2015. szeptember 15., kedd

A svéd jéghegy: Anita Ekberg



Már nem is tudom, hogy hol láttam róla egy „ilyen volt, ilyen lett” képet, viszont arra emlékszem, hogy az államat utána fél órán keresztül kerestem. A valamikor tündöklő szexszimbólum egyik napról a másikra lecsúszott asszonnyá vált, akire nem lehetett ráismerni. Mégis, szakított a hatvanas évek álszentségével, és kihasználta azt, amit az Öreg Szőnyegkészítő megadott neki: a domborulatait.


1. Kerstin Anita Marianne Ekberg Svédországban született 1931. szeptember 29-én. Hét testvére volt. Ő született hatodikként, így a család legidősebb lányának számított.

2. Tizenévesen már divatmodell, és a szépségkirálynős versenyeken is sikeres. Elnyeri a Miss Malmö, aztán a Miss Svédország címet. Később Amerikában csak az első hatba jut be a Miss Universe versenyen. Ekkor szerződteti le az Universal Studio.

3. Az ötvenes években döcögősen indul a karrierje. Howard Hughes szerint, ha változtat a küllemén és a nevén, befuthat. Anita azonban elvetette az ötletet. Ugyanebben az időben rengeteg már feledésbe merült filmet forgat.


4. A Federico Fellini rendezésében készült Az édes élet (1960) című film hozta meg számára az áttörést.

5. Sok kis románcot tudhat magáénak, valamint két házasságot. Az első Anthony Steel színésszel 1956-1959 között, a másodikat Rik Van Nutter színésszel 1963 és 1975 között.

6. Karrierje fellendülése után gyakran hazalátogatott Svédországba, ám életvitelszerűen Olaszországot választotta.

7. Mindig is adottságaival próbált kitörni a névtelenségből. Ez rányomta bélyegét színészi képességeire, amiért túl nagyra sosem tartották. Legjobban az bántotta, hogy hazájában is így vélekednek róla.


8. 2002-ig volt aktív a színészetben. Utána a legtöbb balszerencse utolérte.

9. Idősebben szegénységben tengette mindennapjait. Róma mellett élt egy idősek otthonában, miután a háza leégett.

10. Életének utolsó éveiben többször szorult klinikai kezelésre, míg végül 2015. január 11-én elhunyt.

Állítólag belekezdett egy irományba, melyben összefoglalja emlékeit. Jó lenne, ha ez létezne, és egyszer kiadnák. Kíváncsi lennék sok mindenben az ő álláspontjára is.

4 megjegyzés:

  1. Nem sűrűn szoktam kommentelni, de így kb. egy év zombitipegés után annyit most megjegyzek, hogy szeretem, hogy tartalmat tekintve ennyire változatos a blogod. Az írásaidat, a stílusodat is kedvelem, ez utóbbi témától függetlenül állandó és jó. Szóval köszönöm, sokszor vagy ám megmentőm egy bejegyzéssel várakozás közben, bízom benne, hogy folytatod a továbbiakban is. ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen a kedves szavaidat, nekem most ezek jöttek éppen jókor. Komolyan.
      Nem, nem tervezem feladni, csupán nyitottam egy másik oldalt is a magam, és remélem, mások szórakoztatására.
      Ha gondolod, nézz be oda is:
      http://sustain.payne.gportal.hu/

      Törlés
  2. Hogyhogy írtál róla? Tök jó volt olvasni. Jöhetne még néhány ilyen bemutatós poszt, tetszett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök.
      Nem tudom. Keresgettem új karaktereket magamnak íráshoz, és megtaláltam őt. Mindig vannak ilyenek a "nők a nagyvilágból" címkék alatt. :)

      Törlés