2016. február 20., szombat

Filmturmix



Ha a lustaság fájna, hangosan üvöltöznék. Persze, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy inkább a barátnőimmel foglalkozom, mint a bloggal. Estére meg annyi erőm marad, hogy filmet nézek vagy olvasok. Bár, tegnap ehhez se nagyon volt affinitásom. Megnéztem az Ördög című filmet, aztán elértem még a Tróját. Láttam, ahogy Brad Pitt a magasba ugrik, aztán a földet érését már nem.


Rajongók háborúja (Fanboys, 2009)
R: Kyle Newman
Sz: Sam Huntigton, Chris Marquette, Dan Fogler
Linus, Eric és Hutch felkerekedik, hogy életük egyik legnagyobb kalandját átéljék, ugyanis, mi lehetne nagyobb ötlet annál, minthogy betörnek George Lucas otthonába, hogy elsőként nézhessék meg a kultikus Csillagok Háborújának új részét?
Nem feltétlenül az a fajta humor, amit vártam, mert a szereplők alapján kicsit másra számítottam. Mindenesetre, jól szórakoztam rajta, mert vannak ilyen agyament barmok nagy tervekkel. Az alapötlet tetszett, viszont tölteléke nagyon nem volt a filmnek. A poénok elvitték, könnyesre röhögtem magam, szórakoztatott. Bár, rajongóként elfogult vagyok.


A kezdő (The Intern, 2015)
R: Nancy Meyers
Sz: Robert De Niro, Anne Hathaway, Rene Russo
Egy netes divatcég idősöknek szóló gyakornoki programot hirdet meg. Így talál Ben a munkára, ahol szembesülnie kell, hogy bár nem a nyugdíjasok átlagos világát éli, kezdőként kell megbirkóznia főnökének tempójával és magánéletével is.
Szeretem Nancy Meyers filmjeit. Aranyosak, könnyedek. Nem túl humorosak, nem is lányosak. Igazi kakaós-takarós filmeket készít. Kellemes film annak ellenére, hogy olyan volt sokszor, hogy ebbe is, meg abba is belekapok, aztán majd lesz vele valami. Mellékesen jegyezném meg, hogy kicsit olyan, mintha Hathaway számára ezt lóvé film lenne, míg De Nirónak inkább víz felett tartás.


Két szerető (Two Lovers, 2009)
R: James Gray
Sz: Joaquin Phoenix, Gwyneth Paltrow, Vinessa Shaw
Leonard sikertelenül próbál öngyilkos lenni, s mikor hazamegy, arra nyit be a lakásba, hogy apja betársulna vagy eladná cégét. S a vevők között ott van a leendő főnök lánya Sandra, aki gyengéd érzelmeket táplál iránta. Leonard is egészen addig, míg meg nem jelenik a szomszéd Michelle. Leonardnak ezután választania kell a szíve és az esze között.
Jó az egész film, kicsit talán túl életszagú is. Ami a végét illeti meg, pláne az. Nagyon nem tudtam kibékülni Leonard döntéseivel, lépéseivel, és végig drukkoltam. Aztán megkaptam, amit akartam, de nem úgy, ahogy szerettem volna. Film a kapaszkodásról, a türelemről, a döntések súlyáról és az életbeli hullámokról. A megalkuvásról. Előbb magaddal gyere egyenesbe, aztán jöhet a többi.


A dán lány (The Danish Girl, 2015)
R: Tom Hooper
Sz: Eddie Redmayne, Alicia Vikander, Amber Heard
Einar és Gerda holland művész házaspár. A férfi sikeres, a nő csak elismert. Einar rádöbben, hogy ő valójában Lili, és rossz testbe született. Elköltöznek Párizsba, ahol fordul a kocka, Gerda sikeressé válik, míg Lili nemátalakító műtéten gondolkodik, hiszen ő egy férfitestbe született igazi nő.
Megterhelő film annak ellenére, hogy nagyon kis szimpla sztori. Redmayne-t imádtam ebben a filmben is, Vikander alakítását már kevésbé értem díjesélyesnek. Viszont, kicsit egyoldalú, egysíkú volt a mozdulatok többsége, mindig ugyanúgy, ugyanott. Jó helyen, csak már szemet szúróan. Néha csak bámultam, olykor könnyeztem. Ajánlatos megnézni legalább egyszer.


Nagyfater elszabadul (Dirty Grandpa, 2016)
R: Dan Mazer
Sz: Robert De Niro, Zac Efron, Zoey Deutch
Dick utazásra csábítja unokáját, Jasont egy héttel az esküvője előtt. A srác nem is sejti, hogy mire megy ki nagyapjának csúf kis játéka.
Nem szeretem Zac Efront. Sosem szerettem. Ebben a filmben sem, de ez más kérdés. Jó bohóckodás, jó poénok attól függetlenül, hogy minden hasonló jellegű, témájú filmben így vagy úgy elsütik őket. Pajzán, kicsit mocskos szájú és fantáziájú film, egy estére elmegy röhögésnek. Igazából ennek megint az a baja, hogy a trailer lelövi az összes poént. Bocsánat, hogy ezt mondom, de akinek bejönnek a b*szós-fingósviccek, annak tetszeni fog ez a film is.


A fekete ötven árnyalata (Fifty Shades of Black, 2016)
R: Michael Tiddes
Sz: Marlon Wayans, Kali Hawk, Fred Willard
Christian Black minden, ami Christian Grey nem, mégis találkozik az ő Anájával. A szürke ötven árnyalatának paródiája.
Miért, miért, miért? Minek néztem meg, amikor az eredeti már önmagában is röhej volt? Az, hogy a harmatgyenge sztorira ráteszünk még pár profán poént, még nem lesz jó komédia. Nem is lett, pedig a Horrorra akadva után azért vártam volna valami kis percentet. Elment másfél óra az életemből, nem érte meg. Bár, lehet, hogy én nem tudom megfelelően értékelni. Nem tetszett. Kár, hogy ilyen szempontból csak az erőltetés megy. Az sem jól.


Terminus (2015)
R: Marc Furmie
Sz: Jai Koutrae, Kendra Appleton, Todd Lasance
David egy majdnem halálos baleset következtében olyan felfedezésre tesz szert, melyről tudja, az egész emberiséget is fenyegetheti.
Szánom-bánom, nem emlékszem a filmre. Jobbára csak a kiterített, meztelen csigára emlékeztető űrlény boncolására. Ez baj, igaz? Nálam az a fokmérője egy filmnek, mennyire emlékszem rá…



Ti mit láttatok mostanában?

11 megjegyzés:

  1. Tegnap a Deadpoolt, aztán a Legendát a két Tom Hardyval :) A kezdő nekem tetszett, könnyed volt, szórakoztató. A nagyfater nem keltette fel az érdeklődésemet, nem éri meg a mozijegy árát szerintem, viszont a Két szerető érdekes lehet. A szürke nekem sehogyan sem tetszett, még a paródiára sem vagyok kíváncsi, annyira nem. Abból egyedül Szirmai Gergely ismertetője tetszett :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Legenda trailer-én jól szórakoztam, bár Hardy ált. nem sok arcát mutatna... Ezzel érdemes tenni egy próbát? :)
      (Aztán majd sor kerül a Visszatérőre is...)

      Törlés
    2. A Legendát is már nem tudom, mióta húzom-halasztom. A mozijegy árát tényleg nem érdemli meg a De Niro film, nem is adtam ki érte pénzt. :)

      Törlés
    3. Jó a Legenda, de sokat ne várj tőle, egyedül Tom brillírozik benne, nincs nagy sztorija.

      Törlés
    4. Nem várok tőle sokat, sőt, tulajdonképpen semmit. Szerintem ezért is tolom és tolom. De talán ma beleszorítom a napomba A visszatérővel együtt. :)

      Törlés
  2. A kezdő kikapcsnak jó volt, a Fanboys-t többször kaptam már el, jól szórakozom rajta. :)
    Érdekes, amit a Dán lányról írsz. Egyébként nálam ez nem is konkrétan Einar/Lili történeteként jött le, hanem egy házasság felbomlásaként, ill. a kapcsolat átalakulásaként. Eddie Redmayne-nel alapvetően nincs bajom (bár a Jupiter felemelekedéséért igazán betehetné az Arany Málnát az Oscar-ja mellé), de én Alicia Vikander-nek jobban elhittem a lelki megterhelést, mint Redmayne-nek. Egy percig nem hitette el velem a játéka, hogy nő (nem a kinézete miatt). Sok üveges tekintetet kaptam, idegesíten sok teliszájas vigyorgást, szük színészi palettán mozgott. Voltak jól elkapott jelenetei, de összességében nem éreztem hitelesnek. Vikander most masszív, de nem olyan erős és egyértelmű támogatással bír most, mint mondjuk a főszereplőknél Brie Larson, esélyesebbnek tartom, hogy Winslet kapja az Oscar-t, de a nominációt sztem megérdemelte, jobban, mint teszem azt Jennifer Jason Leigh.
    Ha már díjszezon, A szobát mindenképp ajánlom, és a Spotlight-ot is, egészen kíváló mindkettő, ill. a Nagy dobást is, ha nem kifejezetten popcornmozit keresel, de előtte lesd meg a Krízispontot mellé. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Fanboys most többször is volt a tévében, eleinte el-elkaptam, de vagy bealudtam, vagy az eleje hiányzott, így megnéztem máshogy, amikor volt rá időm. Jól szórakoztam rajta.
      Ahhoz képest, hogy Vikandert mennyire túlnyomták a trailerben, drámaibb alakításra számítottam. Nem volt rossz, csak nem tudom, mennyire lehet díjesélyes. Redmayne jó volt, jobb volt Hawkingnak, az tény. Volt pár sablon, amit folyton hozott, ez levont az élvezeti értékéből. A többivel amúgy egyet értek, amit írsz.
      A filmeket felírtam. :)

      Törlés
    2. Igen, én a Theory of everything után többet vártam... Mondjuk anno a Katedrális után semmit nem néztem ki belőle.
      A díjesélyességét nem tudom, mondjuk nem az ad értéket a filmnek, csak ugye jobban meg lehet még tolni anyagilag, jobban bennemarad a fejekben (ld. az Oscar-jelölés kapcsán újra játszák a Saul-t.) A tégla is pl. nevetséges, hogy lett Legjobb film, és Scorsese-hez is kárpotló Oscar-t vágtak... Én az utóbbi időben csak annak drukkolok, hogy Amy Adams is behúzza majd vmikor, ha már ennyit Leót húzott. :)
      Örülök, ha ajánlhattam, bár sejtem, h neked is több tíz tételes a listád. Köszi a bejegyzést. :)

      Törlés
    3. Igen. Van pár film a listán.
      Várom az Oscart, már inkább nem drukkolok. Megvan a magam véleménye arról, kik és miért kapnak díjat. Kíváncsian várom, kik lesznek idén a díjazottak.
      Megmondom neked, nekem a Katedrális könyvben tetszett, sorozatként annál kevésbé.Szinte semmi nem maradt meg bennem belőle.

      Törlés
  3. Még egyiket se láttam, de A dán lány nagyon-nagyon érdekel. Mostanában egyszerűen nem néztem filmeket, én vallom, hogy a sorozat az új film :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak sorozatok, melyek jobbak a filmeknél, és vannak filmek, amik jobban működnének sorozatként. Én a magam részéről nem tudok sorozatokat nézni. Mert vagy egyben bedarálom és nyöszögök a következő évadért, vagy darabokban látom őket.
      A dán lányt nézd meg mindenképpen!

      Törlés