2016. november 27., vasárnap

Filmturmix



Miközben ezt a bejegyzést írom, legyezgetem a lelkemet a Dirty Dancing című filmmel. Erről nekem mindig gyerekkorom nyarai jutnak eszembe, valószínű azért, mert akkor néztük, és az agyam ezért azzal kapcsolja össze. Illetve, a dobozba zárt csajosságom felszínre törhet ilyenkor. :)

Ami nem is baj, mert szétzúztam a fejem a Hostelekkel, meg egy francia filmmel, de ezek többsége a jövő heti adagban lesz benne.


Amikor kialszik a fény (Lights Out, 2016)
Rendező: David F. Sandberg
Forgatókönyv: Eric Heisserer, David F. Sandberg
Szereplők: Teresa Palmer, Gabriel Bateman, Maria Bello
Miután az anyjuk nem szedi a gyógyszereket, szabadjára engedi a fejében élő gonosz szellemet, amiért a nővérnek haza kell költöznie, hogy megvédje az öccsét.
Valamiért végig az volt a megérzésem, hogy láttam már ezt a filmet, mert ismerős volt a sztori, a légkör, meg egy-két jelenet. Nem volt túlzottan jó, sem izgalmas, sőt, nekem még félelmetes sem, azért több erő szokott lenni az ilyen filmekben. Az ilyen mozikban mindenki ostoba, de azt hiszem, ebben a pálmát a rendőrök kapják. Az alapötlet nem rossz, bár jobbra is meg lehetett volna csinálni, újat nem ad. Jó pár kérdést felvet a logikája, és hiába várod, várod a nagy izgalmat, nem történik benne semmi.


Alice Tükörországban (Alice Through the Looking Glass, 2016)
Rendező: James Bobin
Forgatókönyv: Linda Woolverton, Lewis Carroll
Szereplők: Mia Wasikowska, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen
Alice visszatér Csodaországba, hogy megmentse a Bolond Kalapos életét úgy, hogy visszautazik az időben megakadályozni egy borzasztó eseményt.
Erről valamiért a Végtelen történet jutott eszembe, ne kérdezzétek, miért. Talán, annak volt hasonló feelingje. A látványa jó, a vége kiszámítható, ha odafigyelsz, mint mond az Idő, az eleje és a vége között pedig, eltelik a film. Igazából, nem izgalmas, inkább mesés, és a lendülete is ezt adja, semmi mást. Talán ezért lehet egy picit vontatottnak érezni. Szerintem, aki nem szerette az elsőt, ezt se fogja. Nincs benne szörny és vér, de így is, elég félelmetes ott, ahol annak kell lennie. Johnny Depp annyira nem hiányzott belőle nekem. Talán picit sok a közhely.


Doboztrollok (The Boxtrolls, 2014)
Rendező: Graham Annable, Anthony Stacchi
Forgatókönyv: Irena Brignull, Adam Pava, Alan Snow, Anthony Stacchi, Phil Dale, Vera Brosgol
Hangok: Ben Kingsley, Elle Fanning, Isaac Hempstead Wright
A doboztrollokat senki sem szereti, éppen ezért egy likvidáló csapatot alakítanak ki a befogásukra, de amikor a velük élő Tojás nevelőjét elviszik, a fiú bebizonyítja, ők jobban félnek az emberektől, mint fordítva.
Cuki kis mese volt, és szeretnék egy doboztrollt – már gondolkodom a megvalósításon. Szórakoztató, jól animált, elgondolkodtató, szerethető kis film. A hangulatát imádtam, egy percig sem untam. A kislány kicsit idegesített. A főhős fiúval sem tudtam azonosulni, valahogy a doboztrollok jobban lekötöttek, mint az emberek. Az utóbbiak világából annyi tűnt fel, hogy sajtimádók, oda kell költöznöm, és bármennyire genyó karakter, de Suvasz nagyon bejött. Nem tudom, hogy mennyire korhatáros, túl kicsiket nem vinnék, talán 15-től fölfelé.


Trollok (Trolls, 2016)
Rendező: Walt Dohrn, Mike Mitchell
Forgatókönyv: Jonathan Aibel, Glenn Berger, Erica Rivinoja
Hangok: Anna Kendrick, Justin Timberlake, Zooey Deschanel
Miután megszöknek a bergeniektől, a trollok vidám kis társadalmat építenek anélkül, hogy figyelembe vennék, a bergeniek örömforrása az ő megevésükben van, ezért komoly veszély les rájuk.
Akarok egy ilyen trollt karácsonyra!!! Cuki volt, az én világomnak talán túl rózsaszín – a barátnőim örülhetnek, mert megrajzoltam őket ebben a stílusban. Branch addig tetszett, ameddig meg nem javult, addig vele tudtam egyedül azonosulni, mert énekes-ölelkezős-táncolós (cukihappy) troll sem vagyok, de bergeni sem. Valahol a kettő között. Szerethető kis gyerekfilm, aki szerette annak idején a Hercegnő és a kobold című mesét, ezt is fogja szeretni, szerintem.


Kilenc (Nine, 2009)
Rendező: Rob Marshall
Forgatókönyv: Michael Tolkin, Anthony Minghella (Arthur Kopit, Maury Yeston, Mario Fratti)
Szereplők: Daniel Day-Lewis, Nicole Kidman, Marion Cotillard
A világhírű rendező élete vakvágányra fut mind karrierjében, mind a magánéletében. Múzsáitól várja a feloldozást.
Egyszer már megnéztem ezt a filmet valamikor, vagy talán nekikezdtem, de csak a kezdő képsor volt ismerős, aztán 20-30 perc után rájöttem, miért. Eluntam az egészet. Most is kikapcsoltam. Imádom a Chicago című filmet/musicalt, de ez számomra nézhetetlen. Nyilván, ha egy kiégett, kiöregedett, férfi művész lennék, tudnám értékelni, értelmezni, de nem. Az alappszichológiája nem rossz, valahogy mégsem érintett meg annyira, hogy megszeressem. Talán kár érte. Nagyon jó színészek játszanak benne, de a semmiért játszanak, és nem az értelemért.


Legendás állatok és megfigyelésük (Fantastic Beasts and Where to Find Them, 2016)
Rendező: David Yates
Forgatókönyv: J.K. Rowling
Szereplők: Eddie Redmayne, Katherine Waterston, Alison Sudol
Göthe Salmander New Yorkba érve véletlenül szabadon engedi addig befogott állatait, ezért az ottani varázslótanács intésére, kénytelen befogni őket két boszorkánnyal és egy varázstalan emberrel, ám valami olyasmire bukkannak, aminek nem kellene léteznie.
Nem volt annyira rossz, de jó sem, és nem akarom a tudatot, hogy ennek még folytatása lesz, bár, ha lesz, remélem, jobb lesz. Felvezetőnek elmegy. A sztori rendben volt, de a látvány ótvaros. Némely jelenet, gondolom a 3D miatt olyan elmosódott volt, ahogy azon gondolkodtam, elromlott-e a szemem menet közben. Eddie Redmayne színészi nagysága pedig, Hawking professzorig terjed ki, mert ugyanazokat a mozdulatokat, mimikát, jellemet tette bele a karakterébe. Imádtam a varázstalan embert, aki úgy főszereplő, hogy nem az. Johnny Depp nélkül most már nincs Rowling-világ. Szeretnék egy Furkászt is. Igazából van egy szál, ami túl rétestészta lett, és van egy másik, ami az érdeklődést fenntartani hivatott. Lett volna még rajta dolgoznivaló, úgy érzem.


Motel (Hostel, 2005)
Rendező és forgatókönyv: Eli Roth
Szereplők: Jay Hernandez, Derek Richardson, Eythor Gudjonsson
Három hátizsákos turistáskodó jó barát egy szlovák városba keveredik, ahol minden buli alkalmával kevesebben lesznek, míg az utóbbi is rabul esik a beteg játékokat űző vadászklubnak.
A morbid humorom azt mondatta velem a film megnézése után, hogy ez egy igen véres, erőszakos tanmese arról, miért ne fogadj el piát (és drogot) idegenektől. Véres, undorító, valahol félelmetes (pont azért, amiért a Fűrész, mert tuti van egy ilyen agyalágyult, aki megpróbálkozik ilyesmivel), és remek. Egy kicsit vontatott az eleje, de a vége kárpótol érte. Brrrr… Meg a vége, annyira sokkolt, hogy nem bírtam nem nézni. Amúgy nem tudom, hogy a hentelés mennyire túlzás benne… vagy az én ingerküszöböm van az űrben?! Aki nem szereti a belezést, ne nézze.


Képek forrása: imdb

2 megjegyzés:

  1. Most nem csigáztál fel ezekkel a filmekkel, na de a Dirty Dancing, aaaz igen :D Természetesen az eredeti, Patrick Swayze-vel :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt sejtettem, hogy lesznek,akik kevésbé találnak benne maguknak csipegetnivalót, a következőben talán még kevesebb lesz.
      Igen, azt néztem, és igen, vele. :)

      Törlés