2015. szeptember 13., vasárnap

Filmturmix



Most nézem. Erre a hétre sikeresen csupa B-alkotást sikerült összegereblyéznem nektek. Ezért valahol bocsánat, ez most így alakult… meg Mr. A tehet róla.


Megacápa a kolosszus ellen (Mega Shark vs. Kolossus, 2015)
R: Christopher Ray
Sz: Illeana Douglas, Amy Rider, Brody Hutzler
A Megalodon kisebb példánya szedi áldozatait, amikor a világ majdhogynem másik felén beindítják az Apokalipszissel fenyegető gépet, a Kolosszust. Nem kérdés, hogy csak egymással tudnak elbánni, viszont hogy kerüljenek egy légtérbe? Na, azt kell megoldani.
Szeretem az Asylum-filmeket. Komolyan. Némelyik jobb, mint egy-egy B-film, más elszórakoztat. Ezekre különösképpen vadászunk, mert annyira egyszerű, hogy az már-már jó. Persze nem, de egy vigyorgós estére mindenképpen megéri. Lehet rájuk mondani, hogy így gagyi, vagy úgy gagyi, de rengeteg mozis film rosszabb ezeknél.


A séf (Chef, 2014)
R: Jon Favreau
Sz: Jon Favreau, John Leguizamo, Emjay Anthony
Carl egy internetes fiaskó után belebukik az életébe, mint úgy a szakmájába. Egy mozgó bódéval próbál újra a felszínre törni, s mindeközben meg kell küzdenie a gyereke szeretetéért is.
Csodálkoztam, amikor megláttam benne Oliver Platt, Scarlett Johansson és Dustin Hoffman színészeket, mert valahogy más kategóriába sorolná őket az ember. Hogy húz-e a filmen, nem tudom. A családi szál kevésbé kidolgozott, mint a munka hőse történet. Szórakoztató, inspiráló, valahol tanulságos is. Nem katartikus, nincs benne nagy dráma, mégis, egy kellemes szombat délutáni kikapcsolásnak jó. Sokan csak szeretnénk azt a lendületet és hitet magunkénak tudni, mint a séf.


Rettegés alkonyat után (The Town That Dreaded Sundown, 2014)
R: Alfonso Gomez-Rejon
Sz: Addison Timlin, Veronica Cartwright, Travis Tope
Texarkana kettős városát egy maszkos gyilkos terrorizálta régen, s most visszatér. Első áldozatának párját életben hagyja, hogy emlékeztesse a közösséget a gyilkosságokra. Miközben az emberek hullanak, a lány nyomozásba kezd.
Kicsit Sikoly, kicsit Péntek 13, és már csak azért néztem, hogy tudjam, ki lesz a gyilkos. Nos, nem az, akire tippeltem. Szexuális képi megjelenítésben is illeszkedik napjainkhoz, az már más kérdés, hogy a gyilkosság, mint trancsírpancs, a gyilkos, mint indigópapír tud-e működni számunkra. Azt sajnáltam, hogy jellemzően éjszakai gyilkos volt a gyilkos, ezért a film 90%-a sötétség. A módszerek voltak még érdekesek. Amikor az egyik áldozatot halálra trombitálja, nem tudtam eldönteni, hogy kreatív vagy beteg… nem lesz sosem a kedvencem, de egy misét megér.


A sólyom bosszúja/ A gyilkos héja (Hawk the Slayer, 1980)
R: Terry Marcel
Sz: Jack Palance, John Terry, Bernard Bresslaw
Héja a hatalomért megöli az uralkodót. Azonban a hatalmat jelentő kard nem az ő kezébe száll, hanem a kisebbik fiú, Sólyom kezébe. Míg Héja bosszút forral, és egy zárda főnővérét rabul ejti, Sólyom egy boszorkány segítségével csapatot toboroz, hogy a nővér s vele együtt a világ megmentésére siessen.
Gyerekkorunk fantasy-mozija. Persze, a mai szemmel rossznak mondanánk, de szerintem, aki megnéz bármilyen 80-90-es évekbeli fantasy filmet, annak ezt sem szabad kihagynia. Epikus. Gonosz és jó küzdelme, a fiú, aki érdemes a kardra, boszorkányok, törpék és óriások, emberi ballépések és megoldások.


Dumb és Dumber kettyó (Dumb and Dumber To, 2014)
R: Bobby és Peter Farrelly
Sz: Jim Carrey, Jeff Daniels, Rachel Melvin
Dumb egy pszichiátrián tengeti mindennapjait, miután Mary kikosarazta. Húsz éve már Dumber minden nap bemegy hozzá, amikor kiderül, hogy Dumb szimulál. Dumber viszont, egy csúnya, kevésbé poénos problémával várja: vesére van szüksége. Indulhat a vesevadászat.
Annyira nem tetszett, mint az első rész, mert túl erőltetettek voltak a poénok, és kevésbé ment rá az igazi buta hülyeségre, mind inkább a szójátékokra. A film vége felé már csömört kaptam tőle. Jó, persze, valamin én is röhögtem, de valahol nem akarom megemészteni, hogy a szó szerint szar poén a vicc. Kicsit küzdelem-szagú az egész film, hogy a két kiöregedett szereplő próbálkozik meglovagolni a saját lecsúszásukat. Az utalások az előző filmre jók voltak, Penny nagyon sötét, de dobott a dolgon, ahogy a többi szereplő is. Főleg a papagájos fiú.


Stigmata (1999)
R: Rupert Wainwright
Sz: Patricia Arquette, Gabriel Byrne, Jonathan Pryce
Egy ateista nőt hatalmába keríti a gonoszt, s minden stigma megjelenik az ő testén is. Frankie először orvostól orvosig jár, mígnem találkozik Andrew atyával, aki felismeri az őt megszálló fenyegetést.
Ennek a filmnek semelyik oldalában nem hiszek, maximum annyiban, hogy az egyház kicsit sikál itt, kicsit söpör ott. Mindegy. Anno eluntam magam rajta, most végignéztem, de semmit sem mozgatott meg bennem. Jellemformálást lehet belőle csipegetni, mármint annak, aki szeretne. Mondjuk, mostanság akármennyi ilyen filmet megnézek, illetve, akármelyiket megnézem, mindig rossz gondolataim támadnak utána. Bennem mindig valamilyen szinten ellenérzést keltenek.


Kamuzsaruk (Let’s Be Cops, 2014)
R: Luke Greenfield
Sz: Damon Wayans Jr., Jake Johnson, James D’Arcy
Két jóbarát rendőrnek öltözik be, s akkor jön a nagy ötlet – hogy adják ki magukat hivatásos zsarunak -, amikor mindenki rendőrnek nézi őket. Innentől kezdve felvesznek egy sajátos alteregót, amíg a helyi maffiafőnök szeme elé nem kerülnek.
Hogy Nina Dobrev mindig is Elena marad, az tuti. Mert ő is játszik a filmben, és pont ugyanaz a haj, pont ugyanaz a smink, és pont ugyanazok a csámpás lábak jellemzik. Ezen felülkerekedve, egészen jó kis vígjáték ez. Teljesen kikapcsolt, jókat röhögtem rajta. Tetszett, hogy nem a „baszós-fingós” viccekkel pakolták tele. Két nagy marha! Normálisan befejezték, remek karakterekkel van tele, még a sztorija is rendben van. Lehet, hogy cink, de nekem ez a film bejött.


Space Marines (1996)
R: John Weidner
Sz: Billy Wirth, Cady Huffman, John Pyper-Ferguson
Űrkalózok arany fejében hajlandóak visszaszolgáltatni az Egyesült Bolygók szövetségének fejét. Egy csapat űrbéli rendfenntartó segítségére van szükség, hogy az akció sikeres legyen, máskülönben, új időszámítás kezdődik.
Az biztos, hogy a főgonosz kinézetében a filmre nagy hatással volt a Holló, mert kábé Top Dollar nézett ki így. Billy Wirth meg az egyik gyengém. Na, de a lányos rajongást félretéve, nem volt ez olyan rossz film, mint amilyennek tűnik. Persze, kicsit bárgyúnak tűnik a mai szemnek, mint minden kilencvenes évekbeli alkotás. A gonosz jobb keze ismét telitalálat, az ő szájába adták a legjobb szövegeket. Amúgy egy estés időtöltésnek elmegy.


Az idő urai (95ers: Time Runners, 2013)
R: Thomas Gomez Durham
Sz: Alesandra Durham, Joel Bishop, Terence Goodman
Sally elveszti férjét, miközben közös gyerekükkel várandós. Az FBI ügynök próbál válaszokat találni férje eltűnésére, valamint furcsa megérzéseire, miközben időutazók gyilkos csoportja feni rá a fogát.
Nem értem ezt a filmet. Nem tudom pontosan megmagyarázni, mi az, amit nem értek, de néztük a filmet, és olyan volt, mintha egy-két jelenet között nem lenne kapcsolat. Lehet, hogy kivágták, lehet, hogy nem figyeltem, de valami nem volt kerek. Másra számítottam a cím alapján.

6 megjegyzés:

  1. Úgy néz ki, én vagyok az egyetlen akin Dumb és Dumber kifogott másodszorra...én kikapcsoltam engem bosszantott...Oké, Jim Carrey-nek amúgy is van néhány olyan filmje, ami hát...öhm...olyan, amilyen, de alapjáraton szeretem, mert szórakoztató, és az az arcmimika elképesztő...na ezt a filmet feladtam...xD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem sem tetszett. Főleg, hogy a buszon néztük, amikor utaztunk ki, és ráadásul, akkor is meg kellett nézni, amikor jöttünk vissza. XD
      Úgyhogy, kikapcsolni nem tudtam, ezért próbáltam benne megtalálni a jót.
      Carrey hol jó, hol nem, számomra abszolút szélsőséges színész.
      Én maradok inkább az első résznél, ezt hanyagolom a továbbiakban. :D

      Törlés
    2. Jaaa....naivan azt hittem, én voltam az egyetlen, aki max fél óra után kikapcsolta...xD
      Szegénykém, viszont a te helyzeted akkor rosszabb...legalább csak egyszer kellett volna végig nézned...komolyan, hogy szavaztátok meg a filmet? xD
      (Mikor mi mentünk buszos kirándulásra, három közül választhattunk...:D)

      Törlés
    3. Kifelé menet három volt. Visszafelé négyből választhattunk, de így is, úgy is valamelyiket kétszer kellett volna megnéznünk, és a "fiatalok" erre szavaztak. Valahol már belealudtam, mert késő/korán volt.
      Nekem mindegy volt, mit nézünk, mert kettőt pislogtam, és csukva maradt a szemem. XD Fel-felkeltem rá a kanyarokban, de elég volt csak az egyik.

      Törlés
  2. Ebből cím alapján csak a Stigmata,meg a rettegés alkonyat után érdekelt...volna :D De leírás alapján marhaságoknak tűntek. Az a baj,hogy én is ilyeneket fogok ki mindig,ami semmi pluszt nem ad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mind a kettő megér egy egyszeri megnézést. A Stigmata inkább, mint a másik.

      Törlés