2015. augusztus 7., péntek

Nem értem…



… hogy miért veszünk meg, ha autóba zárt kölköt vagy kisállatot látunk, amikor a busz utazóközönségével senki sem törődik. – A héten egyik nap mentem munkába, és a negyven fokban FŰTÖTTEK a buszon. Oké, hogy nincs klíma, sem sötétítő, és az ablakot sem lehet kinyitni, de miért kell fűteni?

… miért kell menüpontnak lennie a lakógyűlésen, hogy szereltessünk be a lépcsőházba méregdrága kamerákat, mert bejönnek a csúnya emberek? – Könyörgöm, az itt lakók 60%-a nyitva hagyja a kaput, pedig, ha becsuknák, nem jönnének be illetéktelenek.

… miért veszi evidensnek mindenki, hogy én fogom kikerülni?

… miért halad kettővel két bringáját toló turista a Lánchídon egymás mellett? – Beszélgetnek, nézik a Dunát, és ha megpróbálod őket kikerülni, akkor káromkodnak. Honnan gondolom? Mert szerintem a púta nem éppen a kedvesem szót jelenti.

… miért van az, hogyha a nők, kortól függetlenül leszállnak a buszról / lelépnek a mozgólépcsőről megállnak, és nem is törődnek az utánuk jövőkkel, akik boldogan kenődnek fel a hátukra?

… miért isteníti mindenki az oreót meg a macaront. – Az előbbi még csak-csak, de semmi extra. Az utóbbi meg a semminek egy pofon süti, ami ráadásul túl van reklámozva.

… miért védekezik egyből mindenki azzal, hogy 70% étkezés, 30% torna. – Állítom, senki sem tudja, hogy honnan vették át, és persze, nem számít az a heti tízszeri edzés, amit más az edzőteremben tölt el…

… miért írják ki az egyik boltnál, hogy zárva vagyunk, menj a másikba, majd ott foglalkoznak veled. Amikor elmész oda, az is zárva tart. Hogy is van ez?

… miért jön mindenki azzal, hogy neki elvei vannak, amikor két perccel később meghazudtolja eme állítását?

… miért lebzsel mindenki délelőtt tízkor a fodrászomnál???


Költői kérdések voltak ezek így péntek délelőtt…

19 megjegyzés:

  1. Ó, annak idején én is írtam egy ilyen listát a mai tinitársadalomtól elkezdve az izzadságig, tele olyan pontokkal, amiket nem igazán lehet megválaszolni. A lista maga egy költő kérdés, és frappáns címet adtam neki: Miért? lista. Az elején nehezen írtam, de aztán könnyen ment az egész. Csak úgy jöttek a miértek, pedig tudtam, hogy nem mindegyikre kapok majd választ. Az oreót én nem értem. Finomnak finom, de... semmi extra. Amúgy, a púta jelentését... hát... utána néztél? :DD Nekem van egy külföldi "barátom" és előszeretettel tanítgatja ezt a szót a srácoknak.

    Szerintem ezekre a kérdésekre ne igazán akarj választ, mert úgyis valami hülyeség jön ki belőle. Tapasztalat. :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is szerettem volna választ kapni rájuk.
      Ha kekec szeretnék lenni, akkor persze ezer és egy kérdést fel lehetne sorolni. Meg valahol ennél is reméltem, másnak nem mászok bele vele a lelkivilágába.
      Olaszul tudok, ott van hasonló szó, amit a k**vára használnak, és ha minden igaz, akkor szerény tudásom szerint, ez azt jelenti talán spanyolul. De nem veszek rá mérget. Ne tanítsa ezt másoknak. :D

      Törlés
  2. A kamera valóban méregdrága, de egyrészt visszatartó ereje van, másrészt meg talán tényleg látszik, hogy ki jött be, hacsak nem csuklyás-sapkás-csupaszőr, ugye. Az engem is kiakaszt, amikor boldog-boldogtalant beengednek a lépcsőházba.
    A busz legalább megy, lehúzható az ablak jó esetben, (itt pont nem) és ha valaki elájul, van segítség-legyünk optimisták. Az autóba zárt csecsemő, kutya nem tudja lehúzni az ablakot, megfő, meghal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak azért nem tartom indokoltnak, mert nincsenek rossz arcú emberek a környéken, betörés sem volt még (lekopogva).

      Én is úgy vagyok vele, hogy legalább eldöcögök vele valameddig, s bármennyire is volt abban a részben egy kis cinizmus bennem, tényleg nem értem. Azért sem, mert mondjuk, ha végigmész a hármas metróval, tegnap például olyan szauna volt, hogy az valami hihetetlen. Ha azt ki szeretném kerülni, mind időben, mind távolságban, és járműszámban is több. Effektíve, nem mindig van választás. Amúgy leszállok, ha van időm, és várok másikat, vagy legalább két jármű között szellőzöm.
      Volt olyan járat, igaz, az nem Pesten, hanem helyközin, ahol be voltak szögelve az ablakok, sötétítő, klíma nem volt. Na, azon rosszul lettem. Egy ember mondta, hogy tartsak ki, mert mindjárt kinyitják az ajtót. Aztán már csak arra emlékszem, hogy apu térdel felettem a járdán.

      Törlés
    2. Ájulós vagyok én is. De durva, hogy nem lehet ablakot nyitni???

      Törlés
    3. Sokáig Szigethalmon laktam, ami azt jelenti, hogy legjobb esetben (nem dugult be az M0-ás) körülbelül 20 perc alatt haza tudtam érni busszal. No, csúcsidőben, nyáron nem sikerült, csak negyven perc volt, hogy kínkeservesen eljussunk a közigazgatási határig. Az ablakokon nem volt feltéve a sötétítő függöny, az ablak meg szó szerint le volt szögellve, hogy ne nyitogassák, ha megy a klíma. Nem ment, és heringeskedtünk.
      Anno megvették a Neoplan buszokat arra a vonalra, és nem is tudom, milyen indíttatásból, nem lehetett kinyitni a kis ablakokat, mert szög, vagy csavar védte. Pedig, tipikusan a karnyi nagyságú ablakok voltak, szóval, nagy huzatot sem lehetett velük csinálni.

      Törlés
    4. Ne sokkolj. Én képes voltam többet gyalogolni és vonatozni, mert a busz mindig horror, kanyarog, büdös és hát tényleg hering-effektus van mindig, nincs hely. "Szerencsére" már nem kell vonatoznom, mert leépítés volt, azóta gyalog járok dolgozni, megfizethetetlen :D

      Törlés
    5. Otthon nem gyalogoltam. Busztól olyan négy km-re laktunk, na azt minden nap oda is, vissza is gyalog. A helyközit azért nem tudtam HÉV-re váltani, mert baromira kiesett, abban az időben nem jártam annak a vonalnak a környékén sem.

      Mennyit mész gyalogszerrel?

      Törlés
    6. Kb. fél óra. Tudom, más biciklizne, de egész nap ülök, ennyi kell. Hazafelé sokszor értem jönnek autóval. Amin szintén rosszul vagyok, ha kanyarog. Nem nekem valók a járművek.
      Amikor a vonatra mentem, akkor is 10 perc+20 perc volt vonatra és vonattól munkahelyre a séta. A vonat is ment 20 percet, de mindig volt ülőhely és hát a GySEV vonatai, főleg a Grazba közlekedők nagyon tiszták.

      Törlés
    7. Bringázhattam is volna akkoriban, csak nem tudok. :(
      Lehet, hogy a járműveket tényleg kerülni kellene, csak azokkal lehet könnyebben A-ból B-be eljutni. Viszont, akkor időben annyira nem nagy a változás.

      Törlés
  3. Ééén most nem kötekedésből, de szeretnék néhányra választ "adni" - pontosabban hangosan gondolkodni, hátha te rájössz belőle a válaszra (nekem se sikerült, de én már kezdem feladni azt, hogy valaha megértem az emberiséget xD)...

    Kezdve a buszokkal...örülj, hogy van busz...ez most nem ilyen "bezzeg Afrikában éheznek meg nincs busz" jellegű szöveg...nem tudom, az ottani buszok milyen állapotban vannak (valószínűleg elég rosszban, ha bekapcsol a fűtés rajta, mert biztos vagyok benne, hogy a sofőr nem direkt csinálta xD), de az itteni buszok jelentős része olyan, hogy csoda, hogy egyáltalán megy...télen, ha Avasra megyek (egy domb, kanyargós, hegyút visz oda busszal, ha nem körbe megyek), akkor speciel a korábbi buszt kell megfognom, mert általában 15-20 perceket kell ülni rajta a megállóban, mert nem bír elindulni...vannak buszok, amiken meg nem befolyik a víz, hanem konkrétan ázik, és nagyobb kanyaroknál a tetőablakból, csuklókból, és még az ablakokból is egyenesen rád loccsan a jó nagy adag víz...feltéve, hogy bír menni a busz, és nem csúszkál a kereke az úton...szóval én a buszoknál csak annyira vagyok "nyavalygós", hogy lehetőleg induljon el minden megállóból, és ha nem muszáj, nem szeretnék 5 liter vizet minden kanyarban a nyakamba...xD
    De egyébként az állatos/gyerekes résznél az "elszenvedő" tehetetlen, te leszállhatsz a tömegközlekedési eszközről - a kinti rohasztó melegbe - viszont, ha felzárnának egy buszra, akkor az kínzás lenne...
    Bár szerintem a tömegközlekedés több sebből is vérzik, és nem csak a járművek állapota siralmas...bár tény, hogy nem ártana javítani ezen is, mert az ember nem kevés pénzt ad ki, hogy késve, és összeaszalódva odaérjen valahova - télen megfagyva...

    Az öregek nemtől függetlenül művelik a megállósdit, sőt ha többen vannak, akkor még beszélgetni is megállnak...ők szerintem ugyanazért csinálják ezt, amiért a turisták az út közepén nézelődnek: nem foglalkoznak (nem érdekli őket) másokkal, nem gondolnak arra, hogy valaki sietne, esetleg valaki más is szeretné használni a járdát...ők kényelmesen vannak, a többiek meg oldják meg, ahogy akarják, nehogy már az ő nyaralásukat/beszélgetésüket megzavarják az ostoba járókelők, akik véletlenül arra akarnak menni, amerre ők ezt teszik...Plusz poén, hogy milyen gonoszul tudnak rád nézni, ha nagy lendülettel kikerülöd őket...xD
    (Amúgy szerintem ugyanez van a kikerülős sztorira is, ha már itt van...xD)

    A kapus dolog az mondjuk egyszerű: felelősség elhárítás...Majd a kamera megoldja a problémát, nehogy már nekik kelljen még pluszba úgy...két mozdulatot tenniük...sokkal egyszerűbb...nekik nem kell odafigyelni a zárásra, mert ki menne be bekamerázott lépcsőházba? (Ugyanaz, aki egyáltalán a nyitott lépcsőházba is bemegy, mert a kamera nem fogja rácsapni az ajtót, vagy kikergetni onnan...xD)

    Amúgy vicces...az oreos milka a kedvencem, de maga a keksz nem jött be (olyan, mintha nem is lenne íze, nem kellemes)...Szerintem ez azért van, mert mi éppen nagyon szeretnénk itthon amerikaiak lenni, és ott ez nagyon trendi, és hát az ilyesmit is át kell venni...Én egyszer ettem macaront, mert anya teljesen rápörgött a témára, mert olyan cuki, meg nehéz elkészíteni, meg ilyenek...ehetetlenül édes, fura - és nem jó értelemben, túlárazott...dísznek lehet, hogy jó...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sokáig ingáztam be a városba, szóval, vannak érdekes történeteim. Szó se róla, nem azt mondom, hogy hálás vagyok, mert elgurulok, de jó helyen lakom ahhoz, hogy kimondottan ne legyen panaszom. Azokon is csak az utazás ideje alatt morgok, aztán vigyorogva legyintek. Úúúúú, hányszor utaztam kinyitott esernyővel! :D
      Tegnap beszorultam a saját időmbe. Pl. Nem tudtam kikerülni a metrót, mert az időveszteség lett volna, legalább három átszállással. Igen, van választási lehetőségem. Melegből melegbe, izzadságszagból konkrét megdöglésbe. Elméletileg van választási lehetőséged, gyakorlatilag nincs.
      Hm. Ettem oreo kekszet. Nem éreztem nagy durranásnak, bár még mindig nem akkora csalás, mint a vattacukor. Imádom a milkás csokit, meg a bkoolt, amikben van. Jó ízt ad, de nem esküszöm meg arra, hogy nem a krémes melletti ropogós érzés az, amiért szeretem.
      Akartam itthon macaront készíteni. Megnéztem a mandulalisztet hozzá. Oreót is csinálni szerettem volna a holland kakaóval együtt (attól sötét). Az ár-érték arány kicsit elcsúszott szerintem.

      Törlés
    2. Hát...akkor ott se jobb a helyzet...mondjuk a metró aluljáróban legalább nem tűző napon kell várni a heringpartit...xD
      (Ez a legpozitívabb gondolat, amit a témához tudok fűzni...a tömegközlekedést meg kéne reformalni...:/)

      Törlés
    3. Ne is mondd! Szeretem azokat a felszíni megállókat, ahol se fa, se bódé, se semmilyen árnyékot képező dolog nincs.

      Amúgy igen. Meg kéne.

      Törlés
  4. A buszosra éppenséggel pont tudok értelmes és legitim válasz adni, úgyhogy a kérdéseid bár költőiek, azért erre válaszolok :D
    Azért fűtenek a régi buszokon kánikulában, mert így nem forr fel a hűtővíz. És azzal, hogy végigkeringetik a meleg hűtővizet a buszon, azaz bekapcsolják a fűtést, megelőzik, hogy a motor teljesen berohadjon.
    Tehát valóban szándékos a fűtés, de sajnos nincs más megoldás... :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Áhá...ma is tanultam valami újat...én abból indultam ki, hogy nekünk egyik régi kocsinkban önálló életet élt a fűtés, és gyakran nem lehetett be- vagy kikapcsolni.
      Akkor visszaszívom, amit erről írtam! :)

      Törlés
    2. Ez rendben van, és köszönöm a választ, viszont ez viszonylag új busz volt. :S

      Törlés
  5. Néhányra én is reagálnék, ha nem gond :)
    Mi leszállhatunk a fűtött buszról, de egy bezárt gyerek, vagy kisállat nem tudja kinyitni az ajtót, hogy levegőhöz jusson. Szóval szerintem teljesen jogos és érthető az emberek felháborodása minden ilyen esetnél. Nem azt mondom, hogy a fűtött busz kellemes lenne, mert nekem is volt benne részem, de azért szerintem a kettő között nem a legtanácsosabb párhuzamot vonni.
    Kikerülés - hah, nálam detto ugyanez a helyzet. Mindenki azt hiszi, hogy majd én arrébb megyek. Jól megszívják, mert bunkó vagyok és nem szoktam. Ütközünk. Fel vannak háborodva, miért nem mentem arrébb? Na és ők? Nekik ugyanannyiba kerül megmozdulni, mint nekem.
    A mozgólépcsős problémát is szoktam tapasztalni, ha Pesten járok. Felforr tőle az agyvizem, főleg ha olyan sokan vagyunk, hogy csak az emberke mögötti közvetlen lépcsőfokra tudtam állni, az meg ahogy leszáll a lépcsőről még nekiáll totyogni. Én bezzeg azt se tudom hogy ugorjak, hogy ne jöjjön nekem a mögöttem lévő.
    Az oreo amúgy finom, de magában én sem ájultam el tőle. A Milka csokiban jobb. A macaron meg szimplán fúj. Eleve mandulás, én meg minden mandulás sütit utálok.
    És speciel én minden helyzetben kitartok az elveim mellett :)
    Ennyi lettem volna ^^

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mindenki ezt mondja, hogy leszállhatunk. Teszem azt, megteheted, hogyha valahova időre mész leszállsz, aztán majd valamikorra kapsz másik időpontot olyannal, ami sürgős (nem ér rá, most kell)? Nem, mert oda kell érned. Te sem utaznál azért szívesen mondjuk fél órával, órával többet, amikor azért van az a járat, amiről leszállsz, hogy megkönnyítse A pontból B pontba való eljutásodat. Nem mindig tudsz ablakot nyitni, vagy leszállni, mert ha be vagy szorítva… amúgy ez egy eset volt a héten, nem állandó. Persze, kényelmesebb ember vagyok a bérletemért… köhöm.
      Dehogynem. Párhuzamot vonok a kettő között abból a szempontból, hogy ugyanúgy felforr az agyvized, csak amíg a buszt elintézitek azzal, hogy „le lehet róla szállni, a gyerek meg nem tudja kinyitni a gyerekülés övét és menekülni”, olyan, mintha nem lenne az.
      Kikerülöm az embereket, de ha rossz passzban érnek utol, akkor nekik megyek.

      Törlés