2015. december 9., szerda

Rhonda Byrne: A Titok


Hülyeségnek tartom a jól gondolkodással foglalkozó könyveket, akárcsak az önsegítőket. Ezt elolvasva sincs ez másképp. A Titok, hívjuk bármi másnak, végigkíséri az ember életét. Valaki univerzumnak, más istennek hívja, megint más önmagának, sorsnak…stb. Nagy igazságot nem mond ki a könyv. Legalábbis, többet nem, mint amit amúgy is tudunk.

Egy valamire erősít rá, amiben viszont hiszek. A vonzás-törvényére. A bevonzás, a motiváció az, ami éltet minket.

Fülszöveg
Egy hatalmas Titkot tartasz a kezedben…
Nemzedékről nemzedékre örökítették, mohón sóvárogtak utána, elvesztették, ellopták, hihetetlen pénzekért adták-vették. Az évezredes Titok tudói olyan történelmi nagyságok voltak, mint Platón, Galilei, Beethoven, Edison, Carnegie, Einstein és még sok más feltaláló, teológus, tudós és elismert gondolkodó. De most végre fellebben róla a fátyol.

„Ha megismered A Titkot, megtudod, hogyan érhetsz el és tehetsz magadévá bármit, amit csak szeretnél. Igaz valód tárul fel előtted. Rájössz, hogy micsoda nagyszerű dolgok várnak rád az életben.” – a Bevezetésből.

A Titok filmes változatáról a www.thesecret.tv internetes honlapon olvashatsz angol nyelven.

Eredetileg: Rhonda Byrne: The Secret (2006)
Kiadó: Édesvíz Kiadó (2014)
Oldalszám: 198
Műfaj: ezoterikus, önsegítő

Kedvenc idézete(i)m:
1)
Csakis saját magadra van szükséged. No meg arra a veled született képességre, amely által teremteni tudsz a gondolataiddal. Minden, amit valaha emberkéz alkotott, egyetlen aprócska gondolatként indult.

2)
Tedd meg az első lépést, és higgy. Nem kell látnod a lépcsőt. Csak tedd meg az első lépést.

3)
Az idő csupán illúzió.

Gondolatok:
Jól gondolkodni mindenki tud, csak használni nem tudja ezt az adományt sok esetben. Gondolok itt arra, amikor az életed a szemed láttára hullik darabokra, nem találod a kiutat, sok negatív ember és történés vesz körbe, akkor nehéz saját magad kirángatni a kakiból. Amikor úgy érzed, hogy nem vagy szerethető, szerencsétlen vagy, és a világ összeesküdött ellened. Ha az ilyen periódusban nem rángatod ki magad a vermedből, akkor akármit nézel vagy olvasol, nem ér fabatkát sem. Főleg azért nem, mert hiába gondolkodsz jól, és vonzod be a jót, ha nem teszel érte, akkor nem történik semmit. A negatív helyett egy transzparens és permanens burokba zárod magad.

Tulajdonképpen a könyv is arról szól, hogy te vagy a saját sorsod kovácsa. Van benne egy olyan rész, hogyha mondjuk párt akarsz találni magadnak, akkor aludj az ágy valamelyik szélén, ne középen. Utóbbival azt üzened az univerzumnak, hogy jól vagy egyedül is. De ha nem jársz nyitott szemmel, nem vagy kész, kifelé forduló, akkor csak annyit érsz el, hogy rossz felé fordulsz, és leesel az ágyról. A herceg nem jön be.

Irodalmi szempontból nem öt csillagos, mert mint sok ilyen könyv, szájbarágós, és folyton visszatér önmagába. Gondold, hogy van, és akkor majd lesz is. Persze, azért tenni is kell, de ez a kezdő lépés, legyen szó szerelemről, munkáról, pénzről, egészségről vagy az életedről. Egy ilyen vékonyka könyvet bárki össze tud tenni. A befogadó közönsége így is, úgy is meglesz.

Sosem gondoltam volna, hogy egyszer a kezembe veszem, és bár nem lettem a híve, ettől függetlenül jó érzés volt olvasni. Felrázott. De azért, mert azt akartam, hogy valami segítsen túlgördülni az akaráson. Ez is így működik. Lehet belőle tanulni, talán a világhoz való hozzáállásunkon is változat valamennyit. De csodát nem kell várni tőle. Nyitottnak kell lenni az alapigazságokkal kapcsolatban, amik nyersen vannak tálalva.

A mostanival együtt háromszor jártam a béka valaga alatt három méterrel. Fájt, sírtam, talán kicsit bele is haltam. De túléltem, mert túl akartam élni. Változtak a dolgok, mert változtatni akartam rajta. Ingatag alapra épül, viszont lassan gyökeret ereszt, megedzi a sarat, és állni fog a vár idővel. De nem kevés feladat, és nem is könnyű. Elengedni, feldolgozni, akarni és bevonzani.

Nem hiszem, hogy a folytatásokat megveszem – ez is kölcsönkönyv -, vagy a kezembe fogom. Ennyi elég volt ahhoz, hogy felkeljek a padlóról.

A szerzőről
1951-ben született Ausztráliában, forgatókönyvíró és producer. A The Secret című alkotás hozta meg neki az átütő sikert.

Ajánlom
Akik erejük végén járnak, vagy az útjuk elején, és nem tudják, hogyan kezdjenek neki.

6 megjegyzés:

  1. Ha már segített, akkor érdemes volt elolvasni.
    Sokszor alkalmaztam a könyv elolvasása előtt a technikát. Körvonalaztam, hogy mit akarok és nagyon akartam.
    Néha a nagyon akarás a legnehezebb, ha az nincs, akkor hiába bármi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akarni kell valamit, hogy meg is tudd valósítani, mert hinni kell benne, hogy el tudjuk érni, vagy a mienk lesz. Ha ez nincs, akkor csak azt fogjuk látni, hogy nincs, nem érjük el, nem lesz a mienk. Viszont, csak akarni nem lehet, mert az még nem eredményezett csodát. Tenni is kell érte. A kitartást ebben az akarat adja.

      Törlés
  2. Én is mostanában (na jó 2 hónapja kb.) olvastam ezt a könyvet. Érdekesnek érdekes, de én nem hiszem, hogy ez a dolog mindig mindenhol működik 100%-osan. Igenis van olyan nap, amikor hiába akarsz mindent csuda jóra, akkor is betalálhat valami rettenet, ha nem gondolsz rá semeddig sem. A pozitív gondolkodással, én azt látom maximum az akadályok tűnhetnek kisebbnek, ezáltal pozitívabbak lehetnek az emberek és jobb benyomást kelthetnek, akármiről is legyen szó. Ez szimpátia alapú állásinterjúnál különösen hasznos lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A könyvben is benne van, hogy olyan nincs, hogy az ember a hét minden napján, a nap mind a 24 órájában boldog, pozitív, optimista...stb. Igenis kell, hogy néha elengedjük ezt, mert ez lazít valamennyit rajtunk, hogy ne váljon a cél görcsös akarássá.
      Mert, ha minél jobban akarjuk így, akkor annál inkább nem fogjuk a derűt megtalálni benne.
      Igen, ezzel egyet értek, hogy az akadály nem tűnik el, csak kisebb marad. Illetve, nem egy utat lehet így megtalálni a megvalósításhoz. Hűs fejjel gyakorlatiasabbak, egyszerűbbek a helyzetek, tetteink, gondolataink.

      Törlés
  3. Én nem olvastam csak a filmet láttam. Nos, nem hittem benne. A volt kémia tanárnőm mindig azt mondta, hogy nem kell elhinni, meg kell tapasztalni. Volt egyszer egy tesi óra. A fiúk nagyon durván fociztak és ültem a padon, egyetlen egy gondolat volt... "Milyen durva lenne, ha fejen találna a labda", ahogy ezt kimondtam, megtörtént... Durva, mi? Sajnos nem tudom mindenben alkalmazni. Nekem Louise L Hay ÉlD AZ életed c könyv és film amúgy jobban tetszik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem a film kimaradt (még).
      Durva. De meg is értem. Tapasztalni kell, ebben igaza van a tanárnődnek. Nekem most a munkámban van az, hogy kinézek a listából egy ügyfelet, és azzal is tárgyalok, akit magamnak vizualizáltam.

      Ennek a könyvnek utánanézek. Kíváncsivá tettél. :)

      Törlés