2015. október 13., kedd

Liebster Award



Szilvitől kaptam a díjat, és ennek is örültem, mint majom a farkának. Most, hogy szottyos őszi nap köszöntött ránk – az időjós azt mondta, két csapadékhullám között vagyunk -, gondoltam, mielőtt megérkezik az újabb égi áldás, kicsit szórakoztatom magam, és titeket is.


A díjat kapottak feladata:
Megosztanak magukról 10 random dolgot
Válaszolnak a díjat adományozó 10 kérdésére
Kiválaszt 10 bloggert, akiknek tovább adja a díjat
Feltesz nekik 10 kérdést



10 dolog magamról:

1. Valamikor írtam, hogyha hard sci-fit írnék, akkor a Bexter Helgenberger néven tenném. Múltkor egy véletlen poénkodás következtében, ha angol krimire adnám a fejem, akkor pedig, Mary Francis Winagain lennék. – Ez kábé onnan jön, hogy Mr. A, amikor sikert aratok, azt mondja, hogy Kisbogyó mindig győz, vagy Little B always win. Múltkor egy nap több sikerélményem is volt, és azt találtam mondani egy szuszra, hogy win again. Na, ebből jött, és kimondva, nem is annyira gáz.

2. A The Strain című sorozatban van egy szereplő, név szerint Vasiliy Fet. Kevin Durand játssza a szerepet, és az egyik kedvenc karakteremmé nőtte ki magát. Meg, számomra van benne valami vonzó.


3. Szintén a The Strain című sorozatban imádom a náci vámpírt, Thomas Eichhorst személyében. Ott nem alakult ki szerelem, viszont a modorát, a stílusát, a beszédét imádom. Fél másodperc alatt beolt mindenkit.


4. Annyira elszoktam a kézzel írástól, hogy most, amikor a munkahelyemre kellett beadandót körmölni, begörcsölt a kezem. Három oldaltól. Pedig, szoktam hosszabb jegyzeteket írni magamnak, meg rajzolni, mégis, mintha elfelejtettem volna írni.

5. Nem szeretem, amikor a nyakamat fogja meg valaki hátulról. Mintha vezetni akarna. Mindegy, hogy miért, de volt már arra példa, hogy valaki megpróbálta, és lecsaptam.

6. Nem szeretem a cukros, bekeverős üdítőket. Mr. A azt issza, szinte vizet sosem. Én meg pont fordítva. Havonta, két havonta egyszer keverek magamnak, és itt ki is fújt. Túl gejl, és csak szomjasabb vagyok rá. Ugyanígy vagyok a Fantával, meg a társaival. Ha nem vizezek, akkor jeges teázom.

7. Ha rákattanok az írásra, akkor nem lehet elrángatni a gép mellől. Minden energiámat arra fordítom. Most az utóbbi egy hétben is éjt nappallá téve írtam, ahelyett, hogy felálltam volna tornázni. De boldog vagyok, hogy befejeztem.^^

8. Sokszor nem emlékszem arra, amit írok. Olyan, mintha akkor más tudatállapotban lennék. Tudom, hogy az enyém, miről szól, de például idézni nem tudok belőle, vagy kiemelni konkrétumokat, sőt, van, hogy teljesen rácsodálkozom a szövegre.

9. Sokszor azon kapom magam, hogy szeretnék több időt tölteni a családommal és a barátaimmal. Főleg, amikor Vikivel telefonálok.

10. Eddig nem tudtam aludni, hogyha esett az eső. Idegesített a monoton kopogás. Mostanában viszont, úgy alszom, mint akit valagba rúgtak. Igaz, régen a filmeken sem aludtam el, mert zavart a zaj. Mostanában nem izgat, ha fáradt vagyok, ott helyben behúzzák a lábtörlőt.

Válaszok Szilvi kérdéseire

1. Melyik kitalált világban élnél szívesen? (pl. Harry Potter világa, Középfölde, Narnia, stb.)
A Gyűrűk Uráéban biztosan. Hogy annak melyik részén, az már változó, vagyis mondjuk úgy, hogy nekem a Megye is megfelelne, meg Völgyzugoly. A M.A.G.U.S. is vonzó számomra, csak úgy, mint Robert E. Howard (Conan-történetek) világa.

2. Melyik a kedvenc őszi italod?
Nincs évszaknak megfelelő italom. A hűvösebb idő beköszöntével, megszaporodnak a teák, amik közül nincs egy kedvenc ízem. Forró csoki ritkán játszik, pedig szeretem. Forralt bor meg majd télen, amikor mászkálok az utcán lefagyott ujjakkal.
Régebben azért beficcent a házi készítésű vajsör, mézsör. Mostanság már nem készítem.

3. Melyik híres regénybeli hősnő szerepébe bújnál szívesen?
Mindig abba bújok, amit éppen olvasok.
Olyan, akibe belebújok, és benne is maradok? Olyan nincsen.

4. Melyik könyv elolvasását tennéd mindenki számára kötelezővé?
Egyiket sem. Azért nem, mert a kötelező vagy melegen ajánlott olvasmányok valahogy visszariasztóak az emberek számára. Hány, meg hány olyan könyv van, amit jóval azután olvastam szeretettel, miután már nem volt kötelező. De akkor meg inkább eret vágtam.
Olvasásra úgy ösztönözném az embert, hogy mindegy, hogy mit olvas, csak olvasson.
Nem tudok egy nevelő/tanító hatású könyvről sem, amiben akkora életigazságok lennének, hogy muszáj legyen olvasni.

5. Elégedett vagy a keresztneveddel? Ha nem, mit választanál magadnak?
Kevés embertől tűröm el, hogy becéz. A Dóra szerintem kemény hangzású név, merev, mint amilyen én vagyok. Bajom különösebben nincs vele.

6. Melyik az a film, amit bármikor örömmel nézel végig?
Örömmel, de leginkább rajongással, na, tippeltek?
Naná, hogy az Alien-filmek (első kettő főleg).
De ugyanilyen a Zenebirodalom visszavág, a Nulladik óra, Táncőrület, Ragadozó, Gyűrűk Ura, Star Wars, Brian élete, Egek ura, Tegnap és ma, Muriel esküvője, A kecskebűvölő, az Itt a vége, Dogma, Jay és Néma bob, Shop Stop, Halálbiztos, Kutyaszorítóban, Sin City, Ollókezű Edward, Ördögűző, Gilbert Grape, Sárkány és papucs, Addams family 1, Kiss kiss bang bang, Ford Fairlane… és még lehetne sorolni. Jaj, nagyon sok van.

7. Mi volt a legdilisebb álmod? :P
EBBEN a bejegyzésben több is van.

8. Melyik nemzet konyháját kedveled a legjobban? Miért?
Ilyet sem ér tőlem kérdezni. Szeretek enni. Nem tudom. Újabban a kínait cuppantom be, mint kacsa a nokedlit. Régen az olasszal voltam így. Nincs egy kedvenc, amit mindig ennék, vagy visszatérő vendég lenne az asztalon. Legyen benne hús, a többi kimondottan nem izgat. Nem vagyok finnyás vagy válogatós.

9. Vannak beidegződött, furcsa szokásaid? (pl.reggelente meg kell érintened egy korlátot, vagy mindig jobb lábbal lépsz a lépcsőkre, stb.)
Reggelente muszáj jobb lábbal kikelnem az ágyból. Ha viszket az orrom, megkopogtatom az államat. Többről nem tudok, nekem nem tűnik fel, aztán lehet, hogy másnak viszont igen.

10. Ha le kellene mondanod egy modern kori eszközről, mi lenne az? (pl. tévé, telefon, internet)
Telefon nélkül remekül ellennék. Nem mindig szeretem, ha utolérnek, talán ezért. Szokták is kérdezni, ha nem vagyok viberen fent, hogy hol vagyok, bulizok, lazulok, elalszom…stb. Pedig nem, csak a telefonommal nem vagyok összenőve.

Kiemelten nem adnám tovább senkinek a díjat, mert az ötven százaléka olyan, mintha gazdátlanul kóborolna az éterben (Illik átvenni szerintem). Akihez fel vagyok iratkozva, veheti úgy, hogy megkapta. :)

Pusszantás,
D.

4 megjegyzés:

  1. Miért fogná meg valaki hátulról a nyakadat, komolyan van ember, akinek ez eszébe jut? (Kivéve, ha frászt akar rád hozni?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapvetően nem vagyok oda az emberi érintésekért. Egyenesen viszolygok tőlük. A páromon, és pár barátomon kívül a puszi és az ölelés sem játszik. Utóbbiakkal sokszor még ezek is kimaradnak.
      Volt, hogy a párom próbálkozott vele, és nézte, miért menekülök, pedig csak kedveskedni akart. A fenti eset akkor volt, amikor vidéken voltam egy barátomnál, és a haverja mellettem ülve magyarázott valamit, amikor megfogta a nyakam. Szegénynek meg lehetett utána számolni az arcán az ujjaimat.

      Törlés
  2. Az emberemnek szokása a nyakamat fogni, de sosem gondoltam rá eképpen, egyikünk sem irányító típus. Engem megnyugtat, ha stresszes vagyok.
    A Breakfast Club-ért pedig nagy plusz. Minden évben megnézem a születésnapomon, még anno édesanyám ajánlotta. Kb. 10 éve láttam először, és az ifjúsági műfajától függetlenül is a világ legjobb filmje számomra. Mindig aktuális, és egy kicsit mindig szerelmes leszek Benderbe. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Judd Nelson nem zsánerem, de abban a filmben... hm... álom, álom, álom. Benderbe én is mindig egy kicsit szerelmes leszek. Az a karakter egyenesen lángol a szememben.
      Nekem még a Zenebirodalom ilyen. Valahogy kéz a kézben jár nálam a két film.

      A nyakfogdosás kialakult. Az, amikor a párom simizi, az nagyon nem izgat, sőt, megnyugtat. Csak, amikor konkrétan megfogják, attól kiráz a hideg.

      Törlés