2015. december 21., hétfő

Ünnepváró TAG



Negiluy blogján találtam ezt a kérdéssort. Elkezdtem kitölteni, aztán kitöröltem, mert nem akartam Grincs lenni. Aztán valahogy most mégis ott tartok, hogy kitöltöm, hátha kedvet kap valaki hozzá, vagy csak a +1 kérdés miatt mosolyt tudok valaki arcára csenni.


1. Általában mikor kap el az ünnepi hangulat?
Eléggé földhöz ragadt ember vagyok ebből a szempontból, mert én rosszul vagyok attól, amikor már szeptemberben kint vannak a díszek, mikulások, és mindenki ég, hogy hú, mindjárt itt a karácsony. Engem ez betesz a stressz kalapba, és nem szeretem. Általában akkor kap el a hangulat, amikor egy vagy két nappal az ünnep előtt sütni kezdek. Valahogy a sütiknek van egy olyan illata, amitől még az én fagyos szívem is azt mondja, hé, te ott, mégis csak emberből vagy!

2. Mit szeretsz legjobban a karácsonyi időszakban?
A fényeket. Annyira szép, amikor arany fénnyel életre keltenek egy házat, vagy a pláza oldalán olyan, mintha apró hullócsillagok mozognának, netán hópelyhek esnének. Számomra a fény az, ami meghatározó. A másik a karácsonyi vásár. Szeretek ott mászkálni vagy egy kürtös kaláccsal, vagy egy pohár forralt borral, sőt, igazi kincseket lehet ilyenkor lelni. Azoknak is jók ezek, akik nem kifejezetten romantikusak.


3. Melyik a kedvenc ünnepi illatod?
A frissen sült sütemény. Persze, ez ünneptől független, de nekem a mézeskalácsnak, a kókuszos-mézes sütiknek van olyan illata, amihez tudom kötni a karácsonyt. Van fahéjas-almás teám és gyertyám is, de ez olyan, mint a szegfűszeges narancs. Az általános, az mindig van, a sütikkel lehet variálni.

4. Melyik szín vagy színek jelképezik számodra a karácsonyt?
A piros mindenképpen, mert a legtöbb díszünk piros színű. Girlandok, angyalkák, csillagok, gömbök, majdnem minden piros. Emellé színpárnak aranyat mondanak a legtöbben, nálunk ez a minden más volt. A piros dominált, amúgy meg ahogy esett, úgy puffant a díszítés, sosem arra törekedtünk, hogy a fa szofisztikált legyen, hanem ízléses, és a miénk. Most apuéknál is piros a fő szín.
Gondolom, ezért kötöm hozzá a karácsonyt.

5. Mikor sütöd meg a mézeskalácsot?
Nem sütök mézeskalácsot. Életemben egyszer készítettem, de valahogy sosem ez jön elő ilyenkor, hanem a gyümölcskenyér. Apuéknál a bejgli, flódni, Mr. A-éknál a méteres kalács, zserbó. A mézeskalács valahogy elkerül bennünket.


6. Mikor kezded el megvenni az ajándékokat?
Decemberben, de akkor folyamatosan, sosem egyszerre. Még, ha tudom is, mit szeretnék, összeírom, és egy halom helyet végigjárok, mire megtalálom a tökéleteseket. Addig meg figyelek.

7. Mindent szépen becsomagolsz?
A szép, az irodalmi túlzás, de a tehetség hiányát lelkesedéssel pótolom, és remélem, mindenki örül annak a gyakorlatilag celluxcsomónak, amit adni szoktam.
(dolgozz meg a kibontással, ha már én a vásárlással. :D:D:D)

8. Van adventi kalendáriumod?
Ne kérdezzétek, miért, de én a virgácsért vagyok oda meg vissza, mégsem kapok évek óta. Úgy látszik, nagyon jó vagyok. Eddig minden évben volt naptáram, most idén kimaradt. Tudjátok mit? Úgy, hogy nem kaptam, olyan, mintha fel kellett volna nőnöm. Felnőtt lettem, és tök szar érzés. Amúgy imádok reggelente csokit bontogatni, megnézni, megforgatni, aztán jól megenni. Főleg, hogy mindig december hatodikán kaptam, és olyankor ugye, hat csokit lehet megenni.

9. Van olyan dolog, tárgy, motívum, amiről mindig a karácsony jut eszedbe?
Angyalkák, harangok, hullócsillag, a fenyőfa alakja, a rénszarvas, a hóember, meeeeg a zúzmara megjelenítése is ilyen. Sőt, valahol a mézeskalács ember is, mert a Shrek után rögtön a karácsony ugrik be róla.

10. Van olyan film, amit mindig megnézel decemberben, hogy azzal hangolódj az ünnepekre?
Az Igazából szerelem című film megunhatatlan számomra, ahogy a Holiday is.
A többit akkor nézem, hogyha van a tévében, és éppen bámulom is a képernyőt. Amúgy változó.



+1 A legkedvesebb karácsonyi emléked – Ha van kedved elmesélni…

Egy, ami nekem kedves, azt csak mesélték nekem is, mert akkor még csak úton voltam. Apu meztelenül beült a fa alá, és a pimpilijére kötött egy masnit, jelszó, ő lesz anyunak a karácsonyi ajándék.

Amikor kicsi voltam, a nagymamám imádott kotnyeleskedni az ajándékok körül, jelesül, kibontotta, majd visszacsomagolta őket (ha nem találta meg még nyers állapotukban az ünnep előtt). Egyik éjjel is kiment a fához portyázni, ami mögé apu elbújt, és amikor nagymamám nyúlt az ajándékért, fakanállal ráhúzott a kezére. Repkedtek utána a puszik, nagymamám szájából a lapátkasza. :D

Mr. A-hoz köthető, hogy egyszer a fa alatt nem volt ajándék, keresnem kellett. Az ablaknál találtam meg, miközben a kedvenc plüss kacsám „menekült” a csokikkal és az ajándékkal kifelé oldalgott. (Mr. A beállított jelenete, ahogy a tavalyi is. Ott nem volt kedve csomagolni, és a plüss szedte szét az ajándékokat, hogy csokit faljon, és könyvet olvasson. Így nézett ki:


Igazság szerint, minden karácsonyban van valami kedves emlék. Például, apukámék minden évben díszített fával várnak, de egy díszt és egy szaloncukrot levesznek róla, mert tudják, hogy szeretek díszíteni, így amikor megérkezem, akkor feltehetem ezt a kettőt. Mert így kerek az egész… illetve, fa alakú.

Vagy, szeretem nézni, amikor apukám vagy Mr. A paníroznak valamit. Első nekifutásra a fülükön is panír van, nem úgy, mint a kezükben tartott húson vagy halon, mert azok még gyakorlatilag csupaszak.

Kedves emlék egy halom beszólás, helyzetkomikum, vagy amikor az egyik családtagom, aki igen nagyétkű, a karácsonyi asztalnál csak eszik, és eszik, és ez tart három órán keresztül, s amikor már rosszul van, még egy kis zserbó lecsúszik.

Ennyi lettem volna mára. Akinek van kedve, az töltse ki, talán sikerül egy kis hangulatot csempészni a mindennapjaitokba.

Pusszantás,
D.

8 megjegyzés:

  1. Apád vicces fazon!! :)
    A kivilágított várost én is szeretem, a tömeget rühellem, gyorsan letudtam ma is a vásárlást és itthon mindjárt nekiállok a mézeskalácsnak, nekem eddig terjed a sütőtudományom, hogy évente egyszer mézeskalácsot sütök.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oh, és ez csak a torta egyik kicsi dísze, mert van még ilyesmi a tarsolyában. :)
      A tömeget már én se bírom. Folyamatosan hömpölyögnek, és nekimennek mindenkinek, aki él és mozog.
      Egyetlen egyszer készítettem mézeskalácsot. Szenvedtem a házzal fél napon keresztül, erre, mikor kész lett, és este pihent, hazajött az akkori párom apja részegen, és letépte a ház egyik oldalának felét. :S Valahogy azóta meg se próbálkoztam vele.

      Törlés
  2. Apukádnak küldök egy pacsit! XD Neked meg egy másikat a celluxcsomóért! :D Szívből átérzem eme problémát - én imádok csomagolni, de sosem megy igazán szépen, ezért atombiztosra rögzítem, küzdjenek csak meg vele a szeretteim :P Ja, és ezek a plüssökkel beállított helyzetek irtó aranyosak, nagyon tetszenek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma este bíbelődtem az ajándékok csomagolásával. Kettőt nem tudtam bebugyolálni, pedig már ott tartottam, hogy veszek átlátszó szigszalagot, és azzal tekerem körbe, mert a világ összes celluxa nem lenne elég. XD
      kreatív megoldások ezek lustább embereknek. :D

      Törlés
  3. Imádom a karácsonyi emlékeket :D Nekem annyira hiányzik a hó a mostani karácsonyokhoz, hogy már titokban arról álmodozok, hogy milyen jó lenne a családdal meglépni az Alpokba valahova.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A hó nekem is hiányzik, mert valahogy az menne a karácsonyhoz, ahogy a filmeken is látni lehet, hogy a család bent együtt van, míg kint kövér pelyhekben esik a hó. ÚÚúúú, az Alpokban milyen szép lenne karácsonyozni!

      Törlés
  4. Örülök, hogy kitöltötted a TAG-et, a celluxcsomón nagyot nevettem. Nagyon boldog karácsonyt kívánok Neked, Nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Neked és családodnak is boldog karácsonyt kívánok!
      Köszönöm a TAG-et, és örülök, hogy megnevettettelek. :)

      Törlés