2016. február 16., kedd

Deadpool





Kicsit elszöktem a fővárosból Ancsit boldogítani. Az öccse kitalálta, hogy menjünk este moziba. Naná, nem mondtam ellent az ötletnek. Délelőtt tízkor az ötkor kezdődő előadásra már nem volt jegy, és a kilenckor kezdődőre is csak a hatodik sorban tudtunk tobzódni. Ettől függetlenül viszont, ez volt az utóbbi idők mozizásának legjobb filmje. Sírva röhögtem ezen a mozin.

De nem csak én. A terem tömve volt, és mindenki rázkódott, dőlt, és fogta a fejét. Hozzáteszem, szeretem a nem normális vígjátékokat.

Annyira beteg, hogy az már jó.


Deadpool (2016)
amerikai akcióvígjáték, 106 perc
Rendező: Tim Miller
Forgatókönyv: Rhett Reese, Paul Wernick

Szereplők
Ryan Reynolds – Wade / Deadpool
Ed Skrein – Ajax
Morena Baccarin – Vanessa
Gina Carano – Angel Dust
Andre Tricoteux – Colossus
Brianna Hildebrand – Negasonic Teenage Warhead


Egy kevésbé legális kísérlet folyamán emberi sokkolással szuperhősöket próbálnak gyártani. Wade, akinél rákot diagnosztizálnak, hogy megvédje barátnőjét a testi-lelki szenvedéstől, belevág a projektbe. Sajátos stílusának köszönhetően a dolog balul sül el, mert bár Wade védett lesz a halállal szemben, külsejét elcsúfítják. Csak Ajax tud neki segíteni, s mivel ellenségek is, Wade piros hacukába bújva üldözni kezdi.


Gondolatok
Sokan előre féltek tőle, szarozták, mert mit lehet ebből kihozni. Hát, egy eléggé fájó és vicces film kerekedett ki az ötletekből, szerintem nem is rosszul. Már-már üdítőnek találok egy-egy ilyen alkotást a sok ugyanolyan mozi között. Mennek a szuperhősök, mindig győznek, karmokat növesztenek, maszkos figurák az éjszakában vállalják sajátos bosszúhadjáratokat. De hol vannak a Wade-féle Y-MENek, akik tulajdonképpen a körülmények áldozatai? Mondjuk, mint az érdekes humorú Deadpool, vagy pár éve a Ha/ver? Mondjuk, a kettőt nem említeném nagyon egy lapon. A Deadpool fényévekkel jobb.


Deadpool egy antihős, egy amolyan példátlan példakép. Vicces, pimasz, profán, vulgáris. Tisztában van azzal, hogy képregénykarakter, sokszor kiszól a nézőhöz. Ami érdekes lehet, hogy aki látta az X-Men Origins című filmet, az Deadpoolt kétféleképpen ismerheti. Azt nehéz lesz párosítani, nekem ez jobban tetszett – megjegyzés: nem vagyok oda a mutáns mozikért. Bocsi.

Meglepődtem, amikor megláttam Morena Baccarint. Még a Firefly-ban láttam, és a számomra rettentően rossz V című sorozatban. Örültem, hogy nem valami felkapott és tehetségtelen színésznőt választottak ki a szerepre. Ugyanígy voltam Ed Skrein-nel, akit a Trónok harcából „az első” Daario Naharisként lehet nektek ismerős. Jól hozta a negatív hőst, már amennyire a Marvel-sablon ilyen szempontból működik.


Viszont. Aki nem szereti a szuperhősök világát, bár a halom poén érthető, de talán nem mindegyik lesz igazán könnyesre mosolyogtató. Ugyanis, rengetegszer kikarikírozzák a többi filmet, Reynolds korábbi Zöld lámpás – szerintem annyira nem rossz – akcióját, és még egy halom filmet, színészt, embert, akik valamiért erre érdemesek.

Igazából, ha egy szuperhősös filmet láttál, láttad mindet. Ezt mégis azért tartom jónak, ahogy ezt eladja a fanoknak.


Örülök, hogy Reynolds harcolt ezért a szerepért. Szerintem megérte. Rég nem szórakoztam ennyire jól egy filmen. Van benne egy-két leállás, amikor mondjuk inkább az érzelmeken van a hangsúly, vagy a gyilkoláson, viszont kevés ahhoz képest, amennyi időt eltöltesz nevetéssel.
Lehet hasogatni a szőrszálakat, mert lehetne, de nem szeretném. Örülök, hogy nem herélték ki ezt az antihőst úgy, mint egy párat korábban.

Kivételesen azért van bajom a játékidővel, mert kevés volt. Még néztem volna.

Ja, és annak, aki látta: Wham!

8 megjegyzés:

  1. Két éve vártam ezt a filmet. :D Az volt az ajándékom hétvégén, hogy vip vetítésen néztük meg. :)
    Nekem is egy bajom volt vele, hogy rövid. :D
    Ryan-t én a Penge óta imádom, bár tény hogy volt pár mellélövése a filmes karrierje során. De az tény, hogy Ő Deeadpool, annyira ő a karakter, mint mondjuk RDJ Iron Man.
    Jól állnak neki ezek a kicsit morbid szerepek, nekem a Hangokban is nagyon tetszett, bár az kevésbé ismert filmje.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy lobbizott a szerepért és a filmért is, mert abszolút megérte elkészíteni, ahogy megéri megnézni is. Sokkal, de sokkal jobb, mint amilyen karaktert kihoztak ebből korábban.
      Rossz választásai mindenkinek vannak,de egy-egy jónál hajlamosak vagyunk megbocsátani ezt nekik. :)

      Törlés
  2. Nem vagyok oda ezért a színészért, de a sztori miatt meg fogom nézni :) Mostanában sok ilyen szuperhősös film van, nem baj :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A színészt, mint olyat zárd ki a film megnézése során, és add át magad a humorának. Megéri elmenni, megnézni. :)

      Törlés
    2. Ez tényleg akasztófahumor a javából :) Tegnap megnéztem. Meglepetten láttam, hogy a csajnak hosszú haja van, én A mentalistában és A férjem védelmében láttam csak rövid hajjal, beletelt egy időbe, míg felismertem, pedig jellegzetes arca van. Nagyon tetszett a film, szuper lehetett egy ilyen szerepet eljátszani, mert valljuk be, a jön-lát-győz néha unalmas, ez meg legalább vicces volt!

      Törlés
    3. Örülök nagyon, hogy tetszett! Komolyan!
      Az biztos, hogy felszabadultnak kell lenni hozzá, mert máshogy nem megy. :)

      Törlés
  3. Ne szivass, hogy láttad....én is akarom. Ha te azt mondod jó, akkor meg főleg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem láttam, csak kitettem, hogy növeljem az olvasottságot. :D:D:D
      Neeeeeem.
      Megnéztük és tegyétek ezt ti is. Szerintem, tetszeni fog nektek. Ha lesz rá alkalmatok, menjetek el mindenképpen. ;)

      Törlés