2016. április 17., vasárnap

Filmturmix



Ma még úgy gondolom, amikor megírom ezt a bejegyzést, hogy időzíteni fogom, mert kirándulni megyek a családdal. Hogy tényleg lesz-e túrázás, majd az időjárás eldönti, de hogy nem leszek gép előtt, az biztos. Az túlzás, hogy sok filmet néztem az utóbbi napokban, mert jobbára hazaértem, és eldőltem. Nem tudom, tavaszi fáradtság talán.

Mostanság elvagyok kicsit a saját világomban, észre sem veszem, hogy kimaradnak dolgok. Lássuk a mai aratást.
 
Spotlight – Egy nyomozás részletei (Spotlight, 2015)
R: Tom McCarthy
Sz: Mark Ruffalo, Michael Keaton, Rachel McAdams
A Boston Globe oknyomozó újságíró csapata olyan ügyet göngyölít fel, melyek a katolikus egyház inkább a szőnyeg alá söpörne. Önérzetük és ők maguk küzdenek a gyerekmolesztálással vádolt papok ellen. Az ügy bőven túlmutat rajtuk.
Izgalmas és érdekes dráma volt, végig lekötötte a figyelmemet. Az biztos, hogy a nézőt is megváltoztatja picit, ha másként nem is, de legalább feltesz magában kérdéseket. A végén pedig ott a városlista, ami ijesztő hanghatás nélkül is sokkol. Sok helyen érezni lehet az igazi feszültséget, az esemény horderejét. A színészek jól alakítanak benne. Igazság szerint, tényleg a nyomozás részleteit mutatja be, a szerkesztőségi tagokon keresztül.


A válságstáb (Our Brand Is Crisis, 2015)
R: David Gordon Green
Sz: Sandra Bullock, Billy Bob Thornton, Anthony Mackie
A bolíviai elnökválasztást kísérhetjük figyelemmel a színfalak mögött. Hogyan épül fel egy jelölt? Hogyan jut el az útja végére? Kik és hogyan segítik? A legkevésbé szimpatikus jelölt mögé profi stáb épül fel, akik hozzásegítik kívánt pozíciójához.
Két jelenet van, ami mélyen megmaradt bennem. Az egyik, amikor Sandra átveri Billy-t, és Goebbels idézetet ad a férfi jelöltjének szájába, a másik csak egy mondat: Ha a választás megváltoztatna bármit is, már rég betiltották volna. Ott a pont. Érdekes volt a színfalak mögé belesni. Önmagában nem sodró lendületű film, de gondolatokat lehet belőle felcsipegetni. Egy valami zavar, bár nem a film kapcsán. Egyre többször látom Sandrát olyan szerepben, aki zseni. Sokat tud folyton idéz. Ráadásul monoton hangon, csak hol kopott ballonkabátot kap, hol piros csizmát. Ezért volt pillanatokra olyan érzésem, hogy ezzel a karakterrel már máshol találkoztam.


Büszkeség és balítélet meg a zombik (Pride and Prejudice and Zombies, 2016)
R: Burr Steers
Sz: Lily James, Sam Riley, Lena Headey
A XIX. századi Angliában a Bennett-lányok férjhez szeretnének menni, miközben küzdeniük kell a zombik ellen, akik kezdenek igencsak sokan lenni.
Sok az agyhalott, ez tény. A Meleg testek még rendben volt, vicces volt, de ez nagyon nagy baromság. Szerintem nem jó film, és minden mást csináltam közben. Az a baj, hogy míg egyes misztikus lényekből húzni lehet a történetek sorát, addig másokat jobb lenne pihentetni, mert kezd unalmas és kevésbé vicces lenni. A zsé filmek tudnak annyira rosszak lenni, hogy már jók. Na, ez nem az.


A zöld urai (Epic, 2013)

R: Chris Wedge

H: Amanda Seyfried, Colin Farrell, Beyoncé Knowles
Egy tinilány egészen bolhaméretűvé zsugorodik, s egy olyan világban találja magát, ahogy levélőrök harcolnak a bogarak ellen. S miközben ő is belekeveredik az eseményekbe nyakig, rájön, hogy apukájának mindvégig igaza volt. Nemcsak a saját bőrüket kell menteni, hanem az egész világukét.
Aranyos kis mese volt. Átlagos, kiszámítható, olyan figurákkal, melyek minden hasonló filmben benne vannak. Igazából jól van megcsinálva, viszont kötve hiszem, hogy x hét múlva emlékezni fogok majd rá. A látványa szép, a humora rendben. Érdemes megnézni!


A nagy dobás (The Big Short, 2015)
R: Adam McKay
Sz: Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling
Michael Lewis azonos című regénye alapján készült, melyben négy ember rádöbben, hogy a bankok felelőtlen hitelpolitikája gazdasági összeomláshoz vezet majd. Hiába figyelmeztetik a többieket, azok ügyet sem vetnek rájuk. Ezért elhatározzák, hogy olyan befektetéseket hajtanak végre, mely majd a válság során nekik szép hasznot húz.
Egyszer láttam egy dokumentumfilmet a gazdasági válságról, és azt találtam benne érdekesnek, hogy pont azok nem akartak nyilatkozni, akik az interjúk alapján tehettek a dologról. Ez a film a kialakult helyzet élelmes felhasználását mutatja be. Bale zseniális, Brad Pitt játszik és nem istenienbradpittes, Carell pedig nagyot nőtt a szememben, hogy nem csak a nagyorrú, esetlen figurát képes hozni. Jó film, és még az is megérti, aki nem ért a témához. A zenéit imádom, akárcsak a popkultúra részeként megjelenő snitteket.


Fogadom (The Vow, 2012)
R: Michael Sucsy
Sz: Rachel McAdams, Channing Tatum, Sam Neill
Egy autóbaleset következtében Paige elveszti az emlékezetének egy részét. A kapcsolatának, házasságának minden pontja kiesik a fejéből. Férje, Leo mindent megtesz azért, hogy a nő emlékezzen, ám nehezítő tényezőként a lány családja is megjelenik a színen.
Ijesztő belegondolni, hogy az emlékeim egy részét elveszthetem. Főleg azokat, melyek a boldogságommal kapcsolatosak. A lány apját a srác helyében megkínáltam volna egy péklapáttal, hogy jut eszébe ilyen? Undorító volt a felajánlása, viszont a fiú kitartása szívbemarkoló. Tetszett, hogy megtörtént eseményeket dolgoz fel, és nem csináltak csak azért happy endet, hogy jobban bejöjjön a romantikusoknak. Volt egy-két pillanata, amikor lökdöstem volna a szereplőket, de ettől függetlenül egy jól eltalált film lett.


Bazi nagy görög lagzi 2. (My Big Fat Greek Wedding 2, 2016)
R: Kirk Jones
Sz: Nia Vardalos, John Corbett, Elena Kampouris
Tizenhárom évvel az előző rész után kiderül, hogy Toula szüleinek házassága érvénytelen. Ők házasodni szeretnének, míg ő és Ian azzal küzd, hogy mennyire messze eresszék el maguktól Parist, aki egy másik városban szeretné folytatni tanulmányait, valamint, mivel a házasságukon van bőven javítanivaló, nekilátnak feléleszteni a régi tüzet.
Az tuti, hogy az első rész maradandóbb, mint a második, sőt, helyenként az a baj a vígjáték-folytatásokkal, hogy egy-egy poén gyakorlatilag ugyanaz. Üdítő színfolt az alpári vígjátékok tengerében. Kedves film, megéri egyszer megnézni, jól fogunk mulatni rajta. Szórakoztató, helyenként megható, de azért mégis csak az első rész az igazi.

6 megjegyzés:

  1. No, ebből a listából kivételesen majdnem mindent láttam, hellyel-közzel.

    Spotlight - Kint a falom a nagyon kevés esetben beszerzett moziplakát. Elsősorban azért ültem be rá, mert T.C. filmográfiájának jó pár darabját kedvelem. Aztán ott volt, hogy nem vagyok hívő, és volt bennem egy adag gúny, hogy nocsak-nocsak. 4x néztem meg, más-más emberrel, és mindig képes volt hatni. Megérdemeltnek tartom a forgatókönyvért az Oscar-t.

    Fogadom - Kb. 20 perc után elaludtam. Nekiestem másodjára is, megint. Nem volt olyan csöpögős, mint amik megfekszik a gyomrom, de ez a Tatum gyerek... Rém bamba arcokat vág, legyen az romantikus film, egy Jump Street, vagy komolyabb film, mondjuk a Foxcather. Kanyarban sincs szegény Carrellhez vagy Ruffalo-hoz, idegesít. Azért majd teszek vele még egy próbát, nem szeretek félbehagyni semmit.

    Büszke bal zombik - Ez eddig kimaradt, de a könyv nem olyan rossz, mint amilyennek a film tűnik. Sem az Értelem és érzelem és tengeri szörnyek.

    A zöld urai - Alig vártam anno, mondom juhú, erdei lények, sok zöld, vagány csaj a főszerepben. Aha. Halálra untatott, volt egy pár WTF is, ami elhagyta a számat, összességében nem tudom, hogy gondolták. Középszer, tán még az se.

    A nagy dobás - Plakát kapcsán ld. Spotlight. Nálam a tavalyi termés legjobbja. Ennél többet nem is írok, imádtam minden percét. Érdemes mellé megnézni a Krízispontot is.

    A görög lagzi jövő héten lesz esedékes, a Válságstábbal kapcsolatban pedig csak néztem, higy egyből DVD-n jött ki... hm. De pótlom, bár a Szív bajnokait nem szerettem, de javuló tendenciát mutatnak Bullock színészi képességei.

    Ami nem volt még rossz a közelmúltból, az a Csokoládé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Fogadom szerintem aranyos. Igaz, volt benne valami, amit nem tudok megmagyarázni, de hiányzott. Nem tudom. Lendület, vagy az a dolog, amitől egy film magával ragad. Lehet, hogy azért, mert túlontúl életszagú, vagy én voltam hozzá képest túlpörögve. Az arcáról meg nem tehet szegény, de használni nem tudja, ez tény.
      A zombis kapcsán a könyv jobban tetszett, mint ez a film. Egyáltalán nem tudtam szeretni ezt a filmet.
      Kíváncsi vagyok, a görög lagzi hogy fog tetszeni az első rész fényében, és nem számítva Vardalos többi filmjét. A Szív bajnokai nekem bejött. A Válságstábon én is néztem, hogy azt hittem, mozis lesz, de nem. Igazából szerintem olyan nagy nevek sincsenek benne, és a célközönség talán nem találja meg a mozit. Jó film, csak a végével nem értek egyet.
      A Csokoládét imádom. :)

      Törlés
  2. Jó tippeket adtál, fel is jegyzem a címeket. Volt kirándulás? :) Felénk szép idő volt őrült széllel.
    Nekem tetszett a Fogadom, Rachel gyönyörű, Tatum meg viccesen bamba, mint mindig, de én bírom, hát ilyen arcberendezése van, mit tehet róla. Nem mostanában láttam, de jó film szerintem.

    Sandra Bullock kedvencem, de ez a film nem csigázott fel, nekem elég volt A hatalom árnyékában, nem érdekel annyira az elnökválasztás, de mivel férj szereti Sandrát, még lehet, terítékre kerül. Ja hát igen, a rejtvényes csaj köpte az okosságokat, kicsit fárasztó volt. De Sandra szerintem minden filmjében nagyon jó.

    A nagy dobás, hű micsoda szereplők!! A Spotlight is érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Volt kirándulás, kettő is. Meg is éreztem. Egy napig kicsit merev voltam, mint 3PO. :))
      Én örültem a szélnek, mert legalább nem szakadt rólam a víz, mire felértem a hegytetőre. Bejegyzés is lesz majd... csak érjem utol magam.

      Szerintem is aranyos film a Fogadom, bár Tatum nem lesz a kedvenc színészem.

      Mindig attól félek, hogy bele fog szorulni Sandra egy karakterbe, és nem fog tudni kitörni belőle, ám idővel a változatosság is alább fog hagyni. Remélem, nem így lesz.

      Törlés
    2. Szerintem Sandra elég sokféle szerepet játszott eddig is, pl. a fent említett A szív bajnokai vagy a Kísérleti gyilkosság, 28 nap meg a Beépített szépség, ezek mind tök más filmek, meg hát a vígjátékok is ott vannak.
      Tatumot a Micsoda srác ez a lányban láttam először (de fiatal volt :), aztán a Jump street meg a táncos film, nem jut eszembe a címe, meg volt, ahol a csaj bolond volt, na látszik, hogy nem jegyzem meg a címeket, asszem a tetovált csaj volt a felesége, de igazából a Jonah Hilles párosa volt remek, meg hát ő volt a kutya a This is the endben (na az egy beteg film :) Szóval valahol szimpi, de tény, hogy eléggé faarcú. Ja, a Magic Mike sem volt rossz, de hogy én meg nem nézem a folytatást, az biztos.
      Én hosszú hajjal annyira nem szeretem a szelet, mindig be kell fonni. Na a hegyen aztán volt huzat, mi? :)

      Törlés
    3. Sokféle szerepe van, nem is mondtam, hogy nem. De egy-kettő nekem egymás másolatának tűnik attól függetlenül,hogy még így is két különböző karaktert hoz. Itt is, ott is okoskodik, de máshogy, de olyan koppintás mégis az alap.
      A Step Upra gondolsz?
      A This is the End személyes kedvencem, és ezért várom a Sausage Party című filmet is.
      Megnéztem a Magic Mike folytatását. Az első részre annyira nem emlékszem, a második második felét áttekertem.

      Mindig össze kell fognom a hajam. De még, ha copfba is van, akkor is úgy nézek ki a végére, mint valami veszett bohóc, és találok benne egy-két gubancot.

      Törlés