2015. december 20., vasárnap

Star Wars 7



Tudom, hogy valakinek a könyökén jön már ki a Star Wars őrület. Ahogy ismerem magam, én még jó hosszú ideig rá leszek kattanva. Az első hármast is imádtam, meg nem tudom mondani, mennyiszer láttam őket. Aztán a második első hármas nem nyerte el a tetszésemet. Ezzel a filmmel vegyes érzelmeim voltak, már csak azért is, mert a Disney-nek nem minden sül el úgy, ahogy gondolják.
Féltem, hogy Chewbaccából Plútó lesz.

Elméletileg családdal néztük volna meg, de onnan besztornózott mindenki, így egyedül kerekedtem fel, és az utolsó utáni pillanatban még kaptam jegyet. Úgyhogy, nem hiába vettem fel az új SW-s pólómat, meg a Halálcsillagos medálomat.

Ahogy megláttam a kék feliratot (Egyszer, réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban…), már libabőrössé váltam.


Star Wars: The Force Awakens (2015)
amerikai sci-fi, 135 perc
Rendező: J. J. Abrams
Forgatókönyv: Lawrence Kasdan, J. J. Abrams, Michael Arndt

Szereplők:
John Boyega – Finn
Daisy Ridley – Rey
Adam Driver – Kylo Ren
Harrison Ford – Han Solo
Carrie Fisher – Leia Organa
Oscar Isaac – Poe Dameron
Mark Hamill – Luke Skywalker
Lupita Nyong’o – Maz Kanata


A második Halálcsillag elpusztítása után harminc évvel újfajta gonosz üti fel a fejét, Első Rend néven. Egy sokkal nagyobb, halálosabb fegyvert gyártottak, mint azt valaha el tudták volna képzelni. Az Ellenállás természetesen ezen dolog titkainak kifürkészésén fáradozik, miközben Luke Skywalkert is keresniük kell, aki teljesen eltűnt. Leia legjobb pilótáját küldi a Jakku bolygóra, hátha az új információk elvezetnek a testvéréhez.


Gondolatok
Nehéz spoiler nélkül írni ám. Még a történetet is. A lényeg, hogy a félelmeim alaptalanoknak bizonyultak. Számomra ez a rész a régi (4,5,6) részeket idézte vissza képi világában, humorában, és szerintem remekül sikerült úgy visszahozni a régi, megszokott karaktereket, hogy nem nevetséges. Tulajdonképpen mindenki maradt a maga helyén, jól megszokott szerepében, viszont a fiatalok viszik inkább a harcot, az „öregek” a humort. Jól van ez így, higgyétek el.

A humor több benne, mint volt, ami nem blőd, nem viszi el a filmet. Sőt, az egészről az ugrott be, hogy ez egy új rajongó generációnak szól úgy, hogy befogadják azok is, akik a korábbi részeken nőttek fel.


Finn. Néha szeretném, hogy a fekete fiú a filmeken ne a humorfelelős legyen, mert azért benne is több volt az esetlenség. Naiv, az igazság elkötelezett harcosa. Ő amolyan bajnok típus, a maga ügyetlenségével még szerethető figura is… és igen, dezertált rohamosztagos, mert itt már azok nem klónok.


Rey tökös, és bájosan gyerekes. Félig van Han Solo és Luke között mentalitásban, de abszolút amazon. Na, ha ifjúsági-függők új hősnő után néznének, ő tökéletes választás lenne. Hogy ő kinek a porontya, jó nagy katyvasz születik a film végére a fejekben, amiről mind a Solóhoz való kapcsolata, mind Maz kartyogása tehet, de ezt jól teszik.


Starkiller bázis. Halálcsillag vol. 2., viszont kicsit azt a benyomást kelti, mint a Jurassic World-ben a hibrid, hogy már nem tudnak mivel nagyot ütni, és valami nagy kell a közönségnek. Amúgy abszolút hihető, és szépen megtervezett kis valami. Talán, ez adja a legtöbb hasonlóságot az eredeti hármashoz.


Snoke. Genyó, és irányítja a személyes Darth Vaderét, ugyanúgy, ahogy a Sith-ek. Ren apakomplexusos, meg nem értett fiú, aki vívódik, mert még valahol mindig van benne jó, ám így járnak azok, akik rossz alapokra helyezik új gondolkodásukat.

Ami még sok-sok pontot ér, hogy nincs nyálazás, nincs romantika. Legalábbis, ahogy a nagyközönség szereti, olyan formában nincs.


Szerintem méltó folytatása a trilógiának. Kalandos, akcióban bővelkedő, humoros. Elképesztő a látványvilága, ami szintén a régi filmekre alapoz, nem pedig arra, hogy tűéles képe legyen folyamatosan, és nem ragaszkodtak minden esetben a digitális trükkökhöz sem.
Igazság szerint, hogy ez remix, vagy folytatás, nekem teljesen mindegy, mert az előzmény hármashoz képest ez klasszisokkal jobb volt, és visszahozta a SW-filmek becsületét.
A szereplők jó választásnak bizonyultak a rohamosztagostól kezdve a roncsvadász lányon át, a legjobb pilótáig.
Szerettem, hogy nem a szokásos bolygókon vagyunk, hogy a konkrét humorfelelős kisrobot se nem mása R2D2-nak, se nem idegesítő. Sőt, az is jó volt, hogy voltak új lények, és folyton mozgott a történet. Szinte minden kockában történt valami érdekfeszítő.

Mondanám, hogy ajánlom mindenkinek megnézésre, de úgy gondolom, ezt nem kell ajánlani. Nézzétek, és élvezzétek!!!


P.S. Most már nem csak egy ewokot szeretnék. A kedvenc robotjaim közé BB-8 is beírta magát, egyszerűen imádnivaló!!! Szóval, kellene egy…

Képek forrása: IMDb, Walt Disney, AFP, Lucas Film

12 megjegyzés:

  1. Már alig várom, hogy lehessen rá jegyeket foglalni a mozikban :P Én ugyan inkább Star Trek-es vagyok, de azért erről én sem szeretnék lemaradni, kell hozzá a moziélmény. És ha tőled ilyen jó kritikát kapott (mert úgy ismertelek meg a blogod alapján, hogy a kevésbé pozitívat is bátran leírod), akkor tuti nem alaptalanul dicsérik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel a filmmel elfogult vagyok, és féltem, hogy nem lesz jó. Sokan mondják, hogy nem jó, nem tetszett, mert mindenki a régi hármast várja vissza. Az a generáció, akik azon nőttek fel, nekik lehet, hogy nem fog maradéktalanul tetszeni, de ha azt nézzük, hogy új a célcsoport, akkor megállja a helyét.
      Attól jobban félek, hogy olvastam valami olyat, hogy a Disney meg szeretné lovagolni ezt a sikerhullámot, és ameddig kitart, minden évben lesz SW film... :/

      Törlés
  2. Hát, én meg az vagyok, aki egy részt sem látott, és nem is érdekelte. Sajnos viszont az van, hogy Oscar Isaac-et akkor is meglesném, ha a Tereskova összest énekelné szopránban... :) Plusz az ember rajongó, szóval Kareszra a többi mellé megkapja a lelkesedésem is a mozijegy mellé, remélhetőleg azért én is élvezni fogom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Álomháborúban figyeltem fel rá, és az Ex Machina című filmben "szerettem" meg őt. Olyan karakter, aki benne lesz a következő részben, szóval, ha más nem, miatta fogod megismerni ezt az univerzumot. :) Remélem, hogy tetszeni fog nektek! :)

      Törlés
    2. A Sucker Punch az gyomros volt, végig sem néztem. Nálam nemrég a Z Inside Llewyn Davis-szel es a Most violent year-rel kezdődött a OI-kedvelés. De jókat olvastam, hallottam a filmről, szóval szzem nem lesz gond. :) Érdemes lenne egyébként pótolni a IV.-V.-VI. rész, vagy önmagában is el lehet lenni vele?

      Törlés
    3. Önmagában is nézhető, érthető, viszont idővel szerintem nézd meg a régi trilógiát. Szerintem megéri megismerkedni vele.

      Törlés
  3. Mi szombat délelőttig bírtuk, annyira vártam már és egy cikket se voltam hajlandó elolvasni és egy előzetest se láttam -ezért teljesen büszke is vagyok magamra. Nekem nem voltak a Disney miatt ellenérzéseim, sőőőőt, van pénz lóvéra náluk (=legmenőbb technológiára). Az én kedvenceim is a V-VI. részek, ez szerintem méltó folytatás volt. Jobban belegondolva ezekben a részekben is volt humor, Kylo is egy jobban összerakott karakter a maga kapunyitásos vívódó énjlvel, szerintünk még helyes is :D Már nem merek írni a spoilerezés miatt (de annyit azért még igen, hogy a kibontakozó teóriák nagy részével egyet értek és alig bírtam ki, hogy ne bömböljek...bár amikor a felirat bevillant, nekem már kicsordult a gyönyörtől egy könnycsepp). Alig várom a következő részt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt le sem mertem írni a libabőr mellé, hogy amikor feltűntek a sárga betűk, jött a filmzene, akkor egy pillanatra elérzékenyültem a boldogságtól. :D
      Cikket én sem olvastam, kerültem a híreket, csak hát, volt róla egy-két szó a tévében, rádióban.
      Oké, hogy van pénz a Disney-nél, csak az a bajom, hogy valahogy nekik nem mindig sikerül. A másik, amit fentebb írtam, hogy évente akarnak kijönni egy résszel. Remélem, hogy a haszonlesés közben nem rontják el.
      A Kylót játszó színészt még a Csajok című sorozatban ismertem meg, ott nagyon nem volt szimpi, és amikor mondták, hogy ő is játszik, ráadásul a sötét oldalon, elkezdtem gondolkodni, hogy biztos, jó választás lesz- e? Amúgy jó gárdát hoztak össze. :)

      Törlés
    2. Fú, hát sztem a Csajokban jó az Ádám gyerek, de nemrég láttam tőle egy filmet, Hungry Hearts a címe, azzal érdemes tenni egy próbát. Nem szórakoztató mű, az tény. Egyszer szívesen olvasnék egy drámás Filmturmixot, de amíg egyáltalán van a rovat, örülünk, Vincent. :)

      Törlés
    3. Majd kigondolom, hogy milyen tematikát találjak ki a meglevők mellé, amolyan "ezt látni kell x műfajban" címmel. Nem adtál rossz ötletet! :)

      Törlés