2016. március 8., kedd

Gyümis müzliszelet



Mára egy receptet kaptok tőlem.

Reggelire szeretek gyümölcsöt zabbantani müzlivel, zabpehellyel. Energiát ad, és nem telít el annyira, hogy utána csak gurítani lehet. Megállok az egészséges eltelek, de nem vagyok tele állapotnál. Viszont, ezt is egy idő után variálni kell, mert unalmassá válik, hiába van váltás reggelim, ami ettől eltérő.

Régóta szerettem volna itthon müzli szeletet gyártani, de a mézes sehogy sem akart összejönni. Úgyhogy, most valami máshoz nyúltam, és sikerült.


Hozzávalók:


2 bögre zabpehely
fél dl víz
1 narancs
1 gránátalma
1 zöld alma
1 banán
2 ek kókuszreszelék
1 marék dió

Egy turmixgépbe beleteszem először a gyümölcsöket, és összepürésítem úgy, hogy ne legyen egy nagy pép az egész, hanem legyenek benne kisebb darabok. A diót megtöröm, majd a gyümölcsszószba öntöm, és picit megdolgozom a géppel. Hozzáadom a vizet, és keverek rajta egyet.

A kókuszt és a müzlit egy keverőtálba öntöm. Hozzáadom a pépet, és egynemű masszává dolgozom össze.

Egy kisebb tepsibe sütőpapírt teszek, belekanalazom a masszámat, lenyomkodom. Ne legyen túl vastag, se vékony, kb. 1 ujjnyi magas legyen.

A sütőt előmelegítettem, majd betettem 20 percre a sütőbe.

Aztán kivettem, hagytam pihenni, hűlni, majd felvágtam.


Jó, ezek kicsit bucibb szeletek lettek, egy ilyen szelet két „boltinak” megfelelő mennyiség.


Botor módon, azt hittem, kettőt be tudok nyomni joghurttal. Aha. Nem. Egy is elég masszív lett, úgyhogy most legalább 11 napig ezt fogom reggelizni.


Igazság szerint, ezt bármilyen gyümölccsel, csokival, csonthéjassal el lehet készíteni. Tehettek hozzá magvakat is akár. Vagy aszalt gyümölcsöket. Nem lesz túl édes, tulajdonképpen annyira és olyan íze lesz, amilyen gyümölcsöket teszel bele. Lehet 1 evőkanál cukorral édesebbé tenni, szerintem nem indokolt ezt használni hozzá.

Ezekkel az arányokkal ez a tepsi 2-3 emberes adag egy hétre.



Remélem, lesz aki megcsinálja!

Jó étvágyat hozzá!!!

6 megjegyzés:

  1. Ilyet is kérek szépen a kekszikék mellé!!!! ;) :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Okés! Csak majd írd meg, mi legyen benne!!! ;)

      Törlés
  2. Hmmm nagyon szimpatikusak,muszáj vennem gm zabot, hogy ki tudjam próbálni :)

    VálaszTörlés
  3. Uuu ilyet már én is csináltam, és irtó fincsi ^_^ ez is nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! :)
      Fogok még majd én is csinálni, csak kisebb adagot, meg más gyümölcsökkel. De most beteltem vele. o.o

      Törlés