2015. október 12., hétfő

Filmturmix



Aú. Nem azt terveztem, hogy mára csúszik ez a bejegyzés, viszont tegnap délelőtt főztem, hogy az itthoni legéhesebb száj nehogy éhen haljon, aztán leültünk, és befejeztük a The Strain (A kór) című sorozat második évadát, és elment az este. Aztán még lekísértük egy kis Ragadozókkal, meg egy dokumentumfilmmel, és azt vettük észre, hogy hopp, már holnap van.

Ígérem, ezentúl tartom magam a vasárnapokhoz.


Időstoppolók (Clockstoppers, 2002)
D: Jonathan Frakes
Sz: Jesse Bradford, Paula Garcés, Michael Biehn
Zak egészen addig átlagos életet él, míg apja holmija között meg nem találja az órát, amivel részecskéi úgy felgyorsulnak, mintha körülötte a világ megállna. Ugyanekkor másokat is érdekel az elajándékozott tárgy, mellyel uralkodni akarnak a világ felett.
Hiába mondtam Mr. A-nak, hogy mi ezt már láttuk, csak meg kellett nézni még egyszer. Nagyon rövid, alapjaiban nem is rossz film, nézhető, de felnőttek csak akkor álljanak hozzá, hogyha gyermeki lelkesedéssel néznek gyerekeknek szóló sci-fiket. Ha ez igazi film lett volna, akkor sokkal keményebbre készítik. Párszor jól megnevetteti az embert.


A mágia urai (The Lords of Magick, 1989)
D: David Marsh
Sz: Jarrett Parker, Mark Gauthier, Brendan Dillon Jr.
A 10. század Angliájában két mágiával felvértezett lovak a hercegnő kiszabadítására és védelmére esküszik fel. A probléma, hogy legalább tíz századdal később kell ezt megtenniük, „napjainkban”.
Nosztalgiának mindenképpen jó volt, de pár helyen fogtam a hasam a nevetéstől. Gyerekkorom egyik nagy kedvence volt. A humor benne az, hogyha nem látszana rajta a nyolcvanas évek, akkor elmenne simán egy mai tévéfilmnek. A harcjelenetek kicsit blődök a mai szemnek, de ezt leszámítva, aki szereti az ilyen jellegű mozikat, nézze meg.


Poltergeist – Kopogó szellem (Poltergeist, 2015)
D: Gil Kenan
Sz: Sam Rockwell, Rosemarie DeWitt, Kennedi Clements
A Bowen család a kertvárosba költözik. Új házukban azonban egyre több furcsa dolog történik, melyeket először csak a gyerekek élnek át, majd a szülők. Kénytelenek külső segítséget is igénybe venni, hogy megszabaduljanak az ártó szellemektől.
Az eredeti sokkal, de sokkal jobb, ijesztőbb, hatásosabb. Ebben semmi ilyesmi nincsen. Nem volt rossz, de igazán borzongani sem lehet rajta. Sam Rockwell nekem kötelező elem, imádom, csak miatta néztem végig az egészet. A trailer alapján biztos jónak tartod, de amikor megnézed, csalódás. Nem is értem, hogyha remake, miért kell elszúrni???


Elátkozottak faluja (Village of the Damned, 1995)
R: John Carpenter
Sz: Christopher Reeve, Kirstie Alley, Linda Kozlowski
Egy kisváros lakói pár órás ájulásból ébrednek. A szülőképes korú nők többsége várandósan tér magához. A nők veszélyes, idegen gyerekeknek adnak életet, akik az evolúció csúcsának gondolják magukat, s ezért nem átallnak bármilyen akadályt könnyedén venni, gyilkossággal megoldani.
Nem egy nagy szám, bár John Wyndham alkotásait szeretem olvasni (A Triffidek napja, film is van belőle). Az a baj, hogy tíz gyerek nem veszi át a világuralmat, főleg, ha a többi kolóniájukkal is probléma van. Kicsit elképzelhetetlen. Amúgy egy bot egyszerű történet gonosz gyerekekről. Láttam már régebben is. Aki nem ismeri, annak lehet benne egy kicsi időzavar. Sokkal rosszabb filmek is vannak ennél. A zenétől kiráz a hideg.


A dinoszaurusz projekt (The Dinosaur Project, 2012)
D: Sid Bennett
Sz: Matt Kane, Richard Dillane, Peter Brooke
Egy tévé stáb, egy idegenvezető, egy tudós és a fia Kongó szívébe utaznak, hogy igazolják teóriájukat, miszerint a dinoszauruszok még mindig köztünk élnek.
Szerintem Mr. A ezzel büntetett, mert áldokumentum film, amit amúgy sem szeretek, nagyon kategóriátlan alkotás. Élvezni nem lehet, a történet gáz, a kidolgozás blőd…stb. Rejtvényt fejtettem végig. Valahol ott hagytam abba az egészet, amikor megszólalt az egyik szereplő, hogy amelyik madár nekiment a gépnek, annak tizenöt méter fesztávolsága volt, és ez normális. Aha… legalább annyira, mint amennyire ez a film értékelhető. Semennyire.


A Lazarus hatás (The Lazarus Effect, 2015)
D: David Gelb
Sz: Mark Duplass, Olivia Wilde, Sarah Bolger
Egyetemi tudósok egy csoportja azon fáradozik, hogy a kómába esett embereket újra életre keltsék. Az egyik kísérlet során sikerül egy kutyát visszahozni, de szerződésszegésért kiüríttetik velük a labort. Újrázni szeretnék a kísérletet, ami balul sül el. Az egyikük meghal.
Nyilván, ha olyan szellem jönne vissza, ami sütit hoz, nem lenne izgalmas a mozi. Ez sem egy hú, de ijesztő film, mert konkrétan az összes mai paranormalitásra épülő alkotás ugyanilyen. Nyilván, aki szeret ijedezni az ilyen mozikon, annak ajánlatos, vagy ha szereti az ilyen jellegű filmeket. A karakterek lebutítottak, a történetet már láttuk máshol. Szóval, aki egy erős thrillert, vagy gyenge horrort szeretne, az nyúljon hozzá.

10 megjegyzés:

  1. Én a Poltergeistről pont ellenkező véleményen vagyok. Az eredetit ugyan imádom, de azt inkább érdekesnek, izgalmasnak találtam, semmint ijesztőnek. Félreértés ne essen, továbbra is nagyon szeretem, de nekem a remake ijesztőbb volt. Viszont a kislány rettenetesen irritált :S

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én még látom magam előtt az eredeti film egy-két elemét. Kár, hogy azokat kihagyták ebből a filmből.
      A kolléganőm szokta kérdezni, hogy x film mennyire ijesztő, én meg mindig mondogatom, hogy ne tőlem kérdezd, mert ijedezni nem szoktam.
      A legtöbb gyerekszereplő idegesítő a filmeken, a kislányt én se bírtam. :)

      Törlés
  2. Egyiket sem láttam, valahogy nem is vonz egyik sem, főleg, hogy pár fantasztikus filmet kellett mostanában megnéznem, kicsit besokalltam és valami vidámra vágyom, amit megnézek és elfelejtek :) Ezek a sci-fik mindig megmaradnak bennem, annyira bírok ijedezni rajtuk.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elismerem, hogy ez gyenge eresztés, de nincs is igazán jó film az én ízlésem szerint sem.
      Mostanság belefutok olyanokba, hogy bár ne forgatták volna le. A másik, hogy ezek, amiken többen ijedeznek, én már nem tudok. Lelkileg egyik sem terhel meg. Borzongani szeretek, ijedezni nem.

      Törlés
    2. Kicsit nekem sok volt A szem tükrében, a Mad Max meg a Bosszúállók, mondom kell valami laza ezek után, Koszorúslányok, hát az szörnyűűű volt. A Kéjlak volt már? Nem rossz, de nem is az év filmje. Az Adaline varázslatos élete, na az tetszett, jó kis mese. Még mit láttam, ja, Ahol a szivárvány véget ér, na az kissé elkeserített, hogy jó időben még jó helyen is legyen az ember, ez a tanulság, de amit legutóbb láttam, A kém, azt anyámmal is meg fogom nézni újra, imádja az ilyeneket :) Kár, hogy nem lehet filmek szerint visszakeresni a kritikáidat, elolvasnám őket, mert néha sok időm van filmezni, máskor meg semmi és lemaradok az újdonságokkal.

      Törlés
    3. A kém az még most jön nálunk, nekem néha sok a főszereplő csaj. De lehet, hogy csak a magyar hangja miatt.
      Eleinte csináltam úgy kritikákat, hogy még a szöveg megtörése előtt kiemeltem, mik lesznek benne. Abból tudsz halászni.
      A kéjlak volt már, valamikor nyáron. :)
      Nekem is hullámzó ez az egész.

      Törlés
  3. Hű...amikor megláttam a Poltergeist bemutatóját majdnem elsírtam magam, "ugye nem? ugye nem? ugye neeem?!" és de...Szóval engem izgalom ígérete helyett csak felbosszantott, hogy el****tak még egy jó klasszikus filmet...A Poltergeist az a film, ami nekem elsőként eszembe jut a "jól sikerült, és még ma is helytálló horror" címről...hát...kösz, hogy modernizálták...nem láttam, nem is fogom megnézni, az a nagyjából fél perc bőven több volt, mint amit látni akartam belőle...az eredeti erős volt, jó volt, ijesztő volt - vagy legalábbis nagyon hangulatos - ebből többet nem lehet kihozni...ami jó az jó...plusz általában az újítások csak rontanak a filmek minőségén (lásd Carrie...ahogy haladunk időben előre, egyre romlik a feldolgozások minősége...ha kiadnak még egyet a közeljövőben, az szerintem már értékelhetetlen lesz...)

    Az elátkozottak faluját el kezdtem nézni, de nem az én stílusom...dee elég érdekes...Azt hiszem "Szemünk fényei" a könyv címe, amiből készült, a filmnek köszönhetően felkerült a listámra...mert érdekelne, mi ihlette....meg hátha könyv alapján jobban bele tudom élni magam majd...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem a trailere sokkal jobb, mint maga a film. Ezer meg egy ilyennel tévútra csaltak már. Az a baj, hogy nem tudom, hogy miért nem lehet elemeket átemelni. Amikor a Psychót újraforgatták, akkor a világítást változtatták meg. Ott a színészi játék volt tré. De nem változtattak. Itt is egy csomó olyan dolog nem volt meg, ami az eredeti filmet idézte. Család, meg új ház, köszönöm. Meg szellemek. De amúgy semmi extra.
      A Carrie meg... az új... csak Julianne Moore-t értékelem benne. Már a történet is... hagyjuk. :)
      John Wyndham írótól ajánlatos olvasni. Az ő könyve a Szemünk fényei is, amiből készült a film. Olvastam, nem mondom meg, hogy mi a más a kettőben. :) :P

      Törlés
  4. Hmm az Időstoppolókat még a jövő héten megnézem szerintem, szeretem a gyermek sci-fiket. Néha jó kicsit kikapcsolni ilyenekkel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor nézd meg a Mac, a földönkívüli barátot, vagy a Gyermek az időben címűt. :)
      Egyébként igazad van. Néha jó.

      Törlés