2016. március 21., hétfő

Római katolikus templom - Fót



Tegnap apukáméknál ebédeltem. Miután csak gurítani lehetett – mert a kajakóma miatt járásképtelen voltam -, megnéztük a Forma-1 első futamát. Szívtam a fogam Alonso balesetére, meg amikor Kiminek elfüstölt az autója, aztán totál rejtélyesen mindenki öltözködni kezdett. Apu már mondta, hogy kényelmesen menjek, erre ő borotválkozott és semmi túra cucc. Mondom, remek.


Kocsiba be, Fótra ki. El nem tudtam képzelni, mit keresünk ott.
Végül kiderült, hogy meg szerették volna nézni a római katolikus templomot. Meg is tettük. Először apuék el akartak menni, jelszó, zárva van. Mivel a kerítés nyitva állt, és emberek sertepertéltek körülötte, odaóvakodtunk.

Nagyon szép, rendben tartott templomról beszélünk, amiben nincs olyan érzésem, hogy a barokkos aranyozottság rám akar szakadni. Kaptunk kis tárlatvezetést, hallgattunk kóristákat énekelni, körbejártuk minden egyes négyzetcentiméterét. Bent először nem mertem, aztán amikor megérkeztek a kóristák, nem akartam fotózni. Az eredeti színei csodálatosan élénkek, gyönyörű, és respekt azért, mert figyelnek erre az épületre.














Másik két templomba is be akartunk menni, de zárva voltak, és a kastélyt sem néztük meg, mert apuék ráparáztak arra, hogy mi van, ha zárva van, és konfrontálódni kell a személyzettel. Helyette a Manna sütizőben adtunk az agyunknak némi energialöketet.

Egyébként azt furcsálltam csak, hogy egy ekkorka kis településnek, ahol típusházak tömkelege van, ekkora temploma van. Annyira nem illik bele a városképbe ez a középkori csoda, hogy az valami hihetetlen. Viszont, külön kertje van, ami átmenetet képez a település és a templom között.

Éés, csak én lehetek olyan béna, hogy megbotlok a templom oltára előtti szőnyegben. :)

Kezdetét vette ezzel az idei túraszezonom.

Itt még több kép, és még több info: http://www.templom.hu/phpwcms/index.php?id=14,11,0,0,1,0

6 megjegyzés:

  1. Istenem, ez nagyon szép! Szeretettel vérlak Körmendre is túrázni :) (Meg akkor már elmehetünk a göcseji skanzenbe :) )

    VálaszTörlés
  2. "Egyébként azt furcsálltam csak, hogy egy ekkorka kis településnek, ahol típusházak tömkelege van, ekkora temploma van." Biztos nem ma építették :) Érdekes lehet, ennyire monumentális? Tényleg csak kétszer van mise vasárnap?? (honlap)
    20ezren laknak ott, szóval mégcsak nem is kisváros, én laktam/lakok most is kisvárosban, feleennyi lakossal. Templom van dögivel. Szülővárosomban 10ezer fős városkában 4 templom is van. Mind a 4 egyfajta felekezethez tartozik, 4 mise vasárnap, ezen mindig csodálkozni szoktam, főleg, hogy most olyan helyen lakom, ahol 3 féle-templom van a 10ezer emberre. Mi persze anyóshoz járunk a mütyür faluba, na ott van ám hitélet, ízléses a felújított templom. A csicsásak nekem tetszenek, ami teli van arannyal meg festménnyel :) Most már annyira nem szívesen járok templomba, de gyerekként szerettem a papunkat, annyira emberközeli volt. Már más idők vannak ám, a fiatal papok fociznak a gyerekekkel, egyik meg edzeni is jár :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mint írtam: középkori csoda. :)

      20 ezren, lehet, sőt, statisztikailag biztos ennyien laknak ott, nem néztem utána Fótnak. Viszont annak tükrében, milyen házak vannak ott, és mennyire nem városias, élesen elkülönül a templom a környezetétől.

      Az nem baj, hogy haladnak a korral. A megújulni tudó, és befogadó közösségeknek lesz jövője.

      Törlés