2016. január 8., péntek

Martina Stoessel: Egyszerűen Tini



Nem őrültem meg, és nem olvasok gyerek könyveket. Ezt meg kellett vennem barátnőm párjának lányának, s ha már a kezemben volt, tudni szerettem volna, mit tartok a kezemben. A Libris eladó volt nagyon jó fej. Valahogy bármikor ott vásárolok, hozzá sodor az élet. Most egy cetlivel a kezemben bolyongtam még karácsony előtt a boltban. Észre sem vettem, hogy háromszor mentem el emellett a könyv mellett. Segített nekem az eladó, és utána kuncogva megjegyezte, hogy megérti, hogy nem találom. Kérdezem, miért? Erre ő, hogy mert nem a szokványos műfajból válogattam, mert ez nem fantasy,és még kevésbé sci-fi.

Itthon meg elolvastam. Úgyhogy, ez kivételesen irányított bejegyzés, mert inkább Violetta-fanoknak szól, meg olyan szülőknek, akik gyerekei Violetta-függők.


Fülszöveg
Itt mindent elolvashattok rólam, mindazt, amit le akartam írni nektek, mert tudom, hogy különleges kapcsolat köt össze minket. Megpróbálom megnyitni előttetek a szívem, és egy kicsit jobban megmutatni magamat. Sokan csak úgy fognak emlékezni rám, hogy én játszottam Violettát, és ez mindig büszkeséggel fog eltölteni, de én Martina vagyok, és nagyon szeretném, ha olyannak ismernétek meg, amilyen vagyok: egyszerűen csak Tini.


Eredetileg: Martina Stoessel – Simplemente Tini, Mi libro
Kiadó: KOLIBRI (2015)
Oldalszám:200
Műfaj: gyermek és ifjúsági

Kedvenc idézete(i)m:
1)
(…) soha sem szabad feladni vagy elfelejteni az álmainkat, hiszen csak meg kell találni a helyes utat, és azon kell kitartóan haladni.

2)
(…) azokat engedjük közel magunkhoz, akik igazán szeretnek minket. Csak ők legyenek a közelünkben, és ennyi. És a többiek… azok csak maradjanak ott, ahol vannak.

3)
Amikor az ember egy művészi alkotást hoz létre, akkor azt tudja, hogy hol kezdi el, de azt soha, hogy hol fejezi be.

Gondolatok
Hihetetlen, hogy még ebben is találtam magamnak gondolatmorzsát annak ellenére, hogy a celebes érdektelenségem az olvasás közben is erőt vett rajtam. Nagyon nem izgatott fel az olyan baromi érdekes tény, hogy gyakorlatilag kamaszkoráig szopta az ujját a leányzó.
Hozzáteszem, nem ismerem a Violetta című sorozatot, úgyhogy teljesen vakon tapogatóztam a könyv lapjain. A Disney Channel egyetlen műsorát nézem, ha oda kapcsolok, és megy, mégpedig az Austin & Ally címűt.

Legjobb szó erre a műre, hogy képes könyv, mert inkább album, sem mint könyv. Jó, van benne jó pár oldal teleírva, de mindhez minimum egy kép van csatolva. S a különböző életszakaszok alátámasztásaként van egy-egy megjegyzés Martina anyjától, apjától, tesójától. Nem szeretem az ismétléseket, főleg, ha gyakorlatilag ugyanazokkal a szavakkal van leírva.

S ha már ugyanazok a szavak. Kezdem érteni, a szókincs miért fejlődik vissza. Ebben a könyvben minden hiper és szuper. Hipernyugodt, hiperintelligens, szuperjó, szuperaktív, hiperaktív, szupervidám…stb.


Ha ezen túllendül az ember – nyilván a célközönség nem hördül fel ilyenen -, szórakoztató könyvet tartunk a kezünkben. Mert elrepül ez a pár oldal. Nem mellesleg, a mögöttes tartalom arra apellál, ami kiveszni látszik. A család fontosságára, a tanulásra ösztönzésre, a kitartásra és a lelkesedésre, plusz arra, hogyha elérünk valamit, sose felejtsük el, honnan jöttünk, mert nagyon könnyű visszakerülni oda.

A szerzőről
Martina Stoessel 1997-ben született Buenos Airesben, Argentínában. Színésznő, táncos, énekes és modell, akinek hírnevet a Disney Channel Violetta című sorozat főszerepe hozta meg. Kiskorától kezdve a művészetnek él.

Ajánlom
Violetta-fanoknak mindenképpen.

4 megjegyzés:

  1. Annyira irigy vagyok a mostani tinikre. Ha én rákereshettem volna rajongásom tárgyára a neten vagy pláne könyvet adtak volna ki a kedvenc színésznőmről, odalettem volna :)
    Ismerős kislány 10 éves, na ő nézi Violettát, én azt sem tudom, eszik-e vagy isszák, nekem Star Wars szereplők nagykönyvét kellett karácsonyra vennem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyébként igen. Mindig vártam, hogy megjelenjenek a kedvenceimről az újságok, benne velük, nem az, hogy dömping volt róluk a neten. Meg könyvek...
      Én sem ismerem magát a sorozatot, most már tudom, hogy van ilyen is. Nem fogom nézni, ezt is biztosra veszem.
      A SW könyvekbe én is belenéztem, de azért annyira függő nem vagyok, hogy kellene. Elég a plüss meg a mütyürök. :)

      Törlés
    2. Ne tudd meg, mi van nálunk. Amikor az itthoni legóról ismerem fel a filmben az űrhajót...

      Törlés
    3. :D:D:D
      De az jó, amikor rájössz, melyik mi. :)

      Törlés