2016. március 5., szombat

Spirit Bliss: Kígyók sziszegése



„Árnyékvilág 2.”

Amikor befejeztem az előző vaskos köteget, és ráfutott az ujjam ennek a gerincére, már előre röhögtem magamban, hogy még jó, hogy azt mondtam, nincs még egy hatszáz oldalas regény a polcomon. Tévedtem, mert van.

Aztán abban is tévedtem, hogy ezzel is küzdeni fogok. Egyáltalán nem. Olvastatja magát, és annyira el van húzva az orrom előtt a mézesmadzag, hogy aludni sem bírtam, míg ki nem olvastam.


Fülszöveg:
A stúdió már hosszú évtizedet óta gyártja a sikerfilmeket.
Itt megszokott a luxus és a csillogás.
Sokan eladnák a lelküket is, hogy bekerüljenek ebbe a közegbe…
Vagy a gyerekeik lelkét.

Mikor Peter Summers, menedzser rádöbben, hogy a filmstúdió,
amelynek dolgozik, sötét ügyekkel foglalkozik, először nem tudja, mit tegyen.
Egy dologban biztos csak: nem fordíthatja félre a fejét!
Bizonyítékokat kell gyűjtenie…

Egy régi álom, amely most valóra válhat.
Külföldi koncertkörút, hírnév és pénz.
És egy új, ami veszélybe kerülhet.
Szerelem, házasság, család.

Julie Parker mindig is híres énekesnő szeretett volna lenni.
Aztán megismerkedett Peter Summersszel és beleszeretett.
Most minden, amit szeretne, hogy Peter felesége lehessen.
Izgatottan készülődik élete legboldogabb napjára,
ami hirtelen rémálommá változik.
A vőlegény nem jelenik meg az oltár előtt, másnap pedig feltűnik
a rendőrség rossz hírekkel: Petert lelőtték.

Nyomozz együtt Peterrel és Julie-val,
de vigyázz, mert a kígyók mindenütt ott sziszegnek!


Eredetileg: Spirit Bliss – Kígyók  sziszegése (2011)
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó (2011)
Oldalszám: 666
Műfaj: thriller

Kedvenc idézete(i)m:
1)
A meggyőzés művészete olyan volt, mint a szerelem. Elég rámenősnek kell lenni ahhoz, hogy felkeltsd a másik figyelmét, de időben vissza kell vonulni, mielőtt rémisztővé válnál vonzó helyett.

2)
- Tudod, a legtöbb srác kihasználta volna a helyzetet (…)
- Ha gumibabára vágyom, veszek egy sajátot.

3)
Abban is van jó, ha hátba szúrják az embert – a vérével megfestheti a fájdalmát és a gyilkosa arcképét.

4)
Mind csinálunk hülyeségeket – ismertem be a feminista énemet elnyomva. – De ez nem jelenti azt,  hogy ne szeretnénk a párunkat.

5)
Mindenki azt a szerepet kapja, ami őt boldoggá teszi. Ennyi.

6)
Korábban, ha megkérdezték volna tőlem, mi a világ legnagyobb kínja, a tűzhalált vagy valamelyik más halálnemet mondom. De most rájöttem, hogy a legkínzóbb kiszolgáltatottnak és tehetetlennek lenni (…)

Gondolatok
Szereplők szempontjából az Árnyékvilág (Cam és Adam) karakterei jobban megfogtak maguknak, viszont történet szempontjából ez vitte a pálmát. Izgalmas, csavaros, eredeti. Nagyon jól fogalmaz, szeretem Spirit stílusát. Pont annyi a romantika, a humor és az izgalom, amennyi kell, addig van húzva és ott van befejezve, ahol már azt mondaná az olvasó, hogy jó, most már elég.
Talán egy kicsit sok volt benne az „örökké szeretni foglak” és a „nagyon aggódom, mert nem szeret” gondolat, mintha nem tudtunk volna ebből kiszakadni. Végül is, ha belegondolok, biztos előkerülnének ezek hasonló helyzetben.
Úgy, hogy Peter és Julie szempontján keresztül is látjuk a történet fonalait, lehet, hogy kicsit ezért is sok ez, mert mind a kettejüket foglalkoztatja.
Amúgy, tisztelem azokat az írókat, akik nem csak a saját nemüknek megfelelő karaktert tudják leírni, hanem mondjuk, mint itt is, Petert. Nem lett lányos, sem túl férfias. Abszolút elhittem, hogy középkorú menedzser, aki bajba keveredett. Habár, nem mindig éreztem negyvenen túlinak. Túl fiatalos volt ahhoz, hogy belőjem egy közepes negyvenesnek.
S talán, ezért is ment annyira a hóbortos Julie-hoz. Ő különösebben nem került hozzám közel.
Jó pont még, hogy a karakterek végig fejlődnek. Érezhetően nőnek fel.

A könyv krimi része rendkívül aprólékos munka eredménye lehet, mert a végéig nem tudtam, ki lesz a negatív szereplő. Nagyon sok van, ez tény. Gilbert, Bert, Aaron, Iris, Nora, Maurice és Sophie is olyan volt, hogy mindig egy pillanatra azt hittem, na, megvan a gyilkos! De nem. A végén meg már kapartam a falat, hogy derüljön ki, mert ezt a feszültséget én nem bírom.
Az éjszaka közepén gyakorlatilag már fejen állva is olvastam, csak hogy tudjam meg.

Úgy, hogy olvastam az első részét (ITT), érdekes volt visszakerülni Peter életébe, hogy találkozott Adammel, és hogy nevelte fel. Milyen gondolatok kerítették hatalmába, mik voltak a motivációi. Remekül kibontotta a történet egészét, aminek Spirit nagyszerű keretet adott.


Picit nehezen olvasható a részek töréseként odaírt dalszöveg, de senkinek a kézírásával nem boldogulok túl jól. Megbocsátható bűn,ha belegondolok abba, hogy a dalszöveg újra és újra előjön. Ha nem lenne ott, akkor meg az lenne a bajom.

A könyv végén olyan lettem, mint a háborgó tenger. Hol dühös voltam, hol nem értettem, hol izgultam, hol majdnem bőgtem, de végül kellemes csalódással örültem. Egy pillanatra meginogtam, hogy nem lesz happy end. Crosley nyomozót is imádtam volna (és fogom is) a „majdnem-helyzetében”, de örültem, hogy végül nem az lett, amitől picit megijedtem odabent.

Rosszat nem tudok írni, és nem is szeretnék. Úgyhogy, megyek a sorozat harmadik kötetéért.

A szerzőről
Huder Adrienn néven született 1984. augusztus 23-án Pécsett. Hat könyve két sorozatot rejt magában 3-3 kötettel.

Ajánlom
Bárkinek, aki szereti a krimit, imád izgulni, könnyed, gördülékeny, ámde mégis csavaros történetet szeretne olvasni. Viszont, csak sorrendben!

4 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jól hangzik! Annyira régen olvastam új könyvet, most már nagyon érik az elhatározás, hogy kivegyek párat a könyvtárból. Régen imádtam olvasni, de annyira elúszok mindig az idővel, hogy nem megy. 600 oldal, te jó ég! Pár nap lenne csak, ha ingáznék, meglenne a vonaton egy hét alatt. Nagyon jól írsz bármiről, más írásairól is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm!!!
      Ha ez a kezedbe akad, azt mondom, nyúlj az Árnyvilághoz előbb. Rövidebb olvasmány, és ebben sok utalás van arra, ami abban lelőne néhány részletet. :)

      Törlés
  2. Felkeltetted az érdeklődésemet. Elég jó könyvnek bizonyul. Hm hm.
    Lehet a Ward könyvet kéne először elolvasnom inkább??? :) ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Előbb azt, amit adtam, aztán az enyémet. XD
      Utána odaadom ennek az első részét is.

      Törlés