2015. szeptember 7., hétfő

Görögország, Paralia - nyaralás

Barátnőimnek már küldtem egy tartalmas élménybeszámolót a nyaralásuknkról. Ez egy kis kivonat lesz itt most, emlékként, hogy ilyen is volt.

Augusztus végén életemben először láttam a tengert! Bizony, nekem még ez nem adatott meg, és nem ám akármilyen országba mentünk, hanem Hellászba. Az utazás előtt nagyon nem lehetett velem mit kezdeni. A pakolásnál Mr. A katonás rendbe szedte a dolgait, nálam a kanapé úgy nézett ki, mintha bombát robbantottak volna. Másnap elindultunk busszal – élmény volt, mert a nők miatt minden fűszálnál megálltunk pisilni. Szegény kis Makedóniát egyszer sem láttuk, mert oda is, vissza is sötétben nyargaltunk át rajta.

Egy hetet töltöttünk Paralián. Imádom azt a helyet, szerelmes vagyok, vissza szeretnék menni. Azon mosolyogtunk, hogy most jobban hiányzik, mint ott kint az otthonunk.  Az ételek, a helyszínek, a hangulat, a tenger, a sósság, a szállás, a part, a Nap, az Olimposz… mind-mind annyira gyönyörű volt, és nyugodt. Kisimultak az idegeink teljesen.
A tenger közel volt az apartmanunkhoz, három választható programunk is volt, nekünk voltak a Meteorák, Skiathos és az Olimposz hegyi kirándulással. Zsiráfos Vikinek, az idegenvezetőnknek nagyon hálás vagyok. Remek helyekkel, történetekkel és ízekkel ismertetett meg.

A hajóút örök emlék marad, meg úgy az egész. Hangulatos volt nagyon. Sokat nevettünk, és remek kikapcsolódás volt. Mindenképpen visszamennénk még oda, mert azért jó lenne ismét medúzát fogni a tengerben, vagy rákokat vonulni nézni, és kimaradt a gyógyfürdős iszappakolás, meg Athén. De ami késik, az eljön egyszer…

Paralia

Az eligazítás után átbuszoztunk Katerinibe.

Nei Poriban is megálltunk, mert ott is szedtünk fel kirándulókat.

Meteorák
A Nagy Meteorát látogattuk meg belülről, és a Roussanout.

Aki illetlenül ment kolostort látogatni, annak fel kellett vennie magára egy lapszoknyát, és egy kendőt. Minden kolostorlátogatásnál így jártam.

Rendben, hogy nagy élmény egy csodánál / örökségnél járni, de a Nagy Meteorában ez érdekelt leginkább.

Hazafelé egy kegyhelynél arcot mostam, mert úgy tartják, hogy ha megteszed, megszépülsz… kár, hogy a másik oldalon lábat mostak a másik turistacsoport tagjai.

Nem volt nehéz görög kóbor állatkákat találni. Itt előbb egy cicát simiztem. Aztán csatlakozott még egy, majd még két lány is odamerészkedett simogatásra.

Skiathos
Hajóval mentünk oda. Jelentem, nem lettünk tengeri betegek, igaz, nyugodt volt a víz. A kapitányunk pedig, gondoskodott a jó hangulatról az egész legénységével. Ment a szirtaki, folyt a Metaxa.

Mamma Mia helyszín.

Hamisítatlan görög kacsa.

Ezzel a hajóval mentünk.

Olimposzi kirándulás
Két kolostort néztünk meg, és egy görög tavernában ettünk.

Ételek

Meglepő volt az éhségcsináló, két decis törköly pálinka.

Tintahalkarika, és életem első találkozása minipolippal. :D

Ajándék citromos süti.

Minden kirándulás előtt megálltunk kávézni. Ebben tiropita van.

Souvlaki # 1.

Tudom, ez nem esztétikus, de olyan finom, hogy ma leutánoztam ebédnek.

Lokoumi – úgy tömtük, hogy nem szégyelltük.

Makedón sör… megért egy misét…

Öt sajt egybesütve – nem csak a mitológiába, a helybe, de ebbe az ételbe is szerelmes lettem.

Bableves.

Fix sör – na, ez pont olyan, mint az itthoniak.

Mythos - szeretem a mítoszokat... a legjobb sör, amit valaha ittam.

Tiropita… bocs, mohó voltam, és kép előtt beleharaptam…

Souvlaki # 2.

Ekkora voltam a pálmafákhoz képest.

The Best – életünk első görögországi gyorsétterme volt, az első kajálással

Alfa – a másik sör, ami jobb, mint a Fix, az fix.

Frappé – a kávé, mint víz… hm… nyamiiii…

Ebben a tavernában ettünk. Itt köszöntem görögül. Ha egy görögnek görög szót mondasz, két eshetőség közül választhatsz. Vagy tudja, hogy turista vagy, és meg akar tanítani görögül; addig ismételteti veled a szavakat, amíg helyesen nem ejted. Vagy azt hiszi, hogy tudsz görögül, és csak úgy beszél hozzád, és nem hiszi el, hogy te csak köszönni tudsz.
Ezért volt bajban Mr. A, aki az efhárisztó (köszönöm) szót folyamatosan Héphaisztosznak mondta, mert nem tudta megjegyezni, és majdnem metlakit kért a souvlaki helyett. :)

Három új lakónk lett végül. Daphne, a szamár. Roy, a cápa. Costas a gyík.

Remélem, valaki eljutott a végére, és nem kaptatok csömört.

Pusszantás,
D.

1. Én kiváltságos vagyok és fantasztikus beszámolót kaptam külön, de itt is csak bambultam a képekre, mert gyönyörű helyeken jártatok és még mindig csinos vagy a kékben! ;) :) <3

1. Köszönöm! :)

Igen, te is tartalmas beszámolót kaptál. Elkezdtem írni, rájöttem, azt nem teszem ki, mert senki sem fogja megnyitni. :D Nem tudom, mennyi plusz kép van ebben, mint abban, de most már gyakorlatilag mindent láttál. :D

2. Nagyon gyönyörű helyeken jártatok! Irigy vagyok most! :D

1. Én is még sok embert irigylek, persze olyan szempontból, hogy de jó neki. Majd egyszer te is eljutsz ide. :D
      Csodás volt ott lenni, és még így is ezer apró dolog van, amit nem tudtunk képre vinni.

3. Nagyon szép képek, örülök, hogy eljutottál a tengerre, szerintem gyógyító ereje van, jobb, mint bármelyik terápia :) A vízeséses képen meseszép vagy!

1. Köszönöm!!!
      Mr. A megfázott. Itthon, vagy a buszon a légkondi hűtötte meg, nem tudjuk. Fújta az orrát csak, de nem hatalmasodott el rajta. Nyilván a meleg és a sós víz. Alapvetően pedig, ha ez nincs, akkor is jó érzés belemenni, és megnyugodni. :)