2016. augusztus 7., vasárnap

Suicide Squad - Öngyilkos osztag



Mint mondottam volt legott eleddiglen vala, ott volt a helyem a Suicide Squad egyik vetítésén. Kívánalmam péntek estig váratott magára, akkor gondoltuk Andrissal, hogy elmegyünk, és megnézzük a filmet.

Előzetesen nem olvastam róla semmit, még csak tűkön sem ültem, hogy láthassam, egyszerűen kíváncsi voltam. Andris olvasott kritikákat, de a sok negatív dologgal sem sikerült elvennie a kedvemet.

Őpedig, nagyon tudja, ki kicsoda. A film alatt odasúgta, hogy Harley Quinn, az nem az ügyvéd (Harvey Dent)?


Suicide Squad (2016)
amerikai akciófilm, 123 perc
Rendező: David Ayer
Forgatókönyv: David Ayer

Szereplők:
Will Smith – Deadshot
Margot Robbie – Harley Quinn
Jai Courtney – Captain Boomerang
Cara Delevingne – Enchantress
Adewale Akinnuoye-Agbaje – Killer Croc
Jay Hernandez – El Diablo
Joel Kinnaman – Rick Flagg
Jared Leto – Joker


Amikor a világ éppen csak kiheverte Superman megjelenését, máris új veszély fenyeget egy gonosz, ősi boszorkány és testvére révén. A gonoszságot csak gonoszsággal lehet kiirtani, viszont, ki lenne annyira őrült, hogy önként bemasírozik a halál torkába? Ezért hoznak létre a legrosszabbakból egy osztagot, hogy megmentsék azokat, akik voltaképpen ellenük vannak.


Gondolatok
Csináltak egy Will Smith filmet. Őszintén szólva, végig az járt a fejemben, hogyha vesszük Deadshot és Harley Quinn karakterét, melléjük odateszünk bárkit – de tényleg bárkit -, akkor is ugyanitt tartunk. Kettejük jelenléte emelte a mozi fényét. Mondjuk, tudnék örülni egy jól megcsinált Deadshot és Harley filmnek. Külön-külön persze.


A trailer alapján egy pörgős, végre jó DC-filmet várnánk, ami bővelkedik akcióban, és humorban. Én valami Deadpool-féle filmet, viszont valahogy nem jött össze. Nem tudom, mi a baj, de valahogy nem sikerülnek ezek az alkotások igazán jóra, én most ezt is egy fokkal tartom jobbnak a közepesnél.
A film első fél órájában megtudjuk a szereplők viszonylagos háttértörténetét, aztán megkapjuk a gonoszt a gépezetével, a csavarokat az igazi főgonosszal, egy halom lelki körítést, és végül a nagy leszámolást.

A karakterek többsége, akiben mondjuk nincs akciópotenciál gyakorlatilag csak van. Pedig, ha más nem, egy nem elcsépelt humorbombákat, és komikusnak akart helyzeteket gyártó karakternek hálás lehetett volna a mozi.

Ahogy az események történnek, leginkább arra emlékeztetett, hogy fogjuk a jeleneteket, betesszük őket a kalapba, majd előhúzzuk őket, esik, ahogy puffan.
Pedig alapvetően kecsegtető mozi lett volna.

Minden gonosztevőnek van emberi oldala, és az ember mindig veszélyesebb. Sebezhetővé válik tőle. Na, őket is így halászták össze.

Deadshot az apuka, aki a lányáért mindent megtenne. Sosem téveszt célt, s bármennyire is magányos harcos, azért csak téveszt egy fontos pillanatban.


Harley Quinn, mint doktornő, talán még az ő karakterébe tették a legtöbbet, de az ő beszólásai se robbantak, és örülök, hogy minden beállításnál megnézhettem Margot Robbie farpofáit. De még így is ő az első, aki feltöltötte a karakterét élettel.
S ha már ő, akkor itt van Joker. A három közül a legrosszabb, elvesztette a kifinomult őrültségét, gyakorlatilag egy zöld hajú strici lett belőle, ahogy Miss Quinn-ből feslett prostit játszó kislány.
Tudtam, hogy Joker kell, mert másként nem lenne DC film ez, de azt is tudtam, nem lesz főszereplő. A trailer az ő esetében „hazudja” a legtöbbet. Több és más Jokert ígér.
Ettől függetlenül Harley maradt a kedvenc női karakterem, míg a szerelmük valahol megérintette a szívemet.

Viola Davis, Amanda Waller szerepében még megvehető számomra, a miértjét nem mondom el, mert lelőnék sok mindent a cselekménnyel kapcsolatban.
A kiskutyája, Flagg túlontúl érzelemvezérelt férfi, tőlem baromi távol áll, ahogy csóri June Moone is,a kiről megtudunk annyit, hogy egy hatezer éves varázslónő irányítja, amikor akarja.
(és még mindig nem értem, hogy a főgonoszok minek akarják leigázni a világot? Ki a francon uralkodnának, ha nincsenek élő lelkek?!)


Killer Croc esetében kellett a szörny a csapatba, illetve a jó útra tért rosszfiú, mint El Diablo, és a mai napig nem tudom, mit keresett ott Boomerang kapitány. Azon kívül, hogy iszik, és próbál humorizálni, mintha ott se lenne…

Ettől függetlenül nem tudom tisztán rossznak bélyegezni a filmet, mert elszórakoztatott, még nevetgéltem is olykor-olykor. Kasszasiker nem lesz, sőt, a rajongók csinálják a bevétel nagy részét, mert remélnek valamit a filmtől.

Szeretem az antihősöket, a velük foglalkozó filmeket, ha van mögötte tartalom és megfelelő rátermettségű stáb. Lásd a Piszkos tizenkettő. Mert lehet, hogy tudjuk, bűnösök, attól még meg lehet szeretni egyes szereplőket, idézni tőlük, bármikor emlékezni rájuk.
Viszont itt csak pózolnak a karakterek, nem komédiáznak, nem parodizálnak, és még komolyan sem veszik magukat.

A film hibája annyi, hogy túl összevissza, és túl blőd. Ami kicsi mennyiségben fogyasztható, nagy mennyiségben kamillázásra késztet.
Rossz a forgatókönyv, rossz a rendezés.

Igazság szerint, egyszer meg lehet nézni, még a mozi költséget sem sajnálom rá. Viszont azoknak ajánlom, akik nincsenek tőle bezsongva, és nem várnak sokat ettől a filmtől.
Egyáltalán nincs rossz szájízem tőle, de ha a szívemre teszem a kezem, az csak Harley miatt van.

Képek forrása
imdb.com
http://static.origos.hu/s/img/i/1608/20160803boomerangjai-courtney-cast-deadshotwill-smith.jpg?w=644&h=430
https://images.hellogiggles.com/uploads/2016/04/11003617/picture-of-suicide-squad-killer-croc-photo-500x375.jpg
http://m.cdn.blog.hu/sm/smokingbarrels/image/enchantress-secret-plan-revealed-by-suicide-squad-trailer-easter-eggs-enchantress-has-in-854077.png
http://rated.hu/wp-content/uploads/2016/08/Jared-Leto-is-The-Joker-Suicide-Squad-Movie.jpg
http://media.dcentertainment.com/sites/default/files/GalleryMovies_1920x1080_SS-01920_56709d2d3a3486.12254437.jpg
http://static4.businessinsider.com/image/56a11a78e6183ebe4a8bad3d-480/suicide-squad.jpg

10 megjegyzés:

  1. Mi is pénteken néztük meg és hozzád hasonló "kíváncsi vagyok rá, de nem ugrok ki a bőrömből" izgalommal vártam a filmet. Kb. egy véleményen vagyunk, engem is elszórakoztatott, férjjel megállapítottuk, hogy ez egy kellemes egyestés mozi. Számomra egyértelműen Harley Quinn vitte a prímet, Deadshot néha kicsit sok volt, még ha ő is volt a "csapatvezető", vagy mifene. Joker nekem sem jött be, Jack Nicholsont nem lehet überelni, bár tény, hogy a szerelmi szál egész jól meg lett oldva. Krokit, Katanát és Bumerángot végképp nem értettem, fölösleges tölelék karaktereknek éreztem őket, viszont akit még nagyon csíptem, az El Diablo volt. Ja, és persze a Varázslónő, ő kifejezetten nagyon tetszett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyet értünk.
      A Varázslónő nekem annyira nem jött be. Nem pontosan értettem a miértjét sok szempontból, sőt, vonaglott a fényjátéka előtt. Nem volt benne sok, pedig alapvetően izgalmas karakter lett volna.

      Törlés
  2. Én naaaaggyon kíváncsi vagyok. :D és leginkább Jared alakítására. Próbálok nem elfogult és nem fangirl lenni....nemhiszem, hogy menni fog. Èn amint megtudtam, hogy Jokert ő fogja játszani rögtön lázba jöttem. Azért jó lenne nem nagyot csalódni :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az érdekes, ahogy ő hozzányúlt Jokerhez. Más lesz, mint vársz, az biztos. Nem nagy csalódás, viszont az eddigiektől eltér.

      Törlés
    2. Olvastam, hogy először nem is akarta elvállalni. Aztán rászedte magát,mert annyi féle karakterü ember játszotta már.

      Törlés
    3. Mondjuk tény, hogy az előző két Joker ikonikus.

      Törlés
  3. Tegnap mi is megnéztük délután egy hatalmas séta után.
    Csak annyit tennék hozzá, hogy elaludtam-bàr ez most nálam nem biztos, hogy mérvadó-, de újra megnézem. Kíváncsi vagyok rá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor hajrá, próbálkozni kell vele újra. :)

      Törlés
  4. Még jót nem hallottam erről a filmről :/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mert ikonikus szereplőkről készült film, és valahogy elcsúszott az egész. Biztos van, akinek feltétlenül tetszik, csak ők vannak kevesebben vélhetőleg.

      Törlés