2016. november 8., kedd

Barátnőmnél megint - Bécs



Megírtam, de nem volt kedvem kitenni a tegnapi reggelemet. Csak rágondolok, és ideges leszek, ezért inkább a múlt hetemről írnék némi képes beszámolót.

Aláfestő zene innen.


Az elmúlt hetekben barátnőmmel jojóztunk Bécs és Budapest között. Én mentem, aztán ő jött haza, most megint én mentem, s most hétvégén ismét ő jön haza. Már nagyon várom. Rosszabbak vagyunk, mint egy bumeráng. Nem tudod úgy eldobni, hogy vissza ne térnénk.

Ezúttal ő egyedül lett volna otthon, ezért mentem ki, és bevált szokásomhoz híven, csavarogtam a városban, ameddig ő dolgozott.

Esőben mentem, vagyis, a határ átlépése után zuhogni kezdett az égi áldás, úgyhogy aznap nagyon nem mentem sehova. Másnap reggel is borús volt az idő, már-már kezdtem lemondani a mászkálásról. Gondoltam, várok tízig, s ha esik, akkor hagyom. De tíz környékén derengeni kezdett, elállt az eső, én meg mentem.
Előre elterveztem, merre szeretnék menni, természetesen néztem City-Plant, amin az a vicces, hogy ahova én akartam menni, ott nagyon nincsenek névtáblák, mert a villamos megálló neve belelóg. Úgyhogy, némiképpen vakon közlekedtem, aminek az lett a következménye, hogy el is tévedtem az utcákban. Sikátoros, szűkös, sötétes utcákon gyalogoltam, végül persze, csak kilyukadtam ott, ahova menni szerettem volna.
Amúgy másnap se voltam kevésbé szerencsétlen, mert akkor meg Google térkép alapján tájékozódtam. Még az odaút hagyján, amikor haza akartam menni, akkor voltam olyan helyeken, mint itthon a nyolcker.

Mikor hazaértem, kérdeztem barátnőm párját, hogy az normális-e, hogy a szemgolyóm nem mozog a gödrében… belefagyott. Annyira hideg, szeles volt az idő aznap, hogy komolyan elgondolkodtam egy sapka megvételén.

S ismételten volt annyira bizalomgerjesztő ábrázatom, hogy turisták tőlem kérdezték, merre van ez meg az. :)

Amúgy szeretek így kószálni, mert mindig felfedezek magamnak dolgokat, olyan épületeket, melyekről nagyon nincs fogalma a látnivalós listák szerkesztőinek, illetve, ha már sétálgatok, akkor találok magamnak olyan épületet, ami tetszik a maga díszes egyszerűségében függetlenül attól, valamilyen épület-e vagy csak házikó. Nem mellesleg, nincs kilométerhiányom. Olyan körsétát mentem a második nap, hogy magam is meglepődtem rajta, mert nem is gondoltam, hogy a céltalan bolyongással hova jutok.


Reggel az ablakból.


Börse



Ruprechtskirche



Maria am Gestade





Konzerthaus








Hundertwasser-ház





Urania Kino





Stadtpark



Kirche St. Anton von Padua


Simon’s Cat. Találtam egy boltot, ahol meg lehet venni, és beindult a vezérhangya, hogy nekem ez KELL!


Hogy én vigyázok Totóra, vagy ő rám, az általában relatív.


Barátnőmmel kis mécsestartókat csináltunk szalagokkal, befőttes üvegekkel, sóval és ragasztóval. Nem, egyáltalán nem kaptam agybajt, mire eggyel végeztem.

Hazafelé ismét esett, szóval, ahogy jöttem, úgy mentem, esőben. De a vonatút parádés volt. Odafelé egy nő ült mellettem, akinek akut szófosása volt. Visszafelé segg- és klotyószag volt a vonaton, majd bekakált egy kisgyerek, akit az anyja az ülésen tett tisztába, bónuszkét pedig, a mellettem ülő pasi májkrémes kenyeret evet… hm… amikor leszálltam Kelenföldön a vonatról, jó mélyet szippantottam a levegőből.

Hát, ez volt a bécsi kirándulásom. Idénre szerintem az utolsó, nem hiszem, hogy bárhova is menni fogok, persze, amit én eltervezek, az általában nincs úgy.

6 megjegyzés:

  1. Aww,nagyon szépek a képek,csodás helyeken jártál. Az épületektől lehidalok teljesen *-*
    De még mindig csodállak azért,hogy egyedül vakon elindulsz a városba,ismeretlen helyekre :D Ez belőlem sajna hiányzik :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor majd egyszer elmegyünk ketten is ide-oda. ;)
      Szerintem nagyobb a kíváncsiságom, mint a veszélyérzetem ezekben a helyzetekben. :)

      Törlés
    2. Igen a kíváncsiság bennem is mg van nyugi,csak néha jön a logikus gondolkodás és elbasz mindent :D Meg én jobban félnék attól tudod,hogy eltévedek =/ De mehetünk ^^

      Törlés
    3. Igaz, hogy ketten eltévedni jobb, mint egyedül. :)
      Amúgy az a furcsa, hogy amikor előre megnézem, hova akarok menni, és rajzolok magamnak térképet, akkor nem tévedek el, de ahányszor térkép alapján megyek (city-plan, gúgli), akkor tuti.
      Amúgy kitaláltam, ha jössz hozzám majd, hova megyünk, ha lesz kedved. ;)

      Törlés
  2. Szép képek, gyönyörű ez a város (a jobb részek ☺) Szerintem nincs pelenkázó a vonaton, de nekem is guvadtak volna a szemeim a pelenkacserénél. Csak hát tényleg, hol tegye tisztába? Szoptatott is?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 21-es kocsi a gyerekkocsi,mert ott van nekik játéksarok, "mozi", de például nincs pelenkázó.
      Alapvetően nem zavar sem a szoptatás, sem a tisztába tevés,mert ha nincs más, akkor ott kell megejteni. Csak úgy, hogy szagkavalkád volt, úgy a kaki is megforgatott az összes tengelyem között. :)
      Amúgy nem szoptatott.

      Törlés