2015. december 19., szombat

Még keresem



Nem, még mindig nem szállt meg a karácsony szelleme, pedig majdnem kerek két napja szabin vagyok. Mondjuk, évek óta van ez már így, és ilyen tájban mindig leírom. Nem is fehér karácsonyra vágyom, csak a sok kajára, a szeretteimre, és a süti illatára a lakásban, amikor már nagyban készülünk.

Csak takarítgatok, sertepertélek a lakásban, és azon remegek, hogy mikor jön már haza a gyerekkori barátnőm, hogy együtt serénykedjünk idén a konyhában. Attól félek, hogy le fogjuk egymást ütni, mert én sütni szeretnék, ő viszont káposztázik… hm-hm…


Az ajándékok nagy részét már letudtam, amikor nem volt ez a nagy ünnepi hajtás – amikor az emberek azt hiszik, hogy három napra a világnak vége szakad. Tegnap mégis befurakodtunk kolleganőmmel az Árkádba. Kajáltunk, ő csak a bátyjának akart ajándékot venni, és egyáltalán nem akartam költeni. Ebből az lett, hogy jó pár szatyorral mászkáltunk a vége felé már.

Ami nekem mégis jobban szemet szúrt a csomó leárazás mellett, hogy milyen elképesztő árak vannak. De komolyan. Aranyárban mérnek mindent. S amikor mindenki a pénzre panaszkodik, azt látom, hogy itt is csomag hegyek, ott is egy teli bevásárlókocsi. Üveges szemmel előremeredő, zombiként cirkuláló embertömeg hömpölyög A-ból B-be.
Itthon pedig, azt néztem, hogy alig vettem valamit. Gyakorlatilag édességgel teli zsákjaim vannak, és azon gondolkodtam, hogy mennyit költöttem. Ahhoz képest, a nagyobb, drágább, jobb mentalitásnak megfelelő emberek, nem is csodálkozom, hogy adósok börtönébe jutnak. Bitang, mennyit képesek egyesek elverni.
Jó, nyilván a szeretteimre én se sajnálom a pénzt, de azért van egy határ valahol, nem?

S ha már tömeg, azon is röhögök, hogy a plázák népe amúgy is bamba. Most telefonnal rohannak, és nem érdekli, hogy neked megy, fellök, leveri a táskát a válladról, mert oda kell érni abba a nyamvadt boltba, azért a nyamvadt ruháért.

Már előre rosszul vagyok, hogy hétfőn megyek a kajának valót megvenni. Ott mi lesz? Le fogom kaparni az arcomat, mire bevásárolok. Pedig, menni fogok, mert kellenek a SW plüssök.

Mert van egy halom plüssre matricám. :) Még a kollegáim is gyűjtöttek nekem. De ami furcsa volt, hogy múltkor fizettem, és nem kaptam matricát. Szóltam a nőnek, hogy mégis, milyen összeg után, mennyit lehet kapni? Ő meg aranyos volt – sosem tapasztaltam ilyet -, kérdezte, mennyi plüsst szeretnék. Mondom, kettőt. Négyre elegendőt adott, sőt, a sorban utánunk jövő nő is mondta, hogyha igényt tartok az övéire, akkor nekem adja, mert az ő családja nem gyűjti. Én meg készségesen elfogadtam, és mondtam, hogy most boldoggá tették egy nagyra nőtt gyerek karácsonyát.

Munkahelyen is volt már kis ünneplés az utolsó nap. Barátnőmtől is kaptam már ezt meg azt, aputól is csurrant-cseppent egy előajándék. Fejben már csomagolok, tervezek, de valahogy nem érzem még azt, amit mások már szeptember óta. Nem vagyok lázas, sem érdeklődő, valahogy még távoli.
Talán az elmúlt hetek eseményei, talán az, hogy másfajta várakozással vagyok teli.
Nem tudom.
De huszonnegyedikén már biztos kész leszek. Addig meg még keresem a hangulatom.

6 megjegyzés:

  1. Szépen lassan meglesz a hangulat is :)
    Nekem is letekertek a Tescoban annak idején egy csomó matricát, amikor Angry Birds Star Wars plüssöt akartam, kettőt :) A pingvineket a végén meg már két marokkal adták. Persze nem mindenhol ilyen kedvesek, van, ahol kiszámolják a nyamvadt matricákat.
    Ma voltunk mi is vásárolni rengeteg pénzt elköltöttünk, sokkoló egyszerre húst és piát venni+a szokásos havi dolgokat, de tudom, emiatt kell egész hónapban csak párszáz Ft-ot költeni naponta, mert most teli a hűtő és az éléskamra. Karácsonykor mindenki többet költ, de én a januári leárazásra várok :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerettem volna egy olyan madarat, ami Chewbacca, de valahogy az az időszak nem jött össze, és csak vágyakoztam utána. Tudom, hogy milyenek néha a pénztárosok, ezért is lepett meg valahol, hogy megkérdezte, mennyit szeretnék.
      A leárazásba még bele sem mertem gondolni. :)

      Törlés
  2. Idén engem is lassabban ért utol a karácsony szelleme, pedig kitartóan kergetett november óta :P Sajna a munkahelyi hajtás és a kimerültség nem segíti elő az ünnepi hangolódást, de bízom benne, hogy ha nekiállok gyümölcskenyeret sütni és beteszem a kedvenc karácsonyi zeneválogatásomat, akkor már én is átszellemülök :)
    A plázás tülekedés meg a legszörnyűbb az egészben (éljen a fogyasztói társadalom...). Én sajnos vagyok olyan önérzetes, hogy minden egyes lökdösődőt elküldök melegebb éghajlatra, mert nem igaz, hogy a karácsonyi vásárlás közben ne lehetne odafigyelni egymásra. Az ember nevű állat veszélyes tömegben :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A karácsonyi zenétől idén nem vagyok annyira ki, mint általában szoktam lenni. Kevesebb rádiót hallgatok, vagy nem tudom. De a sütitől várom én is az ihletet. Ma a barátnőmmel macaront készítettünk, és már valahol kezd felszínre törni a szellem. :D
      Tömegben, igen. S még tegyük össze a kezünket, amiért nincs náluk plusz esernyő. Na, az a szép baleset, amikor esik, és sokan vannak. Mindenki ernyővel, és nem érdekli, hogy kinyomja a szemed. Én csak annyit szoktam beszólni, hogy "gyere nekem". :)

      Törlés
  3. Bevallom,én egy cipőben járok veled mostanság. Abszolút semmi hangulatom nincsen,ráadásul én szerdán még dolgozom.. boldog karácsonyt -.-""" Szóval hidd el megértem...pedig annyi teendő lenne itthon is; sütés előre,meg takarítás.. A lakást is sokkal később díszítettük fel mint általában. Ráadásul,hogy örüljünk: süt a tetves nap. Egyszerűen ettől esek depresszióba még jobban,hogy hideg van,de süt a nap délutánra és lassan karácsony =(

    Na az ember tömeget ne is mondd... Én is vásároltam a nagy 'lászt minit' előtt,de mindig be be térek újra és újra,mert rájövök,hogy ez hiányzik az hiányzik..annak nem vettem meg amit akartam.. Tudod ez azért is van,mert ezerrel körül vesznek az emberek és már annyira menekülni akarok,hogy leszarom az egészet :O Szóval szétszórt karácsonyom van :D Ja és még ajándékot is kéne csomagolni,de semmi hangulatom,sőőt utálok mindent kb. =/

    Amúgy idé nekem is nekem jöttek az öregek-de volt egy extrém eset,ami szabályosan kiütött a tengelyemből o.O Azért az kemény volt. xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Még ma is vásároltam, mert mindig elfelejtünk valamit megvenni. Ma csak frissfol kellett, de tegnap még találtam egy-két dolgot, ami jól jöhet, úgyhogy bár az oroszlánrésze megvan, attól még valahogy mindig sikerül valamit hazacsempészni.

      Mondanám, hogy majd megjön a kedved, de inkább csak remélem, hogy a lehetőségekhez mérten jól fog elsülni az egész. :)

      Törlés