2015. december 8., kedd

Filmturmix


Elkezdtem három hete egy ilyen bejegyzést, amit nem tudom, hova tettem, szóval, 3-4 film mínusszal indítunk, de ha meglesznek, majd hozom őket. Persze, azért ma sem maradunk filmek nélkül.

Tiltott szépség (The Wasp Woman, 1996)
R: Jim Wynorski
Sz: Jennifer Rubin, Doug Wert, Daniel J. Travanti
A fiatalon modell, később kozmetikai céget vezető Janice felett eljárt az idő. Fiatalságát megőrzendő, egy kísérletbe megy bele. A darázs hormon nemcsak megfiatalítja a nőt, hanem a mellékhatásaitól sem kíméli meg. Fejfájások, és furcsa halálesetek jelentkeznek nála.
Legalább annyira butuska horror, mint a Hangyember. Komolyan. Persze, nyilván a kilencvenes évek közepén a tévében megállta a helyét. A mögöttes tartalmát nézve viszont, hihetetlen, hogy a nők mit meg nem tesznek azért, hogy szépek maradjanak. Ennek amúgy van egy korábbi változata is. Mondjuk, nekem elég volt ez is.

 
Insidious: A gonosz lélek (Insidious: Chapter 3, 2015)
R: Leigh Whannell
Sz: Dermot Mulroney, Stefanie Scott, Lin Shaye
A Lambert család szellemének múltját dolgozza fel a harmadik rész. A megkísértett kamaszlány segítségére a látó, Elise Rainer és társai sietnek. Viszont, ehhez nem elég a halandók síkján mozogni, át kell menni a másik oldalra.
Sosem értettem, miért jó egy démonnak egy fityfene lélek. De azt sem, amikor a szellem organizál valakivel, akivel többre nem lesz, igaz, kevesebbre sem. Az a baj vele, hogy az első negyven perc élvezhető, a többiben meg igazán rémisztő dolog nincsen. Érezhető rajta a Kopogó szellem hatása, de abszolút felejthető alkotás lett. Kevés ijesztő jelenet, harmatgyenge történet.

 
Liza, a rókatündér (2014)
R: Ujj Mészáros Károly
Sz: Balsai Mónika, Bede Fazekas Szabolcs, David Sakurai
Liza szerény, naiv ápolónő, akinek élete a születésnapi kimenője után megváltozik. Kedvenc japán előadója, Tomy Tani hatására rájön, hogy bármennyire is szeretne szerelmet, az számára lehetetlen, hiszen, mint a japán mesék szomorú hősei, ő is egy a rókatündérek közül. Zoltán zászlós érdeklődését viszont, nem csak a furcsa halálesetek keltik fel, hanem Liza maga is.
IMÁDTAM! A zenéjét is hallgatom. Végre egy olyan magyar romantikus vígjáték, aminek van stílusa, hangulata, mondanivalója, és nem blőd. Tetszett a magyar retró keverve a japán hit- és látványvilággal. Nagyon nagy mélység nincs a filmben, szórakoztató, aranyos.

 
Papírvárosok (Paper Towns, 2015)
R: Jake Schreier
Sz: Nat Wolff, Cara Delevingne, Halston Sage
Quentin gyerekkorában beleszeret a szomszéd lányba, Margóba. Szerelmük nem teljesedik ki, mert érésük folyamata alatt más irányba mozdulnak el. Viszont az utolsó szalmaszálba kapaszkodva, Margo keresi magát, Quentin pedig őt.
Ahhoz, hogy megtalálj valamit/valakit, előbb el kell veszteni. Legyen szó szerelemről, egy személyről, vagy a saját életedről, személyiségedről. A lány nem volt szimpatikus, viszont romantikus filmek terén azért tetszett, és tartom különlegesnek, mert attól függ a happy end, honnan nézed a végkifejletet. Nem buta. Jók a helyszínek, a gondolatok, a zenék. Abszolút le tudott kötni. Egyszerű történet, csipetnyi izgalommal.

 
Hotel Transylvania 2: Ahol még mindig szörnyen jó (Hotel Transylvania 2, 2015)
R: Genndy Tartakovsky
H: Adam Sandler, Andy Samberg, Selena Gomez
Drakula szeretné, ha az unokája vámpír lenne, így a lányáéknak sem kellene elköltözniük tőlük messzire. Mindent meg is tesz a két szemfog kibújásának érdekében, míg végül egyetlen esély marad. A kisfiú születésnapja, amire a dédi, Vlad is hivatalos.
Nekem tetszett, aranyos volt, de az első részt nem tudta überelni. A vége felé ült le egy kicsit a film, de ennyi belefér. A másik bajom az, és ez általános, hogy a gyerekeknek, akiknek elvileg szól, kevés az érthető poén, viszont felnőtteknek túl mesés. Ez nincs benne kiegyensúlyozva, ettől függetlenül viszont, jókat derültem rajta.

 
Agymanók (Inside Out, 2015)
R: Pete Docter
H: Amy Poehler, Phyllis Smith, Lewis Black
Riley tinédzser, és abban a korban van, amikor öt meghatározó érzelme teljesen összezavarodik. De mi van akkor, amikor kettő – s az összes közül a legfontosabb, az öröm – eltűnik? Csak a szorongás, a harag és az undor marad? Egy új élethelyzetben kell feltalálnia magát, miközben úgy érzi, biztonságosnak hitt háttere darabjaira hullik.
Nem éppen egy gyerekeknek szóló mese, inkább szülőknek, hogy ez van a lázadó gyereked fejében. Ötletes, aranyos, tudtam rajta mosolyogni is. A változásról, fejlődésről szóló kis mese bármely korosztálynak jó amúgy. Picit idegesített Derű görcsös akarása, és irányításmániája, de ha belegondolok, hogy folyton ezt hajtjuk az életünk végéig, hogy boldogok akarunk lenni, akkor annyira nem is balhés a boldogságmanó… hm… elgondolkodtam, én milyen manó lennék…

 
Minyonok (Minions, 2015)
R: Kyle Balda, Pierre Coffin
H: Sandra Bullock, Allison Janney, Michael Keaton
A Minyonok nem tudnak létezni követendő vezető nélkül. Ezért hiába voltak ott minden fontosabb történelmi eseménynél, most mégis a társadalmuk élete a tét. Bob, Kevin és Stewart felkerekedik hát, hogy új gazdát, s értelmet szerezzenek maguknak.
Aláírom, cuki volt, de ez is csak egy túlrajongott mese. Értem, hogy egy brand épült rá, és sokan bolondulásig imádják őket, bár lehet, hogy én vagyok rossz passzban, vagy túl hűvös vagyok ehhez a filmhez. Megmondom őszintén, a Gru jobban tetszett, mert ez a film szerintem Scarlet megjelenéséig jó, utána olyan furcsa. Jó elképzelés, jó poénok, de ennyi. Ja, és banana!

 
Kész katasztrófa (Trainwreck, 2015)
R: Judd Apatow
Sz: Amy Schumer, Bill Hader, Vanessa Bayer
Amy gyerekkorában megfogadja apja intelmét, és a bulizásra teszi fel az életét. Testvérével ellentétben, aki egy rendes családot igyekszik összetenni. Amy nem érti sem őt, sem a saját érzelmeit, amikor egy férfi lép az életébe, akivel életében először együtt is alszik.
Címéhez méltón kész katasztrófa ez a film, erős közepes, egyszer nézhető. Nekem nem tetszett annyira, mert nem volt mivel azonosulnom. Sem szereplő, sem helyzet. Aláírom, hogy Schumer a saját életéből merített, az viszont valahol szomorú is lehetne akár, mert az ivás, hányás, bulizás, csak-azért-is-szex menekülés, bárki, bármit mond. Valahogy Judd Apatow világa nem az enyém. A Csajokkal és a Koszorúslányokkal is hadilábon állok. Mérhetetlen közömbösséget váltott ki belőlem.

 
Magic Mike XXL (2015)
R. Gregory Jacobs
Sz: Channing Tatum, Joe Manganiello, Matt Bomer
Mike egy haláleset után újra összekalamolja a bandát, hogy folytassák régi jó szokásukat. Hölgyeket szórakoztassanak, s miért is sütnék le a szemüket? Pénz jár érte, élnek, szórakoznak, mígnem egy nagy lehetőség nem jön velük szembe.
Köhöm. Ha Joe Manganiello itt lenne, nem kellene fizetnie a chipsért és a vízért. Sőt. Amúgy nálam itt ki is fújt a film, az utolsó fél órát kikapcsoltam, aztán csak háttérzajnak ment. Szeretem a táncos filmeket, irigylem, aki tudja ropni, viszont ez szólt valamiről? Úgy lehetne összefoglalni, hogy ez a film toronymagasan nyerne azon a versenyen, ahol azt nézik, melyik filmben hangzik el egy másodperc alatt a legtöbbször a tesó szó.

 
Randi az oltárnál (Wedding Daze, 2006)
R: Michael Ian Black
Sz: Janos Biggs, Isla Fisher, Michael Weston
Anderson miután elveszti álmai nőjét, nem hiszi, hogy valaha újra szerelmes lesz, vagy egyáltalán bárkit az oltárhoz vezetne. S amikor már úgy gondolja, nincs tovább, találkozik Katie-vel, akinek csapni kezdi a szelet.
Ez is az a film, ami van, de minek? Mert nem értelmes dolog. Nagyon buta, de ezen felül egy katyvasz az egész. Egyszer nézhető film, de nem élvezhető és nem romantikus, és nem is vicces. Harmatgyenge. Szerintem Isla Fisher híján volt a pénznek, hogy ezt elvállalta. De még Biggs-hez is méltatlan.

 
Ted 2 (2015)
R: Seth MacFarlane
Sz: Mark Wahlberg, Seth MacFarlane, Amanda Seyfried
Ted boldog házasságban él addig, amíg meg nem fogalmazódik benne a nagy ötlet. Feleségével gyereket akarnak, s mivel fizikai úton lehetetlen, ezért az örökbefogadás mellett döntenek, ám ezzel az állam figyelmét is. Elkezdődik egy per, miszerint Ted tárgy vagy élő személy?
Nagyon imádom az első részt is, de ezen is sírva röhögtem. A néger nő monológján, a teknőc táncon, a filmes utalásokon, beszólásokon, és a Jurassic Park zenéjén. Nagyon szeretem. Persze, az adja a film fő gerincét, hogy Ted csúnyán beszél, viszont rengeteg a jó poén, a mögöttes tartalom, és több szál is elindul a filmben, ami leköti a figyelmét az embernek. Az ügyvédnőt jó ötlet volt belevonni a filmbe, feldobta az egészet, viszont Wahlberg olyan se-se karakter nekem.

 
Az öt legenda (Rise of the Guardians, 2012)
R: Peter Ramsey
H: Hugh Jackman, Alec Baldwin, Isla Fisher
A húsvéti nyuszi, a Mikulás, a fogtündér és a homokember azért vannak, hogy a gyerekek biztonságban nőjenek fel, ne félelmek között, szép álmaik legyenek. Ezt a nyugalmat megelégelve, Szurok, a Mumus vissza akarja hozni életükbe a félelmet, a hitetlenséget. Csak éppen, a visszatérő legendáról, Dér Jankóról feledkezik meg.
Egyedül az átszinkronizálást sajnálom, mert a Mikulásnak elvették így az orosz akcentusát. Szép animáció, aranyos, ötletes történet, szerethető karakterek. Picit több mélységet talán elbírt volna. Valamiért a húsvéti nyúl volt az, akit nagyon imádtam benne most is, mint anno, amikor először megnéztük. Felnőtt fejjel tudom, hogy nincsenek, de a kicsi szívem valahol még hinni akar.

 
Önkívület (Self/less, 2015)
R: Tarsem Singh
Sz: Ryan Reynolds, Matthew Goode, Ben Kingsley
Damien haldoklik. Még esze ágában nincs itt hagyni ezt a világot, ezért belemegy egy olyan kísérletbe, ami korántsem fáradt elméjét fiatalabb testbe helyezi. Gyógyszer kell szednie, hogy ne lökődjön ki a testből. Ám egyszer elfeledkezik róla, ezért, akinek a testébe zárták, annak emlékei felszínre akarnak törni.
Tudom, mivel transzhumanizmus, akkor már sci-fi. Mégis, nekem sokkal inkább misztikus thriller. Legalábbis, nekem semmi sci-fis érzésem nem volt. Annyi lehetőség van az ilyen témájú, jellegű filmekben. Ebben is megvolt, a szereplők is a helyükön voltak, még Reynolds is hátrahagyta a szokásos mulattatós hozzáállást. Viszont, végig volt bennem egy űr, mert ez a film egy nagy biztonsági játék lett a végére. Persze, lehet gondolkodni a mögöttes tartalmán bőven, mert van min.

 
Mivel mostanság sok időm van filmet nézni, ajánljatok nekem filmeket!

10 megjegyzés:

  1. Mennyi film. Mi ledaráltuk a Shameless utolsó évadát, azóta nem is néztünk filmet.
    Felírtam magamnak a Lizát, a vámpíros mesét és az Agymanókat. Köszi a tippeket!
    Ted 2-t láttam a moziban. Mit csinál az ember, ha kiszabadul otthonról? Bemegy egy moziba és megnézi, amit adnak, pont a Ted 2-t. Elment, ezt vártam tőle az első rész után.

    VálaszTörlés
  2. A Minyonokat gyerekkel kellett megnéznem, erősen szenvedtem. Nagyon kellett gondolkodnom, hogy mit néztem utoljára moziban, hát Tom Cruise-t :) Ő azt is túlélte, amikor meghalt, nagyon vicces volt, de hát én az ő filmjein nőttem fel kis túlzással, szóval elfogult vagyok.

    VálaszTörlés
  3. Amy Schumert a mozi előtti ajánlóban láttam, már akkor rájöttem, hogy nem én vagyok a célcsoport, hanem a 10 évvel ezelőtti énem. Nem vagyok bolond, hogy 3 hsz.-t küldök, csak mindig kidob a gép újabban.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A bejegyzés óta gyűjtöttem már még kettőt. :D
      A Ted 2-től nem vártam én sem mást, de ez így jó ez a film, ahogy van, akárcsak mondjuk a Paul.
      Nem tudom, hogy a Kész katasztrófának pontosan ki a célcsoportja, mert aki ilyen lelkületű ismerősöm van, az nem ül be rá, vagy nem nézi meg később sem, mert más filmeket szeret. De valahogy befogadó-idegen az egész. Furcsa film, és nem a szó pozitív értelmében.
      Nyugi, nekem sem örül újabban a blogger. Keveri a felhasználói fiókjaimat, és nem engedelmeskedik az előzetes szerkesztésnek.

      Törlés
  4. A Lizát már a moziban imádtuk, pedig kb. hat ember ajánlása kellett hozzá, mert enyhe előítéleteink vannak a magyar filmekkel szemben. A rajongás még mindig tart, mivel tegnap az Ember hazaállított a BluRay-jel, szóval most megint friss a szeretés, még mindig zseniális!:D
    (amúgy kb. fél éve a DANCE DANCE HAVE A GOOD TIME a csengőhangom, és mindig hagyom kicsöngeni, mert szeretek rá táncikálni kicsit:D)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is előítéletes vagyok a magyar filmekkel kapcsolatban. Nálam az volt a döntő, hogy a kollegám sokat emlegette, illetve, hogy nem az a tipikus magyar romantikus langyi film.
      Nekem csak sokat megy a lejátszóban, megunhatatlan.

      Törlés
  5. Én úgy vagyok a Magic Mike-kal, hogy nem. Egyszerűen az első részt még a barátnőmmel kezdtük el nézni, mert mindenki szerint "annyira jóóóóóóóóó!!". Az első fél órában nyomtam a jobb sarokban lévő, piros kis x-et.
    Az Agymanókat fantasztikusnak tartottam, de a karikát emeltem volna, legalább egy 12-esre. Mellettem a kisgyerekek folyamatosan kérdezősködtek a szüleiktől, hogy most mi van. Egy kicsit aránytalannak találtam egymással szemben a mesét és az egész ötletet, de imádtam. A Lizát meg már jó ideje tervezgetem.
    (Jó ég, most látom, mennyi mindent néztél! Le a virtuális kalappal előtted!)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, ez most hosszú lett, de sok ki is maradt. Mind a bejegyzések tekintetében, mind a filmek terén.
      Szeretem a táncos filmeket, és bevallom, a MM első részére nem is emlékszem. A második viszont nem győzött meg, ami azt illeti, végig azon gondolkodtam, hogy azon kívül, hogy ez a film van, mit szerettek volna vele elérni?! Egy-két lavór biztos tele lett nyállal, nálam nem nyert.
      Az Agymanók bár mese, nem gyerekeknek való. Pont azért, mert a tartalom nekünk, felnőtteknek jelent valamit, ami amúgy szórakoztató és jó.
      A Lizát nézd majd meg!!! :)

      Törlés
  6. Na jó, megnézem a Rókatündért mostmár, túl sokszor jön elő nálam :D
    Az Insidious 3 sajnos tényleg gyengébb lett, mint az elődjei, bár azért én elfogult vagyok, lévén a kedvenc thrillerem-horrorom, szóval nekem azért tetszett :P
    Az Agymanók mestermű. Azóta vagy kismilliószor újranéztem.
    Az Öt legenda szintén nagy kedvenc, nekem a kissé kattant Mikulás volt a kedvencem, bár az orosz akcentust én is sajnáltam (éppen ezért inkább angolul nézem). Ja, és Homokember! Annál cukibb karaktert még életemben nem láttam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na, akkor kíváncsi leszek majd, mit szólsz hozzá. :)
      Az Insidious filmmel a legtöbb ismerősöm elfogult. Az első rész még hagyján, de ez gyengére sikerült nekem.
      Nekem is a Mikulás a kedvencem... meg a Fogtündér. A Homokembert elsőre nem tudtam hova tenni, de aranyos kis gömböc. :)

      Törlés