2015. november 2., hétfő

Filmturmix



A bejegyzések mennyiségét tekintve, bocs, de beteg voltam, utána meg dolgoztam, közben írtam, és a nem ide írás néha elsőbbséget élvez. Főleg, amikor íráskényszerem van. Mondjuk, most mondanivalóm se volt sok. Igyekszem ezen változtatni, úgyhogy startoljunk el egy filmajánlós bejegyzéssel, és többet nem kötöm ezeket naphoz. Úgyse úgy jön össze a szabadnap, mint a bejegyzés. :)


Gyermekek a sötétből (Out of the Dark, 2014)
R: Lluís Quílez
Sz: Julia Stiles, Scott Speedman, Pixie Davies
A Harriman család Columbiába költözik, ahogy a helyi lakosok szokásit is megismerik, különösen a gyerekekre nézve. Szép lassan rájönnek az igazságra: a házuk átkozott.
Az ilyen filmeknek az értelmét általában nem látom, de ez nem logikus. Van két történet szálunk, melyek önmagukban sem állják meg a helyüket. Kínkeservesen próbálják összekötni őket, de nem megy. Továbbra sem értem, hogy a szellemek miért gonoszak, pláne, ha gyerekszellemek.


Az adósság (The Debt, 2010)
R: John Madden
Sz: Helen Mirren, Sam Worthington, Jessica Chastain
Három Moszad ügynök Kelet-Berlinben egy náci háborús bűnöst kutat fel. Céljuk, hogy meggyilkolják a lakásban fogvatartott férfit. Harminc évvel később a feladatuk utoléri őket.
Nem szeretnék különösebb állásfoglalásba bocsátkozni, miért tetszett, és miért nem a film. Eltelt vele egy este, sötét és nehéz lett a szobában alatta, de megérte megnézni. Ajánlom mindenkinek.


Holnapolisz (Tomorrowland, 2015)
R: Brad Bird
Sz: George Clooney, Britt Robertson, Hugh Laurie
Frank bebocsátást nyer gyerekkorában Holnapoliszba, majd kiebrudalják onnan évekkel később. Ugyanekkor, az ottani barátja meghívókat hagy kitűző formájában bárkinek, akiről azt gondolja, megakadályozhatja a világvégét. Így kerül Casey és Frank össze, hogy visszatérjenek együtt abba a Holnapoliszba, ami tulajdonképpen egy gyönyörű reklám.
Nem rossz, nem is jó, szórakoztat. A hangulata aranyos, a látványa csillagos ötös, az üzenete szokványos. Az a bajom vele, ami anno az Elysiummal. Hogy Holnapoliszból keveset kapunk, a realitásból sokat, és a trailer többet ígér, mint amennyit ad. Nekem sok volt benne az üresjárat. Nekem fantasy. Casey kicsit idegesített.


Aki bújt, aki nem (Jeepers Creepers, 2001)
R: Victor Salva
Sz: Gina Philips, Justin Long, Jonathan Breck
Egy testvérpár hazafelé tart, hogy otthon tölthessék a tavaszi szünetet. Az államot átszelő autópályán egy furcsa jármű ered a nyomukba, majd meglátják, hogy egy elhagyatott templomnál holttesteket dob egy csőbe. Az alak újra üldözőbe veszi őket.
Valamiért erről a filmről mindig Bőrpofa és az emberi százlábú jut az eszembe. Utána feltapad a dal a fejembe, és dúdolgatom, ha kell, ha nem. Nem rossz a film, de nem is jó. Ha nincs más nézni, akkor elmegy. Ha sorozatgyilkos lenne a gyilkos, jobban tetszett volna mindig is. Az a baj, hogyha már sokszor láttam, feltűnnek a hibák is. Mint a vége, ami minden újranézésnél egyre összecsapottabbnak tűnik.


A kém (Spy, 2015)
R: Paul Feig
Sz: Melissa McCarthy, Rose Byrne, Jude Law
A CIA aktatologatójához tartozó ügynököt megölik, amitől Susan felszívja magát, és vállalkozik a lehetetlen küldetésre. Terepen dolgozik végre. Segítsége a barátnője, aki elemző szerepben tündökölhet, az ügynökség egyik legjobbja, aki mindig bajba kerül, egy olasz, aki talán nem is olasz, ráadásul, bratyizni kényszerül az ellenséggel.
Néha nekem sok McCarthy, ezért féltem is a filmtől, ellenben kellemes csalódás volt. Azok a dumák, és bemutatások nagyon nagyok, kétszer még megnézzük, hogy tuti rögzüljenek. Jó kis kikapcsolódás ez a kémparódia, és így is kell rá tekinteni. Mondjuk, szeretném Melissát más fajta filmben is látni ugyanúgy, mint Jude-ot összeborzolt frizurával, de ez van. Ezt a filmet lehet utálni, lehet szeretni, de annyira nem rossz, mint amennyire köpködik.


Pixel (Pixels, 2015)
R: Chris Columbus
Sz: Adam Sandler, Kevin James, Peter Dinklage
Az ufók úgy értelmezik az űrbe kilőtt videojáték részleteket, hogy el akarják őket pusztítani, ezért az emberiséget a saját „fegyvereikkel” akarják legyőzni. A hadsereg tehetetlen, míg pár kocka megmentheti a világot.
Nem szeretem Adam Sandlert. A legtöbb filmje egy kaptafa, és irritál. Sok rosszat hallottam a filmről, de ezt ugye, nem vette úgy senki, hogy felnőtteknek szóló film? Mert annak elég tré, még csak nem is humoros, de van benne egy-két jó beszólás, valamint ha gyerekfilmként nézem, akkor még talán szórakoztató is lehet. Leginkább az Ördögfiókát szerettem a filmben, amilyen fejeket vág néha. Egy-két játéknál Mr. A kérdezgette, hogy ilyen van, és ilyen van? Én meg mondtam, melyiket ismerem. Nem volt rossz, nem is jó, de egy délután elment vele.


Merülés a félelembe (Below, 2002)
R: David Twohy
Sz: Matthew Davis,Bruce Greenwood, Olivia Williams
Egy tengeralattjáró maroknyi túlélőt talán a vízben. Ahogy a fedélzetre lépnek, egyre több és több különös dolog történik. A legénység szörnyű titkokat rejteget, melyek felszínre akarnak törni.
Bah. Unalmas, nem félelmetes film, pedig thriller. Van egy sajátos lelkülete, gyenge közepes film szerintem. Ültem, és igen nagy kérdéseket tettem fel magamban. Nem mindent értettem, ami nem a költségvetésre szól, hanem arra, hogy mi miért történik, miről is van szó, és az hogyan van megjátszva. Ahogy olvasgattam, sokaknak tetszik. Nem tudom. Valami plusz hiányzik belőle nekem.

5 megjegyzés:

  1. A kémet kétszer megnéztem, egyszer férjjel, aztán anyámmal. Utána anyám mondta, hogy keressek neki még hasonló filmet. (???)
    A Holnapolisznak már a trailere sem tetszett, kihagyom.
    Én bírom Adam Sandlert, igaz, nem fog a képernyőre szögezni, de sok sörrel, popcornnal, társasággal nézhetők a filmjei, azt kapom, amit várok. Érteni fogom a filmet akkor is, ha nem vagyok videójátékőrült? (Azt hittem, ez a mánia már lecsengett, de akkor nem.)
    A tengeralattjáró felbukkant és akkor mentek a fedélzetére a hajótöröttek? Ez olyan kalózsztori, nem? Hogy átkozott hajó, átkozott legénység.
    Az adósság jó lehet még
    A szellemsztorik nem rosszak, de nekem a Démonok között tetszett nagyon, ahhoz hasonló?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szellemsztorik közül nekem ez gyengére sikerült. Tudom, hogy mindre ezt mondom, de ezt untam is például. Nem kötött le, mert annyira nem volt számomra félelmetes, hogy borzongással töltsön el. Persze, emellett, ha olvasol más filmes oldalakat, ott lesz, akinek bejön. A maga nemében nem rossz, de az utóbbi idők szellemes filmjei jobbak szerintem. A Démonok közötthöz nem ér fel.

      Adam Sandler filmjei egy kaptafára készülnek. Volt egy-kettő, amitől a falra másztam, és ki is kapcsoltam, mert akkora blőd dolognak tűnt, hogy végig sem néztem. Ilyen volt a Jack és Jill. Elmegy persze, de folyton azt az egy arcot látni, azt az egy sémás sztorit. Tudna ő ennél színesebbet is.
      Persze, érteni fogod, mert egy "magyarázattal" kezdődik, és tulajdonképpen, amit az elején játszanak játékok köszönnek vissza pusztító erőként a filmben.

      A Holnapolisz is elmegy. A trailer mást adott, mint amit kaptam. Azt hittem, sokkal több jelenet lesz fantasztikus, ténylegesen Holnapoliszban játszódó. Kicsit olyan, mintha a gázsik mellett a látványra nem futotta volna.

      A kémhez nekünk leginkább a Spionfióka hasonlít. De majd agyalok, és szedek össze filmeked. :)

      Törlés
    2. Jó, a Jack és Jill tényleg az alja volt :)
      Köszi a részletes választ :)

      Törlés
  2. Ugyanez a véleményem a Pixels-ről. Nagyon vártam, mert ígéretes volt a trailere, de megint belezsúfoltak minden jó jelenetet. Plusz utálom a gáz poénokkal telepakolt filmeket. A videójátékok világát a Rontó Ralph sokkal jobban visszaadta.

    VálaszTörlés