2016. október 14., péntek

Nem értem...



Volt már hasonló bejegyzés valamikor a múltban. Most megint feljött pár dolog, főleg ma, amikor ide-oda csámborogtam másodmagammal.


A legészbontóbb dolog számomra, hogy október 14-én, mi a lópélót keresnek kint a boltok polcain a mikulások, a hóemberek, a csillámló csillagok, angyalkák, meg karácsonyfa alakú lakásdekorok??? Agyam eldobom, jó, hogy nem szeptemberben tesszük ki őket. Mi lesz a következő? Egy hónap múlva, november 15-én mondjuk, karácsonyi dalokat fognak játszani a plázákban? Basszus, még halottak napja sem volt meg, de már tolni kell a mikulást, meg a karácsonyt.
Jó, oké, én is gondolkodom már most, kinek mit, hogy menjek ki Bécsbe adventezni, de nem kezdek lázas vásárlásba. Engem ez baromira lehangol, és már most érzem, hogy kezdem utálni a tömegvonzó helyeket, mert a csőcselék elmegy karácsonyi, cuki fiszem-faszomokat vadászni.
Szerintem ez gáz, és ostobaság a kereskedők részéről, hogy már most tolják ezzel az emberek agyát. Az eladó csajnak nem is tetszett a monológom, mert kicsit hangosabbra sikerült a kinyilatkoztatás, mint akartam. De akkor is úgy érzem, ha halloween előtt bemegyek egy boltba, akkor igenis, még a tökök legyenek kint, meg a szellemek. Utána még úgyis lesz 30 nap arra, hogy felkészüljenek az ünnepi áradatra.
Kész vagyok. Remélem, karácsony  előtt bőven a szilveszteri áruval fognak nyomulni… ja nem. Mert az kevesebb zsé, mint a karácsony. Oh, poor thing…


No, de ez csak egy kis szelete a dolgoknak. Jöhet a többi.

Szóval, nem értem…

… a mozgólépcső alján/tetején miért kell megállni? Jönnek az ember mögött, és még a paraszt van felháborodva, ha nekimész.

… azokat az embereket se, akik úgy haladnak középen kettővel, hogy te még véletlenül se férjél el mellette.

… miért vannak olyan ruhák a boltokban, amelyeket a nagymamám nagymamája (se) hordott? – Olyan érzésem van, hogy egy beszívott indián elszabadult Woodstockból, és a levetett ruháit aggatták a próbababákra.

… miért vagy csak leggings, jeggings van vagy ormótlanul szabott női nadrág? S mindezt konfekcióban teszik ki, ami 42-ig van (jobb esetben). De számomra a 90D melltartó is ilyen. Ismeretlen fogalom a tömeggyártásban.

… a torka szakadtából üvöltő gyerekre miért nem lehet rászólni? Miért kell hagyni, hogy fejhangon visítson, miközben te próbálsz jó anyának tűnni, és nyugodt hangon nyugtatni, kérdezgetni? – A kedvencem az üvöltő gyerek melletti magát rúzsozó anyuka… drágám, rúzzsal sem fogsz jobban kelleni a pasinak, aki megcsinálta… :/

… a 6-8 éves, elég jól láthatóan nem beteg kölykök miért nincsenek iskolában? Miért plázáznak anyucival délelőtt? – de ez egy jó pár gimisre is igaz…

… a koszos, büdös, alkohol szagú, hangos emberek mit keresnek tömegközlekedésen? Miért nem lehet őket ledobni az útpadkára?

… miért kell elnéző lennem azzal, aki be van b@#va, és rám köhög?

… miért az a szomszéd perverziója, hogy kopogás nélkül be akar jönni?

… újabban a könyvesboltosok az akciós könyvekre miért úgy teszik fel a címkét, hogy pont az elejére, és le sem tudod venni, mert felsérti a borítót?

… ha megbánt valaki, akkor miért kérdezi meg, hogy haragszom-e? Vagy, hogy miért nem írok rá?

… miért fújolnak a pénztárosok az apróra, amikor sosem tudnak visszaadni, mert nincs váltó? De a húszezresre is úgy néznek rá, mintha nem lenne törvényes fizetőeszköz.

… ha megbánt valaki, miért viselkedik úgy, mintha mi sem történt volna?


Körülbelül ennyi, persze, ezek költői kérdések voltak. Alig vártam, hogy ma hazaérjek. Gyakorlatilag bemenekültem a lakásba, mert nem tudom, mi volt ma az emberekkel, de a postás és a papírboltos csajon kívül mind holdkórosnak tűntek. Csak a nyál nem folyt a szájuk sarkán.
Tán kezdődő zombiapokalipszis, csak a vírusfertőzéshez nem kell meghalni… menetből zápulnak a koponyafelsők.

10 megjegyzés:

  1. Nálam mostanában az megy, hogy egy redvás első ajtós buszról miért elől kell leszállni, amikor 1:a busz szinte üres, 2: csak ő akar leszállni amúgy. És ezt általában a nyuggerek játsszák el....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez se rossz. Bár az első ajtósoknál azon a vonalon, ahol gyakrabban megyek, az a módi, hogy megállnak a busz elejében, mintha a csukló után nem ugyanoda menne a jármű. :/
      Ezért majdhogynem a sofőr szájában állok, aki azért ideges rám, mert nem lát ki.

      Törlés
  2. Sok esetben a gyerekkel nem lehet mit kezdeni...van ilyen rokonom, de nem részletezném. xD

    Amúgy én azt szeretem, amikor nyugger banyatankkal lelép a villamosról, banyatankot maga mellé cseszi, és nem mozdul...és nem lehet leszállni tőle, mert a két ajtós nyílást kitakarja teljesen...O.o

    Egyébként a tömegközlekedésre van olyan szabály, hogy erősen ittas állapotú kísérő nélkül nem utazhat, illetve van olyan is, hogy erősen higiénés problémákkal rendelkező ember nem szállhat fel (mert zavarja a többi utast). De nálunk nem sokan figyelik a sofőrök, aki mégis, annak megdobálják a buszát, meg ordítoznak fenyegetőznek, viszont nálunk az utasok hisztiznek, ha nem ehetnek a villamoson meg buszon, ja hogy leönti a másikat véletlen? Kit érdekel Ő éhes, és nem bírja ki azt a pár perc buszozást, meg előtte se tudott a megállóban enni, amíg várta a mindig "pontos" járművet...Én esküszöm, az első embernek, aki összeken, kiveszem a kezéből amivel összekent és szétkenem rajta, azt majd rájön, hogy nem is olyan nagy az a csekk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van olyan szabály, csak senki sem csinál semmit, mert nem akar konfrontálódni. Életemben egyszer láttam egy pasit, aki leszállította a hajlékonyt a buszról, mert bűzlött és még jegye sem volt. Ment is a kurvaanyázás. A sofőrök tesznek minderre.

      Törlés
  3. Utálom az emberek nagyját.... ezzel mindent elmondtam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én se szeretem őket, de ezt meg tudjátok. :D

      Törlés
  4. A pénztárosoknak semmi sem jó. Hacsak tehetem, önkiszolgáló kasszát választok. Bár inkább személyfüggő, mert van, aki elnézést kér, hogy két ötszázasban adott vissza egy ezrest, más meg még látszólag sem erőlteti meg magát, hogy legalább ne szóljon vissza. Pl. az itteni kisSpart ezért is kerülöm, inkább elmegyek a messzebbibe.
    Ja, hát van, aki nem veszi észre magát, elfoglalja a járdát, ennél már csak az jobb, amikor még hadonászik is a bazi nagy összecsukott ernyőjével. Némelyik ember tényleg úgy viselkedik, hogy csak ki kellene lőni az űrbe. Bosszankodok én is naponta, legutóbb a járdán akart nekem hajtani egy biciklis és még neki állt feljebb, pedig én tök egyenesen mentem már a járda közepén ő meg ráhajtott. Ja persze, pusztuljon mindenki előle, mi?
    Az üvöltő kölyökkel nem tudsz mit csinálni, csak azt, hogy legközelebb nem viszed magaddal, ha ez opció. Én vagy otthon jól megbüntettem őket, ha nem viselkedtek vagy kimentem az üzletből velük. De ritkán hisztiztek. Egyrészt meg egy valamit választhattak mindig, másrészt meg olyan a természetük. De amiket hallottam más anyukáktól, tuti megőrültem volna a helyükben. A dackorszakosokkal meg kár tárgyalni. Anyuka, ha nekiállna hangosabban rászólni a gyerekre, akkor meg az lenne a baj, ugye, hogy kiabál vele.
    Nem tudom, miért plázáznak a gyerekek, talán mert ott a bolt? Az orvos kiírja táppénzre a gyereket, de enni kell, mennek boltba vele. Vagy: ruha kell. A betegség nagy része 2-3 nap alatt lezajlik, utána meg csak rosszalkodnak. Egyébként tegnap nálunk igazgatói szünet volt, kérdezgették is a boltban, hogy nincs iskola? Mondtuk, hogy nincs. A gimisnek lyukasórája is lehet.
    A kereskedők a pénzre hajtanak és ezért meg is tesznek mindent. Ki van adva nekik, az eladó nem tehet róla. Arról sem, milyen zene szól a Tescoban, szerencsétlen két hónapig ugyanazt hallgatja, remek lehet.
    A szomszéd miért akar bemenni kopogás nélkül? Zárt ajtón? Mi mindig zárjuk, kulcsra. Bunkó, ez van, bunkó emberek vannak, akiknek hiába beszélsz, el kell őket kerülni.
    Én most amiatt vagyok kiakadva, hogy egy nap szabit akartam kivenni, van még 8 idénre, és nem, nem mehetek el, csak fél napra. Áh, elegem van nekem is, sok az intéznivaló is mindig.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is megvannak a boltjaim, eladóim és pénztárosaim. Mondjuk, nem várom el, hogy mindig mosolyogjon valaki, de egy-kettőnek van olyan arcberendezése, amire ha ránézek, megsavanyodok.
      A boltban nem az eladónak mondtam a magamét a karácsonyi dolgokkal kapcsolatban, hanem annak, akivel voltam, csak hallotta a nő, és láttam rajta, hogy fogjam be inkább.
      Az ember veszélyes élőlény, mert közlekedési kultúrája nincsen. Ha esernyője is van hozzá, reszkessen mindenki, aki az útját keresztezi.
      Van kulcsa a szomszédnak a lakáshoz, mert előttem nem lakott itt senki, és ha nem hallom, hogy kopog, akkor próbál bejönni, de még akkor is, amikor kiabálok, hogy mindjárt megyek. :/ Zárni én is zárom, pont azért, hogy bár rá van szoktatva a nyitottra, azért minimum próbáljon meg kopogni.
      Bizonyos szempontból a fél nap is valami, csak nem elég, ha nem elég. Mondjuk, nekem sosem volt semmire sem elég, mert elment az egyik fele, és olyan volt, mintha a másik nem volna.

      Törlés
  5. Jaj, ne is mondd a karácsonyi dekort... Gyorsan leszögezném, hogy IMÁDOM a karácsonyt, de ha már október közepén az ember arcába tolják ne csodálkozzon senki, hogy decemberre mindenkiből kiég a karácsonyi hangulat. Belőlem nyilván nem, én fanatikus vagyok, de azért jobb, ha csak november végén kezdődne a hangolódás.
    Tömegközlekedés, te csodás... Nekem az a kedvencem, mikor állok a buszmegállóban, mert már beállni készül a busz, erre egy idős néni az úttestről lép fel elém a járdára. WTF? Nyilván nagyon fontos, hogy ő szálljon fel elsőnek :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért furcsa ez számomra, mert az iskolakezdést is csak augusztusban kezdik el a boltosok, akkor a karácsonyt miért kell ennyire előbb erőltetni? Ha van erre jó indok, elfogadom, de egyelőre nincs.
      A nénik a full üres buszra is nyomakodnak, mintha nem lenne helyük, meg valahogy olyan érzés ez, mintha meg akarná kaparintani magának a "jó" helyet, vagy azt, amiről úgy gondolja, az övé.

      Törlés