2016. február 29., hétfő

88. Oscar-gála



Tegnap meg ma két vidám dolog is ért. Tegnap az, hogy a szürkeötven elnyerte méltó büntetését, és Arany Málnát kapott, ma éjjel meg az, hogy hosszú idő óta először végignéztem az Oscar gálát. Úgy voltam vele, ha már nagyon drukkolok Leónak, akkor megtisztelem azzal, hogy végig is ülöm. Ééés, nyert, szóval a világom rendje ismét helyre került.


Ma félgőzzel fogok működni, az tuti. Két órát, ha aludtam. Még anno, amikor általános iskolás voltam, akkor néztem utoljára végig a gálát. Most viszont kapva kaptam az alkalmon.


Nyertesek listája:

Legjobb film: Spotlight - Egy nyomozás részletei
Legjobb rendező: Alejandro Gonzalez Inárritu (A visszatérő)
Legjobb férfi főszereplő: Leonardo DiCaprio (A visszatérő)

Legjobb női főszereplő: Brie Larson (A szoba)
Legjobb férfi mellékszereplő: Mark Rylance (Kémek hídja)
Legjobb női mellékszereplő: Alicia Vikander (A dán lány)
Legjobb eredeti forgatókönyv: Spotlight - Egy nyomozás részletei
Legjobb adaptált forgatókönyv: A nagy dobás
Legjobb idegen nyelvű film: Saul fia

Legjobb animációs film: Agymanók
Legjobb látványtervezés: Mad Max - A harag útja
Legjobb fényképezés: Emmanuel Lubezki  (A visszatérő)
Legjobb jelmez: Mad Max - A harag útja
Legjobb vágás: Mad Max - A harag útja
Legjobb smink: Mad Max - A harag útja
Legjobb zene: Ennio Morricone (Aljas Nyocas)
Legjobb betétdal: Sam Smith - "Writings on the Wall" - Spectre
Legjobb hangkeverés: Mad Max - A harag útja
Legjobb hangvágás: Mad Max - A harag útja
Legjobb vizuális effektek: Ex Machina
Legjobb dokumentumfilm: Amy - Az Amy Winehouse-sztori
Legjobb rövid dokumentumfilm: A Girl In The River
Legjobb rövid animációs film: The Bear Story
Legjobb rövidfilm: Stutterer

Ami nekem nagyon meglepő volt, az a Mad Max. Jó megosztó film volt, mert az egyik tábor kígyót-békát dobált rá, a másik imádta. Sosem gondoltam volna olyan króm dolgot, hogy hat Oscart fog begereblyézni magának. Meglepett, hogy ehhez képest nem ez lett a legjobb film – általános tapasztalat, hogy az nyeri el a szobrocskát, aki több díj várományosa -, ugyanakkor örültem, hogy ez a műfaj is díjazott lett. Picit úgy érzem, hogy elkezdtük ezzel kilépni a nagy igazságokat megfogalmazó, csak mély mondanivalóval operáló filmek köreiből.

A Saul fiának is rettentően örül a fejem, hogy újra ott vagyunk, megcsináltuk. Óriási lehetőség ez a készítőknek, mert nyilván kinyílnak számukra bizonyos kapuk.
Gratulálok a készítőknek!

S nem múlhat el Oscar a kedvenc ruháim nélkül… ha már a Golden Globe-ot idén kihagytam.
Amik tetszettek: Julianne Moore ruháját magamnak követelem. :)













S akiknél nem akadt jobb dolog a függönynél:


Egyet értetek a díjazottakkal?
Kinek a ruhája tetszett, és kié nem?

Képek forrása: http://oscar.go.com/red-carpet

5 megjegyzés:

  1. Hú, én sem aludtam többet... Ruhákat tekintve kb. ugyanezeket emelném ki, bár Winslet ruhája szerintem borzalmas volt. Brie Larson volt a kedvencem, ruhát és alakítást tekintve is. A Spotlight-on meglepődtem, de nem sajnálom tőle, bár én A szobának adtam volna, vagy A nagy dobásnak. Még a Brooklyn-nak is inkább, mint a Mad Max-nek, pedig alapvetően megmosolyogtam a jelölését. A Mad Max-szel bizisten, több próbát is tettem, többször 2 órát, bocsánat, de basztam el az időmből, de az istenért nem látom, mitől több ez, mint egy látványpékség általános sztorival, súlytalan főgonosszal, Tom Hardy fapofájával meg Charlize Theron szenvedő tekintetével. Még egy-két technikai díj hagyján, de hat? Ennél csak az viccesebb, hogy Sam Smith Oscar-díjas lett azzal a rémesen szar Bond-betétdallal.
    Az Agymanók helyett az Anomalisa-t ismertem volna el, de esélytelen volt... Kb. mint A szél támad a lerágott Jégvarázs ellen, miközben Miyazaki és Kaufmann is életük egyik legjobb művét rakták le az asztalra. A Saul fiának viszont nagyon örülök, és Ennio Morricone-nek is. :)

    VálaszTörlés
  2. Ill. Inarrítu... Vele bajban vagyok. Nem vitatom el tőle az Oscart, tehetséges rendező, de sem ezért, se a Birdman-ért nem ítéltem volna neki, hanem a Korcs szerelmekért. Az sem most volt...

    VálaszTörlés
  3. Winslet ruhája tetszik, de az is tény, hogy nem az ő alkatára szabták… találták ki a csillogós anyagot.
    Úúúú, tényleg a Korcs szerelmek. Tizenhat éves film! Basszus, el is felejtettem.
    Nálam a Spotlight még hiányzik, sőt, A szoba is. A Mad Max az engem elszórakoztatott úgy magában, de egyáltalán nem vártam volna díjesélyesnek, de még jelöltnek sem. Bár, én azt megszoktam, hogy általában nem azok kapják a díjakat, akik megérdemlik úgy igazán. Nem tudom, milyen szempontok alapján adják, de eddig is volt egy-két olyan film, aminél pislogtam, hogy miért az (némelyiknél meg pontosan lehet tudni, miért, csak nem p.c. róla beszélni).

    VálaszTörlés
  4. A Mad Maxen nem tudom túltenni magam, de hát biztos úgy van, ha ennyi díjat kapott. Egyszer megnéztem. Agymanók nem tetszett. Leonak örülök, végre!!
    Charlize Theron szerintem egy zsákban is tökéletesen gyönyörű lenne. Jennifer meg annyira idétlenül szokott vigyorogni, hogy ránézek és jókedvem lesz tőle. Julianne ruhája tényleg szép, bár én nem szeretem a feketét.
    Az utolsó, na azt a lila anyagpazarlást én nem értem, kétszer kell megnézni, mire felfogja az ember mit lát.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Technikai díjakat kapott, úgyhogy annyira nem vágott mellbe. Meglepett, ez tény. Az jobban megdöbbentett volna, ha más kategóriában is nyer. Az Agymanók aranyos, viszont a régi mesefilmekben volt valami plusz, ami a maiak többségéből hiányzik.

      Imádom a fekete ruhákat. Ha viszont nem választhatnék feketét, ebből a csomagból felülről a hatodikat választanám. :)
      Az utolsó olyan, mintha magára rántotta volna a karnist... vagy hálópizsi. Nem tudom.

      Törlés