2016. május 17., kedd

Oreo torta



Akik huzamosabb ideje kitartanak a blog mellett, azok tudják, ha tehetem, akkor tortázok. Szülinapokra szeretek sütögetni, és mindig olyat, amire rendelés érkezik a rokoni, baráti körökből. Most legutóbb véletlenül elszóltam magam – még szeptemberben -, hogy oreo tortát kellett volna készítenem, mire az egyik rokonom szeme felcsillant, mert ez a keksz a kedvence.
A család kapott az alkalmon, és mondták, akkor meg is lennénk a következő tortával.

Igen ám, csak próbálj meg jó receptet találni ehhez. Mert vagy négy oreót sütöttem le. Az egyik tésztájával ölni lehetett, a másiknak a krémje lett sárga, a tészta szétfolyt, csak barna lett, de nem fekete, és így tovább. Ja, és a receptek 90%-a úgy kezdődik, végy 40 db kekszet.
Hosszú kísérletezgetés után viszont, megtaláltam a legmegfelelőbb oreo torta receptet. Pofon egyszerű és nagyon finom.


Hozzávalók:

A tésztához (x2):
10 dkg liszt
10 dkg margarin
10 dkg cukor
1 tojás
fél tk sütőpor
3 ek holland kakaó
fekete ételfesték POR
pici (kb. 1 dl) tej

A krémhez:
1 liter mascarpone
160 gr porcukor
2 tk vaníliaaroma

A díszítéshez:
oreo keksz

Elkészítés:

A krém összekeverésével kezdünk, mert ennek hűlnie kell. Egy keverőtálban összedolgozom a mascarponét, az átszitált porcukrot, és a vaníliaaromát. Amikor már sima a krémünk, mehet a hűtőbe.

A tésztához a lisztet, a kakaót, az ételfestéket és a sütőport összekeverem. Egy másik tálban kikeverem a tojást a cukorral, majd a margarinnal. Addig keverem, míg egynemű tésztát nem kapok. Ezután a két keveréket összeöntöm, és összeállítom a masszát. Lazításnak szoktam hozzá tejet tenni, kell, mert ettől lesz igazán könnyű a tésztánk.
Tortaformát kivajazok-lisztezek, vagy kibélelek sütőpapírral. Beleegyengetem a masszát.
180 fokra előmelegített sütőben, ugyanezen a fokon 20 percig sütöm.
Majd hagyom a formában kihűlni.

A tésztát kétszer készítem el! Egy az aljára, egy a tetejére.

Amikor mind a két tészta kész, akkor fogjuk az egyiket, rákanalazunk a krémből annyit, hogy vastag réteget képezzen rajta majd rányomjuk a másik tésztát, és így megkapjuk az alap oreo tortát, amit úgy díszítünk, ahogy akarunk.

A képeken levő torta 24 centis formában készült el, erre 12 db oreo keksz ment rá, amit a maradék krémmel ragasztottam a torta tetejére, és a fehér pettyezés is a krém maradéka.


TIPP:
Arra figyeljünk oda, hogy a porcukrot szitáljuk át, mert máskülönben csomós lesz, és ropogni fog a fogunk alatt.
A fekete ételfesték port a KöKi-ben levő Desszert mester nevű boltban vettem. – Ajánlom a port, mert nincs olyan mű íze, mint a folyadéknak. 950 forint, és 1 tésztalaphoz fél tégelynyit használtam fel.
Magában a formában készítettem el a tortát, és amikor odakerült a sor, akkor vettem le az oldalát. Szállításnál ez praktikusnak bizonyult.
A tésztát más liszttel, édesítővel is el lehet készíteni.

No, ennyi a nagy titok. Persze, apukám mindent megfigyelt, amíg készítettem, és már-már ott tartottam, hogy kiküldöm a konyhából, mert mindenbe belemagyarázott… végül, hogy csendbe legyen, a fölösleges krémet a kezébe nyomtam.

Remélem, elkészítitek, vagy némiképpen tudtam segíteni a torta színét illetően.

Jó étvágyat hozzá!

8 megjegyzés:

  1. Te jó ég,nagyon jól néz ki *-* és biztos nagyon fini volt. Ügyes vagy :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már neked is kitaláltam egy tortát ám! :)
      Köszönöm! Finom volt. Körülbelül egy szelet maradt... gyanítom, azóta már az sincs meg.

      Törlés
  2. Nálunk senki sem eszik Oreot, csak a kisebbik fiam, de ő aztán amíg el nem veszem előle. (Csak hízna már. ) Én kb. egy db kekszet ettem életemben, de lehet, ez is olyan, mint az olajbogyó, az első nem ízlik, utána meg megenném az üveg tartalmát ültő helyemben. Nagyon ügyes és kitartó vagy :)
    De mi az, hogy végy 40 db kekszet :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kell a kitartás, meg tényleg jót szeretnék adni mindenkinek. :)
      Az oreo nálam olyan, hogy finom-finom, szeretem is, de nem vágom magam hanyatt tőle. Évente egyszer, ha eszem egyet, és akkor békében vagyok a világgal. :D
      Mert eleinte az oreo torták, sütik úgy kezdődtek, hogy végy 40 db kekszet, kanalazd ki belőlük a krémet egy tálba, ez lesz a töltelék. A kekszet törd össze, majd keverd össze vajjal, és tedd hűtőbe. Aztán állítsd össze a sütit. Ilyen receptből baromi sok van.

      Törlés
  3. Uuu de jól néz ki!!! Én is kérek! :D és köszi a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Adnék, ha lenne, és át tudnám neked nyomorgatni az éteren. :)

      Törlés