, akkor mossák kezeiket. Az nagyon jól megy nekik addig, ameddig nem róluk van szó.

      Törlés
    2. Az a borzasztó, hogy nemcsak a Munkaügyi Kp.-ban van ez (amiről soha egy jó szót nem hallottam), hanem más ügyintézésnél is.
      Pl. visszafizettem a munkahelyi kölcsönt határidő előtt. Az egyetem fennállása óta nem lehetett ilyen, mert csak lestek, hogy nem tudják, most akkor mi van? OTP is mást mondott, meg ők is. OTP-t amúgy is felgyújtanám, itt a helyit, mert egy utalást nem bírnak elintézni. De tényleg. Vagy állandóan cserélődnek a kollégák, újak mindig, mert mindenki csak les, hogy jé, ügyfél.

      Törlés
    3. Nem szeretem az OTP-t, én örülök, hogy megszabadultam tőlük. Nálam az verte ki a biztosítékot, hogy amikor nem volt kártyám, 1000 forint felvételének 500 forint a kezelési költsége. Mondjuk, nekem szerencsém volt velük, amikor szétváltak útjaink.
      Amúgy igazad van, nem csak a munkaügyi ilyen.

      Törlés
  3. Sajnálom ezt az egész kálváriát, amit átéltél, a papírmunkák intézése a legutálatosabb és legidegtépőbb dolog a világon. Anno én is bejelentkeztem munkanélkülire, de szerencsére ennyi nyavalyán nem kellett keresztül mennem. Mondjuk a 4 órás sorban állás elég durva volt (viszont a te helyzetedhez képest jóformán semmi).
    Én amúgy azt csodálom, hogy idáig bírtad idegekkel. Én - ismerve a temperamentumomat - valószínűleg a második fölöslges lótifuti köröm után asztalt csapkodtam volna.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért a négy órás sorban állás se semmi. De igazad van, ez dühítő dolog.
      Mivel mondták, hogy következőre sikerül,így reménykedtem, de most elpattant a cérnám rendesen.

      Törlés
  4. Szia!
    Fel a fejjel! Én már már nem foglalkozom a hivatallal. Ma maximálisan 3 hónap munkanélküli jár, ez ideje alatt kiközvetíthetnek közmunkára. Engem ki is közvetítettek takarítani a polgármesteri hivatalba, ahova nem mentem el, mivel úgy gondolom ennél hasznosabb munkát is el tudok végezni (pár hónappal korábban majdnem engem választott a polgármester a személyi asszisztensének). Mivel nem fogadtam el, automatikusan megszűnt a munkaügyis státusom és nem voltam jogosult a további fennmaradó ellátásra, ami a 90 napból visszamaradt. Szóval azért a kis pénzért nem éri meg azt a sok ugráltatást és kellemetlenséget elszenvedni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! :)
      Köszönöm, hogy hozzászóltál. :)
      Igyekszem magam víz felett tartani. Igazad van.

      Törlés