2016. március 6., vasárnap

Filmturmix



Tegnap valahogy egész nap sikerült filmet nézni és valami mást csinálni. Sütöttem hosszú idő után megint. Aztán este úgy voltam vele, pihenőt adok a laptopnak, és bambulok egy sort a tévén, de a kezembe került egy könyv, és szombat este miért is lenne érdekes műsor a tévében?
A pankráció is fél éjfél felé kezdődik. Mostanság rászoktam azokra az állatokra.

Végül megkísértett a Titanic. Nem most láttam utoljára, és erősen küzdenem kellett a könyv és a film miatt. A film annyira érdekelt, hogy nem tudtam nem nézni, de a könyv is magába szippantott, és nem tudtam letenni. Úgyhogy, átmutáltam kaméleonná. Fél szemmel a filmen, féllel a könyvön.
Elméletben persze, az volt a terv, hogy laptopon nézek filmet, de valahogy eltérítettek. A heti hét film azért így is összejött.


Krampusz (Krampus, 2015)
R: Michael Dougherty
Sz: Toni Collette, Adam Scott, Emjay Anthony
Nincs jobb egy a családdal együtt töltött karácsonynál. Igen ám, de amikor Max kiábrándul mind az ünnepből, mint a családjából, olyat tesz, ami magával hozza a Krampusz haragját. A gonosz pedig jön, és egymás után elragadja őket.
Ez egy ijesztő film. Nagyon egyszerű történet, de nem gondoltam volna, hogy a Krampusz ennyire gonosz. Visszamaradtam a fejlődésben. Nem klasszikus horror, inkább fantasy-horror, de sötétben nem nézném meg egyedül. És a mézeskalács-ember is genyó, meg a plüssmaci Ha a húsvéti nyúl kiszívja a véremet, feladom. Nem a legeslegjobb film, vagy látvány, megéri azért megnézni. Van mondanivalója is, és ha nem veszed komolyan, még élvezni is lehet.


Fekete mise (Black Mass, 2015)
R: Scott Cooper
Sz: Johnny Depp, Benedict Cumberbatch, Kevin Bacon
James „Whitey” Bulger igaz történetén alapuló film. Whitey körözött bűnöző, az ír maffia feje. FBI-informátorrá válik, ám egy idő után a dolgok más irányt vesznek.
Johnny Depp végre a saját palettáján valami mást ad, mint a félrészeg, kikarikírozott figurái. Annyira nem volt rossz az alakítása, ahogy beállítják. Megoszlanak az érzéseim a film kapcsán, mert végig lekötött, folyamatosan néznem kellett, ugyanakkor valahogy mégsem éreztem igazi maffia-filmnek. Tudom, ne várjak sokat egy életrajzi ihletésű mozitól. De voltak benne a karakterek és az események szempontjából is hiányzó foltok.


Southbound (2015)
R: Roxanne Benjamin, David Bruckner, Patrick Horvath, Radio Silence
Sz: Chad Villella, Matt Bettinelli-Olpin, Kristina Pesic
Aki a sivatagi útra téved, nem is sejti, hogy nem fog tőle szabadulni egykönnyen. Szembe kell nézni a rémálmaival és sötét titkaival ahhoz, hogy megszabadulhasson. Pont, mint az a maréknyi ember, akiknek történetét az út köti össze.
Kevésbé ijesztő horrort akartam választani a rosszul alvós éjszakámra, de annyira nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Eltelt a film, de annyira nem figyeltem rá oda. Sokszor elvesztettem a fonalat, mi miért van, miért történik úgy, ahogy. Jó kerete van a történetnek, jó a végén a csattanó, de a köztes történések az olyan filmeket jutatták eszembe, amikben a városból nincs menekvés. Maguk a trükkök tetszettek benne. Rám inspirálóan hatottak.


A visszatérő (The Revenant, 2015)

R: Alejandro González Iñárritu

Sz: Leonardo DiCaprio, Tom Hardy, Will Poulter
Hugh Glass-t maga mögött hagyják az emberei, miután egy medvetámadás után élet és halál között van. Elföldelik, ám a férfi élni akar, és bosszút állni azon a társán, aki kimondta felette az ítéletet.
Még egy Tom Hardy film. 2015 az ő éve volt. Tom Hanks Számkivetettje jutott róla az eszembe. Leo elvitte a filmet, jól játszott, igaz, volt már jobb alakítása, de azért becsülendő a színészi játéka. Nem tudom, mit csinálnék hasonló helyzetben. Valószínű, halálra fagynék. Egy egyszerű dráma, semmi különleges nincs benne. Sajnáltam a macit… meg a lovat. Tetszettek a megoldások, és talán csak egy ici-picit volt sok, bár gondolom, ha én kint lennék ugyanígy a természetben, ugyanezt élném át. Jó film volt.


Victor Frankenstein (2015)
R: Paul McGuigan
Sz: Daniel Radcliffe, James McAvoy, Jessica Brown Findlay
A névtelen cirkuszi bohóc találkozik teremtőjével, aki elveszi tőle addigi életét, a púpját, és nevet ad neki. Onnantól ő lesz Igor, aki végig figyelemmel kíséri, ahogy Victor Frankenstein életre kelti a szörnyet.
Radcliffe átváltozó művész, igazi tehetség. Imádom McAvoy-t is. Tetszett, hogy horror létére nem gázoltunk bokáig a vérben, vagy térdig a hanghatásokkal kísért szellemekben. A film eleje pörög, aztán kicsit elmegy a lelkizés felé, s benne rejlik talán a folytatás lehetősége is. Még az elején megkapjuk a film legundorítóbb jelenetét. Sok a Frankis történet, ez elfér és jobb egy-két feldolgozásnál. Szépek a ruhák, díszletek, az atmoszféra. Talán ott billeg a történet, ahol össze kellene érjen. A főszereplők közti kapcsolaton. Nem a színészek hibája, hanem a megírt karaktereké. Victor annyira művi, és mesterkélt elmebeteg, hogy vesztett az élvezeti értékéből.


Legenda (Legend, 2015)
R: Brian Helgeland
Sz: Tom Hardy, Emily Browning, taron Egerton
Reggie és Ron Kray ikrek, elválaszthatatlanok, mégis, kettejük élete egészen más mederben folyik. Reggie folyamatosan takarít Ron után, próbál saját magának megfelelő életet élni, amit Ron nem néz jó szemmel, és többször is beleköp a levesébe.
Remek film, bár nem erre számítottam. Hanem valami DeNirósan maffiásra, vagy Tarantinósan őrültre. Lekötött, néznem kellett, Ront megkínáltam volna Reggie helyében egy péklapáttal, de ez van. Ilyen a vérségi kötelék. Hardy jól hozta az ikreket. Kellemes csalódás ez a pasas. Remélem, kiforrja magát. Filmre visszatérve. Gengszterfilm egy skizofrén árnyékában. Fordulatos, és annyira logikátlan, amennyire Ron azzá teszi. Nekem tetszett.


Az 5. hullám (The 5th Wave, 2016)
R: J Blakeson
Sz: Chloe Grace Moretz, Nick Robinson, Liev Schreiber
Idegenek érkeznek a földi városok fölé, szépen egymás után kezdik áldozataikat szedni. Négy hullám végez a gyengékkel, míg az ötödik hullám mindenki mással. Fiatalok kezében a döntés: cselekszenek vagy behajtják a fejüket.
Nem érdekelt. Nem volt érdekes számomra. Mintha az Éghasadást néztem volna száz percbe sűrítve. Alapjaiban pörgős, fordulatos, akcióban bővelkedő. Ebből a szempontból jobban tetszett, mint a másik két sorozat. De, nem etette meg velem magát, sem a szereplők, sem a történet szempontjából. Olyan volt, hogy a történet lóg a levegőben, csinálunk is valamit, meg nem is, hogy úgy tűnjön, haladunk valamerre. Moretz neki megfelelően jó. A történet meg több kérdést vet fel, mint amennyit megmagyaráz. Nem az én világom.

6 megjegyzés:

  1. A Krampusz nálam háttérzajként ment csütörtökön. Egyszer pont akkor néztem fel, amikor a Krampusz teljes életnagyságban belevigyorgott a képembe. Bloa. Ronda. Utána már nem nagyon emeltem fel a fejem. :)
    A Legendát is láttuk. Gergőnek jobban tetszett, mint nekem. Én mostanában nem vagyok kapható a filmekre.
    Kivéve a Deadpool-t! ;)
    Még egyszer megnéztük!!! :D
    A DiCaprio filmet majd azért szeretném megnézni. Meg a Depp filmet is.
    Az 5. Hullám nekem is unalmas volt. Hányszor fogják még "meglovagolni" a természeti katasztrófákat?!?!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én az Ébredő Erőt néztem meg párszor már, de szerintem este meglesem újra a Deadpoolt. :)
      Az egy jó élmény volt. Remélem, a második részt is együtt nézzük. Másoknak közös számaik vannak, nekünk közös filmünk. :D:D:D

      Nem is a természeti katasztrófák, de úgy az egész megszállós, sehova sem vezetős dolgot mennyiszer még?!?!?!!

      Törlés
  2. A Fekete mise jó lehet, ha nem is nagy eresztés, végülis nem lehet mindig szuper filmeket nézni.
    A Legenda nekem tetszett, bár kicsit nyomasztó volt és nem éreztem a naaaagy szerelmet a pár között, azért Tom látványa és játéka nagyon feldobta az egészet. Én imádom a pasit, érdemes megnézni a korábbi filmjeiben is, van mindenféle :)
    Mi a Lázadót láttuk, hááát, elmegy, meg a Gyilkos ösztönt, az is egynek jó.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Fekete misét nem tenném bele a középkategóriába, mindenképpen érdemes megnézni. :)
      Tom meg remek volt Ron szerepében úgy, hogy mellette játszotta a "normális" ikert is. Tudom, hogy van. ;P
      A lázadó... hm. Majdnem - vagy talán ténylegesen - elaludtam rajta. A Gyilkos ösztönt meg nem tudom így felismerni... hm-hm. Mindjárt utánanézek.

      Törlés
    2. Megnéztem a Fekete mise c. nyomasztó filmet, hát szegény ember nemigen élvezte a hatalmát, pénzét. A '70-es, '80-as évek világa viszont nagyon tetszett, ahogy megjelenítették :)

      Törlés
    3. A hangulatvilága tetszett a filmnek nagyon. :)
      Egyet értek veled amúgy.

      Törlés