2016. június 27., hétfő

Kőbányai Pincerendszer



Szeretem az ódon, titokzatos, esetenként félelmetes helyeket. Örültem, amikor a család kijelentette, hogy megyünk, megnézzük a Kőbányai Pincerendszert. Persze, ők is sejthettek valamit, mert minden volt ott, csak sör nem.

Na jó, már nem használatos helyről beszélünk. Néha vártam, hogy előfut a semmiből egy zombisereg, és láttam a saját leheletemet, csöpögött a víz a vállamra. Néhol hátborzongatónak éreztem, viszont a kinti harmincöt fokban jól esett a föld alatti tíz.


A Szent László Napok keretein belül mentünk el erre az élménytúrára. Annyit tudtunk, mikorra megyünk, mi voltunk az utolsó turnus. Meleg ruházatot kellett vinni, ami egy pulcsiban kimerült nálam, azt is kölcsön kaptam.

Kint gyülekeztünk, mindenki méregette a másikat. Apám egy papucsban, meg rövid ujjú ingben érkezett, és a bejáratból kiáramló hideg miatt félő volt, hogy kockásra fagy, de egy nő megnyugtatta, hogy majd kitoljuk a jégkockákat.
A túravezetőnk végül megjelent gumicsizmában, meleg pulcsiban és pufi mellényben. Itt már kezdtem magam rosszul érezni, hogy kész, én itt fogok megfagyni.

Az alagútból pedig, egyszer csak előbukkant két ember nyakig felöltözve. Úgy hittem, az előző csoport túlélői. Ki tudja, mit rejt a föld alatti világ?

Elindultunk, és túra ott zajlik, amelyik alagutak még nem életveszélyesek, melyek járhatók.
Persze, mint valami rossz kínai turista, annyi képet csináltam, amennyit nem szégyelltem. Na, lássuk őket.



Itt vártam először, hogy futni fogok kifelé az agyzabálók elől.



Térkép a pincerendszerről.









Sok szeretnivaló helyiség volt. Ez az egyik kedvencem. Csontváz a zongoránál, fehérebb az orgonánál… vagy itt maradt csóró a századelőről, vagy valamelyik csoport tényleg nem jutott ki… esetleg lemaradt… biztos ezért nem mehettünk a két csoportkísérő mögött, mert így jártunk volna.


Szellőző.





Szerintem, itt tartottak valamit… minimum egy alien királynőt.



De, most nem horrorisztikus?
Kétféle szempontból is hátborzongató. Sötét titkokat rejtő hely, sötét dolgokhoz. Hmmmmmm…


Tudom, ez sötét kép.
Vakító feketeség volt bent, körülöttünk piros és zöld fények cikáztak. Annak ellenére, hogy nem volt akadály a sima padlón, minden lépésnél el akartam esni. Teljesen elvesztettem az egyensúlyérzékemet.




Végül sok-sok-sok kép a Dreher-villáról. Itt is kaptunk némi fejtágítást. A pincében jobbára a sörkészítésről, a pince felhasználhatóságáról. A kúriában inkább a család, a gyár történetét mesélték el.








Imádom ezt, annyira tiszta és gyönyörű.



Erről híres Kőbánya: rólam és a sörről. :)








A kicsit démoni borbélyos kazán.









Élvezetes túra volt, és mindenkinek ajánlom, egyszer merészkedjen be. Sajnos, csak évente kétszer látogatható, viszont A kém című filmet úgy nézzétek, hogy pár jelenete itt játszódik.

További info: ITT

8 megjegyzés:

  1. Miért, miért megy valaki ilyen helyekre??
    Cseppkőbarlang (2 db), föld alatti terrárium és bánya volt a legutóbbi hely, ahol mászkáltunk, végig az volt a fejemben, hogy nem vagyok normális, hogy ide lementem és próbáltam leplezni a pánikomat a többiek előtt. Peeeersze, nem kellett volna megnézni a Barlang filmeket meg amiben a nő éjjelre a metróban marad és kiderül, hogy ott él egy randa torzszülött, kísérleteztek rajta, ja és legyilkolta a kollégáját is kezdetnek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsiságból. :)
      Amúgy érdekes, mert bányába, vagy barlangba nem mennék be, csak ameddig fel tudok egyenesedni, onnan nem komfortos, meg biztonságos számomra.
      Ijesztőnek a sötét folyosók voltak inkább azok, amik ki voltak világítva, annyira nem.
      Igen-igen, vannak olyan helyek, ahova filmek miatt nem szívesen megy az ember. Annyira beleég az agyamba egy-két jelenet, hogy borsódzik a hátam a gondolattól is.

      Törlés
  2. hú én biztos elmennék ide! köszi a tippet! :D ( pedig jó adag horrorfilmen túl vagyok )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha lesz rá lehetőséged, akkor mindenképpen tessék elmenni!
      Hiába, én is horror-fogyasztó vagyok, de még így is megvolt az alap borzongás. :)

      Törlés
  3. Neem,egy kicsit se félelmetes, inkább izgalmas *-* Nekem nagyon tetszettek a képek és talán maga az a tudat a para kicsit,hogy a vezető nélkül az ember simán eltéved. :D De nagyon izgalmas lehetett és hát a hideg még inkább jól jöhetett. Apud túlélte? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mondták is, hogy be sem mehetnénk túravezető nélkül. Egyrészt eltévedünk, másrészt ki tudja, milyen veszélyek várnak ránk.
      Valaki letépte egy helyen a biztonsági kordont, és nem láttam, hát besétáltam. Úgy szóltak utánam, hogy tán nem kéne, mert omlás esélyes a helyszín.
      Mellbevágó volt a meleg amikor kijöttünk onnan.
      Apu túlélte, normál bőrszínnel :D:D:D

      Törlés
    2. Ja hát ez a creepy benne :D de imádom az ilyen helyeket :D no persze nem eltévedni :D
      Ja ilyenkor újra borzalmas a meleg X_X De örülök apudnak :D

      Törlés
    3. Na, ha egyszer jössz úgy hozzám, hogy nyitva lesz, akkor megyünk. :)
      Szó szerint úgy éreztem, visszalök a dögmeleg a pincébe. :D

      Törlés