2016. november 13., vasárnap

Filmturmix



Sok filmet megnéztem, főleg régieket inspirációként. Illetve, rászoktam a Preacher című sorozatra az utóbbi időben, pedig nem vagyok nagy sorozatos. Ennek viszont van egy lelkemhez, gondolati világomhoz közel álló töltése, és imádom. Főleg Cassidy vámpírt.

Akartam még valamit fűzni a filmes bejegyzéshez, de elfelejtettem. Mindegy, ha előkerítem a gondolataim között, akkor megosztom veletek.
Most nem régi kedvenceket hozok, hanem a viszonylag friss élményeket.



Zootropolis – Állati nagy balhé (Zootopia, 2016)
Rendező: Byron Howard, Rich Moore, Jared Bush
Forgatókönyv: Byron Howard, Rich Moore, Jared Bush, Jim Reardon, Josie Trinidad, Phil Johnston, Jennifer Lee
Hangok: Ginnifer Goodwin, Jason Bateman, Idris Elba
Egy újonc nyuszi a nagyvárosi rendőrséghez kerül, és a rá osztott feladatok ellenére bajba keveredik egy róka oldalán, hogy kiderítsék, miért őrülnek meg a vadállatok.
Imádtam, szerettem, én jókat tudtam mosolyogni rajta, és totál beleéltem magam a történetbe. Az utóbbi időben a legmesésebb animációs film, amit láttam. Tanmese is, ebben is több szemezgetnivalót találtam. Villámon szakadtam a röhögéstől, Karmanagynak egy-két mozzanatát elsajátítottam. Az is tetszett, hogy egy-két másik filmet is leheletként felfedeztem benne. Utána meg természetesen az volt az első, hogy kerestem plüssöket… főleg rókát. Nick Wilde karaktere nagyon bejött valamiért.


Démonok között 2 (The Conjuring 2, 2016)
Rendező: James Wan
Forgatókönyv: Carey Hayes, Chad Hayes, James Wan, David Leslie Johnson
Szereplők: Patrick Wilson, Vera Farmiga, Frances O’Connor
A Warren házaspár Észak-Londonba utazik, hogy segítsen egy egyedülálló anyának, és gyermekeinek kiűzni a gonoszt.
Az a démon. Olyan volt, mintha a Jared Leto-Joker apácának öltözött volna, és ismételten túl „sok” indítéka volt a démonnak, szellemnek. Persze, jó, meg eltelik, de több kérdést vet fel bennem, amivel csak kekec vagyok. Ettől függetlenül, még mindig úgy érzem, a hasonló témájú filmek közül ez a legjobb, mert mindnek van egy olyan hangulata, az első és a második résznek is, ami tetszik. Az, hogy ez a valóságtartalom miatt van, nem tudom. Mindenesetre, a gyerekszereplőket még mindig nem szeretem.


Bridget Jones babát vár (Bridget Jones’s Baby, 2016)
Rendező: Sharon Maguire
Forgatókönyv: Helen Fielding, Dan Mazer, Emma Thompson
Szereplők: Renée Zellweger, Colin Firth, Patrick Dempsey
Bridget egy görbe fesztiválestén összefekszik egy férfival, majd alig pár nappal később Mr. Darcy ágyában ébred,viszont később kiderül, megtörtént az, amire sosem gondolt volna: teherbe esett. Az örömteli hírt egy kérdés árnyékolja be: Ki a gyerek apja?
Nem volt ez annyira rossz, mint amilyennek beállítják, az utolsó 20 perc kivételével hozza az első két rész színvonalát. Kiábrándító volt Mr. Darcy-t idősnek látni, de rosszabb volt Bridget agyonplasztikázott és –sanyargatott fejét, testét nézni. Egy nagy blődség ez a film, nevettem is rajta, viszont a fájásoktól kezdve valahogy túl kikarikírozta saját magát. Mégis, annak ellenére, hogy remek kis kikapcsolódás szombat délutánra, hiányzott belőle a tűz, az a csacsi Bidget, akit megismertünk és megszerettünk.


Tarzan legendája (The Legend of Tarzan, 2016)
Rendező: David Yates
Forgatókönyv: Adam Cozad, Craig Brewer, E.R.Burroughs
Szereplők: Alexander Skarsgard, Margot Robbie, Samuel L. Jackson
Tarzan a londoni életét éli, amikor a dzsungel visszahívja őt, s már csak azért is felkerekedik, hogy megmentse szerelmét.
Északi majomember felül semmiben. Tetszett, hogy nem a klasszikus történetet kaptam, amit már szerintem annyiszor lerágtak, hogy már csont sem maradt, csak emlékképekben utaltak rá. Az is, hogy Jane nem az a töketlenkedő, hisztiző főhősnő, akiket az ilyen jellegű filmekbe bele tudnak tenni. A gonosz indítéka, a bosszú a szokásos, de megbocsátható. Nem kimondottan pasifilm, sőt, sokaknak talán egyszer nézhető, viszont szerintem ezt is oktalanul húzzák lefelé annyira, amennyire.
(amúgy bármelyik filmen lehetne lovagolni a technikai megoldásokon, de úgy gondolom, hogy az a kivételesen rossz filmeknél számít igazán)


Adéle és a múmiák rejtélye (Les aventures extraordinaires d’Adéle Blanc-Sec, 2010)
Rendező: Luc Besson
Forgatókönyv: Lus Besson, Jacques Tardi
Szereplők: Louise Bourgoin, Mathieu Amalric, Gilles Lellouche
Adéle lelkes író és kalandor, aki ezúttal a húgán akar segíteni úgy, hogy feltámaszt egy több ezer éves múmiát, ám mindeközben egy Pterodaktilus tojás is kikel.
Humoros francia mozi, főleg, miután felkelnek a múmiák. Szeretem a tökös, talpraesett női karaktereket. Valahogy ez történik, ha Lara Croft és Indiana Jones karakterét összekavarjuk. Nem rossz, viszont a film második felét előrébb hoztam volna, vagy eleve olyan légkört teremtettem volna neki, mint a Múmia című film. Így olyan butácska. Félig kalandfilm, félig vígjáték akar lenni, mégsem az, miközben az. Nem ez Luc Besson legjobb alkotása, viszont ha nincs más vasárnap estére, tegyetek vele egy próbát.


Fűrész 3D (7) (Saw 3D – The Final Chapter, 2010)
Rendező: Kevin Greutert
Forgatókönyv: Patrick Melton, Marcus Dunstan
Szereplők: Tobin Bell Costas Mandylor, Betsy Russell
Hogy ki tartja markában ténylegesen Fűrész örökségét, mit nem vesz észre a rendőrség, és miért fizet meg az, aki azt állítja, egyszer már túlélte a csapdákat? Ebből a részből kiderül.
Az első fél órában azon gondolkodtam, láttam-e az 5-6 részt, aztán rájöttem, hogy igen. Sosem voltam akkora rajongója ennek a sorozatnak, hogy azonnal nézzem, mert ez is tipikusan az a film, amihez, ha jól nyúlnak hozzá, lehet forgatni a végtelenségig. Az értelmetlen mészárlásnak nem sok értelmét látom, ahogy a csavar utáni csavar csavarjának se. Azt meg teljesen nem értem, egy ártatlant miért kell elégetni?! Amúgy eléggé logikátlan volt, mintha felütötték volna a kínzások és kivégzések könyvét, szemezgettek volna, beledobják egy turmixba, azt ami kijön, az lesz.


Cloverfield Lane 10 (10 Cloverfield Lane, 2016)
Rendező: Dan Trachtenberg
Forgatókönyv: Josh Campbell, Matthew Stuecken, Damien Chazelle
Szereplők: Mary Elizabeth Winstead, John Goodman, John Gallagher Jr.
Michelle autóbalesete után egy föld alatti menedékben ébred két férfival,  ám sem a körülmények, sem a kapott információk nem elégítik ki. Odakint robbanás történt, mérgezett a levegő, de bent sem maradhat velük.
Az első fele a filmnek unalmas, aztán valamiért mégis pörög, pedig nem történik benne semmi, s a vége érdemtelen. Tetszett, hogy az ufók nem tárgyalnak, nem harcolnak, hanem permeteznek. Amúgy a lényekről valamiért az Álomcsapda jutott eszembe. A színészi játék gyatra volt, csavar csavarra épül, és amikor már azt hiszed, rájöttél a megoldásra, kénytelen vagy beismerni, fogalmad sincs, mi van. A film végén a villámlás volt a legjobb mozzanat. A trailer alapján sci-fit vártam, durvábbat, misztikusabbat.


Mit láttatok mostanság?



Képek forrása: imdb

8 megjegyzés:

  1. Fűrész...mindenki szidja őket a negyedik résztől, én vagyok az egyetlen, akinek tetszett az egész sorozat? Nem volt az utolsó pár részben már semmi egyedi, mert lényegében ugyanazt a filmet láttuk újra meg újra meg újra meg újra...De engem lekötött, mert a probléma, ami végigkíséri az egész "sorozatot" rendkívül érdekes, és tetszik a koncepció...Nem olyan, mint pl a végső állomás, amiben meg szó szerint ugyanazt a filmet látjuk, és igazából különösebb mélyebb gondolat vagy társadalomkritika sincs benne...Szóval a sorozat szeretetének megtartása érdekében lehet, hogy kihagyom ezt a részt...xD

    Még mindig kár, hogy nincs időm filmet nézni saját szórakoztatásra...Vaaagyiiis....
    Legutóbb a Mechanikus narancs (Kubrick) volt terítéken, de azért néztem meg, hogy tudjak elemezni belőle órára (jó, bevallom élveztem is, az első jelenet nagyon erős indítás, ha így kezdődik a film, az csak jó lehet, legalábbis nekem az az egyik kedvenc részem a filmből - oké, szeretem a filmet is, de az a jelenet fantasztikus xD)...
    Meg megnéztem egy rakat Chaplin filmet ugyanezen okból...Chaplint elemezni nem hálás dolog, nincsenek kameramozgások, és én még a némafilm korszakából válogattam, szóval a narrációt se tudtam megfogni belőle...

    Előtte Kubrick 39 lépcsőfoka, a 39 lépcsőfok remake (nem emlékszem kitől), illetve még valami volt, aminek most nem emlékszem a címére...
    Teljesen véletlenül jött ki így a lépés, még tavaly eldöntöttem, hogy Kubrick Mechanikus narancsa elő fog kerülni (igazán hálás dolog Kubrick jeleneteket elemezni, és előző fél évben a Ragyogásra mentem rá, ott két percem volt, itt csak másfél), és kiderült, hogy a tanár ebben a fél évben Kubrickozni akar...szóval tök jó, mert órai munka címszóval is az egyik kedvenc rendezőmet nyúzzuk...már majdnem elfeledteti velem, hogy semmi időm filmet nézni - se! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a Fűrész 5-6 úgy, ahogy van egy nagy sötét folt, pedig az ötödiket moziban láttam, később a másikat is tévében (talán). De valahogy már nem tudják hova csavarni, és vannak benne gyilkosságok, amik csak úgy vannak, és a történethez semmi köze szerintem. Elvesztette a lényegét számomra, a groteszk tanulóutat.
      A Végső állomástól falba verem a fejem.

      Imádom a Mechanikus narancsot. Mondjuk, sok Kubrick-film van, amit szeretek, kezdve az Acéllövedékkel. Aztán ott az Űrodüsszeia, a Ragyogás is.

      Törlés
  2. A Zootropolisról azt sem tudtam, hogy létezik, de a gyerek amit hall a suliban, azt meg kell nézni, szóval megnéztük. A lajháron behaltam, emlékeztem rá :D

    A Rendes fickókat meg a Doctor Strange-t láttam legutóbb, mindegyik másért tetszett.

    A Démonok között meg a Bridget Jones a listámon van, de nem merjük megnézni az előbbit :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A lajhárok a legjobbak. :D
      A Rendes fickókat ma akarom megnézni, ha nem jön közbe senki, este meg is teszem. A Doctor Strange is érdekelne, csak egyedül nincs kedvem, és senki sem nézi meg velem. :(
      Most, hogy itthon volt a barátnőm, a Bridget Jones-t megnéztem másodjára is. :) A Démonok közöttet pedig, nézzétek napfényben, úgy kevésbé para. :D

      Törlés
  3. Bridget Jonest nem tudom hová tenni, mert olvastam a könyvet, de abban pont olyan csacsi, mint volt. De ott ugye Darcy fel van magasztalva, itt meg, na, majd meglátjuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ú, én a harmadik könyvvel gyatrán haladok.
      Itt is van benne csacsiság, de már nem az igazi, nem a régi.

      Törlés
  4. Örülök, hogy tetszett a Conjuring 2, én is szerettem, bár az elsőt egy hangyányit jobban. A Zootropolis bűbájos mese, azóta többször is újanéztem :) A Tarzannak anno tetszett a trailere, de úgy lehúzták a kritikusok, hogy nem merem megnézni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Zootropolis nekem is nagy kedvencem lett. :)
      A Tarzannal tegyél egy próbát, szerintem annyira nem rossz, mint amennyire beállítják - de általában az van, hogy ami nekem tetszik, az a kritikusoknak nem. :D Plusz, ha teheted, akkor inkább lányokkal nézd, a srácoknak körülöttem annyira nem jött be... csak az akció jelenetek.

      Törlés