2016. szeptember 21., szerda

DIY: babakönyv



Amikor én megszülettem, akkor anyukám vezetett babanaplót, és a mai napig szeretem nézegetni. Egyszerre hihetetlen, hogy voltam olyan pici, és megnyugtató lapozgatni. Sőt, el van téve, amit apukám rajzolt, egy életnagyságú baba, aminek, ha lehajtja valaki a pelusát, egy kérdőjel található, ugyanis, ők nem akarták tudni miféle leszek… sőt, a szülésig úgy tudták, fiú van készülőben… megvicceltem őket, mert az öklömmel heréset játszottam.
Ez volt az alapgondolat.

A másik, hogy Ancsi barátnőm babát vár, és arról beszélgettünk, hogy írni kellene az eseményeket, de nem tudja, hogy fogjon hozzá. Én az előbbi érzésen felbuzdulva kijelentettem, hogy készítek egy babakönyvet neki.
Akkor még nem tudtam, mibe vágom a fejszémet.


Szerintem a barátnőim, ismerőseim és a családom agyára mentem azzal, hogy mondják már meg, mi van ebben a könyvben. Sajnos az enyém otthon jól el van téve, így neten nézelődtem, és a könyvesboltokban – igazság szerint, nem szerettem volna mainstream könyvet, vagy általános scrap bookot. Így információkat gyűjtöttem, a megvalósítása viszont egyedi és kreatív.
Mivel Ancsi is szereti szöszmötöléssel elfoglalni magát, úgy gondoltam, legyen egy kis foglalkoztató könyv jellege, mert pár oldalt neki kell színezni, díszíteni, ekképpen lesz az övé igazán.

Sokan láttattok már werk fotót belőle, illetve egy-egy oldalt. Most megmutatom a belsejét. Szeretném, ha nem lenne ellopva, vagy, ha megcsináljátok, akkor küldjétek el, milyen lett – illetve, aki ilyenen töri a fejét, annak szívesen segítek a megvalósításban is.

Egy dokumentumban összeszedtem, mit is szeretnék beletenni. Ez azért kellett, hogy nagyjából tudjam, miből mennyi kell, főleg lapokból, ugyanis van előlap, egy kis választólap, hátlap, és a könyvecske összes többi eleme.
Használtam ragasztót, színes tollat és ceruzát, fekete zselés tollat, illetve ollót. Papírokból vettem két rózsaszín kartont – az előlap rózsás, márványos, a hátlap egyszerű babarózsaszín. A választólap egy átlátszó pausz papír rajta arany szívecskékkel. 9 db vastag és vékony színes lapot, illetve egyszerű fénymásoló papírt és famentes rajzlapot.


A borító, mintha egy hagyományos kemény fedelű füzet lenne. Rajzoltam egy rajzlapra babát, keretet, kivágtam, és ráragasztottam.


Ez az, amit én csak választólapnak hívok, voltaképpen dísz, egy előlap.


Az első oldalon Ancsi kedvenc állatkája játszik, és ide be lehet írni, kiké ez a könyvecske.


Köszöntő, ami esetünkben egy Simon István szösszenet lett a szeretetről. – Ide tehettek bármit, verset is, amit úgy gondoltok, passzol hozzátok, a babaváráshoz, és természetesen a porontyhoz.


Mandala. – Ancsi szeret színezni, leírtam neki, hogy a színek mit jelentenek, így úgy kell kiszínezni, hogy közben a kislányára gondol, hiszen az övé lesz.


Lista arról, mit kell még beszerezni a születésig, illetve arról, mit kell vinni majd a kórházba.


Rajzolt nő, akinek a pocakjába azt rajzolnak, amit akarnak, illetve, írhatnak mellé a szülők, vagy bármit. Igazából ez a saját kreatív fantáziára van bízva.


Mivel izgultunk, Gergő mit fog szólni, illetve nekem anyukám sokat mesélte, mit mondott apu, amikor először meglátott, gondoltam, jó móka leírni, mit gondolt Gergő.


Tipikus megérkeztem lap, természetesen ér rá majd ragasztani.


Köszöntők a szülőknek fontos emberektől. – Ez 3 oldalas.


Abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy tudom, nagyjából mikor érkezik, és mi lesz a neve, így van benne némi játék. Egyrészt „mit jelent a nevem”, és a szülőknek össze kell majd gyűjteni híres ilyen nevű embereket. Valamint, van benne horoszkóp jellemző, mert Bak lesz. – Különböző kultúrák horoszkópjai is benne vannak, de gondoltam, adok Ancsinak feladatot, párat neki kell majd kitöltenie.


„Az első” papír mindent összegyűjt. Mi volt az első mese, amit olvastak neki? Mikor mosolygott először. – Ez két oldalas, mert lesz, amit majd Ancsiéknak kell kitölteni, folytatni. Azért csillagos, mert Ancsi kedvenc szimbóluma, formája.


Ide lehet ragasztani első hajtincset, kórházi karszalagot és köldökcsipeszt.


Az egyik oldalon körbe kell rajzolni a kicsi kezét, lábát, a másikon pecsételni kell velük. – Egyiket apa csinálja majd!


Fogacska napló – a sorrendje annak, mikor melyik bújik ki, plusz ide is lehet ragasztani képet.


Az első egy évet gondoltam, bátran felölelheti majd, így az első egy év fontos ünnepei, családi dolgai is helyet kaptak benne. Hogy ide kép vagy szöveg kerül, majd kiderül!


Illetve, van egy mérettáblázat, hogy milyen ütemben nőtt a születése után.


Van benne Ancsinak szánva egy rész – kimondottan a mamának, szintén egy színezhető formával.


A várandósság kilenc hónapja kilenc színes lapra írva, mik történtek az adott hónapokban. Naplószerűség.



És van egy olyan, ahol kihajtható képekben. A színes lapok keményebbek, és össze-vissza vannak beragasztva a könyvbe. A lényege, hogy számmal el vannak látva, és az egyik oldalra beragasztja az anyuka, az adott hónapban a magáról készült képet, a másik oldalra az ultrahang képet.


Tettem bele egy tasakot, amibe a szülés napján vásárolt újságokat lehet lefűzni, de akár az internetről is le lehet vadászni, hogy mondjuk azon a napon az előző években mi történt.
Az utolsó oldalra majd olyan képet kell ragasztani, a szülés után, ahol hárman vannak.


A könyv gerince egy egyszerű díszcsík, s természetesen vannak plusz lapok a jegyzeteknek.
Így néz ki teljesen készen.

Tartalmas kis könyv lett szerintem. Mindenképpen olyanra terveztem, hogy Gergőnek is legyen benne dolga, valamint még pár embernek, de Gergő volt a fő célpont.
Imádtam készíteni – rájöttem, hogyha nekem is lesz (erősen kétlem), akkor magamnak is megcsinálnám, mert egyedi köteléket képez, és más hangulatban van tőle az ember lánya. Pont ezért szeretném, hogy Ancsi fejezze be.

48 óra alatt lettem vele készen. :)
Minden kézzel készült bele, semmit sem nyomtattam.


Így nézett ki a nappali, miközben rendszereztem, mi után mi jöjjön. Itt ellenőriztem, kimaradt-e valami.


Oldalanként ragasztottam, és végül egy napon keresztül nyomtam őket össze.


Egyik este a Technocol Rapid szagban ültem, még a fülem mögött is enyv volt. Aztán azon röhögtem, hogy kezdtek hozzám ragadni a tárgyak, pedig nem is vagyok mágneses – így született meg Technocool a legújabb X-Men. :D

Arra gondoltam, ezt még lehetne más témában is akár folytatni. Lehet, hogy nekikezdek majd elkészíteni őket különböző alkalmakra, van pár ötletem. :)

Személyes hozzáfűznivaló:
Ameddig meg nem kapta Ancsi, rettentően izgultam, mit fog hozzá szólni, tetszeni fog-e neki, meg a többieknek. Amikor megérkezett a viber üzenet a sok-sok szívecskével, megnyugodtam, és csak azt tudtam írni, örülök, hogy tetszik. - Szeretek adni, és mosolyt csalni mások arcára. Remélem, Lucának is tetszeni fog majd.

6 megjegyzés:

  1. Jó ötlet, kár, hogy nem írtam ilyet. Persze kaptam könyvesboltit, nem ennyire személyeset, de akkor már fél éves volt a gyerek, szóval kitöltetlen. Nagyon kreatív vagy!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Sajnálom, hogy kitöltetlen, mert jó móka lehet teljessé tenni.

      Törlés
  2. Még mindig csak ámulok rajta. Egyszerűen fantasztikus, imádom minden lapját. Legszebb, legegyedibb, legkreatívabb leg..leg..leg....áh, egyszerűen szeretem!!!!! ♡♡♡♡♡♡♡♡

    VálaszTörlés
  3. Válaszok
    1. Köszönöm, örülök, hogy tetszik. :)

      Törlés