2016. október 6., csütörtök

Turi TAG



Ebben a szottyos időben semmihez nincs kedvem. Még írni se nagyon. Az esővel nincs bajom, szeretek ázni, viszont a szürkeség még/már nem az én asztalom. Olyan kuckózós, kakaós-takarós kedvem van.

Ezért döntöttem most ismét egy kérdezgetős bejegyzés mellett.

 

ITT találtam a kérdéseket, és amikor olvastam, akkor elgondolkodtam. Mikor is voltam utoljára turiban? Nem mostanság, régebben, amikor több volt a kilós, akkor rendszeresen mászkáltam turikba. Mióta meg inkább darabárasak vannak, nem megyek, mert gyakorlatilag használt ruhát annyiért kapok, mint egy újat, és akkor már inkább olyat veszek, amit senki se hordott előttem.

 

Pedig, amikor elmászok postára, ott van egy Háda, és az illat mindig belekapaszkodik az orromba, irányba tekeri a fejem, viszont nem késztet belépésre.


1. Mikor és miért kezdtél el turizni?


Miért? Mert ruha kellett. Hogy mikor, nem tudom. Talán olyan 2006-7 környékén mentem először turkálóba, hogy megnézzem, mi a felhozatal. Illetve, apukám barátnője túrt nekem egy kabátot az egyikben, és akkor rájöttem, ez nem is olyan rossz dolog. A bolti 11.000 forintos kabátot megvették 3.000-ért. Szóval, mindamellett, hogy vélhetően ruhára szomjaztam, az ár is olyan volt, ami megérte, hogy elkezdjek járni ilyen helyekre.


2. Általában kivel szoktál menni?

Ha pechesek a srácok, akkor valamelyikkel, vagy barátnővel, apukám barátnőjével, viszont az utóbbi időben inkább egyedül szöszölök, ami pénztárcakímélő, mert ha valaki nem mondja, hogy valami jól áll, akkor nem veszem meg. Semmiben nem érzem csinosnak magam, idegeneket meg nem kérdezek meg.


3. Melyik részleget nézed meg először?

Höh. Az első gondolatom, hogy van részleg? Aztán rájöttem, hogy van némelyikben. Ami közel van a bejárathoz. Ha konkrét színötlettel, vagy kívánt darabbal megyek, akkor oda megyek először. Általában felsőt vagy ruhát keresek, így ezeket tuti áttúrom, színben a fekete és a lila dominál. Ezek után jöhet a többi.


4. Milyen darabokat szoktál turikban keresni?

Általában inkább felsőket, ruhákat vagy öveket keresek. Esetleg táskát.
Más levetett fehérneműjét, jellemzően melltartóját nem hordanám, nadrágban is béndzsák vannak, alkalmi ruhát és cipőt meg máshol vennék.
Amúgy rettentően kevésszer járok úgy – kábé minden boltban -, hogy bemegyek egy tervvel, és azzal jövök ki.


5. Melyik a valaha volt kedvenc üzleted?


Amikor bejött hozzánk a Maggie’s, imádtam. Kilós volt, és jó minőséget árultak, rengeteget vásároltam ezekben a boltokban, aztán eltűntek Pestről az üzleteik, amik maradtak, ott meg romlott a minőség. Plusz, egy-kettő darabáras iszonyat drága lett. Most megint találtam egy jó boltot a 4-6-os vonalán.
Aztán Hádáztam sokat, de a Humana  boltokat se vetem meg.


6. Mi az eddigi legjobb szerzeményed?

Nagyon sok mindent leselejteztem, mégis az abszolút kedvencem ez a rózsaszín felső:


Úgy nézzétek, hogy 2009 óta megvan, azóta is hordható. Egy mini módosítást hajtottam rajta végbe, de mivel nem hangsúlyos, nem is látszik a különbség. A mellvonalnál egy három centis gyöngyös, átlátszó sáv volt, ami foszlásnak indult, így összevarrtam egy csíkká.
Azért tartom ezt a legjobbnak, mert még mindig hordható, pedig nyúzom nyaranta rendesen.


7. Mi a véleményed azokról az emberekről, akik szerint a turizás undorító?

Az, hogy nekik van egy rossz tapasztalatuk, vagy azt hiszik, hogy tudnak valamit, ami nem feltétlenül van úgy. Mondjuk kimondottan olyan emberrel még nem találkoztam, aki undorítónak tartotta volna. Olyannal már igen, akit a standard mosópor vagy öblítő illata irritált.
Igazából, ha a barátnőnktől, anyukánktól kapunk ruhát, azt szeretettel hordjuk. Akkor meg mi a baj a turisokkal? Úgyis kimosod, mielőtt hordani kezded – az egy más kérdés, hogy a minőség bolt és bolt között változó.
Igazából szerintem vannak igényes boltok, és vannak kevésbé igényesek, de ez minden üzletláncra igaz, nemcsak a turkálókra. Mindenhol tapogatnak, próbálnak, az eladó nem lehet ott mindenütt, mint memós, szóval, nem értem, miért undorító turkálni? Ha találkozok egy ilyen emberrel, majd kifaggatom.

8. Vicces vagy inspiráló történet?

Két éve talán? Szezon elején akartam nyári ruhát nézni magamnak. EGY DARAB sem volt, mert a kis ruhaüzletesek felvásárolták maguknak az összeset. Álltam a pénztárnál az egy kis csoffadt felsőmmel, miközben előttem állt a néni három zsák ruhával, amit majd elad a saját boltjában.

Egyszer kinéztem egy méregzöld ruhát, és mire visszamentem, már nem volt meg. Azóta is bánom, hogy nem vettem meg.

Sajnos, semmi vicces, inspiráló vagy tanulságos sztorim nincs. Egy idegesítő akad csak, de az is inkább személyes töltetű.


9. Mi a legjobb tipped kezdőknek?

1) Ha találtok egy nektek tetsző, rajtatok jól mutató darabot, vegyétek meg, mert legközelebbre tuti nem lesz már meg.
2) A sötétekkel vigyázzatok, mert néha a fekete ruhák utófestettek, és egy mosás után zöldek lesznek. – főleg a bársonyra hajazó anyagok.
3) Nézzétek a varrást, a szálakat, a gombokat és cipzárakat.
4) A táskák belét is átvizslatom, mert némelyik szakadt.
5) Ha cipőt néztek, erőteljesebben lépkedjetek benne, mert van, hogy csak a szentlélek tartja egyben a betörni készülő talpat.
6) Mennyire kikopott a nadrág ott, ahol tudod, először foszlik szét nálad.
7) Pántok – van, hogy eleve szakadt, és azt hiszed, hogy úgy jó, de nem.
8) Próbálj, próbálj, próbálj!!!
9) Mosd ki, mielőtt hordani kezded!

Érdemes még a szezon végén elmenni a kilósba is, mert általában, amit darabárasban nem tudnak eladni, megy a kilós üzletbe.
Illetve, ha nem bírod a tömeget, ne árucserénél menj – olyankor nincs jó időpont, mindig tömegnyomor van.


10. Hajlandó lennél valaha felhagyni a turizással?

Végül is, valahol már felhagytam vele. Persze van, hogy beszédülök egybe-egybe. A klasszikus értelemben véve, nem fogok róla leszokni sosem, csak már nincs akkora prioritása, mint régen.


11. Ki a kedvenc YouTubered vagy bloggered aki turkálókba szokott járni?

Nincs ilyenem, illetve, nem tudom, hogy szokott-e turkálóba járni az, akiket nézek. Végiggondolva a bámulós csatornákon, nagyon nem találkozom ruhás bejegyzéssel, viszont az ilyen „mit vettem” meg unboxing, meg szerzeményes videók nagyon nem érdekelnek.

Ha tetszett, vigyétek, töltsétek, vagy csak pöttyintsetek alább válaszokat, hasonlóságokat, különbségeket.

Pusszantás,
D.

9 megjegyzés:

  1. Nem szoktam turizni egyáltalán. Van pár a városban, de nem érdekel. Butikba is úgy megyek, hogy ilyen meg ilyen ez és ez kell, eladó kiteríti, bemegyek a próbafülkébe azzal, ami tetszik, ha jó, megveszem, akár többet is és hurrá, fél évre le van tudva a vásárlás. Szeretnek is, mert tuti veszek valamit. Cipőt ugyanígy, kettőt is.
    Gyerekruhát szoktunk kapni, az is használt, mi is adjuk tovább, szóval nem a használttal van bajom, lusta vagyok nézelődni.
    Engem már szólított meg idegen, hogy jól áll-e rajta a ruha, nem szűk-e? Hát mondom ezzel a szabással így néz ki, ha testhezállót vesz, akkor látszani fog a hasa, de ha kényelmes, vegye meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De legalább te megmondtad neki az őszintét. Én olyanokkal találkoztam, hogy zavarba jött, és inkább hagyott magamra, mint mondjon egy igent vagy egy nemet. Le is szoktam mások megkérdezéséről.
      Én nézelődni szeretek, de próbálni nem. Lehet, hogy ez azzal függ össze, hogy sosem tudom, mit akarok, néha csak a meglátni és megszereznire megyek rá.

      Törlés
  2. Éljenek a turik. Sokkal jobban érzem magam mikor turkálhatok, mint az agyon hype-olt üzletekben. lehet velem van a baj :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Miért lenne veled baj?
      Mindenki máshol szeret vásárolni. Volt egy ismerősöm, aki csak márkás ruhát volt hajlandó hordani, kínaiban elvből nem vásárolt, és tudomást sem vett arról az apró tényről, hogy a márkás cuccban is benne volt a Made in China felirat.
      Szóval, nincs ezzel a világon semmi baj. Turizni jó, megvan a maga érzése. :)

      Törlés
  3. Én se kedvelem a turikat...és nálunk nem szokás az öröklés se...mi mindent addig hordunk, amíg le nem szakad rólunk (szó szerint, de néha azt is hordjuk itthonra xD). Sőt, ha leszakadt, és már itthon se tudjuk hordani, mert több a lyuk, mint az anyag, akkor portörlőnek eltesszük...:D

    (Én se kedvelem a turikat mondjuk, nem a rossz élmény, csak nálunk mind igénytelen, nem kevésbé a vásárlóik, és rossz érzés bemenni is, én meg minek tenném ki magam a kellemetlen közérzetnek néhány használt ruháért?...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rossz helyre került a vessző az indoklásomnál...xD
      Telefonról írok, így kicsit bonyolult, szóval vagy az első én se szeretem a turikat felejtsük el, vagy a második turikat után kell a vessző. :D

      Törlés
    2. Nem is kell kitenni magad ilyen helyzetnek, ha nem szereted őket.
      Amúgy nálunk is minden úgy ment, hogy végül, amit lehet, azt portörlőnek használtunk. De sok mindent kaptam, és én is szoktam adni, főleg barátnőknek. Tudom, ez valamilyen szinten más helyzet.

      Törlés
  4. Huuu a turikat nem nekem találták ki! Amúgy sem szeretem órák hosszat nézelődni, minden boltba végigszaladok mondhatni, ha kiszúrok valamit akkor azt megnézem közelebbről, aztán megnézem van-e méretem. Ha még mindig tetszik akkor felkap és majd próbál. Ha nem akkor megyek tovább. Próbálkoztam a turikkal, többel is. Ömlesztett cuccok, színek szerint rendezve, évszak szerint rendezve. Egyik sem jött be. Utálom, hogy mindent egyesével végig kell nézni, bogarászni, vizslatni kell. Aztán ha estleg találok valamit, ami megtetszik az tuti nem a méretem. Blaaa.... :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a turi lutri. Ezért is írtam fentebb, hogy ez valakinek bejön, valakinek nem.
      Amúgy, azért, amit írsz, azért vetődött fel bennem kérdésként, hogy van-e egyáltalán részleg. :D

      Törlés