2016. augusztus 20., szombat

Rossz anyák



Csütörtökön egy hirtelen ötlettől vezérelve, úgy döntöttünk pár barátommal, hogy elmegyünk moziba. Miután két napos tökölés után eldöntöttük, hogy erre a filmre ülünk be, jött egy kis késés, egy kis agybaj. Továbbra sem értem a film alatt dumálgató, mobilozó embereket… inkább ne menjetek légyszi.

Igazán nem tudom eldönteni, tetszett-e vagy sem. Olyan igazi, feledhetetlen élményt nem nyújtott, mégsem vagyok képes azt mondani, rossz film. A Másnaposok készítői ezúttal az anyaság elé tartanak görbe tükröt, szerintem nem is rosszul, mert azokat az eseteket fogták meg, amiből a legtöbb életbeni börleszk helyzet kialakul, és azokat is jól fogták meg.


Bad Moms (2016)
amerikai vígjáték, 100 perc
Rendező: Jon Lucas, Scott Moore
Forgatókönyv: Jon Lucas, Scott Moore

Szereplők
Mila Kunis – Amy
Kathryn Hahn – Carla
Kristen Bell – Kiki
Christina Applegate – Gwendolyn
Jada Pinkett Smith – Stacy
Annie Mumolo – Vicky
Oona Laurence – Jane
Jay Hernandez – Jessie Harkness
David Walton – Mike


Anyának lenni. Mindenki azt gondolja róla, hogy boldog, hálás feladat, senki nem néz a színfalak mögé. Valójában egy nagy stressz csomó az egész. Ebből lesz elege Amynek, aki másik két túlhajtott anyával szembeszállnak a szülői munkaközösség tökéletes elnökével azért, hogy helyet és jogot szerezzenek a rossz anyáknak.


Gondolatok
Nem adtam sokat ennek a filmnek, mert valamiért úgy gondoltam, hasonlóan olcsó vígjáték lesz, mint az eddigiek. Tudjátok, hogy az egész filmet a trágárság és a szex fogja vinni. Ami van is benne bőven, viszont ennek ellenére kellemesen csalódtam.
Nagyon sokat nevettem, imádtam a figurákat, főleg Carlát. Maga a sztori átlagos, könnyen kitalálható. Klisés, és persze voltak olyan mozzanatok, amik elhajlottak a gagyi film kategóriába, kicsit talán idegesítőek is voltak, de ettől függetlenül baromira szerethető film.


Komoly mondanivalója nincs, hacsak nem az, amiről egyszer egy barátnőmmel beszélgettünk. Az anyaság egy idealizált kép, és ha el mered mondani, hogy te ezt nem feltétlenül gondolod így, akkor sarat dobálnak rád. Ezt főleg a kocsmai jelenetnél lehet érezni a legjobban, amikor szétszidják a kölyköket, mégis bőgve ecsetelik, hogy nélkülük üres lenne az életük.

Könnyed esti szórakozás.
Egyik anya sem tökéletes, s bár a filmben szereplőket nem nevezném a szó szoros értelmében rossz anyának, azért azokból is akadnak bőven a világban. Aki „normális” gyereket nevel fel, az mind jól csinálta. Csak ez idővel derül ki, nem menet közben, és nem szabad hagyni, hogy a másik maga alá nyaló kis nyamvadt miss tökéletes ítéletet alkosson rólatok.


Carla szabad szájú karaktere áll hozzám a legközelebb, és ő is a kedvencem a három csaj közül. Kicsit szexfüggő, alkoholista, viszont piszkosul őszinte, és a legtöbb poén forrása is egyben. Tény, elfogult vagyok a színésznővel is.
Kiki ahhoz képest, hogy szétszakad négy gyerek között, bájos naiva, a kötelező kislány-karakter. Ő volt talán a legkevésbé szimpatikus.
Itt van Amy, aki ahhoz képest, hogy zilált életet él, a legrendezettebb mind közül. Jobban áll neki a tornacipő-ing kombináció, mint a kosztüm, és ezt a fejlődést meg is kapjuk tőle.
A kötelezőm „gonosz” karaktereket pedig, minden filmben láthatjuk. Applegate jó a ráruházott szerepben, tényleg nagyon lehet utálni.
Amy lánya számomra sokszor idegesítő volt, a fia tiszta apja, akit szintén megkínálnék egy szívlapáttal.




A film szexi pasija a kötelező nyálcsorgató elem. Jó fej, jól néz ki, laza, gyereke van, akivel törődik, és özvegy. Tök jó kontrasztja Mike-nak.

Amit picit megkönnyeztem ott belül, a film végi anya-lánya snittek, amikor a színésznők és anyukáik adomázgatnak pár sort.

Csajoknak ajánlom. A srácokat hagyjátok otthon, ők nem fogják értékelni, de egy lányos este nyitányának bőven megfelel. :)
Üdítő színfoltja a nyári lazulásnak, szülők menjenek el rá, remélem, érteni fogják a poénokat.


Képek forrása:
http://www.imdb.com/title/tt4651520/
http://i.cdn29.hu/apix_collect_c/1606/rossz-anyak/rossz_anyak_screenshot_20160607140609_2_original_1150x645_cover.jpg
http://mafab.hu/static/2016t/188/13/275333_1467891122.6637.jpg
http://static.est.hu/kepek/308/1024/308240_1024_rossz_anyak__36_.jpg
http://www.mozi-dvd.hu/kepek/rossz-anyak-2016/50006-Rossz-anyak-Bad-Moms-kep-8.jpg
http://www.moovie.cc/images/movies/31168/2.jpg

4 megjegyzés:

  1. Nekem nem tetszett. Itt van Amy, a maximalista, aki kinyalja mindenki seggét. A férjéét, szinte önállótlan gyereksorban tartja, a gyerekeiét, mindent megcsinál nekik, még a fizikaleckét is, szerinted ez normális?? A kislány meg ezeregy különórára jár!! Meg a munkahelyén is többet dolgozik, mint kellene, ok, ez később jó lesz, mert ő működteti a céget, mint később kiderült és kap majd a végén több fizut.
    Carla szexmániás meg alkesz, hát kérem így könnyű aranyigazságokat puffogtatni, a gyereknevelésbe meg szarik.
    A sokgyerekest sajnáltam, de most komolyan, mind becsúszott? Vagy amikor jönnek, mint az orgonasípok, és nem bír velük, akkor nem kellene bekapni valami fogigátlót? Hogy ennyit bírok és nem kell több gyerek?
    A vége is tök valószerűtlen happy end.
    Az igaz, hogy az amcsi anyák tényleg jelen vannak a suliban, ők is élik az iskolai életet, nekik is megterhelés, sokkal több, mint ami nálunk van. Azon felröhögtem, hogy mi nem lehet a sütiben, de a mogyorót, mint allergént, szerintem még nem is sorolták fel :D
    Igen, klisé, klisé, csak azért mentem el, mert volt kedvezményes jegyünk. Aztán azzal meg gumicukrot nyertünk, amiért a kölkeket elvittük a Kis kedvencekre, na még az is izgisebb volt, mint a Rossz anyák. Nem én vagyok a célcsoport. (???)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez egy vígjáték, én így is néztem. Alapvetően, ha a való világot nézem, akkor egyik anya hozzáállása sem normális, persze, vannak ilyenek. Amy és Kiki esetét láttam átmenetileg testközelből, és nyilván a filmen jól el van túlozva. Életemben nem láttam anyát, aki szétszakad a gyerekei és a munkahelye között olyan patenten kinézni, mint Amy.
      Nálunk anno sokszor volt vásár, meg egyebek, mindenki hozott, amit látott, mégis életben maradtunk. :) De amúgy tény, hogy jobban benne vannak ott az iskolai életben, mint nálunk.
      A Kis kedvenceket is megnézném… az volt a másik film, amin agyaltunk, hogy nézzük, vagy ne nézzük.
      Én sem vagyok kimondottan célcsoport, mert nem tetszett maradéktalanul, viszont még mindig jobb, mint az utóbbi idők gagyijai.

      Törlés
    2. Igen, vannak ilyen anyák. Amy azért néz ki ilyen patentul, mert egyrészt szép, másrészt maximalista. Sminket feldobni meg hajat vasalni nekem is megy 10 perc alatt, a kosztüm meg a tisztítóból jön neki biztos.
      Sokat vártam a filmtől, szerintem az a bajom. Az özvegy pasi szál is fura volt, nem éreztem, hogy odavannak egymásért. Most a Mestergyilkos folytatásától várok majd sokat, nemsokára lesz a moziban.

      Törlés
    3. Meg a forgatási szünetben rendbe tették folyamatosan. :)
      Kellett bele a "jó pasi", de amúgy én se éreztem. Az a szál benne is volt, meg nem is. :/

      Törlés