2016. január 3., vasárnap

Új függőségem: színezek



Az utóbbi időben semmihez nem volt kedvem. Azt sem tudom, mikor rajzoltam utoljára. Karácsonyra két színezőt is kaptam, ráadásul, az egyik nagy, a másik kicsi. Megmondom őszintén, amikor bejött a felnőtt színezőkönyv-láz, akkor nem tudtam mit kezdeni vele. Hülyeségnek tartottam.

Aztán az a szó, hogy felnőtt színező, nekem mást jelentett agyban, mint másoknak. Ha azt hallod, hogy felnőtt, rákészülsz, hogy minimum a Káma Szútrát fogod firkálgatni. Ehhez képest tök aprólékos, szóval, tuti nem egy gyerek kezébe adnám.


Aztán muszáj volt leülnöm, megforgatni, -nézegetni, és végül nekiállni színezni. Barátnőm is kikunyerált a kicsiből, amiken képeslapokat tudsz gyártani, egy oldalt, hogy az legyen az övé.




Ezzel kezdtem. Majd nagy boci szemekkel nézett rám, hogy a nagyban szeretne színezni egyet. Rábólintottam.
Persze, rászoktam, ő meg függő lett.

Reggel tízkor ülünk a konyhában, és mint két gyerek, színezünk.

Vett magának is Vintage mintásat, amivel egy probléma van, vékonyabb a papír, mint a Titkos kerté, ezért átüt rajta a filc, de cserébe, mert ő színez nekem, én is színeztem az övébe:


A maga majd’ 100 oldalával szerintem elleszek vele egy darabig. Főleg, hogy szépen szeretném csinálni. Jó türelemjáték amellett, hogy kicsit visszavitt a gyerekkoromba. Nem utolsó nyugi-terápiának se, mert elvagy, gondolkodsz, van időd kikapcsolni.

Le lehet tölteni egy-két mintát a netről, azok is baromi jók. Azon gondolkodtam, amikor még nem volt könyvem, hogy egyet kinyomtatok, kiszínezek, és bekeretezem. De így jobb.




Részletgazdag, kacskaringós, és ha egyszer elkezded, nem tudsz leállni.
Rá kellene írni, hogy vigyázat, függőséget okoz, vagy kellene majd idővel egy terápiás csoportot kreálni rá: anonim színezőfüggők társasága.


Johanna Basford: Titkos kert (Secret Garden)
Manó Könyvek, 2015
96 oldal
kreatív hobbi


Calire Cater: Vintage minták (Vintage Patterns)
Magnólia, 2015
128 oldal
kreatív hobbi

18 megjegyzés:

  1. Nekem valami szép álmokat-os van, de egyszerűen nem jön át.Rákészülte, vettem színes ceruzát stb., de a kiválasztott kép negyedénél már idegbajt kaptam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rákerestem, szép képek vannak abban is.
      Nekem az a türelemjáték ebben a dologban, hogy színezem, színezem, színezem, és olyan, mintha nem haladnék. A bejegyzésben van egy elkezdett, az egy órás munka eredménye. :)
      Nem szeretek semmit félbehagyni, de megnyomorodnék, ha egyszerre akarnám megcsinálni.

      Törlés
  2. Na, én kiélem a körömfestésben-nyomdázásban a szöszölős hajlamaimat, de be szoktam szállni a gyerekek színezőjébe is. Legutóbb egy páva tollait színeztem ki, egyesével a karikákat, abban a kiskarikákat meg pöttyöket, hát eltartott egy darabig :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, nekem a körömfestéshez nincs idegem, a nyomdázáshoz meg tehetségem. :)
      Imádom a pávatollakat, biztos szép lett!

      Törlés
  3. Én ezt vettem meg a nagynénémnek karácsonyra: http://bookline.hu/product/home.action?_v=Katona_Julia_Griffek_kincse&id=281653&type=22#

    Olyan jók ezek a színezők, úgy vennék magamnak is egyet, de még nem rajzolták meg azt, ami nekem való :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Arra is rákerestem, őrületesen jó képek vannak abban is. :)
      Milyen való neked?

      Törlés
    2. Nem tudom :D de most karácsony környékén sokba belelapoztam, és gyönyörűek (főleg így szépen kiszínezve nálad), de valahogy egyik sem fogott meg igazán.

      Törlés
    3. Egyszer biztos lesz egy olyan, ami megtetszik majd, és megveszed magadnak! :)

      Törlés
  4. Eleinte engem sem izgatott. Viszont az egyik adventi újságba volt 2 képeslap ami szinező volt és úgy megtetszett. Tervbe van valamelyik könyv beszerzése mert engem is nagyon kikapcsolt : )

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ugye, nekem is a kicsi képeslapos. Abban is jó színezni. Aztán összevetettem a naggyal. Jó a kicsi lazításnak, meg annak, hogy hamarabb elkészül,mint a nagy. Remélem, minél előbb lesz neked is egy, és belépsz a színezők klubjába. :D

      Törlés
  5. Nekem egy japán mintás színező van meg, de szégyenletesen keveset veszem elő. Idén szeretnék ezzel is többet foglalkozni, mert tényleg nagyon megnyugtató. A kedvencem a tieid közül egyértelműen az a pitypangos jellegű kép, ahol kékes színűek a levelek (felülről a negyedik).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tőlem a japán mintás távol áll. A barátnőm arra hegyezte ki magát elsőnek, de valahogy neki sem tetszett annyira, azért lett végül a vintage mintás neki.
      Az nekem is tetszik, jól sikerült. :)

      Törlés
  6. Nekem is van Titkos kertem :) Én is nagyon élvezem!

    VálaszTörlés
  7. Ez amúgy nekem olyan fura dolog. Ajánlották,hogy csináljam én is,de olyan creepy :D Pont emiatt hogy felnőtt meg színező valahogy nem egymás mellé való szavak :D De egyébként érdekes időtöltés lehet,simán kipróbálnám -bár otthon debilnek néznének. =/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha egyszer jössz hozzám, akkor kipróbálod! Szeretném,ha egy oldalt bevállalnál a nagyban!!! :)

      Törlés
    2. :O Biztos vagy ebben? :O A végén csak elrontom a szép képeket =( azt meg nem akarnám :D De hát lehet nem is olyan rossz ötlet (:

      Törlés
    3. Az a te oldalad lesz, azt garázdálkodsz majd benne, amit csak akarsz. :)

      Törlés