2015. október 16., péntek

A kidöglés küszöbén



Harmaját hallgattam, amikor azon kaptam magam, hogy azon agonizálok, basszus, már egy hete nem tornáztam. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy ebből az öt napból két napot hosszúztam, a többi hármon az íráskényszer győzött a kötelesség felett.

Amikor pedig, végre ott tartottam, hogy felöltöztem tornához, a tudattól is rám tört a fáradtság. Az idő, a szürkeség, és a kisült agyam se nagyon akarta, hogy megmozduljak.
Ilyenkor jönnek a „majd holnap”-ok, aztán nem lesz az egészből semmi.

S amikor már majdnem visszaöltöztem az itthoni maciba, eszembe jutott, hogy hoppá! Hát van az éléskamrában pár dolog, ami felpörget, hogy átlendüljek ezen a holtponton.

Rengetegen írnak arról, hogyan kezdd újra. Ha már itt tartasz, régen rossz. De ha csak a lelkesedés ment el, és nem segít a gyakorlatok, edzések változatossága, sem a kávé zöld teával keverve, akkor érdemes beletúrni a spájzba.

Nekem pár dolog van, ami segíteni szokott.
Hangsúlyozom, NEKEM beválik, de nem vagyok szakember.

A motivációs bejegyzések tök jók, viszont hiába ordítanak rám, hogy csináld!, az biztos, hogy csípőből lövöm vissza, hogy nem!

Agyban
A magnézium. Amikor hosszúzok, akkor mindig bekapok egyet, mert felélénkít, és pont addigra szívódik fel, mire el kell kezdenem a munkát. Jót tesz az izmoknak is. Amikor új sportágat próbálok ki, erőpróbázok, akkor nekem ez segít azon túllendülni, amikor a kisördög kiül a vállamra, és azt hajtogatja: „te ezt nem bírod”. Ohohó, dehogynem!
Amiben megtalálható, ha nem akartok bogyózni: burgonya, zöldségek, hüvelyesek, halak, csonthéjasok.

Energiában
Az izotóniás ital. Na, ez az, amit akkor szoktam inni, amikor élni sincs kedvem, nemhogy megmozdulni. Szürke, esős, lassú napokon. Én nem iszom minden alkalommal, nem igénylem. De van azaz állapot, amikor kell. Ez tulajdonképpen nálam az, amikor fáradt vagyok, állva elaludnék, és hiába iszom, szomjas vagyok. Ilyenkor bekeverek egyet magamnak, megiszom úgy, ahogy tanácsos (edzés előtt, közben, után), és már minden rendben is van. Most is ez lendített át a nemakarom korszakon.
Amellett, hogy ez is felpörget, az izmaimra is jótékony hatással van.
Ez nem energiaital!
Én a Müllerben veszem a sajátomat, ami narancsos, de van friss (ez milyen íz?) ízű is.

Intenzív edzésekhez, beltéri edzéseknél, teljesítményorientált edzéseknél jól jöhet.
Túrázásnál, amikor az állóképességemet próbálgatom, vagy amikor nem lógnak ki a beleim, akkor nem igénylem.


A harmadik, amivel fáradtságérzetet és nemakaromságot tudok elérni, ahogy ti is, hogy nem esztek jól. Lehet élni a felkiáltással, hogy de én egészségesen eszem, mi az, hogy nem jó?! Az, hogy ez a tény még nem jelenti azt, hogy az egyes mozgásformákhoz megfelelő mértékű kalóriát viszel be.
Ami még fontos: vitamin, vitamin, vitamin. Ja, és az ásványi anyagok.
Vannak napok, amikor egyszerűen nem eszem, mert nem vagyok éhes. De nem is állok neki egy erőnléti edzésnek. Amúgy is 10 perc után kivégezném magam.

Ebből is látszik, hogy azért arra is figyelni kell, hogy nem vagyunk-e túledzettek. Azt hinnétek, nincs ilyen. De van. Rosszul alszol, teljesítményed csökken, állandóan fáradt vagy, merevek az izmaid, étvágyad sincs igazán, nehezen koncentrálsz.
Amikor nekikezdtem az egésznek, akkor őrült módon próbálkoztam. 1,5-2 órás edzés, minden nap. Aztán csalódott voltam, amikor az ötödik napon nem ment. Hát, ezért.

Ha nem akarom ismételni magam, akkor ennyiben kimerül a történet. Ha ismételni szeretnék, akkor minél több fehérje menjen be, az jót tesz az izmoknak.


Szeretnétek, hogy időről időre visszatérjenek ezek a bejegyzések?

4 megjegyzés:

  1. Én a menta teát szeretem. Megiszok egy bögrével és máris éberebbnek érzem magam, nyugodtabbnak. És így van kedvem belevágni a dolgokba (nem csak edzés téren). Igazból ha eljutottam oda, hogy átöltözzek, onnantól nincs visszafordulás. Esetleg jó pörgős zenét szoktam még betenni, amitől megjön a kedvem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem ezek nem hatnak már, nem tudom, miért. A számomra pörgős zenére nem tudok edzeni, mert nem olyan ritmusa van, és vannak napok, amikor még a pörgéshez sincs kedvem. :)

      Törlés
    2. az tény, hogy van olyan, hogy az ember nem akar mást csak feküdni, kapcsolgatni a tv-t pl. és hagyjon mindenki békén... : D

      Törlés