2015. július 5., vasárnap

Terminátor: Genisys



Szeretem a Terminátor-filmeket, kivéve a harmadik részt, mert az erősen ratyi lett az én ízlésemnek. Izgatottan vártam Mr. A-val karöltve az új filmet. Nagyon féltem tőle, sokkal rosszabbra számítottam, végeredményben viszont tetszett, hogy vegyítette és tisztelgett az első két résznek.

Bizony, bizony, ma ebédre megkajáltuk ezt a filmet. Még új az élmény, de azért gondoltam, írok róla ezt-azt.

Általános információk:
Cím: Terminator Genisys (2015)
amerikai akciófilm, 126 perc
Rendező: Alan Taylor
Forgatókönyv: Laeta Kalogridis, Patrick Lussier

Szereplők:
Arnold Schawarzenegger – Terminator
Emilia Clarke – Sarah Connor
Jai Courtney – Kyle Reese
Jason Clarke – John Connor
J.K. Simmons – O’Brien
Byung-hun Lee – T-1000

Történet:
A film a jövőben játszódik, amikor az ellenállók sikerre viszik tervüket. Ám ebbe némi hiba csúszik, ugyanis 1984-be küldenek vissza egy robotot, hogy megölje Sarah Connort. A fia, John pedig, visszaküldi válaszként Kyle-t, hogy védje meg az anyját. A múlt viszont megváltozott, nem is lehet helyben mindent megoldani, ha egyáltalán meg lehet.

Plusz: -

Vélemény:
Őszintén szólva, nagyon nem értem, miért van sok ember ettől kiakadva. A harmadik résznél kellett volna igazán a harakiri, nem ennél. Ez még fogyasztható, ha képes vagy befogadni, és nem vagy azaz elvakult fan, aki képtelen a másik történetszálat befogadni. Mert akkor facepalm jöhetne az X-Mennél, a Pókembernél. Vagy mondjuk, lehetett volna a negyedik rész vonalán tovább menve a jövőben folytatni az egész történetet, de nem. Sok film folytatása a törlésért, vagyis terminátorosan a megsemmisítésért kiált, és olyan forgatókönyvért, amin nem sírjuk el magunkat.
Nem vagyok hű, de nagy rajongó, viszont nekem / nekünk tetszett ez a mozi.


Tény, amikor még szó volt erről a filmről, én reméltem, hogy nem öregedő, de még itt levő terminátor lesz Schwarzi, hanem mondjuk a tervezője. Nem jött be. viszont szerintem óriási piros pont, hogy nem ő vitte el a filmet, sőt, kvázi a háttérben mozog, átadva a helyét az újaknak, a fiataloknak. Elvitte a poénokat, kissé csöpögött a végére, de az öregedő gép is tönkremenőben volt már. Ha rá fókuszált volna a film, na úgy lett volna igazán tré.
Schwarzinak védjegye a terminátor karaktere, a faarc és fahang, de tőle szerintem nem is várunk többet. Inkább ez, mint mondjuk a Hapi herceg.
Az egyetlen dolog, amivel nem voltam kibékülve, hogy lemarta a savzuhany a bőrborítását. És visszanőtt a bőre. Oké, hogy öregedik, de hogy a tökömbe nő vissza a keze? Egyes hiányzó DNS-eit pótolták gyíkokéval????

Kyle Reese. Teljesen más figurát hoz, mint az örök katona, Michael Biehn. Nekem Jai Courtney-vel sem volt semmi bajom azon kívül, hogy a karaktere folyamatosan két lépés hátrányban van a többiekkel szemben. Kicsivel nagyobb tököket növeszthettek volna neki.

Sarah Connor. Az első két rész számomra azért ellentmondásos, mert az elsőben szende, naiv, igazi kis cukorfalat a szomszédból. A másodikban meg egy kigyúrt harcos amazon. Emilia Clarke – abszolút nem láttam bele Daenerys szerepét – számunkra bevált erre a szerepre, erre a két első filmes karakter keverékébe. Nála is túl nagy az érzelmi töltet itt-ott, de ember. Hát ilyen.

Szerettem, hogy végre nem John Connor a megmentendő jövőbeni jófiú. Nem teljesen így képzeltem el, viszont nem volt abszolút rossz. Rengeteg ide-oda utazó terminátor jön szembe velünk a vásznon.
Személyes kedvencem a T-1000. Sikerült egy Robert Patrick személyére hajazó, ámde mégsem koppintás, keleti vonásokkal rendelkező fickót találni a szerepre. Sajnáltam ezt a robotot a savfürdő miatt. Keveset szerepelt.


Megtermékenyítően hatott a filmre a Kaptár is, ami a mesterséges intelligenciát illeti. Tetszett, hogy átvettek jeleneteket, lemásolták őket az első két filmből. Igaz, ami igaz, hogy továbbra sem sikerült minden szálat jól felépíteni, sem elvarrni. Nyilván fakad ez abból is, hogy ez sem egy filmnek készült, hanem sorozatnak – nézőként kétszer volt olyan érzésem, hogy elvesztettem a fonalat.

Látványban nem utolsó, ha azt nézzük például, hogy az első filmből átvették a fiatal Scwarzit, ami még ha kopírozás, akkor is öt csillagos, mert abszolút hihetőnek tűnik.
Igazság szerint, szimpla történetet kapunk, szerintem jól válogatott szereplőkkel.

Egy szó, mint ezer. A Terminátor is egy olyan dolog, hogy jó forgatókönyvíróval, megfelelő csapattal addig lehet húzni, ameddig csak akarják.
A Genisys hagy némi kívánnivalót maga után, viszont idomul az előző filmek hangulatához, és a képzeletbeli dobogómon a harmadik helyre kúszott fel. Nem idétlenek a poénok, viszonylag egy-kettő kivételével még csak nem is erőltetettek. Az akciójelenetekkel váltják egymást, ezzel hullámzást visznek a történetbe. Se nem röhögöd el a következő jelenetet, se nem kaparod a széket test-test elleni küzdelem esetén.


Szóval, aki meg akarja nézni, tegye, aki nem, az maradjon az elzárkózásnál. Teljesen egyénfüggő, ki hogy érez ezzel az alkotással kapcsolatban.

Megnézitek? Láttátok már?
Vélemények?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése