2015. szeptember 28., hétfő

Filmturmix



Elcsúsztam egy nappal ezzel a filmajánlóval kivételesen, de tegnap nem éreztem úgy, hogy szeretném ezt kitenni. Nem tudom, miért. Mondjuk, itthon se voltam, amikor meg igen, akkor meg Mr. A foglalta el éppen Rómát.

Úgy érzem, egy film kimaradt. Egyikünk se jött rá, hogy melyik, ez is sokat elmond arról. Azóta se jöttem rá, csak egy baromi nagy hiányérzettel küzdök.


Ahol a szív lakik (Where the Heart Is, 2000)
R: Matt Williams
Sz: Natalie Portman, Ashley Judd, James Frain
Novalee egymaga maradt a Wal-Mart pakolójában, majd hat hétre beköltözik az áruházba. Később a gyerekét is ott hozza világra. Ezután némi segítséggel sikerült talpra állnia, míg gyermekének az apja saját poklát járja.
Aranyos, kedves, tanulságos film volt az emberi gonoszról, és a jóságról, hogy nem feltétlenül mindenki az, aminek látszik. Elbűvölő film, hihető és kellemes karakterekkel. Egyszer mindenképpen érdemes megnézni. Első látásra kicsit hosszúnak tűnik, de abszolút nem az. Amikor elvisz magával a történet, akkor egyszer csak azon kapod magad, hogy a fele elment.


Farkasok (Wolves, 2014)
R: David Hayter
Sz: Lucas Till, Jason Momoa, Merritt Patterson
A tizenéves fiúnak látszólag megvan mindene, amire szüksége van, ám egy éjjel arra ébred, hogy meggyilkolta az egész családját, átváltozott és bántalmazta a barátnőjét. Menekülnie kell, miközben egy égető kérdésre keresi a választ: kik a szülei valójában?
Nem volt ez rossz film, tinis, farkasos, de azért nem annyira tinis, mint az Alkonyat. Nagyon sokkal több szál nincs benne amúgy, mint amit leírtam a történetben. Jason Momoa szeme is kiváló (belezúgtam, kész), de csak egy arcot tud. Hamar kitalálható, hogy mi lesz a végkifejlet, melyik karakter milyen, talán egy van, akire nem számítasz, hogy azt teszi, amit. Egy esti szórakozásnak megfelelő.


Mad Max: A harag útja (Mad Max: Fury Road, 2015)
R: George Miller
Sz: Tom Hardy, Charlize Theron, Nicholas Hoult
A világvége után a hatalom pár kézben összpontosul. A víz és a termények főleg Immortan Joe tulajdonát képezik, akárcsak a szülőképes nők. Az egyik imperátora úgy dönt karöltve egy rebellis női sereggel, hogy segít az embereken. Éppen csak arra nem számítanak, hogy Max is megérkezik a képbe.
Az igazi pasis, daráló film, tömény akció. A dramaturgnak sok dolga nem volt, ahogy tulajdonképpen a forgatókönyvírónak sem. Nem értem, hogy mit keres a harci szekerek között egy gitáros, de ez már lényegtelen. Egy elmebeteg világban ezen nem akadunk fent. Tény, ez a film visszahozza a MM-filmeket a semmiből. Nicholas Hoult mindenképpen megér egy misét, mert zseniális arcjátéka van a fiúnak!!! Látványnak csillagos hatos, minden másban… Azt is remélem, Max lesz a főszereplő a következő részben. Mert, hogy lesz.


Slugs (1988)
R: Juan Piquer Simón
Sz: Michael Garfield, Kim Terry,, Philip MacHale
Egy kisváros lakosságát gyilkos csigák fenyegetik. Mutálódtak, emberekkel táplálkoznak, és sorra szedik áldozataikat a lakosság soraiból.
Nekem ez a horror. Utálom a csigákat, irtózom tőlük, végig az orromig húztam a takarót. Persze, ha ezt nem számolom, akkor viccesek a harapós, mindenkit elkapós kis állatok, amik meztelenek, feketék és undorítóak. Szerintem még a maga idejében is blődnek számított. Viszont, ha valaki meg szeretné nézni ilyen-olyan okból, akkor tegye, én nem tartom vissza. Csak óvakodjon a nyirkos helyektől, zárja be az ajtót, mert jönnek a csigáááááááááák…


A sejt 2. (The Cell 2, 2009)
R: Tim Iacofano
Sz: Tessie Santiago, Chris Bruno, Frank Whaley
A tövis egy sorozatgyilkos, melynek egy áldozata élve megúszta tortúráit. A nő a parapszichológia segítségével kapcsolatot tud teremteni akár az áldozattal, akár a gyilkossal. Így derül fény arra, hogy nem véletlenül maradt életben.
Az első részt is már a szürreális látványvilág vitte magával, amúgy semmi sincs benne. Na, ez folytatás, tehát semmiben nem éri utol az első részt, és mivel nem nagy költségvetésű, látvány sincs igazán benne. Ebben a filmben annyi van, amennyi: egy gyilkos, egy pár áldozat, nyomozás. Hamar ki lehet találni, hogy ki a gyilkos. Elmegy a film, egy estére megteszi.


Szédülés (Vertigo, 1958)
R: Alfred Hitchcock
Sz: James Stewart, Kim Novak, Barbara Bel Geddes
Egy kiszuperált nyomozó azon agonizál, hogy elvesztette utolsó megbízásának tárgyát: a megfigyelt személyt, Madeleine-t. A nő öngyilkos lett. San Francisco utcáin bolyong, amikor egyszer csak meglátja az utcán a nőt, aki a megszólalásig hasonlít rá.
Alapvetően rossz, amikor egy személyes probléma megnehezíti, hogy nyugodtan éld a mindennapjaidat. Frusztrációhoz vezet, ami idegbajhoz, őrülethez, lásd a nyomozót. Az, hogy átformálni egy embert arra a karakterre, akit te látni szeretnél, és mennyire lesz az, az már egy másik kérdés. Mind ezzel kapcsolatban érdekes kérdések kavarognak bennem, mind pedig, a rendező kamerakezelését is szépen adja. Mindenkinek ajánlom ezt a filmet!


A köd (John Carpenter’s The Fog, 1980)
R: John Carpenter
Sz: Adrienne Barbeau, Jamie Lee Curtis, Hal Holbrook
Antonio Bay nyugodt városkáját egy száz éve volt átok fenyegeti. Köd képében jelenik meg a gonosz, mely hat áldozatot követel, ugyanis, az unokák lakolnak felmenőik bűneiért.
Csigák után, itt a gyilkos köd. Szeretem a John Carpenter filmeket, és valahol még mindig ugyanúgy hat rám, mint gyerekkoromban, amikor láttam. Nyomaszt. Leginkább ez az érzés kavarog bennem. Nem félelmetes, nem igazán izgalmas a mai felhozatalt nézve, de jó és kellemes délutáni mozi. Azt mondom, aki a mai horrorokat nagy kanállal eszi, hogy tessék ebbe is belemerni, csak hogy legyen viszonyítási alap.

A horda (Nomads, 1986)
R: John McTiernan
Sz: Lesley-Anne Down, Pierce Brosnan, Anna Maria Monticelli
A francia antropológus és felesége egy családi házba költöznek. Ám szomszédaik megmagyarázhatatlanul idegesítő emberek. A férfi követni kezdi őket, amíg össze nem verik, és kórházba nem kerül. Mielőtt meghal, orvosának fülébe suttog pár szót, amitől az ő sorsát is megpecsételi.
Mr. A csak ült, én meg valami nyakatekert magyarázatot tudtam adni, mi ennek a filmnek az értelme, melyek a kapcsolódási pontok. Két percig magyaráztam, mire megvette az ötletemet. Szóval, aki szeretne gondolkodni, nem tartom vissza. Amúgy, kíváncsi lennék, ki mit lát ebbe a  filmbe bele? Olyan, mintha két filmet néznénk egyszerre, ide-oda ugrálunk, és igazán semmi izgalmas vagy idegőrlő nincs benne. Csomó helyen úgy folytatódik, amit én nem tennék, de ha nem tennék a szereplők se, akkor nem lenne mit nézni.

Halottasház – A holtak feltámadnak (Mortuary, 2005)
R: Tobe Hooper
Sz: Dan Byrd, Alexandra Adi, Denise Crosby
A Doyle család elköltözik új otthonukba, mely tulajdonképpen egy ravatalozóval egybekötött halottasház. Koporsók és penész borítják a házat. Hamarosan kiderül, hogy a ház több titkot rejt, mint gondolnák, ezért a gyerekek nyomozni kezdenek.
Horrornak nem horror, vígjátéknak nem vicces. Tinifilmnek meg butácska, de leginkább az. Végig rejtvényt fejtettem alatta, Mr. A meg olvasott. Hamar elmegy, viszont nem lehet hova tenni, egy-két undorító jelenettel teletűzdelve, viszont még az is annyira… nincs rá szavam. Az eleje még jó is, azt hiszed, hogy lesz belőle valami, aztán elérkezünk a közepéig, és semmi nem magyaráz semmit, semmi nem logikus. Főleg a vége nem. Az miért kellett???


Törésvonal (San Andreas, 2015)
R: Brad Peyton
Sz: Dwayne Johnson, Carla Gugino, Alexandra Daddario
Kaliforniát sorozatos és egyre erősödő földrengések rázzák meg. San Francisco gyakorlatilag eltűnik a Föld színéről. Egy mentőhelikopter pilótája felesége, majd lánya megmentésére indul, aki a városban rekedt.
Kalandfilm, vagy katasztrófafilm. Nem hű, de jó, de nem is rossz, egy esti mozinak ajánlatos megnézni. A végén van a szokásos amerikai nyálazás, de azt leszámítva, mindig mozgásban vagyunk. Az a film, ami 3D-ben biztos oltári volt. Így sem rossz, de a látványra épül. Engem a színészek is megvettek maguknak. Élvezhető volt.

4 megjegyzés:

  1. Én az eredeti 39 lépcsőfokot szeretném a közeljövőben megnezni...kell az egyetemre...meg amúgy is szeretem az ilyen jellegű filmeket...
    Meg most kineztem itt w csigás horrort...szeretem az ilyen idétlen horrorokat is...gyilkos paradicsomok...szornyecskek...most meg csigak...xD

    De most jelen pillanatban az Állattemetőre vágyok mindennél jobban...az a film egyszerűen kell, hogy ne érezzem úgy, hogy elpazaroltam a napomat a sulira...:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A 39 lépcsőfok, az ikonikus jelenetével. Fincsi. :)
      Ha néztek, vagy ajánlanak így filmeket, örülnék, ha néha egy-egy ilyen bejegyzés alá beírnád, mert szerettem, amikor a tanáraim ajánlottak filmeket, amiket magamtól nem néztem volna meg (Querelle, Vera sofőrje...stb).
      Szörnyecskék, rémecskék, babák, az alap. A paradicsomokon szakadtam, főleg, amikor megláttam benne George Clooney-t. :D:D:D
      Ha lesz gyilkos fűszál, arról is beszámolok. ;)

      Törlés
    2. Hmm...rendben, de többnyire a Hitchcock klasszikusokat és Chaplint szoktunk elemezgetni mostanában "csak" (vagyis ez gyakorlati filozófia-filmesztétika óra, és most ezeknek a "módszereit" - vágások, szimbolizmus, meg ilyenek - elemezzük...amíg fel nem hívta a tanár a figyelmemet rá, fel se tűnt, hogy ennyire "hasonlítanak" ezek a filmek...)

      Amúgy a Final cut-ot ismered? Magyar vágású film, rengeteg külföldi filmből van összevágva, egy szerelmi történet, rengeteg férfi és nő "személyesíti" meg az EGY darab férfi illetve EGY darab női szereplőt...:D
      Én először eléggé...hát...furán álltam hozzá, de megnéztem...zseniális...a maga módján...:D
      De egyébként rendben, ha ad még ki "feladatokat", akkor az aktuális filmes posztod alá odaírom...:)

      https://www.youtube.com/watch?v=iSB967wX0wA (itt a link, ha érdekel, meg ha még nem ismered)

      Törlés
    3. Köszönöm a linket!
      A címe ismerős, de nem veszek rá mérget, hogy láttam. Ha lesz egy kis szabadidőm, akkor utánajárok ennek, mert érdekel. Szerintem csak olvastam róla. :)

      Nekünk választható volt a filmklub, és azt választottam. Remek alkotásokat néztünk meg, pár a kedvencemmé nőtte ki magát. Mi inkább csak elemeztük őket. Legalább a tanár hagyta, hogy azt lássunk bele, amit szeretnénk.

      Törlés