2016. november 20., vasárnap

Filmturmix




Tegnap elkövettem azt a hibát, hogy az Űrgolyhók után, késő este ment a tévében a Stephen King: Az című film, és megnéztem. Aztán minden neszre odafigyeltem, mikor les be az ajtón Pennywise, így visszakapcsoltam a tévét, és romboltam az agysejtjeimet egy kis SATC2.-vel. Nem vagyok éppen friss, fitt és fiatalos. Úgyhogy a Fészkes fenevadakra zombulok.


Most valahogy nem jöttek szembe velem igazán kekec filmek, úgyhogy, kicsit talán unalmas is lesz a mai maraton a hatodik „jó” szó után. Egy új kedvencet is avattam, és szokásomtól eltérően, tettem bele némi sorozatot is, mert muszáj volt, hogy megismerjétek, megnézzétek, és legyen beszélgetőpartnerem róla alkalomadtán.


Rendes fickók (The Nice Guys, 2016)
Rendező: Shane Black
Forgatókönyv: Shane Black, Anthony Bagarozzi
Szereplők: Russell Crowe, Ryan Gosling, Angourie Rice
Egy botcsinálta magánnyomozó, és egy verőember összeáll, hogy megkeressék és megmentsék egy befolyásos személy lányát, ám a terv balul sül el.
Jól szórakoztam rajta. Nem karikírozza ki saját magát, úgy vígjáték, hogy nem nevet magán, és tetszett a csavar a lánnyal, mert másként klisé lett volna. Jól összerakott film, mindenki a helyén, nagyon nem tudok, és nem is akarok belekötni. Kivételesen a gyerekszereplő sem idegesített, mert amelyik igen, az megkapta, amit megérdemelt.


127 óra (127 Hours, 2010)
Rendező: Danny Boyle
Forgatókönyv: Danny Boyle, Simon Beaufoy, Aron Ralston
Szereplők: James Franco, Kate Mara, Amber Tamblyn
Egy lelkes sziklamászó az egyik alkalommal rosszul lép, és szakadékba zuhan, amivel nem is lenne baj, ha a keze nem szorulna egy óriási kő alá.
Igaz történet alapján készült, és esküszöm, becsülöm a kitartásáért és a túlélési ösztönéért a főszereplőt, mert én nem tudom, mit csináltam volna a helyében. Valószínű, ott döglök meg a lyukban. Nem kell sokat várni ettől a filmtől, viszont egyszer csak azon kapod magad, hogy nézed, mert vele izgulsz, vele akarod túlélni, és minden egyes alkalommal azt hiszed, már kijut, de nem. Néha indokolatlannak és zavarónak éreztem az osztott képernyőt, de nyilván a hatásvadászat kedvéért volt.


Szemfényvesztők 2. (Now You See Me 2, 2016)
Rendező: Jon M. Chu
Forgatókönyv: Ed Solomon, Peter Chiarelli, Boaz Yakin, Edward Ricourt
Szereplők: Jesse Eisenberg, Mark Ruffalo, Woody Harrelson
A Négy Lovas ismét akcióban, ezúttal egy kártyát kell ellopniuk, hogy visszavigyék jogos tulajdonosának cserébe azért, hogy tisztára moshassák a nevüket. A mutatvány nehéz és az egész világon átível.
Féltem ettől a filmtől, mert az előző rész nem maradt meg bennem annyira, hogy tudjam, ez milyen hatással lesz rám. A végén leesett az állam, mert tudtam, hogy monumentális lesz a vége, de azt nem, hogy ennyire. Az különösen tetszett, hogy megmutatták a trükkök mibenlétét, imádtam Harry Potter filmbeli karakterét. Ebbe a filmbe se tudok belekötni.


Szerelem és düh (Vanvittig forelsket/Love and Rage, 2009)
Rendező: Morten Giese
Forgatókönyv: Morten Giese, Kim Leona
Szereplők: Cyron Melville, Sara Hjort, Rasmus Botoft
Daniel, az ifjú, tehetséges zenész minden álma, hogy bekerüljön egy neves iskolába. Mindeközben megismerkedik Sophie-val, és az élete zuhanórepülésbe kezd.
Ebben a filmben nincs happy end. Egyáltalán, semmilyen, és a maga nemében jó kis dán alkotás az őrületről. Azt az egyet nem értettem, hogy elméletileg a pár szerelme erős, de hogy hogyan alakul ki, az valahogy nincs meg, tán benne se volt, egyszerűen csak megkaptuk, aztán jött a téboly. Azoknak ajánlom, akik szeretik a naturalista képi világot. Ismételten rájöttem, miért nem szeretnék egy művészlelket… főleg zenészt. A főszereplő remekül játszott, s bár végig reméled, nem az lesz a vége, ami, azért még drukkolsz egészen a vége feliratig.


Harmadfokú égés (Third Degree Burn, 1989)
Rendező: Roger Spottiswoode
Forgatókönyv: Duncan Gibbins, Yale Udoff
Szereplők: Treat Williams, Virginia Madsen, Richard Masur
Egy gazdag férfi felbérel egy magánnyomozót, hogy figyelje a nejét, mert sejtése szerint az megcsalja valakivel, ám menet közben magára a nyomozóra terelődik a gyanú, főleg, mert a férj meghal.
Nem volt unalmas film, mégsem kötött le annyira, hogy rámeredjek a képernyőre, és véletlenül kezdtem el nézni, mert betöltötte a YT. Sőt, tovább megyek, amikor néha meghallottam a filmet, akkor is olyan érzetem volt, hogy más filmekből vettek gondolatokat a jeleneteket, a történetet illetően. Amúgy középszerű film, középszerű karakterekkel, és olyan sztorival, amit már láthattunk, ettől függetlenül eltelt azért. A vége meg egy óriási nagy kérdőjel?!?!?!


A homár (The Lobster, 2015)
Rendező: Yorgos Lanthimos
Forgatókönyv: Yorgos Lanthimos, Efthymis Filippou
Szereplők: Colin Farrell, Rachel Weisz, Jessica Barden
Egy disztópiában szerelem bontakozik ki két ember között, akiknek az élete teljesen más irányból sodorja őket össze. Vajon lehet teljes a szerelmük egy olyan világban, ahol az egyedülállókat állattá változtatják?
Filozofáló lelkeknek kötelező film, amitől Az ötödik pecsét egyik jelenete jutott az eszembe. Melyik állatot választanám? Lenne-e merszem megszökni? Mit tennék, ha az az ember megváltozik, akivel összeillőnek gondolom magam? Kicsit talán lassabb film, viszont zseniális. A párbeszédek, a hangulat, a karakterek, messze az egyik kedvencemmé nőtte ki magát egy nézés után. Kezdek rájönni, van valami ebben a Colin Farrell gyerekben, lehetne belőle igazán jó színész is. Azt hiszem, ezen a filmen még elmélkedem egy kicsit, aztán majd újratárgyaljuk.


Szellemirtók (Ghostbusters, 2016)
Rendező: Paul Feig
Forgatókönyv: Katie Dippold, Paul Feig (Ivan Reitman, Dan Aykroyd, Harold Ramis)
Szereplők: Kristen Wiig, Melissa McCarthy, Kate McKinnon
Manhattanben ismét elszabadulnak a szellemek, és egy csapat női tudós kezében van a megoldás, amit mindenki lenéz és titokban akar tartani, viszont csak ők képesek megfékezni az „apokalipszist”.
Előzetesen rosszakat hallottam róla, nekem viszont tetszett, hozta a régi filmek színvonalát, és még azt se mondhatom, hiányoztak az eredeti szereplők, mert egy cameóra mindegyik beugrott. A néger nő néha kicsit sok volt, viszont rengeteg jó szóvicc és poén volt benne, amin tudtam nevetgélni. A szőke szellemirtó csaj kicsit Pásztor Annás volt nekem. – Van egy olyan megérzésem, hogy az ilyen típusú filmeket azért nem szeretik, mert mindenki foggal körömmel ragaszkodik az eredetihez. Nem kell, jó ez így.



Preacher (2016-)
Készítők: Sam Catlin, Evan Goldberg, Seth Rogen
Szereplők: Dominic Cooper, Joseph Gilgun, Ruth Negga
Miután a prédikátort egy természetfeletti erő érinti meg, egy vámpír és az ex barátnője segítségét kéri, hogy megtalálják Istent, és megmentsék a várost.
IMÁDOM, és várom a folytatást. Az a gondolatom támadt, hogy Cassidy direkt olyan, amilyen, szakítani akartak a klasszikus és romantikus vámpírképpkel. Amellett, hogy szórakoztatott, nekem adott agyalnivalót is, és a maga istentelen módján isteni kis sorozat. Tetszett a miliő, ahogy megjelentek a karakterek, és az is, amilyen szerepekben. Rettentő sok kérdés maradt nyitottan, amiért folytatni akarom M.O.S.T.



Képek forrása: imdb

2 megjegyzés:

  1. Férj nézi a Preachert! :) Volt, hogy én is belenéztem, bírom az ilyen bizarr dolgokat, lehet, rákapok.
    A rendes fickók jó volt :)
    Erősen gondolkodom, mit néztem, az Escobar ügy, vagy mi volt a címe, rendőr beépül a drogüzletbe és jóóól leleplez és elfog pár nagykutyát. Ha kiírják egy film elejére, hogy igaz történet alapján, akkor engem már a frász kerülget, hogy ennek szomorú vége lesz, de a borzasztó dolgokban biztos vagyok, esetleg a hótt unalomban. Elég feszülten néztem végig, lehet, még egyszer meg kellene nézni, hogy tudjam értékelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Férjnek jó ízlése lehet. :)
      Mi sorozatoknál megnézzük az első 2-3 részt, ha az megfog, jöhet az évad. A Preacher is így járt, és nem lehet megunni, szerintem tegyél vele egy próbát.
      Most kíváncsivá tettél az Escobar ügy kapcsán.

      Törlés