2016. október 3., hétfő

Tapolca és Salföld



Családdal voltunk kikapcsolni, ami valószínűleg kihatott a vasárnapunkra is. Úgy elfáradtam estére, hogy bekuckóztam a takaróm alá itthon, és nem kellett ringatni. Vasárnap reggel megcsináltam apu tortáját, és mentem ünnepelni, ám ahogy láttam, mindenki félgőzzel mászkált a lakásban.

Lementünk Tapolcára a pisztráng fesztiválra, onnan átmentünk Salföldre, onnan Szentbékkállára, végül Révfülöpre. Autónk volt, de helyben vándoroltunk kicsit. Volt mit lemozogni.

Vasárnap pedig, ültem apuék konyhájában, és amikor mondtam, hogy majdnem 200 kép készült – nyugi, a bejegyzésben nem lesz annyi -, csak annyit kérdezett, hogy a tökömbe tudok ennyi fotót csinálni?!
S pont a fotók mennyisége miatt kettőbe szedem ezt a szombati dokumentációt nektek, mert tényleg rengeteg lett, és még így is van egy-két fotó, ami nem lesz benne. Például, amikor a sziklán ácsorgok, vagy éppen egy szalmabálán üldögélek. Persze, ami késik, az eljön egyszer, lehet, hogy lesz valamikor, amikor megkapom a képeket, egy harmadik bejegyzés is.

Szóval, az első etap most Tapolca és Salföld.


Szombaton reggel indultunk el, hogy tudjunk falni egy jót, utána meg még mászkálni. Ennek folyományaképpen útközben álltunk meg enni. A házi szendvics elfogyasztása közben megkezdődött az apu és én köztem folyó szócsata, ami kitartott egészen estig, s miután kidobáltuk magunkat az alufóliával, megalkottuk a nyári hóembert, vagyis inkább a hóember nyári párját, az aluemberkét… még sapkája is lett, nehogy napszúrást kapjon.


Tapolcán a Pisztráng- és Borfesztiválra mentünk. Ugye, ott van pisztráng nevelde, szóval, nem a Malom-tóból szedték ki a sneciket. Amikor megérkeztünk, megijedtünk, hogy csak a neveldével szembeni placcon van az esemény, aztán beljebb merészkedtünk. Na, ott már hömpölygött a tömeg.

Ezen a linken eléritek a fesztivál leírását. Rettentő sokan voltak, nyomakodtunk előre. Rengeteg kézműves csecsebecse volt, vásár, de akár a kovácsmesterséget is ki lehetett próbálni. Több helyen élőzene volt, viszont helyet nem találtunk könnyen magunknak. Tényleg, ez az egy apró hiba volt, hogy túl sok ember túl kevés helyen nem fér el.


Ez olyan tipikus „én-kép”. Jó múltkor visszanéztem pár képemet 22 éves korig bezárólag. Gyakorlatilag nincs olyan, hogy ne sör lenne a kezemben. Itt is megkönnyebbült a lelkem, amikor felfedeztem az egyik kézműves bódénál a meggysört. :) Finom hűsítő volt a nagy melegben.






Teljesen jól sikerült kép, a személyiségi jogokat is védi, mert nem látszik a kovács feje. Végignéztem egy patkó készítését, de ki nem próbáltam. Félő volt, hogy szétégetem magam.




Fémrózsák, gyönyörűek.


Kerámiavirágok. Ezek így szépek, csak igen komoly összeg lenne egy cseréppel hazahozni.




Én, a szálkafóbiás egy pisztráng fesztiválon is csirkét ettem, apuék bevállalták a tökmagos halat. Ettem belőle, miután apu megesküdött az életére hatszor, hogy amit a tálcámra tett darabot, abban nincs szálka. Finom volt, a krumplit talán picit túlsózták… de ezért ittunk mellé levendulás rozét.

Ezután elmentünk cukiba, hogy a vércukrunkat helyre rántsuk, majd átirányoztuk magunkat Salföldre. Sosem voltam még ott, így nagy kedvvel vágtam neki az itteni pálos kolostor romjainak. A kocsinál gyorsan átvettük a túracipőinket, és nekiindultunk. A lustábbakat amúgy lovaskocsival viszik-hozzák.


A kolostor környéke gyönyörűen van kialakítva, van vécé, meg kis téli házikó, ha esne az eső, be tudsz alá húzódni, illetve egyéb kiránduló kiegészítőket lehet ott találni.
Úgy hullott a makk a fáról, mintha egy idegbeteg mókus dobált volna minket – azért apuval jól megsoroztuk egymást egy-két lehullott szemmel. :)







Nem tudom, mi ez a piros levelű növény, de annyira erőteljes színe van, gyönyörű. Kár, hogy a kép nem adja vissza.



Kolostor arra.



Itt mentünk. Itt már kiénekeltem magamat… dúdolgattam káráztam, hogy:
„porral játszom és poros leszek, félek, hogy a porba veszek…” meg
„szemek a porban, tudom, hogy porolok”. :D

A kolostor romjait is alaposan körbejártuk, és meg is másztam az alacsonyabb falakat. Nagyon jó állapotban van, szépen karbantartva – persze, volt, aki nem bírta ki a klotyóig és az egyik sarokba pisilt… :/
Pár kép a pálos kolostor romjairól:
























Ezen a lépcsőn is fel lehetett menni.


A vizek fohásza.


Az erdő fohásza.


Ez a fácska meg csak egyszerűen tetszett, a maga bánatos egyszerűségében.

Ez volt a szombatunk első fele, itt már éreztük, hogy jó meleg van, igazi kirándulóidő. Csináltam giccses képeket, pár barátnőm persze látott werk fotókat erről a napról, és itt már túl voltam a szalmabálán.

Innen pedig, mentünk tovább a Kőtengerhez és Révfülöpre.
Folytatása következik.

6 megjegyzés:

  1. Gyönyörű idő volt, látszik a képeken is. Szuper ez a piros haj, a formája is tetszik.
    Imádom a halat, de nem szokott eszembe jutni, hogy megfulladok tőle. Sajnos legtöbbször csak halkonzerv jut.
    A kovács vajon viccnek szánta a kiírást, vagy csak utál társalogni? A virágok tényleg szépek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szép időnk lett. Sajnos volt pár helyzet, hogy vagy becsillan a fény, vagy rossz szögből lövök képet, de hogy legyen, inkább az utóbbit választottam.
      Köszönöm, már nem az a piros, ami volt, mert Barbie rózsaszín lett, így tűzvörös, ilyen volt régen is, és ha a szögegyenes hajamat sütöm, akkor ilyen. :)
      Nekem volt rossz találkozásom a szálkával, a két fulladásos sztorimból egy a szálka, és azóta nem vagyunk barátok, pedig előtte megettem.
      Közlékeny volt, szerintem csak olyan megmosolyogtató közlés volt ez a részéről.

      Törlés
  2. Nos igen, Salföld nekünk is be van tervezve kirándulásra. De már vagy tavaly óta, csak egyszerűen olyan hülyén dolgozunk mindketten barátommal,hogy nem jutunk egyről a kettőre.
    De gyönyörű ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon szép, remélem, egyszer sikerül eljutnotok oda! :)
      Egyébként eszembe is jutottál, hogy biztos szép képek készülnének általad is, meg rólad is itt. :)

      Törlés
  3. Ide el kell egyszer jutnom:) Aluemberen olyan jót nevettem, nem vagytok semmik:D
    Még mindig ámulok, hogy mennyire jól áll neked ez a hajszín!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megéri elmenni, a fesztivál is jó, Salföld meg csodás! :)

      Törlés