2016. január 17., vasárnap

Filmturmix



Az idei év első turmixát hozom. Jobbára tavaly néztem még ezeket a filmeket, talán kettő van, ami idénre csúszott, viszont nem volt indokolt, hogy kitegyem előbb.

Őszintén szólva, meg akartam várni, hogy megnézzem A visszatérő című filmet, de valahogy már attól elálmosodtam, hogy megláttam, 2 és fél óra. Talán, majd ma este. Talán.


Libabőr (Goosebumps, 2015)
R: Rob Letterman
Sz: Jack Black, Dylan Minnette, Odeya Rush
Az ifjúsági horroríró, R. L. Stine szomszédságába költöző fiú érdeklődni kezd az író lánya iránt. Miközben ismerkedne, furcsa dolgok történnek, és a szerző könyveinek rémeit életre keltik.
Teljesen a Jumanji jutott róla az eszembe. Ettől függetlenül jól szórakoztam rajta, habár Jack Blacket kis adagban szeretem csupán. Itt-ott picit összecsapottnak éreztem, sűrűnek. Nem kimondottan vinném el rá az unokatesóimat, vagy egyéb gyereket, mert bár vígjáték főleg, azért van benne egy-két para jelenet. Egyszer mindenképpen megéri megnézni.


Dübörög a szív (Ricki and the Flash, 2015)
R: Jonathan Demme
Sz: Meryl Streep, Kevin Kline, Mamie Gummer
Ricki feladja az életét, a családját, az anyaságát azért, hogy hajtsa az álmait. Történetesen, hogy rock’n’roll énekesnő legyen, hírnévre tegyen szert. Most azonban válik a lánya, így kénytelen hazamenni, és anyaként, feleségként viselkedni.
Nem tudom, mit mondjak. Csalódtam Meryl Streep-ben azért, mert elvállalta ezt a szerepet. Szerintem ez egy kritikán aluli film lett, bevallom, végig sem néztem. Borzalmas dramaturgia, borzalmas játék, a szinkronhangokról ne is beszéljünk inkább. Ez úgy katasztrófa, ahogy van. Erőltetett az egész, és tényleg… lehet, hogy bennem van a hiba, és alapvetően más ezen szórakozik, de szerintem nem állt jól ez az „alkotás” Merylnek.


Kémek hídja (Bridge of Spies, 2015)
R: Steven Spielberg
Sz: Tom Hanks, Mark Rylance, Amy Ryan
A hidegháború alatt Donovan, az amerikai ügyvéd kapja a feladatot, hogy egy szovjet kémet védjen a bíróságon. S mivel jól szerepel rábízzák, hogy a szovjetek által elfogott pilótát visszacserélje hazájának.
A karácsonyi semmittevésben picit megülte a gyomromat, ám tetszett. Jó film. Teljsen leköti az embert, észre sem vettem, hogy milyen hosszúságú. Nem ez lesz életem kedvenc drámája, de benne van a listámban. Megtörtént eseményeken alapuló film, lassú felvezetéssel, érthető, egyszerű, elgondolkodtató.


A másnaposok viadala (The Hungover Games, 2014)
R. Josh Stolberg
Sz: Ross Nathan, Ben Begley, Herbert Russel
Miután Bradley, Ed és Zach megünneplik Doug barátjuk közelgő esküvőjét az utolsó éjszakán, mikor még a srác szingli, kicsit sikerül felönteni a garatra. A gond csak az, hogy Doug eltűnik, és ők egy vonaton ébrednek, ami egy viadalra száguld velük.
Nem tudom, hogy a szarnak vannak-e fokozatai, de ez bitang rossz film, kerüljétek el. Fél órát bírtam megnézni belőle, mert erőltetett és kicsit sem humoros. Az utóbbi időben nagyon sok paródiát nyomtak piacra, és szánom-bánom, de a Horrora akadvát nem tudják utolérni. Rossz. Nem, nem, nem. Nem beszélek róla többet.


400 nap (400 Days, 2015)
R: Matt Osterman
Sz: Brandon Routh, Dane Cook, Caity Lotz
Négy ember arra vállalkozik, hogy 400 napra elzárják magukat, hogy szimuláljanak egy űrbéli utazást. Mindenkinek megvan a saját feladata, ám a bezártság, és a váratlan feladatok érdekes dolgokat szülnek, mígnem rájönnek, nem minden megy úgy, ahogy remélték.
Sci-finek van írva, de nem az. Legalábbis, nekem ez a második olyan „sci-fi”, ami inkább thriller, mint az, mert tulajdonképpen semmi olyan nincs benne. Lassan indul, lassú is marad, bár az utolsó fél órában már azért nézed, hogy mi lesz a négy emberrel, hogy tűnnek el, miért tűnnek el, visszatérnek-e, vagy mi lesz a főhőseinkkel. Idővel persze kattogsz, hogy akkor most mi van, van benne egy kis para, de egy hagyományos, délutáni szórakozásnak elmegy.


Félvilág (2015)
R: Szász Attila
Sz: Kovács Patrícia, Gryllus Dorka, Döbrösi Laura
Mágnás Elza, a kurtizán életének utolsó négy napját követhetjük végig. Háztartását, szerelmeit, vágyait, melyeket élénk érdeklődéssel kísér figyelemmel a komornája, Rózsi, és az új felkaroltja, Kató. Ám egy reggel Elzát egy ládába fulladva halásszák ki a Dunából.
Minden jelentében kidolgozott filmmel állunk szemben. Hangulatos film, gondolkodóba is ejtett, főleg azért, mert én úgy tudtam, hogy nem derült ki pontosan, ki tette el láb alól Elzát. A színészek jól játszottak, a helyszínek, kosztümök mind-mind a helyükön voltak. Ami kicsit megmosolyogtatott, azaz, hogy a harmadik kerületben többször is végig futottunk, ha jól láttam. Igazából valamiért a Veszedelmes viszonyok jutott eszembe a filmről.


Deathgasm (2015)
R: Jason Lei Howden
Sz: Milo Cawthorne, James Blake, Kimberley Crossman
Brodie a bácsikájának házába költözik. Ízlését senki sem nézi jó szemmel. Összetalálkozik pár lúzernek tartott sráccal, és bandát alapítanak. Egyik kedvencük lemezében egy érdekes kottára bukkannak, mely rászabadítja az emberekre a démoni világvégét.
Szétröhögtem magam rajta. Nagyon beteg, de tetszett, és baromi jó zenék vannak benne, ami az én fülemnek kedves volt. Ahhoz képest, hogy Új-Zélandon forgatták, nem érezhető rajta, minőségi horror-vígjáték. A negatív főhős megdobogtatta kicsit a szívemet, és egy mondatot beemelek a szótáramba: „Biológiai paradoxon, agy nélkül létezik.” Azért tetszett, mert nem feldolgozott, volt benne némi kreatív ötlet, a színészek jók voltak a szerepeikre. Ötletes kis mozi.


Ti mit láttatok mostanában?

6 megjegyzés:

  1. Az utolsó iránt felkeltetted az érdeklődésemet :)
    Mit is láttam? Sicario--hajjaj, egyszer nézhető, Az UNCLE embere--ez tetszett, anyámmal is meg fogom nézni, aztán volt egy réémes film, a Maggie, azt nem bírtam nézni, le kellett kapcsolnom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Maggie-t végignéztük tavaly valamikor. Annyira nem volt rossz, mondjuk jó se volt. Nálam erős közepes. A Sicario kapcsán egyet értek veled. Az UNCLE embere még hátra van.

      Törlés
  2. Meryl miatt én is csalódott vagyok. Ugyan nem láttam a filmet, de épp elég elolvasnom a sztorit és megnéznem a trailert ahhoz, hogy megbotránkozzam. Kár :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tehetsz vele egy próbát, de nekem nagy csalódás volt. Egyszerűen nem értem. Olvastam jó kritikát róla, és hogy jó pár embernek tetszett. De igen. Kár.

      Törlés
  3. Nem, de a Hungover games-ről cím és szereplők alapján is megmondtam volna, hogy kaki lesz...XD
    Nem vagyok előítéletes, de elég sok filmhez volt szerencsém, és vannak azok, amiknél egy hetedik érzékem beindul, és a hangok azt mondják "szar lesz, ne nézd meg"...és a hangok sose tévednek...x'D
    (Vagyis tényleg...xD)

    Amúgy Meryl-t én láttam borzasztó filmben már, de nem emlékszem a címére se (valami kaland vagy akciófilm volt, nem tudom, egy fél órát bírtam belőle, vagy kevesebbet)...mondjuk nekem a Jól áll neki a halál se tetszett, de az szerintem nem volt tragikus annyira egyáltalán - csak az én ízlésemnek nem volt megfelelő...:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vannak gagyi horrorparódiák, amiket valahogy nem tudnak úgy megcsinálni, mint annak idején a Horrorra akadvát. Egy-kettő még csak-csak szórakoztató, de ezt nem tudom hova tenni.

      Általában hamar döntök egy filmről, viszont van bennem egy egészséges kíváncsiság, így becsúsznak a rosszak is. Tudod, mert mindig ott van egy hátha. Utólag persze, tudom, hogy a megérzés megint működött.

      A Jól áll neki a halál az még szórakoztat. De ez nem haladt nagyon. Nekem állt a film, és bár peregtek a percek olyan volt, mintha nem mentünk volna egy tapodtat sem előre.

      Törlés