2016. október 26., szerda

The Spooky Halloween TAG



Évekkel ezelőtt csináltam Halloween kérdezz-feleleket (ITT), úgyhogy nem volt kérdés, amikor Zsófinál megtaláltam, hogy ki fogom tölteni. Ezzel legalább elütöttem az időt és a kedvemet.

Finomítatlan verzió, ami látszik a válaszokon is. Érzésből, elsőre ezek buktak ki a számon.


1. Kedvenc horror vagy Halloween témájú dalod?

Marilyn Manson – This is Halloween
Klisé tudom, de ez jutott először eszembe, mert a múltkori TAG aláfestő zenéje is ez volt. Őszintén szólva, sosem gondoltam arra, hogy mondjuk, mint karácsonykor, ilyenkor is legyen egy x dal, ami pörög. Ettől függetlenül jöhetne az Ördögűző zenéje is. Az para.

2. Nevezd meg, hogy mivel nem akarsz összefutni egy sötét erdőben vagy elhagyatott épületben (például nem akarnék találkozni egy vérfarkassal egy sötét erdőben).

Szerintem nincs ilyen. Nem mondom, hogy nem vagyok fosós valamilyen szinten, de ha már összetalálkozunk, akkor ez van, nincs mit tenni. Kicsit nekem ez olyan, mintha nem ülnék körhintára, mert leszakad. Jó móka, ha meg zuhansz, akkor már úgyis mindegy.
Vérfarkashoz sok ezüstöt hordok, vámpír lennék, a zombik elől el lehet futni, a szellem meg akkor kopog, ha félsz tőle, szóval, love and peace mindnek… akárhogy gondolkodom, nem tudom.


3. Játszottál már valaha Szellemtáblával?

Igen, de meg sem mozdult. A szellemek nem akartak velem beszélgetni.

4. Kedvenc horror szörnyed vagy gonoszod (film, könyv)?

Pinhead. Ő az örök szerelmem filmben, könyvben, mindenhogyan. Ide jöhetne a kis dobozával, kampóival, láncaival együtt. Feltehetően megölne, de ha nem, akkor szolgálnám. Merev, rideg, bőrbe és szíjakba burkolva, szögekkel kiverve, okos, kreatív, erőszakos, brutális.


5. A legijesztőbb dolog, ami veled történt, mikor egyedül voltál.

Szeretek reggelente kávé mellé zenét hallgatni. Az ablak és a rádió között másfél méter van, és a rádió manuális, tekergetős szerkezet. Álltam az ablakban, bambultam kifelé, és arra gondoltam, de jó lenne, ha lejátszanák Michael Jacksontól a Smooth Criminal című számot. Ment a híradó, és egyszer csak átváltott a rádió, és pont a kedvenc részem ment ebből a számból. A szám végén visszaállt az eredeti rádióadóra a gép magától.
Megijedtem, csodálkoztam, hálás köszönetet mondtam. :)
Lehet, az ilyen dolgokért nem szeretnek itt lenni mások nálam. Tele vagyok szellemekkel. :/

6. Ha fel lennél bátorodva, hogy eltölts egy éjszakát egy kísértetházban, megtennéd?

Akkor még egyszer. Szellemekkel lakom együtt!!!
Biztos, hogy igen, mondjuk ehhez alapvetően bátor vagyok. Egyedül tuti, hogy félnék, nem aludnék semmit – idegen helyen amúgy is nehezen megy -, de társaságba meg nem kell bátorság… csak ép idegrendszer, hogy kibírjam a többieket, akik minden sarkon megijesztenek.


7. Babonás vagy?

Hm, lássuk csak. A táskámat nem teszem földre, és a tárcámban mindig van minimum öt forint. Ha beütöm a könyökömet, megérintem, hogy ne jöjjön senki váratlan látogatóba. Régebben hagytam, hogy más menjen át a fekete macska vagy varangy vonalán, lekopogtam, ha viszketett az orrom.
Sokszor tudatában se vagyok, hogyha babonás dologgal állok szembe. Kimondottan nem hiszek benne. Ha pénzt kaptam volna mindig, amikor a bal tenyerem viszketett, már rég milliárdos lennék.
Azért a sót dobálom a vállam felett.
Ezeket a berögzült, lekopogós babonákat tartom, szerintem reflexből.

8. Láttál valaha figurákat/alakokat a periférikus látásodban? (pl. láttál valakit a szemed sarkából)

Biztos, de nagyon nem törődök velük. Ha cirkulálnak is körülöttem, vagyok annyira elvarázsolt, hogy ügyet sem vetek rájuk. Itthon szoktam látni az előszobában átsuhanó árnyakat, de nem tulajdonítok nagyobb jelentőséget nekik.

9. Melyik városi legendától félsz leginkább?

Egyiktől sem. Azt hiszem, ha ilyen lennék, ki sem mennék a lakásból.

10. Melyiket szereted jobban? Gore vagy thriller? (véres film, vagy thriller film)

Egyértelműen gore. Kezet összedörzsölve belezzünk.
A thrillerekkel sincs semmi bajom, de a hanghatások visznek el mindent, s borzongani jobban szeretek, mint megijedni. Az előbbiben sokkal több van, mint hogy az arcomba csap egy értelmetlenül hörgő-nyikorgó szellem… meg sok értelmet sem látok a mai thrillernek és horrornak nevezett mozgóképekben. Gondolok itt arra, hogy a gyilkos aberrációját előbb megértem, mint a bosszút álló szellemek indokait, amik 99,99%-ban nincsenek.


11. Hiszel a multidimenziókban vagy a világokban? (tehát szerinted léteznek, lehet igazságalapja az elméleteknek)

Természetesen. Nem kezdek anekdotázásba erről, mert egyszer valakivel erről egy hónapig leveleztem, és 30 oldalas leveleket váltottunk. Szóval, tudnám ragozni, szerintem van alapja, és a világunk több síkon létezik, mint amit el tudunk képzelni.

12. Készítettél valamikor bármiféle bájitalt?

Nem érdekeltek a főzetek sosem.

13. Könnyen meg lehet ijeszteni?

Igen. Ezért nem szeretem az olyan filmeket, amin megijedek, és nem borzongok.

14. Játszottad valaha a Bloody Mary-t?

Igen. De szerintem van bennünk közös, mert utáljuk a tükröket, szóval, nem jött elő. De eljátszottam Kampókézzel is, Szűnj meg Freddel, meg még nem is tudom, kikkel. Egyik se jött be… aztán lehet, hogy majd lecsapnak, amikor nem számítok rájuk, mondjuk egyszerre.
Mit mondjak? Szeretek veszélyesen élni. :D

15. Hiszel a démonokban vagy az ördögben? (akár mindkettőben)

A klasszikus értelemben véve nem, bár néha elkap a harci ideg, és eladom a lelkem egy csokiért, persze darabokban, hogy mind kapjon egy kis szeletet belőlem. De nem. Azt kell mondjam, nem hiszem, hogy vannak. Mert soha egyik se mutatja magát, bárhogy próbálkozom is – igaz ez mindent természetfeletti és misztikus lényre. Nem mondom soha, hogy nincs semmi, de ha lenne, már tudnánk, nem csak sejtenénk. Mert én úgy vagyok ezzel, mint amit mondanak az Alkonyattól pirkadatig című filmben: én ugyan nem hiszek a vámpírokban, de hiszek a két szememnek. Szóval, bizonyítsanak, utána majd tárgyalunk.

Ami viszont furán hangzik ezek után a számból, hogy mindig azt mondom, nekem van egy kis démonom, aki még démoni léptékben is gyerek, számos apró kivetülése van. Valamikor belém kapaszkodott, és azóta is velem van, és eszem ágában nincs megszabadulni tőle. Jól elvagyunk egy koponyán belül, bár sokszor borsot tör az orrom alá.

16. Egyedül vagy otthon, de lépéseket hallasz a lakásodban. Mit teszel?

Körbenézek, felkapcsolgatok minden villanyt. Ha tényleg egyedül vagyok, akkor visszakúszom a szobámba, és valami fegyvernek használhatót teszek magam mellé. Ez általában egy könyv, amit nekivághatok az akárminek, ami készül kicsinálni, ameddig elmenekülök… teljesen reális félelem.

17. Ha csapdába esnél egy ijesztő filmben, melyik lenne az? (melyik horror filmben lennél)

Szellemes horrorban tuti nem lennék, mert lefújnám őket vécé illatosítóval, hogy máshol párologtassák a bűzös kis lelküket. Aztán vége lenne a mozinak. Van egy olyan megérzésem, ha belecsöppennék valami ilyesmibe – lásd a fenti válaszok miatt -, nyakamhoz a bökőt, hogy valamelyik Fűrészben lennék, mint potenciális medvecsapdás áldozat.

18. Ha csak egyetlen Halloween-i ruhát/öltözéket hordhatnál életed végéig, melyik lenne az?

Hhhhhhhhhhhmmmmmmmmmmmmmmmmmmm…. (elgondolkodtam). Mrs. Lovett.


19. Szeretnél egyszer éjszaka temetőbe menni?

Annyiszor voltam éjjel is, nappal is temetőben, hogy már nem számolom.
Egyik éjjeli látogatásom után a polgárőrség megállított, hogy mit kerestem ott mégis, igazoltattak, aztán megnézték, mit tettem tönkre. Biztos letörtek, amikor látták, hogy semmit.

20. Egy zombi apokalipszisben találod magad. Milyen fegyvert választanál?

Amit csak lehet. Pánikban kreatív az ember lánya. Ha a jó, régi lassú zombik, akkor bármelyik szúrófegyver megteszi, de ha a rohangálós, hörgős-zörgős félék, akkor mindenképpen lőfegyver. Még véletlenül se jöjjenek a közelembe.
Nem azért, mert parázok tőlük, csak a franc akarja, hogy megharapják (az fáj), vagy leköpjék (az undorító).

21. Melyiken vennél részt szívesebben? Egy Halloween-i partin, vagy elmennél egy adsz vagy kapsz/csokit vagy csalunk játékra?

Játék. Szeretek gyűjtögetni, és mégis csak édességről van szó.
De egy parti se lenne utolsó. Vagy gyűjtögetés után parti. Na, az az igazi!
Halmozom az élvezeteket. :)

22. Egy horror filmben vagy. Melyik lennél: az utolsó lány/fiú túlélő, az első áldozat, a komikus, a szkeptikus, az okos vagy a gyilkos?

Az okost átváltoztatják, a szkeptikus tuti pórul jár, mert nem lehet igaza. A komikus jó, hogy megdöglik, mert az esetek túlnyomó részében idegesítő a jófejsége, túlélő úgysincs, az áldozatok sorrendje mindegy.
Gyilkos lennék. Leszanálnék mindenkit a francba.


23. Megnézel valami boldog dolgot, miután láttál egy horrorfilmet, hogy tudjál utána aludni?

Nálam jobb túllenni a rémálmon minél előbb, mert ameddig nyomaszt, addig bármit nézhetek, rózsaszín felhőn lovagló csillámló puttókat, akkor sem fogok jól durmolni. Hagyom magam sodorni az árral ilyen szempontból.
Fiatalabban megesett az ilyen, manapság nem. Lehet, mert világosban nézek horrorokat, nem vaksötétben.

24. Mialatt horror filmet nézel, te vagy az a személy, aki: kiabál a karaktereknél (ne menj oda!), egész idő alatt eltakarja a szemeit, vagy az, aki elalszik közben?

Alapvetően utálom, amikor valaki leül filmet nézni, és nem nézi, hanem mást csinál. Mondjuk mobilozik közben. Sötétben fehér fénnyel én is világítanék a szembogarába. Azt meg egyenesen rühellem, amikor végigdumálják a filmet, szóval, ha kiabálna, lerúgnám.
A kísértetes-szellemes dolgokat két felvonásban nézem meg legtöbbször, mert elalszom rajtuk.
Életemben egyszer fogtam be a fülem, amikor moziban néztem a legelső Resident Evilt.

25. Te vagy az, aki megijed, vagy az, aki megijeszt másokat?

Engem szoktak a haverok ijesztgetni inkább, mint én másokat.

26. Kedvenc ijesztő könyved?
Stephen Kingtől az Az. Azzal a könyvvel csak úgy vagyok hajlandó egy légtérben tartózkodni, hogy nem látom a bohócot.


27. Mennyi idős voltál, mikor láttad az első horror filmedet? (én hozzá tenném még: és melyik volt az?)

Amikor anyukám várandós volt velem, horrort, krimit és thrillert olvasott és nézett, ami a doki szerint kihatással lehet rám (döntse el mindenki, igaza lett-e vagy sem), de az elmélet szerint, már az anyaméhben szívtam magamba a horrort.
Nem tudom, mennyi idős voltam, de már bőven iskolás. Első osztályig nem nézhettem ilyesmiket, mert apu vagy a tévé elé ült, vagy nem nézhettem eleve. Azt hiszem A lény című sci-fi horror volt, mert utána nem nagyon mertem vécére menni, aminek komolyabb következményei lettek.

28. Mi volt az első Halloween öltözéked (kosztümöd)?

Sosem volt ilyenem, mert nem volt rá okom. Általános iskolában, negyedikben öltöztem be utoljára farsangkor… meg gimiben bolond ballagáson vámpír voltam… sosem felejtem el, hogy néztek ránk az emberek, amikor kimentünk a Sparba, ami a suli mögött volt. Ment egy csecsemő, egy viking, egy vámpír, a háziasszony és a szinkronúszó. :S :D

29. Ebben az évben minek öltözöl Halloweenkor?

Önmagamnak, mert nem megyek semmire, tehát feltehetően lesz rajtam pufi zokni, kinyúlt mackó nadrág, és szösz-mösz pulcsi.

30. Ha lehetne egy aranyosan ijesztő állatod (fekete macska, bagoly, denevér, patkány, farkas), melyiket választanád?

Fekete macskám lenne, mert az ellehetne velem itt a lakásban, a többi bajosan élne meg az első emeleten. Fekete macskám kétszer volt. Egyszer Edgar (anyuék a butasága miatt Joey-nak hívták), mert Poe-nak van egy novellája, és pont úgy nézett ki, meg pár évvel később egy alomból egy nyeszlett kiscicek maradt meg, aki őt jutatta eszembe. Imádtam mindkettőt, IQ-fighterek voltak mind a ketten. Az utolsóval predatoroztam.



Most nem cuki???

Remélem, tetszett. Pötyögjétek alább a hasonlóságokat, különbségeket (már, aki eljutott a végéig), vigyétek, töltsétek…stb.

Pusszantás,
D.


Képek forrása:


2 megjegyzés:

  1. Hihihi!!! A zacsiszellemünkről se feledkezz àm el!!!! :) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Uhhh... azt úgy, ahogy van, elfelejtettem.
      Annyira hozzászoktam az itthoni parajelenségekhez hogy már eszembe sem jut. :D:D:D

      Törlés