2016. január 20., szerda

10 day challenge - 8.



3 film. Én mondtam, hogy ez egyre nehezebb lesz. Aki régóta olvas, az tudja, hogy az egyik szerelmem a filmek. Imádom őket, jobban, mint a sorozatokat. S mivel sokat nézek, sok kedvencem van. Találkozhattok a legtöbbel a turmixok idején, de volt valahol (itt) egy filmajánló, mert valaki kis botor egyszer azt kérte, hogy soroljak filmeket, melyeket érdemes megnézni.


Igazából, most csak ráböktem három filmre, és létrejött a bejegyzés. A szokásos kedvenc hármast már úgy is párszor elsütöttem.


3
Az arcnélküli ember
The Man Without a Face (1993)
R: Mel Gibson
Sz: Mel Gibson, Nick Stahl, Gaby Hoffmann
Justin McLeod valamikor volt tanár remeteként él egy kisvárosban, ahol egy véletlen folytán találkozik Chuck-val, aki tanulási nehézségekkel küzd. Mind a ketten elidegenedettnek érzik magukat a világtól, s ez az érzés az, ami összekovácsolja őket.
Számomra rengeteg mondanivalója van a filmnek, és csak ajánlani tudom esős délutánokra, vagy magányos estékre.



2
Egy becsületbeli ügy
A Few Good Men (1992)
R: Rob Reiner
Sz: Tom Cruise, Demi Moore, Jack Nicholson
Két közlegény megöli harmadik társát, s eleinte minden jel arra utal, minden szabályosan zajlott, és a haláleset pusztán a véletlen műve. Amint a jogászok mélyebbre ásnak, kiderül, hogy a valóság nem annyira tiszt és egyszerű, mint ahogy gondolták.
Talán Nicholson miatt, talán a mögöttes tartalom miatt, de mindig is nagy kedvencem volt ez a film. Mindig a kanapéhoz szögez, amikor megy.



3
Ezüstkerék
Quicksilver (1986)
R: Thomas Michael Donnelly
Sz: Kevin Bacon, Jami Gertz, Paul Rodriguez
Jack Casey gyakorlatilag mindent elveszít a tőzsdén, majd biciklis futárnak áll. Csomagokat, leveleket szállít. Egy napon új kolléga érkezik, aki megkavarja körülötte az állóvizet. A lány azonban kétes ügyletekbe keveredik, és Jack mindennel azon van, hogy kihúzza őt – és ezzel magát is – a bajból.
Tudom, a leírás alapján nem egy nagy akció vagy dráma, viszont elmegy a film egy estére. Nem is tudom, hányszor láttam. Mindig találok benne egy-egy új morzsát.



Ti melyik három filmet írtátok volna?

4 megjegyzés:

  1. Végignéztem a listát. Onnan is vannak kedvenceim. Hm, hát az elborult filmeket szeretem, mint a Blue Valentine, aztán van az a trilógia, Mielőtt felkel a nap, Mielőtt lemegy a nap, Mielőtt éjfélt üt az óra, az érdekes, valamint nagyon szeretem Emily Blunt és Ryan Gosling filmjeit. (Meg persze Tom Cruise-t :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A baráti körömben nagyon senki nem rajong Emily Bluntért rajtam kívül, úgyhogy örülök, hogy írtad. Mr. Gosling filmjeiből A hitetlen a kedvencem, igaz, dráma, de abban ismertem meg, és abban fogott meg magának igazán.
      Jó filmeket írtál! :)

      Törlés
    2. Ne már, pedig aztán Emily Bluntnak van mindenféle filmje, szóval ritka, hogy legalább egy ne tetszene tőle. A hitetlent láttam, jó régi film, a többit is szeretem, Stay!, Fél Nelson, Törés, Plasztik szerelem, Drive stb., szerintem szinte mindet láttam :) A zenei albumuk is jó, a Dead mans bones.

      Törlés
    3. A lányok többsége névről nagyon nem ismer senkit. Lehet, hogyha rámutatnék, hogy ő az, akkor tudnák, kicsoda. A többivel csak egyet tudok érteni!

      Törlés