2015. augusztus 3., hétfő

A Hangya



Tegnap elmentünk moziba, és megnéztük. Érlelődik bennem amúgy egy idegőrlő mozis dolgok bejegyzés is, viszont, amennyire féltem ettől a filmtől, annyira okozott kellemes csalódást. Erről is azt olvastam mindenhol, azt hallottam mindenkitől, hogy így rossz, úgy rossz. Rá kellett jönnöm, hogy nem rossz, csak más, és a kritikusok a saját kardjaikba dőlnek. Egyszerre néha kettőbe is. 1: másolnak, 2: csak azért is mentalitással élnek.

Ezt a kettőt félretéve, előzetesen nekem is voltak félelmeim a filmmel kapcsolatban, amikor még csak olvastam, hogy majd egyszer szeretnének egy ilyet. Számomra a hozzá fűzött reményeket beváltotta.


Általános információk:
Cím: Ant-Man
amerikai kalandfilm, 2015, 117 perc
Rendező: Peyton Reed
Forgatókönyv: Edgar Wright, Joe Cornish, Adam McKay, Paul Rudd
Stan Lee, Larry Lieber és Jack Kirby közreműködésével, ill. képregényei alapján


Szereplők:
Paul Rudd – Scott Lang / Ant-Man
Michael Douglas – Dr. Hank Pym
Evangeline Lilly – Hope van Dyne
Corey Stoll – Darren Cross / Yellowjacket
Michael Pena – Luis
Abby Ryder Fortson – Cassie Lang


Történet:
Scott Lang frissen szabadul, és egy balul elsülő tolvajlás alkalmával visszaesőnek minősítik, így elveszítheti lánya láthatási jogát. Két választása marad. Élvezi a sitt vendégszeretetét, vagy egy érdekes gúnyát magára öltve szuperhősnek áll, ugyanis Dr. Hank Pym korábbi mentoráltja veszélybe sodorja az emberiséget.


Gondolatok:
Féltem attól, hogy blőd lesz az egész. Önmagában pont úgy reagáltam, ahogy állítólag Paul Rudd fia, amikor megtudta, hogy az apja lesz a Hangya. Homlokon csaptam magam, és már előre féltem, mert önmagában vicces, ha kimondod, hogy „én vagyok Ant-Man”. Utána kattogtak a kerekek, és inkább attól kezdtem el tartani, hogy nevetséges lesz, kínos viccekkel, elbagatellizálják majd az egészet. Éééés, nem. Kellemes csalódást okozott.
Jók voltak a színészek – igazából, ha nem ők játsszák, akkor is mindegy, de nekem tetszett, amilyen gárdát összeválogattak. A poénok a helyükön voltak, és jók voltak, ott és akkor kellettek, amikorra tették őket. Külön jó pont, hogy nem volt kínosan beékelve, hogy akkor is nevess, ha nem akarsz. Megtörték az akciót, és az érzelmi vonalat a filmben.


Alapvetően nem szeretem az érzelmi nyálazást a filmeken, a Marvel meg kicsit, a CCA miatt rá is ment erre a vonalra. Ezért készülnek egy kaptafára a dolgaik szerintem, és ezért is nincs igazán jó főgonoszuk. Mindenki akar valamit, meg akar bosszulni valakit, meg akar menteni valamit, az egész érzelemvezérelt, és effektíve nem katartikus élmény nézni mondjuk Crosst, aki úgy viselkedik, mint egy gyerek, aki világéletében magázta az apját, és még a buksiját sem simogatták meg soha.
Ha ezt nem nézzük, fogyasztható.
Még a kislány is, pedig én aztán a gyerekszínészek ellen vagyok valahol (a filmek 99%-át elrontják).

Jókat nevettem, ötletes megoldások is voltak a filmben, és ahhoz képest, hogy mindenki félt tőle, szerintem egy jó filmet tettek össze. Lassan indul be, nagyon sok utalás és kölcsönzés van már ismert Marvel-filmekkel kapcsolatban, ismét szóba kerül a Hydra (mi mááás???). A vége jó. Úgy bepörgött, hogy kárpótolt a film elejéért.


Michael Penát imádtam, imádom, és imádni fogom… meg az orosz… sírtam a röhögéstől rajtuk.

Michael Douglast annyira nem csípem, vagy fogalmazzunk inkább úgy, hogy nem érint meg színészként, viszont a doki szerepében megvett magának.
Evangeline Lilly olyan semmilyen, megmaradhat Taurielnél, mert ott az örök semmittevéssel is többet hozott. Az ő szerepét bárki más elvihette volna.
Paul Rudd – elfogult vagyok nagyon – nekem bejött a kicsit teszetosza, kicsit önállóan is lélegezni tudó karakter szerepében.
Corey Stoll eljátszott karaktere áll tőlem nagyon távol. Vele amúgy semmi bajom nincs.

Bátran ajánlom mindenkinek attól függetlenül, hogy szereti/ismeri-e a képregényeket vagy sem. Szerintem, akinek bejön stílusra Tony Stark, annak a Hangya is be fog. Unaloműzésnek sem utolsó, úgyhogy irány a mozi!

És most egy kis lányos rajongás: szeretnék egy olyan kicsi, bújós hangya plüsst, mint ami Langhez hozzábújik. Őt:


(SPOILER)… és HangyArnold porba hullt szárnya vérbosszúért kiált… „szorgos hangyanépünk győzni fog”. :D

6 megjegyzés:

  1. Én imádtam. Paul Rudd-ot a Spinédzserek és a Jóbarátok óta nagyon kedvelem.
    Szerintem a humor zseniális volt benne, sokkal jobb minta Bosszúállók 2. részében. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Spinédzserek volt az első ismerkedési pont, a Jóbarátokban rácsodálkoztam, az Anyád lehetnék és a Példátlan példaképek című filmekben pedig az örök kedvenceim közé emeltem. :)

      Törlés
  2. Hát, Ant-Man egy vicces figura, és amúgy a lányával való kapcsolata a képregényekben elég fontos. Azt persze még mindig nem értem, hogy miért pont Ant-Man filmet kellett gyártaniuk, amikor annyi jobb szuperhős van. (Hihetetlenül sokan szeretnének egy Black Widow backstory-t, de mivel a 2018-ig tartó tervekben nem szerepel, így kizárt, hogy valaha megcsinálják... Én meg szomorkodom.)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Érdekes, hasonló már nekem is eszembe jutott, sőt, pont tegnap beszélgettünk erről itthon. A képregény rajongók biztos beülnek minden filmre, aztán döntenek, persze kérdés, hogy mennyire akarnak egy új célcsoportot is bevonzani ezekkel a filmekkel, és potenciális bevételi forrássá tenni (gondolom nagyon), mert aki alapvetően nem vett a kezébe képregényt, az megszereti ezáltal őket.
      Én például a Hulkban nem láttam potenciált ilyen szempontból. Jól néz ki megrajzolva, de azon imádkozom, hogy ne legyen harmadik film mégse, mert az előző kettő is tré volt. Helyette legyen más, mert van választék. Az, hogy a Black Widow-ban mennyi a sztori, nem tudom. Nyilván, a képregény alapján van. De aki csak a filmet nézi, mennyit lát Scarlett Johanssonban? Mármint az általa megformált karakterben? Mert megmondom neked őszintén, ha csak a filmet nézem, akkor nem sokat. Az alapján nem vinne el egy mozit.

      Törlés
  3. Tegnap láttam. Először nem tudtam értelmezni: Michael Douglas mint tudós és Paul Rudd mint szuperhős, miiii???? :D
    De jó film volt, tetszett :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legtöbbet kihozták szerintem ebből a képregényből, amit csak lehetett. Túl komoly vagy más szereplőt, Hangyának nem tudtak volna választani. Michael Douglas meg sosem volt igazán kedvenc, de erre a szerepre jó volt.
      Örülök, hogy tetszett. :)

      Törlés